Kirjoittaja Aihe: Chilikastike  (Luettu 15194 kertaa)

Poissa Jame

• Chiliyhdistyksen jäsen
  • Goat's Weed
    • Profiili
Vs: Chilikastike
« Vastaus #20 : Elokuu 29, 2016, 20:16:25 ip »
Mieluummin vaikka Ikeasta pyörähtää noita hakemassa jos lahjaksi ;)

Onhan noi toki siistejä mutta onnistuuko noissa umpioiminen? Itse ainakin olen tehnyt mm. kalasäilykkeitä niin, että kypsennän niitä uunissa säilyketölkeissä kansi tiukasti kiinni monta tuntia 125 asteessa. Liemi kiehuu ja paine puskee ilman (hapen) pois purkista kannen välistä. Jäähtyessään vetää "vakuumille". Chilisäilykkeissä voi tuon uunituksen/keittämisen jättää väliin kun käyttää etikkaa jamahdollisesti myös Atamonia.
Failure is simply the opportunity to begin again - this time more intelligently.

Poissa Trioniska

• Naga Morich
  • Chili se miehen tiellä pitää #1198
    • Profiili
    • Chiliblogiani
« Vastaus #21 : Syyskuu 03, 2016, 14:59:00 ip »
Mieluummin vaikka Ikeasta pyörähtää noita hakemassa jos lahjaksi ;)

Onhan noi toki siistejä mutta onnistuuko noissa umpioiminen? Itse ainakin olen tehnyt mm. kalasäilykkeitä niin, että kypsennän niitä uunissa säilyketölkeissä kansi tiukasti kiinni monta tuntia 125 asteessa. Liemi kiehuu ja paine puskee ilman (hapen) pois purkista kannen välistä. Jäähtyessään vetää "vakuumille". Chilisäilykkeissä voi tuon uunituksen/keittämisen jättää väliin kun käyttää etikkaa jamahdollisesti myös Atamonia.

Luonnonkumia tuo tiiviste niin ei ainakaan uunitus ole mahdollinen tuolle tiivisteelle.
Aloitteleva kasvattelija jolla mopo "voi" lähteä käsistä
http://chilimuistio.blogspot.fi/
kausi 2015
kausi 2016

Poissa terppana

• Paprika
  • *
    • Profiili
« Vastaus #22 : Syyskuu 19, 2017, 08:04:25 ap »
Ootteko kokeillut tuohon desinfiointiin Star san:ia? Kyseistä tuotetta käytetään esim. pullojen desinfioinnissa ennen (oluen)pullotusta. Käytetään ihan ympäri maailmaa ja myös ammattilaiset käyttäääpi. Etuhan tässä tuotteessa on se, ettei sitä tarvitse huuhdella (ja on elintarvikekelpoinen) kun sekoitussuhde on oikein.

Ihan vain tulevaisuutta varten kun itsellä tuota tököttiä on puolisen litraa tuolla kaapissa  ::)