-MadDog- Tarinoita chilin kasvatuksen ympäriltä 2012

Aloittaja MadDog, joulukuu 29, 2011, 19:36:35 ip

« edellinen - seuraava »

MadDog

Lainaus käyttäjältä: bluesman - elokuu 28, 2012, 21:37:31 ip
Kuola alkoi valua suusta kun tuon Tobago sweetistä ottamasi kuvaa katselin. Haikeana, kahteen vuoteen en ole saanut kasvamaan.
Ns. tuoresalsana ilman kuumennusta omenaviinietikan ja ananaksen kera tulee älyttömän hyvää soosia tuosta lajikkeesta. Onneksi on pakkasessa vielä muutama tötsä pahimman varalle. On yksi parhaista chinenseistä mitä olen maistanut.
Pieni siemenvaraus/vaihtari olis kiva kun omat eivät joko idä tai tulee hybridejä.
Cayennesi on kyllä varmaan jotain ihan muuta. Onko väliä jos maistuu?
Bhutanilaisesi oli ihan ok perusannuumi ja voisi toimia juuri kaukoidän kokkauksissa. Hyvänkokoisia ja -makuisia. Kiitos maistiaisista.


Jees laitan sulle tulemaan noita Tobagon siemeniä kunhan saan kuivailtua ne. Toi on kyllä munkin suosikki, paljon makua ja sopivasti poltetta samassa paketissa!

Bhutanilainen on aika raikas, hedelmäinen ihan kevyellä poltteella. Toimii hyvin tosiaan safkan teossa.
Pitää yrittää jäljittää tuota "Cayennea", maku olikin paljon parempi kuin yleensä noissa on, sinänsä positiivista. Saa nähdä jääkö väri oranssin puolelle?

Amppa

Olisiko tuon Cayennen kohdalla sattunut kirotusvire ja lajike olisikin Cheyenne:

http://chiliwiki.fi/index.php?title=Cheyenne

Viime vuonna tuli noita ostettua Prismasta valmiina taimina ja tälläkin hetkellä kypsyvät tuskallisen hitaasti...

MadDog

Lainaus käyttäjältä: Amppa - elokuu 30, 2012, 10:35:41 ap
Olisiko tuon Cayennen kohdalla sattunut kirotusvire ja lajike olisikin Cheyenne:

http://chiliwiki.fi/index.php?title=Cheyenne

Viime vuonna tuli noita ostettua Prismasta valmiina taimina ja tälläkin hetkellä kypsyvät tuskallisen hitaasti...


Toi oli muuten terävä huomio, toi Cheyenne on juuri se mikä mulla on !  ;D
Isot kiitokset :)

Huru-ukko

Komea puska tuo Cheyennesi...Itselläni on samoja kolme kappaletta. Kaikki kasvaa jostain syystä kuin laakakatajat, mutta tekevät hyvänmakuisia podeja jotka jää polteeltaan meikäläisellekin sopiviksi. Satoa tullut  pitkin kesää muutamia per viikko...

ChiliChillailija

Bhut Jolokia on kyllä hienosti haaroittunut alhaalta. Voisi saada hienon bonchin!
PÄIVÄKIRJANI 2013
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=11915.

CHILIBLOGINI Uusin blogikirjoitukseni on:
http://chillailijanchilit.blogspot.fi/2013/07/satoa-tulee.html

"jokainen meistä on joskus aloittelija, toiset loppuelämän" ~Hessi

MadDog

No niin, jälkikäsittelyt käyntiin. Pyökki savustuksessa Bhutan C.Annuum, Lombardo, Beaver Dam ja Guindilla Verde. Ajatuksena on savustaa kevyesti ja sitten duunaa noista Paholaisen Hilloa. Sekaan täytyy varmaan heittää vielä vähän jotain vähän tulisempaa, ehkä Tobago Sweetia?

MadDog

syyskuu 15, 2012, 23:00:45 ip #66 Viimeisin muokkaus: syyskuu 16, 2012, 00:55:42 ap käyttäjältä MadDog
Hienoa oli huomata tänään Nummelan S-Marketissa Heinän Puutarhan Chili info! Porukka oli aika kiinnostunut asiasta ja onhan se makeeta että kaupasta saa nykyisin muutakin kuin "punaista chiliä" !
Itse pidän työkavereiden pyynnöstä samantyyppistä infoa duunipaikalla maanantaina maistiaisten kera, näin se homma etenee!
Melkein unohtui, päivän artisti. KebMo! City Boy. Enjoy...http://youtu.be/l48OPru1Kmo

MadDog

Laitetaan nyt vielä loppukauden fiilistely kuvia jokunen. Suurin osa chileistä kannettu nyt ulkoruokinnasta sisään natikan alle. Puskissa on vielä niin paljon raakaa podia ettei raaski niitä vielä roskiinkaan paiskoa.



Kyllä noita chilejä on monen muotosta :)



Lombardo, Bhutan ja Guindilla Verde



Tobago Sweet



Ihan kuin karkkia mutta Bolivian Rainbowin maku ei sitä kyllä ole, ihan koriste chili




Tää oli vähän mysteeri chili, maku ihan messevä sellanen aika mieto hedelmäinen.



Toinen tunnistamaton lajike?




Trininad Congon podit on kuin autovahalla kiillotettuja kapasaisiini pommeja ;)



Lombardo vaihtaa väriään



Quaduho Rosso kasvattelee runkoonsa nähden aika tymäkät podit!

Jarell

Lainaus käyttäjältä: MadDog - syyskuu 24, 2012, 18:51:08 ip
Ihan kuin karkkia mutta Bolivian Rainbowin maku ei sitä kyllä ole, ihan koriste chili


Itse kuivatin kaikki kypsät hedelmät uunissa ja pistin jauheeks. Short Yellow Tabascoa on mulla vielä tulossa ja kaikki tommoset massiivista satoa tuottavat pikkuchilit menee ehdottomasti jauheeks. Toiminu ainakin silleen yleismausteena oikein hyvin :)

bluesman

 Voisiko tuo sun mysteeribaccasi olla Earbob? Paljon siemeniä sisällä mutta maku on oikein herkullinen. Näyttäisi jotenkin tutulta. Hirveä perkaaminen ja kasvikin on kai var. pendulum jota itse kasvattaessani jouduin pensassaksilla pätkimään koko ajan.

MadDog

Lainaus käyttäjältä: bluesman - syyskuu 25, 2012, 22:35:11 ip
Voisiko tuo sun mysteeribaccasi olla Earbob? Paljon siemeniä sisällä mutta maku on oikein herkullinen. Näyttäisi jotenkin tutulta. Hirveä perkaaminen ja kasvikin on kai var. pendulum jota itse kasvattaessani jouduin pensassaksilla pätkimään koko ajan.

Voisi muuten hyvin ollakkin, Earbobin siemeniä oli jossain vaiheessa itämässä. Maku on tosiaan ihan jees, mutta siemeniä on melkoisesti. Sama muuten kuin meksikolainen Cascabel, paljon siemeniä mutta maku kohdillaan...