huhtikuu 19, 2024, 22:51:30 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Mc Donald's & Hesburger chilituotteet

Aloittaja Aji Inferno, helmikuu 11, 2012, 20:01:40 ip

« edellinen - seuraava »

wille

maaliskuu 06, 2012, 16:41:17 ip #20 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 06, 2012, 16:42:54 ip käyttäjältä wille
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

linker


En tarkoittanut tulettomalla täysin tuletonta paprikaa, vaan näitä
tyypiilisiä jalluja ja pepperoneja joita myydään meille tavallisille
chilistä tykkääville henkilöille esimerkiksi ruokatuntimätön joukkoon
mausteeksi laitettuina peruselintarvikkeina.
Varsinainen chiliharrastajahan ei voi ymmärtää että ruuassa voi olla
chilin muodossa muutakin kuin rajoja koetteleva tai sitä lähentelevä polte.

Eräällä chilin merkeissä tekemälläni messumatkalla törmäsin hyvin korkealla
toleranssilla varustettuun henkilöön, joka tilasi ravintolaillallisella ruokajuomaksi maitoa.
Jääköön tämän kulinaristin nimi nyt arvoitukseksi.
Minun mielestäni henkilö saa juoda ruokansa kanssa vaikka kusta, jos on siihen mieltynyt.


 
________________________
http://linkerquu.blogspot.com

pak

Lainaus käyttäjältä: Räyhis - maaliskuu 06, 2012, 09:13:44 ap
Suomalaiset ovat hannarikansaa, mitä tulee safkan suhteen. Pankaas vaikka merkille mitä härmäläiset vetävät perus ulkomaanreissuilla;

1. Pizza
2. Wienerleike
3. Pizza
4. Lihapullat muusilla
5. Lehtipihvi
6. Pizza

Tosi gourmandit osaavat toki erottua perusjuntista tilaamalla lehtipihvin mediumina.

Maidon tilaaminen ravintolassa ruokajuomaksi pitäisi tulkita eroanomukseksi ihmiskunnasta.


Pakko myöntää, että itse lukeudun siihen junttiryhmään joka on tilannut pizzaa ulkomailla. Olen sen tehnyt ainakin kahdesti. Bar nimisessä kaupungissa Montenegrossa odotellessani Italian lauttaa ja toisen kerran olen syyllistynyt moiseen junttimaisuuteen Roomassa.

ingeniero

Sama vika. Heti kentältä hotellille päästyä käveltiin pizzalle ja siitä treville tunnelmoimaan. Noh, pizza ei ole aina sitä samaa. Tuolla se kinkkukin on oikeat siivut jonkin luokan ilmakuivattua.
Rooman ruokailu oli paljon mcdonaldsia, ei millään uponnut se suolan ja öljyn määrä, jota tunkivat ruokiin. Pasta ui öljyssä ja pinta hitsattu kiinni suolakerroksella. Joo, helle vaatii veronsa varmasti...

Ryhis

Noh noh. Pizzaa on helppo parjata. Olen minäkin syönyt pizzaa, useasti. Kerran Torrelomooniksessa kävin jopa MÄKKÄRISSÄ!  ;D

Netissä käytetyt esimerkit ovat yleensä kärjistettyjä. Pizzaa voi vetää, mutta jos viikon reissulla syöt joka päivä pizzaa ja mahdollisesti vielä samaa pizzaa, mahdollisesti jopa samassa ravintolassa niin...  :-X

Kaverini käväisi kahden viikon reissulla thaivaassa, samassa hotellissa asunut suomalaisperhe söi koko kaksi viikkoa lihapullia ja muusia jonkun ostarin hollantilaiskapakassa. Minä en kehtaisi näyttää naamaani jos olisin lentänyt toiselle puolelle maailmaa syömään kymmenen euron hintaista broilerpyörykkäannosta x 14 vrk.

Sattuneesta syystä tulee notkuttua aika lailla eräässä etnisessä ravintolassa. Kyllä on facepalmit lähellä kun Kämäräisen perhe tulee syömään, ensin tiedustellaan erikoisuudet läpi, sitten etniset safkat. Lopuksi päätetään, ettei kebabbeja ja falafelejä uskalleta kokkeilla. Pizzaa ja lehtipihviä kaikille, perheen 14-vuotiaalle kelpaa kuitenkin vain nakit ja muusi. Ruokajuomaksi maitoa, iskälle menisi ehkä olut, mutta kun tultiin autolla niin eihän sitä voi... :P

Suomalaiset ymmärtävät klassisesta ranskalaisesta keittiötaiteesta suurin piirtein yhtä paljon kuin orava avaruussukkulasta. Maissa jossa ei olla laskeuduttu puusta 60-luvulla, ruokakulttuuri on osa tapakasvatusta. Täällä Suomaassa ruoka nähdään ensisijaisesti polttoaineena, kulinaristinen orgasmi saavutetaan "mätön" muodossa, kun pizzan päälle vedetään koko Alepan säilykekavalkadi. Kaikki muu on "heinät ristiin"-pelleilyä jolle nauretaan avoimesti, fiinimpiin ravintoloihin mennään vain jos työnantaja tarjoaa, jos illallinen ei mene tyystin sikailuksi ja ryyppäämiseksi (=juhlitaan) aterointi on ylijäykkää, muodollista ja koetaan hankalaksi. Jälkikäteen muistelu ei lämmitä mieltä, kun koko illallisen ajan on jännätty ikenet kireenä.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

tomppa,

Itse olen käynyt elämäni aikana melko monessa eri ulkomaankohteessa ja olen maistellut äärettömän paljon erilaisia ruokia ja ruokakulttuurista olen jotenkin aina ottanut selvää ennen matkaa.

perinteiset aurinkorannat kun kiertää läpi niin ravintolan listoilla todellakin on "nauravia nakkeja"  kemppaisen perheelle jotka ovat loviisasta asti jaksaneet helsinki vantaalle saakka matkustaa naapurin markun toimiessa kuljettajana..(näitä tarinoita saat siis kuulla siinä alumiinisessa tuubissa joka on yleensä varustettu 2-4 mielettomän tehokkaalla turbiinilla.
Kyseessä siis on lentokone jos joku ei arvannut..

Mutta itse ruokiin!  Moni turistiravintola ei enää teekkään mitään järkyttävän poikkeavia ruokia vaan ovat keskittyneet siihen joka turisteille parhaiten myy. Erikoinen esimerkki tulee tässä, alanyan pihvi: Valurautapannulla tarjoillaan naudan pihvi noin 200g joka on uitettu tummassa kastikkeessa ja mukana tulee kaksi perunaa jotka on kypsennetty foliossa..hohhoh..
Hintaa moisella annoksella on 17€ ja tätä myydään turisteille erikoisuutena jota ei moni ole ennen maistanut.. ;D

Mutta aina kun itse olen käynyt jossain kauempana niin olen keskittynyt semmoisiin aterioihin ja ruokakokonaisuuksiin joita ei saa Suomesta.
Ja moni ravintola suhtautuu sinuun ja matkakumppaneihisi aivan eri tavalla jos tilaatte paikan erikoisuuksia tai edes kysytte mitä tarjoilija suosittelee...ja edelleenkin JOS tahdot nauttia RUOKAA ja palvelua jota et saa turistikeskuksessa niin ota luotettava taksi alle ja suuntaa "lomakohteesta" noin 100 km päähän sisämaahan niin takaan että ruoka on paikallista ja kunnioittaa perinteitä!

Toki täysin ennakkoluulottomasti ei pidä joka katukeittiöstä syömään vaan kannattaakin katsoa missä paikalliset ihmiset syövät.

Siinä vaiheessa kun kemppaisen perheen isä huutaa kaatokännissä 50 metrin päässä ravintolan täydeltä terassilta että saako teiltä hampurilaisia niin paikalliset repeävät paskaiseen huutonauruun..tämän olen itse nähnyt ja kuulin myös paluulennolla että "kemppaisen" perhe ei enää ikinä käy ulkomailla kun ei saa hyvää ruokaa ja kaikki on niin kovin outoa!!
Vittu.. pysykää jooko juntit kotosuomessa ja hakekaa valintatalosta valmismuussia..

Täytyypä katsella josko ensi syksynä lähtisi johonkin...mielellään niin kauas Suomesta kuin on mahdollista. Ja auta armias jos samassa koneessa on ruotsalaisia  8)



calm

Lainaus käyttäjältä: pak - maaliskuu 06, 2012, 20:37:52 ip
Pakko myöntää, että itse lukeudun siihen junttiryhmään joka on tilannut pizzaa ulkomailla. Olen sen tehnyt ainakin kahdesti. Bar nimisessä kaupungissa Montenegrossa odotellessani Italian lauttaa ja toisen kerran olen syyllistynyt moiseen junttimaisuuteen Roomassa.


Meetoo. Riiassa tuli käytyä Cili Picassa, niillä oli pizzassa ihan oikeastikin chiliä. Olihan se tosin jotain annuumia, mutta ei ihan Suomen tusina-annuumia, vaan jotain parempaa. https://www.e-pica.lv/en/menu/pizzas

Aji Inferno

Hesestä sujuvasti pizzoihin? ;) Palataanko teemaan: onko Bollywoodpurilaisesta kokemuksia?

tomppa,

En tiedä mikä on bollywood mutta kerran kun kävin meksikossa niin sain erään "tavernan" erikoispurilaisen missä oli noin 800g "pihvi" sekä jotain majoneesipohjaista kastiketta, mukana oli pippuria ja chiliä. Maku ei ollut häävi mutta kyseistä tavaraa sai myös asteikolla 10 ja itse tilasin vain 6 joka oli minun suht hyville toleransseille aika kova pala mutta pystyi syömään ilman juotavaa..
Maku oli savuinen ja pihdi oli todellakin grillattu! kenties pari minuuttia liikaa mutta en kyllä valita tuotoksesta.

Jos olet makkaran ystävä niin suuntaa saksaan, jos pataruoat maistuvat niin sveitsi ja siperia on hyviä vaihtoehtoja. junalla pääsee helsingistä kätevästi  8) (reissu tosin kestää useamman päivän  8) )rahaa kannattaa varata mukaan päivää kohti noin 40-70€

Aji Inferno

Hesen Bollywood testattu. Ei nyt huono, muttei kovin häävikään. Pelaavat nykyään kovin varman päälle tavisten miellyttämiseksi, eli tämä taas maistuu lähinnä hiukan curryvivahteiselle majoneesille, eikä tulisuutta lainkaan. :( 

Jahvetti

Ei kai kukaan normaalijärjellä varustettu täysi-ikäinen ihminen käy mäkkärillä syömässä?
Ja jos käy, niin miks ihmeessä?
Peukku keskellä kämmentä, sähkölasku maksamatta ja muutenkin PA ja uusavuton?

Kertokaa mulle edes jokin syy, miksi pitää ostaa joku äilähtynyt rasvainen "sämpylä" käymistilassa
olevilla salaatinlehdillä yms. epämääräisellä eloperäisellä massalla+rusto-kamarapihvillä höystettynä?
#1530

Mä en ymmärrä pääsääntöisesti mitään mitä muut puuhaa! (copyright Räyhis)

Kerran olin niin selvinpäin, että aloin nähdä suoraan eteenpäin. (copyright Räyhis)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10863.0 Kausi 2012
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12830.0 Kausi 2013

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: Jahvetti - maaliskuu 08, 2012, 02:01:22 ap
Ei kai kukaan normaalijärjellä varustettu täysi-ikäinen ihminen käy mäkkärillä syömässä?
Ja jos käy, niin miks ihmeessä?
Peukku keskellä kämmentä, sähkölasku maksamatta ja muutenkin PA ja uusavuton?

Kertokaa mulle edes jokin syy, miksi pitää ostaa joku äilähtynyt rasvainen "sämpylä" käymistilassa
olevilla salaatinlehdillä yms. epämääräisellä eloperäisellä massalla+rusto-kamarapihvillä höystettynä?


Yllättävän moni normaalijärkiseksi itseään lukeva syö moninkertaisella hinnalla täyttä paskaa sellaisissa paikoissa kuin Chico's ja vastaavat ns. "tex-mex" paikat... Senpuoleen, sekä Hesen että jopa Mäkkärin tietyt salaatit ovat hyviä, joskin kalliinlaisia.

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - maaliskuu 07, 2012, 21:28:10 ip
eli tämä taas maistuu lähinnä hiukan curryvivahteiselle majoneesille, eikä tulisuutta lainkaan. :(


Ai siinä on keltaista majoatm? Tuohan on kaiken suomalaisen lounassetelisafkan eksotiikan takaaja! Keltaista majoatm pitää vetää kana(eli broileri)patongin väliin, intialaisen kanan(eli broilerin) päälle linjastolounaalla, sekä eksoottiseen hampurilaiseen.

Keltainen majotm on heenoa kamaa, valmismajoneesi värjätään sillä Meiran pakastekuivatulla ja säteilytetyllä "curryjauheella", jolla ei ole mitään tekoa curryn kanssa.

Jos sairaalan muistuttavassa suurkeittiössä on joku luovalla päällä, keltaiseen majoontm saatetaan lisätä ananaspaloja!

Jännää ja eksoottista, samalla tuttua ja turvallista!

Se Mäkkärin preemium Hot Jalapeno tms. oli ihan hyvä. En tosin ymmärrä mikä siitä teki preemiumin? Erilainen pakkaus? Jotenkin vaikea uskoa, että mäkkärissä olisi kahta sorttia leipää ja pihviä, tavis ja preemium. Eiköhän se ole samaa shittiä kun kaikki muukin..


Lainaus käyttäjältä: Jahvetti - maaliskuu 08, 2012, 02:01:22 ap
Ei kai kukaan normaalijärjellä varustettu täysi-ikäinen ihminen käy mäkkärillä syömässä?
Ja jos käy, niin miks ihmeessä?


Kun olet esimerkiksi syrjäseudulla töissä ja lounasvaihtoehtoina on R-kikkarin kahvi&pulla, Siwan säilykepavut tai Mäkkäri, niin aika moni käy mäkkärissä. Minä itseasiassa valitsen mäkkärin helposti ohi monesta muusta epämääräisestä lounaspaikasta.

Mäkkärin hampurilainen ei ole ehkä maailman paras hampurilainen, mutta se on maailman tasalaatuisin hampurilainen.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Aji Chileno

Lainaus käyttäjältä: .TOMPPA. - maaliskuu 07, 2012, 12:27:31 ip
Täytyypä katsella josko ensi syksynä lähtisi johonkin...mielellään niin kauas Suomesta kuin on mahdollista. Ja auta armias jos samassa koneessa on ruotsalaisia  8)


Aika mahdoton toivomus. Rakkaita länsinaapureitamme oli jo Uudessa-Seelannissa asti, kun siellä kävin neljä vuotta sitten. Kaikki muu reissussa sitten olikin positiivista, eikä ollut Kemppaisen perhettä från Lovisa tilaamassa raflassa nauravia nakkeja.

Aji Inferno

Heseltä tuli palautteeseeni taas vastaus. Sanovat suoraan ettei mausteinen saati tulinen myy kovin hyvin, eikä sovi liian suurelle osalle heidän asiakkaistaan. Tässähän on se iänikuinen pulma; jos tekevät hottia, Tauno ja Tyyne Tampio kokeilevat vaikka myyjä kieltäisi. Ja sitten tullaan karjumaan että "Suu paloi koko perheeltä, prrrrkle! Haastamme teidät oikeuteen!" Niin ilmeisesti kävi Big Habaneron kanssa. Minkäs ihmisten hölmöydelle voi? :(

Jahvetti

Lainaus käyttäjältä: Räyhis - maaliskuu 08, 2012, 09:34:40 ap
Kun olet esimerkiksi syrjäseudulla töissä ja lounasvaihtoehtoina on R-kikkarin kahvi&pulla, Siwan säilykepavut tai Mäkkäri, niin aika moni käy mäkkärissä.


Syrjäseudulla ei ole mäkkäriä ;)
#1530

Mä en ymmärrä pääsääntöisesti mitään mitä muut puuhaa! (copyright Räyhis)

Kerran olin niin selvinpäin, että aloin nähdä suoraan eteenpäin. (copyright Räyhis)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10863.0 Kausi 2012
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12830.0 Kausi 2013

linker

Lainaus käyttäjältä: Jahvetti - maaliskuu 08, 2012, 02:01:22 ap
Ei kai kukaan normaalijärjellä varustettu täysi-ikäinen ihminen käy mäkkärillä syömässä?
Ja jos käy, niin miks ihmeessä?
Peukku keskellä kämmentä, sähkölasku maksamatta ja muutenkin PA ja uusavuton?

Kertokaa mulle edes jokin syy, miksi pitää ostaa joku äilähtynyt rasvainen "sämpylä" käymistilassa
olevilla salaatinlehdillä yms. epämääräisellä eloperäisellä massalla+rusto-kamarapihvillä höystettynä?


Saivartelulla, elvistelylläkin rajansa. Ihme saatanan vittuilua koko paska foorumi tupaten täynnä!

Ihemttelen mitä vittua näitä enää luen.
Se ei ole täysijärkisen hommaa.

________________________
http://linkerquu.blogspot.com

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: Jahvetti - maaliskuu 08, 2012, 22:27:18 ip
Syrjäseudulla ei ole mäkkäriä ;)


Älä nyt puhu paskaa! Kehä1llä on mäkkäri, Martinlaaksossa on mäkkäri, Hyrylässä on mäkkäri...  ;)


Lainaus käyttäjältä: linker - maaliskuu 08, 2012, 22:34:11 ip
Ihemttelen mitä vittua näitä enää luen.
Se ei ole täysijärkisen hommaa.


Älä nyt taas pahoita mieltäsi.  ;)
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

muu uan

Olen mailmalla useinki syönyt  länkkäripaikoissa, kerran kun takana noin 2kk koilis thaimaan sekä laosin rundaamista,
ruokavalion ollessa pääosin riisiä, kaikkea 4-8 jalkaista, tulisia sooseja ja rehuja.
Matkalla etelään Pysähdyttiin pattayalle shoppailee pariks päiväks, ekana vedin naaman jossain suomi ravintolassa, läskissoosia muussilla ja
kurlasin sen alas tuopillisella maitoa, se maistu silloin paremmalta kuin mikään sapuska ikinä, iltapalaks vedin viel karjala baarissa lihiksen
2:lla nakilla, voi taivas.





pak

Ei liity mitenkään chiliin, mutta mäkkäriin liittyy. Maailman pohjoisin mäkkäri on Rovaniemellä.