huhtikuu 18, 2024, 12:14:29 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Aloittelija Hämeenlinnasta

Aloittaja Juhis, maaliskuu 18, 2012, 21:53:38 ip

« edellinen - seuraava »

Juhis

Morjesta

Elikkäs kohtalaisen uusi harrastelija, liittyy muitten chilihullujen joukkoon :) . Olen 16 vuotias Hämeenlinnasta, ja olen jo hetken habanerojani kasvatellut, mutta tänne foorumille asti en ole ehtinyt. Onnekseni serkku kertoi foorumista ja täällä nyt olen.

On noitten Habanerojen kanssa tullut pieni ongelma kun multa tiivistyi ja vaihdoin uudet, niin on lehdet vähän nuupahtaneet ja pelkään että on niitten loppu tulossa :'(.
Siinä mielessä sitten ajattelin että voisi uusia lajeja ostaa joten otan kiitollisesti vastaan erilaisia ehdotuksia eri lajeista jotka olisi aloittelijalle sopivia (ikkunalaudalla ajattelin kasvatella)

Mahdollisesti sitten uusien lajien myötä voisin päiväkirjankin aloittaa   :).

#cstone

Morjesta vaan ja terveuloa!
Uusi olen itsekin täällä, mutta jo viikossa hyviä juttuja ja vinkkejä on tarttunut matkaan monta. Ahkerasti vaan hakua kehiin ja loput kyssäriosastolle :)
Mun habat tappoi viimekesänä vihannespunkit... :(
#2143
ilmailu....tekniikka....kalat...rehut... joku ei nyt täsmää...

Juhis

Lainaus käyttäjältä: #cstone - maaliskuu 18, 2012, 22:11:16 ip
Morjesta vaan ja terveuloa!
Uusi olen itsekin täällä, mutta jo viikossa hyviä juttuja ja vinkkejä on tarttunut matkaan monta. Ahkerasti vaan hakua kehiin ja loput kyssäriosastolle :)
Mun habat tappoi viimekesänä vihannespunkit... :(


Missä kasvatit habojasi? Ovatko ne yleisiä sisätiloissa?  Omani saattavat olla jo tuhoon tuomittuja, mutta jos pienikin mahollisuus on niitten eloonjääntiin, niin haluaisin välttyä kyseisiltä kavereilta. :(

Aku

Tervetuloa! :)

Habanerot voi olla sisäkäsvatuksessa hieman hankalia (etenkin sadontuoton suhteen) sillä ne tarvitsevat kohtuullisen paljon valoa ja lämpöä. Yleensä vihannespunkit eivät iske kasveihin, ellei ilma ole liian kuivaa.

#cstone

maaliskuu 18, 2012, 22:52:58 ip #4 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 18, 2012, 23:22:44 ip käyttäjältä #cstone
Kyllähän ne hyvin kasvoivat pauliina- kukkapurkissa ja itäisellä ikkunalaudalla ja kesällä terassilla. Siemenet otin tuoreena jostain kaupan irtomyynnistä, joten tarkasta lajikkeesta ei ole tietoa, olivatko omat taimeni edes varsinaisesti enää samaa lajiketta, kun podit näyttivät ihan toisenlaisilta kuin kaupan hyllyssä... (toi avatarin kuva on ko. tuotoksen podi)

Puskat olivat n. 30cm korkeita kun alkoivat podeja tuottamaan. Tein noiden kanssa lähes kaikki mahdolliset virheet, kuten täältä foorumilta olen nyttemmin huomannut: -liikaa vettä, liian vähän valoa, väärää lannoitetta jne. Viimeinen niitti oli tosiaan nuo seittiä kutoneet pikku tuholaiset, jotka näivettivät puskani jotakunkin muutamassa viikossa kun huomasin asian myöhään.

Chiliwikissä juttua mm. Haboista http://www.chiliwiki.fi/index.php?title=Habanero :)

Onnea kasvatuksillesi!
#2143
ilmailu....tekniikka....kalat...rehut... joku ei nyt täsmää...

Whili

Tervetuloa foorumille !!

Ja onnea kasvatuskaudelle  :)

Huru-ukko

Tervetuloa ja tuloista kesää  :)...

boozeman

Tervetuloa vaan ja terveiset täältä Ruununmyllyltä Papinniityntien metsäisemmältä puolelta :)

Ei kannata heittää niiden habojen kanssa kirvestä kaivoon. Mullanvaihdon jälkeen ottavat varmaan hetken vain lukua. Täällä wanhat Habat ja Lemon Drop kukkii ja kasvaa satoa loisteputkien alla. Hetken aikaa nuokin lurpottivat kun vaihdoin isompiin ruukkuihin tuossa tammikuun alussa.
https://viinanen.org - Ei se siitä... - #1213

Juhis

Lainaus käyttäjältä: boozeman - maaliskuu 19, 2012, 18:32:32 ip
Tervetuloa vaan ja terveiset täältä Ruununmyllyltä Papinniityntien metsäisemmältä puolelta :)

Ei kannata heittää niiden habojen kanssa kirvestä kaivoon. Mullanvaihdon jälkeen ottavat varmaan hetken vain lukua. Täällä wanhat Habat ja Lemon Drop kukkii ja kasvaa satoa loisteputkien alla. Hetken aikaa nuokin lurpottivat kun vaihdoin isompiin ruukkuihin tuossa tammikuun alussa.


Hämeenlinnasta myös? Ja vielä ihan lähelläkin! Asun Kukoistensyrjässä, eli ei ole pitkää matkaa Ruununmyllylle. Olisi ehkä hienoa tavata chilien kasvatuksen merkeissä, ja ehkä sadon aikaan liikenisi pari siementä Lemon Dropista?  :P

boozeman

Lainaus käyttäjältä: Juhis - maaliskuu 19, 2012, 20:11:46 ip

Hämeenlinnasta myös? Ja vielä ihan lähelläkin! Asun Kukoistensyrjässä, eli ei ole pitkää matkaa Ruununmyllylle. Olisi ehkä hienoa tavata chilien kasvatuksen merkeissä, ja ehkä sadon aikaan liikenisi pari siementä Lemon Dropista?  :P


Mä rapsin tuota talvehtinutta Lemon Drop yksilöä tässä pitkin kevättä ja laitan oksat juurtumaan. Saat siitä sellaisen, joka tekee vielä satoakin tälle kesälle.

Palaamme siis asiaan. Naama on muistissa :)
https://viinanen.org - Ei se siitä... - #1213

jaolsten

-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013