huhtikuu 19, 2024, 01:51:30 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Siemenketjukirje II

Aloittaja Whili, tammikuu 03, 2013, 13:07:49 ip

« edellinen - seuraava »

sorrii

Niinj. Olishan kiva jos ehkä jotain uutta saisi ennen uutta idätyskautta ...
Mulla taas tapani mukaan on paljolti sato perkaamatta vielä, eikä uusia siiduja juurikaan. Tänä vuonna en aio kyllä raahata raakilekasveja sisään, vaan annan paleltua niiden joista ei kypsää tule. ((noo ... ehkä muutaman rocoton kuitenkin kannan kotiin, että pysyy kämppä viihtyisänä [=mutainen sikolätti] ...

En ole kokouksissa käynyt kait kertaakaan. Voisin sitäkin kokeilla jos mullekin kerrotaan koska ja missä  8)

OT: Mulla on uuden Strong -kasvihuoneen rakentelu pahasti vaiheessa mökillä. Perustukset oon saanut valmiiksi ja paketit avattua ja inventoitua. Toivon kovasti että olisi jotenkuten ilmoja vielä että saisi rangan pystyyn, niin että voi suojata pohjan pressuilla ja lasittaa keväällä. Sitten on 12m2 ehkä jopa öljykamiinalla varustettuna ja hylkään ton Rukkamäen mutapellon kokonaan. Viljelypalstalta ei tänä vuonna paljon satoa saanut, kun vitutti enkä hoitanut mitään kunnolla .... Taisi sataa parikin kertaa ...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

PP

Lainaus käyttäjältä: johniemi - lokakuu 11, 2017, 13:06:12 ip
Lainaus käyttäjältä: Whili - lokakuu 04, 2017, 15:23:39 ip
Todennäköisesti kulkeutuu yhdistyksen vuosikokoukseen ja aloittaa kierron sieltä.


Joka pidetään milloin? Nettisivuilla on v. 2016 kokouksen päivämäärät :)


Erittäin todennäköisesti marraskuun loppupuoliskolla.

Whili

Lainaus käyttäjältä: PP - lokakuu 11, 2017, 16:42:59 ip
Lainaus käyttäjältä: johniemi - lokakuu 11, 2017, 13:06:12 ip
Lainaus käyttäjältä: Whili - lokakuu 04, 2017, 15:23:39 ip
Todennäköisesti kulkeutuu yhdistyksen vuosikokoukseen ja aloittaa kierron sieltä.


Joka pidetään milloin? Nettisivuilla on v. 2016 kokouksen päivämäärät :)


Erittäin todennäköisesti marraskuun loppupuoliskolla.

..saattaa olla 18 marraskuuta..

johniemi

Okei, eli kunhan tuo listan lopullinen järjestys selviää niin laitan yv:llä osoitteeni edelliselle hlölle. Pitää nyt seurata silmä kovana milloin järjestys lyödään lukkoon.

Whili

Lainaus käyttäjältä: johniemi - lokakuu 15, 2017, 22:43:35 ip
Okei, eli kunhan tuo listan lopullinen järjestys selviää niin laitan yv:llä osoitteeni edelliselle hlölle. Pitää nyt seurata silmä kovana milloin järjestys lyödään lukkoon.
Jep.  Ensin on Hyvinkää-miitti ja sitten Oulu-miitti, sitten kirje lähtee varsinaiselle kierrokselle. Yritän laittaa saman kylän tyypit listaan peräkkäin niin saadaan nopeutta kiertoon. Lopullinen järjestys todennäköisesti on sitten kun kirje lähtee liikkeelle. Myöhäis-ilmoittautujat lisätään listan loppuun. Ilmoittautua voi myös kierron aikana.

Whili

Kirje on liikkeellä !!

-LUKEKAA SÄÄNNÖT !!
-Ilmoitelkaa tänne missä milloinkin kirje kulkee.
-Huolehtikaa että yhteystietonne on teitä edelvällä osallistujalla.

sorrii

Kommentti sääntöön # 3/4: (vain puhtaita siemeniä...)
Oon itse ollut joskus hyvinkin mielissäni, kun tuntemattoman lajikkeen siementen seassa on ollut palasia myös podista, eli makunäyte! Varsinkin lajikkeilla (mm.goats weed) jotka soveltuvat erityisen hyvin mausteeksi, eli kuivattaviksi, tämä on kiva tapa, ja oon itse tarkoituksella joskus murskannut vähän podeja mukaan (mm. "Vietnamin mummon chili") ... Ei ole hirtetty, mutta muuten kyllä vittuiltu  8)

Toki ei olisi järkevää jos joka lajikkeen siemenissä olisi puolet sisällöstä jotain rouhetta. En ehdota tästä mitään yleistä tapaa. Mainutun Goats Weedin arvoa kuitenkin olisi hankalaa hahmottaa jos ei ole maistanut sitä kuivattuna: NN-nammm ...  >:D

ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Whili

Lainaus käyttäjältä: sorrii - marraskuu 20, 2017, 17:17:08 ip
Kommentti sääntöön # 3/4: (vain puhtaita siemeniä...)
Oon itse ollut joskus hyvinkin mielissäni, kun tuntemattoman lajikkeen siementen seassa on ollut palasia myös podista, eli makunäyte! Varsinkin lajikkeilla (mm.goats weed) jotka soveltuvat erityisen hyvin mausteeksi, eli kuivattaviksi, tämä on kiva tapa, ja oon itse tarkoituksella joskus murskannut vähän podeja mukaan (mm. "Vietnamin mummon chili") ... Ei ole hirtetty, mutta muuten kyllä vittuiltu  8)

Toki ei olisi järkevää jos joka lajikkeen siemenissä olisi puolet sisällöstä jotain rouhetta. En ehdota tästä mitään yleistä tapaa. Mainutun Goats Weedin arvoa kuitenkin olisi hankalaa hahmottaa jos ei ole maistanut sitä kuivattuna: NN-nammm ...  >:D
Jatketaan edelleen käytäntöä: "vain puhtaita siemeniä" !!
Maistiaisia voi pyydellä erikseen.  On paljon mukavampi käsitellä noita siemenpusseja kun ei joka paikassa lentele chilipöly.
...Lupaan jatkaa vittuilua jos tulee vastaan chilisosepusseja  8)

sorrii

Joo. Pitää varoa ettei joudu pusseihin chilipöllyä: se kirvelee  ??? ??? ???
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Trioniska

Lainaus käyttäjältä: Whili - marraskuu 20, 2017, 12:30:41 ip
Kirje on liikkeellä !!
-LUKEKAA SÄÄNNÖT !!
-Ilmoitelkaa tänne missä milloinkin kirje kulkee.
-Huolehtikaa että yhteystietonne on teitä edelvällä osallistujalla.[/size]


Onko kirje NPhoBiaz suunnalla vai matkalla hyvinkäätä kohden?

Niin hyvinkään suunnalla tai lähistöllä, ilmoitelkaa minulle vaikka YV niin pistän miittiehdotuksia kehiin ryhmäviestillä.

Kirje tullee minulle viimeistään ensiviikoksi.
Aloitteleva kasvattelija jolla mopo "voi" lähteä käsistä
http://chilimuistio.blogspot.fi/
Kaudet vuodesta 2014

NPhoBiaz


Trioniska

marraskuu 25, 2017, 09:13:23 ap #1551 Viimeisin muokkaus: marraskuu 25, 2017, 09:15:20 ap käyttäjältä Trioniska
Niin ja jos saadaan hyvinkään seudun miittiä aikaiseksi niin voin muutaman Fataliin keltaisen marjan ottaa tuosta puskasta maistiaiseksi, pieniähän nuo on mutta maistuvaisia.

Niin, ei vielä ehtinyt posti kuljettaa tänne asti kirjettä viikonloppua vasten.
Aloitteleva kasvattelija jolla mopo "voi" lähteä käsistä
http://chilimuistio.blogspot.fi/
Kaudet vuodesta 2014

Raaka-Arska

Lainaus käyttäjältä: Trioniska - marraskuu 25, 2017, 09:13:23 ap
Niin ja jos saadaan hyvinkään seudun miittiä aikaiseksi niin voin muutaman Fataliin keltaisen marjan ottaa tuosta puskasta maistiaiseksi, pieniähän nuo on mutta maistuvaisia.

Niin, ei vielä ehtinyt posti kuljettaa tänne asti kirjettä viikonloppua vasten.


Laittaisitko sitten vaikka yv;tä, kun kirje lähtee kohti pohjoista?
Missä menee tulisuuden ja myrkyllisyyden raja?

Trioniska

Lainaus käyttäjältä: Raaka-Arska - marraskuu 26, 2017, 08:03:54 ap
Lainaus käyttäjältä: Trioniska - marraskuu 25, 2017, 09:13:23 ap
Niin ja jos saadaan hyvinkään seudun miittiä aikaiseksi niin voin muutaman Fataliin keltaisen marjan ottaa tuosta puskasta maistiaiseksi, pieniähän nuo on mutta maistuvaisia.

Niin, ei vielä ehtinyt posti kuljettaa tänne asti kirjettä viikonloppua vasten.


Laittaisitko sitten vaikka yv;tä, kun kirje lähtee kohti pohjoista?


Ilmoittelen heti kun saapuu ja lähtee taas matkalleen.
Aloitteleva kasvattelija jolla mopo "voi" lähteä käsistä
http://chilimuistio.blogspot.fi/
Kaudet vuodesta 2014

Trioniska

Tiistaisin ei posti kulje, koska jokatoinen päivähän riittää... Vielä ei kirjettä ole näkynyt. Lisäksi Hyvinkään alueelta tai lähistöltä ei vielä kukaan ole huudellut kirjemiitin perään niin saattaapi lähteä pysähdyksen jälkeen samointein liikenteeseen.
Aloitteleva kasvattelija jolla mopo "voi" lähteä käsistä
http://chilimuistio.blogspot.fi/
Kaudet vuodesta 2014

NPhoBiaz

Lainaus käyttäjältä: Trioniska - marraskuu 28, 2017, 21:48:55 ip
Tiistaisin ei posti kulje, koska jokatoinen päivähän riittää... Vielä ei kirjettä ole näkynyt. Lisäksi Hyvinkään alueelta tai lähistöltä ei vielä kukaan ole huudellut kirjemiitin perään niin saattaapi lähteä pysähdyksen jälkeen samointein liikenteeseen.


Perjantain postissa lähti sinnepäin. Tänään varmaan perillä.

Raaka-Arska

On mennyt postin kulku heikoksi... :'(
Missä menee tulisuuden ja myrkyllisyyden raja?

Trioniska

Lainaus käyttäjältä: Raaka-Arska - marraskuu 29, 2017, 10:10:31 ap
On mennyt postin kulku heikoksi... :'(


Jei \o/ postilaatikkoon tuli ilmoitus isokokoisesta kirjeestä mikä on HUOMENNA noudettavissa Citymarketin postin popup noutopisteestä, ei siis vakionoutopisteestä mihin postin palvelut siirtyneet...

Kävin hakemassa kirjettä mutta vinkkasivat että vasta huomenna  >:(

:o niin normaalia kuin...
Aloitteleva kasvattelija jolla mopo "voi" lähteä käsistä
http://chilimuistio.blogspot.fi/
Kaudet vuodesta 2014

Whili

Lainaus käyttäjältä: Trioniska - marraskuu 29, 2017, 20:28:58 ip
Lainaus käyttäjältä: Raaka-Arska - marraskuu 29, 2017, 10:10:31 ap
On mennyt postin kulku heikoksi... :'(


Jei \o/ postilaatikkoon tuli ilmoitus isokokoisesta kirjeestä mikä on HUOMENNA noudettavissa Citymarketin postin popup noutopisteestä, ei siis vakionoutopisteestä mihin postin palvelut siirtyneet...

Kävin hakemassa kirjettä mutta vinkkasivat että vasta huomenna  >:(

:o niin normaalia kuin...
Tää on niin tätä. Kirjehän on nimenomaan postilaatikosta menevää mallia (30mm). Tuskin oli postipatella edes kyydissä, mutta hyvä että edes jotenkin kulkee...  :( 

Huru-ukko

Lainaus käyttäjältä: Trioniska - marraskuu 29, 2017, 20:28:58 ip
Lainaus käyttäjältä: Raaka-Arska - marraskuu 29, 2017, 10:10:31 ap
On mennyt postin kulku heikoksi... :'(


Jei \o/ postilaatikkoon tuli ilmoitus isokokoisesta kirjeestä mikä on HUOMENNA noudettavissa Citymarketin postin popup noutopisteestä, ei siis vakionoutopisteestä mihin postin palvelut siirtyneet...

Kävin hakemassa kirjettä mutta vinkkasivat että vasta huomenna  >:(

:o niin normaalia kuin...


Mulla on ollut tuota samaa koko ajan. Tosin sillä erotuksella, että tiedoksi anto tulee päivä sen jälkeen kun kirje on tullut postiin.
 
Maaseudulla tuon voi hiukan ymmärtää siksi, että esim. mistä minä haen postin, siellä on kolme eri mallia postilaatikoita. Minulla peltinen iso laatikko, jossa syvyys on riittävä että isompi kirje (siemenketjukirje) pystytään työntämään sinne sisälle. Aukko edessä.
 
Sitten yksi peltinen pienempi, jonka syvyys pienempi jonne se kirje ei sopisi koska kirjettä täytyisi työntää lopussa niin vinossa, että se jää jumiin siihen aukkoon. Aukko edessä.

Kolmas on sitten se muovinen "päältäladattava", jonne kirje menee hyvin.

Asiaa tiedustellassani, vastaus oli kopeaan sävyyn me voidaan päättä mitä kannetaan.