maaliskuu 28, 2024, 10:21:13 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Chilin poltteessa - Jäsenlehti

Aloittaja wille, huhtikuu 22, 2013, 20:41:55 ip

« edellinen - seuraava »

Dethlock

Sen verran kohtuullinen oli jäsenmaksu että pitihän tuo liittyä.
I'm newbie and I know it  -  2013  -  Chilisti #2374
Kasvatuspäikkäkirja
Hydrohärpäke DethTable


Youtube kanava

jaolsten

Ainiin, pitikin mainita, kaikille uusillekin jäsenille lähetetään tuo lehti. Tietysti.
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Dethlock

No johan tuuppaa herkkuja tällä viikolla.  :o :o
I'm newbie and I know it  -  2013  -  Chilisti #2374
Kasvatuspäikkäkirja
Hydrohärpäke DethTable


Youtube kanava

jewe

huhtikuu 23, 2013, 21:39:32 ip #23 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 23, 2013, 22:05:10 ip käyttäjältä jewe
Yllättävä kirje tuli tosiaan eilen postista. Muutamaan vuoteen en ole kai jäsenenä ollut kun en ole jäsenmaksua viitsinyt noiden epäselvyyksien vuoksi maksaa. Nyt voisi taas maksaa kun homma näyttäisi olevan raiteillaan ja vielä tuo upea lehti josta oli mukava huomata että näköjään joku muukin on tähän homman höynähtänyt.
Lisää tällaista ja juttuja kasvattajista tuleviinkin lehtiin.

Ja ei voi kuin hattua nostaa lehden päätoimittajalle. Pienten lasten isä, kasvattelee satoja hienoja taimia myyntiin ja itselleen, foorumin moderaattori jne. jne. Varsinainen Ylöjärven Turbo jolla aikaa vaan jostain näkyy riittävän koko chiliyhteisön hyväksi. 

bluesman

Lainaus käyttäjältä: jewe - huhtikuu 23, 2013, 21:39:32 ip
Lisää tällaista ja juttuja kasvattajista tuleviinkin lehtiin.


Ehdottomasti seuraava stoori Jewestä. Jos saan luetella niin shp, Juso, PP sekä Jaolsten kertomuksineen ja kuvineen lehteen. Ja monta muutakin em. lisäksi. Huru-ukko ja ToniA messiin. Ja.......

Chilivaari

Kasvattajastoorit ovat kieltämättä mielenkiintoisia, mutta minä kyllä ehdottaisin seuraavan numeron teemaksi chilit ja ruoanlaitto. Sitä seuraava (talvinumero) voisi olla vaikka säilykkeistä, itse  tehdyistä ja kaupasta löytyvistä. Kaikki chiliharrastajat eivät ole kasvattajia ja porukkaa voisi laajentaa. Eri lajien ja parhaiden lajikkeiden esittely olisi myös oman numeron arvoinen.

bluesman

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - huhtikuu 23, 2013, 22:10:34 ip
Kasvattajastoorit ovat kieltämättä mielenkiintoisia, mutta minä kyllä ehdottaisin seuraavan numeron teemaksi chilit ja ruoanlaitto. Sitä seuraava (talvinumero) voisi olla vaikka säilykkeistä, itse  tehdyistä ja kaupasta löytyvistä. Kaikki chiliharrastajat eivät ole kasvattajia ja porukkaa voisi laajentaa. Eri lajien ja parhaiden lajikkeiden esittely olisi myös oman numeron arvoinen.


Hyvä pointti. Kulinarismia parhaimmillaan kun hallitsee eri chililajien/lajikkeiden käytön keittiössä.
Voisi olla vaikka chinensenumero, baccanumero jne. Tai alueittain; Meksikonumero, Perunumero jne.
Jokatapauksessa lehti oli melkoinen yllätys painoasunsa laadun vuoksi. Hienoa työtä ja miellyttävä ulkoasu. PetraK:lle arvosana 10+.
Jaolsten ei liiemmin itseään kehu mutta minä voin. Kiitos! Missä muussa maassa on chiliharrastus näin pitkällä että julkaistaan omaa lehteä? USA poislukien.

Macex

Kummasti tulee nyt kyllä kiitosta yhdistykselle, verrattuna edellisiin vuosiin.

Jokohan saadaan ne loputkin vänkäleuat uskomaan, että nyt jos milloinka on otettu uudet purjeet purjeveneeseen ja korjattu vuotava pohja?

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

Delic

Tähän talouteen tuli kaks kappaletta lehtiä. Toisen jätin tänne kotia ja toisen vein työpaikalle vaihtoehtolukemiseks vanhojen 7 päivää lehtien päälle. Lehti oli hyvä yllätys ja kiinnostavaa juttua oli. Ainut mikä häiritsi oli että muutamaa asiaa taisi olla laitettu useampaan kertaan. Chilivaarin ehdotukset todella hyviä näitä olisi kiva lukea seuraavilla kerroilla

PP

Lainaus käyttäjältä: jewe - huhtikuu 23, 2013, 21:39:32 ip
Ja ei voi kuin hattua nostaa lehden päätoimittajalle. Pienten lasten isä, kasvattelee satoja hienoja taimia myyntiin ja itselleen, foorumin moderaattori jne. jne. Varsinainen Ylöjärven Turbo jolla aikaa vaan jostain näkyy riittävän koko chiliyhteisön hyväksi.


Erittäin samaa mieltä. Iso kiitos ja hattu korkealle.

Minäkin kannatan seuraavan numeron pääaiheeksi chiliä ja ruokaa, koska sillä on laaja kiinnostus ja sovellettavuus niin kasvattajien kuin muidenkin chilin ystävien joukossa ja ennenkaikkea se on aihe, jolla on helppo houkutella uusia ihmisiä mukaan.

Chililaji tai lajit teemanumeroina on myös hyvä idea. Kasvattajatakertomuksia voisi olla yksi tai joka lehdessä eikä niiden tarvi olla välttämättä niin laajoja kuin bluesmanista kertova juttu niin hyvä kuin se olikin.

Pitää jotain ihan pientä kritisoidakin: rocotot ei ole vaikeita kasvatettavia niinkuin jossain luki. :)

Macex

Hyvänä vaihtoehtona ruokaresepteihin olisi joku tuunattu kotimainen näiden perus tulisten lisäksi, että saadaan vähän sellainen helposti lähestyttävä tapa niille arimmillekkin kokeilumielisille.

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

masaiman

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - huhtikuu 23, 2013, 03:38:37 ap
Taisi tuo jäsenlehti olla nyt jotain sellaista mitä jengi odotti vuosia? Ainakin sisältö on omaan makuuni aika helkkarin nappiin!


Joo, melkoinen yllätys oli kuori itsellekin kun tänään tuli. Lehtihän on aivan hemmetin hyvän näköinen, aivan kaupallisesta julkaisusta kävisi minusta. En vielä muuta kun silmäilin sen nopeasti läpi mutta tulen varmasti lukemaan kunnolla myöhemmin. Ekaksi itellekin tuli mieleen että reklamaatio laskusta mutta luinpa saatteen ensin...

PP

Onko lehteä mahdollista tilata sai saada ylimääräistä kappaletta työpaikalle vietäväksi? Omasta en luovu. :)

jaolsten

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - huhtikuu 23, 2013, 22:10:34 ip
Kasvattajastoorit ovat kieltämättä mielenkiintoisia, mutta minä kyllä ehdottaisin seuraavan numeron teemaksi chilit ja ruoanlaitto. Sitä seuraava (talvinumero) voisi olla vaikka säilykkeistä, itse  tehdyistä ja kaupasta löytyvistä. Kaikki chiliharrastajat eivät ole kasvattajia ja porukkaa voisi laajentaa. Eri lajien ja parhaiden lajikkeiden esittely olisi myös oman numeron arvoinen.
Hei,

Hyviä ideoita, oikein mahtavia! Voin jo tältä istumalta suunnitella seuraavan lehden rungon tälle aihepiirille. Seuraavaa lehteä aletaan siis jo "tekemään" kesällä, mutta tarkoitus olisi saada se liikkeelle syksyllä, eli juuri sopivasti sadonkorjuu/säilöntä/ruuanlaittoteemalle. Ensi vuonna tulee toki sitten vuosittaisen jäsenlaskun yhteydessä taas kolmas, joka voisi käseitellä esikasvatusta idättämisistä kasvariin tai parvekkeelle siirtoon. Syksyn teemaksi sopisi Villit ja Pubet, alkuvuoden teemaksi baccat, annuumit, chinenset ja frutet. tai sitten vain yksi niistä per julkaisu. Katsellaan miltä layout näyttää ja keneltä saadaan sisältöä. Nyt on jo tullut niin paljon hyviä ehdotuksia, että pitänee jakaa niitä useampiin lehtiin.

Delic: niin häiritsi muakin. Osin siinä kävi minulta pieni vahinko, kun liitin kaksi yhdistyksen ulkopuolista tiedotetta sellaisenaan lehteen, ja kummassakin oli lähes identtinen tietopaketti. Ei vaan sitten enää ehtinyt vetää takaisi korjaukseen. Pyrin seuraavassa numerossa tutkimaan julkaisun hyvissä ajoin ennen painoon lähettämistä, jotta säästyttäisiin päällekkäisyyksiltä.

Ensinnä kaikkien kehujen perään muistutuksena, että mun rooli oli vain luoda se "portti chiliyhteisön sieluun", eli keksiä asia nimeltä Chilin poltteessa. Kaikki mitä siihen saatiin, tuli chiliyhteisöltä ja meni chiliyhteisölle. Me yhdessä saimme tämän aikaiseksi, jonkun piti vain avata ovista muutamia simppeleitä lukkoja. Vaikka satoja tunteja projektiin kuluikin, oli se itselle rentoutumista päivätöistä, harrastusta. Sisällöstä kiitokset menevät mahtaville kirjailijoille ja julkaisun rahoituksesta kaupallisille toimijoille. Ilman näitä chilistä toimeentuloaan yrittäviä henkilöitä ei tätä julkaisua olisi pystytty tekemään. Muistakaa, että jokaisen mainoksen takana on henkilöitä, joiden sydän sykkii chilin tahtiin. Ja se on tämän meidän marginaalisen yhteisön elinehto.

Vuodatuksen päätteeksi keväinen Riga/Jelgava haluaa toivottaa kaikille onnistunutta kasvatusvuotta 2013! Ja te ketkä ette kasvata, vaan nautitte chistä suutuntumalla: Nautinnollisen pikantteja makuelämyksiä ja elähdyttävän miellyttäviä endorfiiniryöppyjä! Reaktoreita ja jätkänkynttilöilä unohtamatta!

P.S. yhdistykselle tiedoksi: oli jo aikakin lähettää paperinen lasku, maksoin viimein 4kk sitten erääntyneen jäsenmaksuni. Saanko anteeksi?
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Macex

Lainaus käyttäjältä: jaolsten - huhtikuu 24, 2013, 00:43:43 ap
P.S. yhdistykselle tiedoksi: oli jo aikakin lähettää paperinen lasku, maksoin viimein 4kk sitten erääntyneen jäsenmaksuni. Saanko anteeksi?

Kyllä mä voin sua halata, jos muut ei anna myöden anteeksipyynnöllesi.

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

Aji Inferno

Kyllä tuo lehti oli kaikkiaan varmasti sellaista mitä chiliväki on odottanut. :)

Ulkoasua voimme aina tarvittaessa hioa. Tärkeintä on sisältö. Tässä numerossa se keskittyi chilin historiaan, Suomeen saapumiseen ja ylipäätään olemukseen kasvina.

Kenties seuraavassa numerossa pääsemme porautumaan syvemmälle sellaisiin asioihin kuten chilikokkaus. Se kun on etenkin naispuolisille chilipäille pirun tärkeä osa tätä kaikkea. Ja, ilman muuta, myös meille rumille äijille! :)

Whili

Hieno lehti !!  Ja ensiksi kiitokset J-manille ja kaikille lehden tekoon, postitukseen yms. osallistuneille.

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - huhtikuu 23, 2013, 22:10:34 ip
Kasvattajastoorit ovat kieltämättä mielenkiintoisia, mutta minä kyllä ehdottaisin seuraavan numeron teemaksi chilit ja ruoanlaitto. Sitä seuraava (talvinumero) voisi olla vaikka säilykkeistä, itse  tehdyistä ja kaupasta löytyvistä. Kaikki chiliharrastajat eivät ole kasvattajia ja porukkaa voisi laajentaa. Eri lajien ja parhaiden lajikkeiden esittely olisi myös oman numeron arvoinen.
Lainaus käyttäjältä: bluesman - huhtikuu 23, 2013, 22:29:50 ip
Hyvä pointti. Kulinarismia parhaimmillaan kun hallitsee eri chililajien/lajikkeiden käytön keittiössä.
Voisi olla vaikka chinensenumero, baccanumero jne. Tai alueittain; Meksikonumero, Perunumero jne.
Lainaus käyttäjältä: bluesman - huhtikuu 23, 2013, 21:50:36 ip
Ehdottomasti seuraava stoori Jewestä. Jos saan luetella niin shp, Juso, PP sekä Jaolsten kertomuksineen ja kuvineen lehteen. Ja monta muutakin em. lisäksi. Huru-ukko ja ToniA messiin. Ja.......


Chilivaarin ja Bluesmanin ehdotukset ovat hyviä, kannatetaan.
Jewen ja PP:n rocotokasvatuksista haluaisin minäkin lukea ja mielenkiintoista olisi tutustua vesiviljelylaitteisiin ja vertailuun

Caide

Olinkin jo pitkään miettinyt liittyä jäseneksi ja nythän se tuli vihdoin tehtyä. PetraK:n blogi-kirjoitus oli viimeinen niitti. Tuo lehti nyt jäi kutkuttamaan ja toivon mukaan tulee sitten minullekin postissa. Toivon mukaan saan myös uusia jäseniä rekrytoitua joku päivä mukaan, ainakin olen koukuttanut reilu kymmenkunta kaveria tähän jaloon harrastukseen mukaan. Työkaverit ovat seuraavia uhreja ;)

PetraK

Lainaus käyttäjältä: jaolsten - huhtikuu 24, 2013, 00:43:43 apHyviä ideoita, oikein mahtavia! Voin jo tältä istumalta suunnitella seuraavan lehden rungon tälle aihepiirille. Seuraavaa lehteä aletaan siis jo "tekemään" kesällä...


Jahas. Mulla on sellainen aavistus, että taas mennään...  ;D

Eli niille, jotka eivät ole opukseen päässeet tutustumaan, eli potentiaaliset uudet jäsenet, ohessa sisällysluettelo ja kuva kannesta:




Taksimafian Pääkaupunkiseudun Puutarhaosasto

jewe

Lainaus käyttäjältä: bluesman - huhtikuu 23, 2013, 21:50:36 ip
Ehdottomasti seuraava stoori Jewestä.


Hah, minä olen enemmänkin tällainen takapihan duunari joka vaan puskee kuvia päivyriin. Kyllä mulle riitti ainakin vähään aikaan toi TS:n tekemä stoori. Ja voihan noissa kasvattajastooreissa olla muitakin kuin kasvarinsa täyteen chilejä pukkaavia friikkejä. Pienemmässä mittakaavassa noita ansioituneita kerrostalo/rivitalokasvattajia on täälläkin runsain mitoin.

Lehden runko voisi tosiaan mennä aina jonkun teeman mukaan (ruoka, lajit jne.) ja 1-2 kasvattajaa joka lehteen jos mielipiteensä saa yhdistykseen toistaiseksi kuulumaton sanoa. Ja sitä chiliruokakirjaa kaipailen minäkin kun olen tuolla keittiön puolella aikamoinen urvelo.