toukokuu 04, 2024, 23:26:53 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


0llin oppivuodet

Aloittaja 0lli, lokakuu 07, 2013, 11:54:48 ap

« edellinen - seuraava »

0lli

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - marraskuu 12, 2013, 22:26:02 ip
Enpä ole koskaan kasvatellut berryä, mutta Chiliwikin mukaan se on hyvin samanlainen lajike, joten eiköhän samat ohjeet päde. Jäi mainitsematta, että Inca Red Drop osaa kasvaa, kukkia ja tehdä kypsää satoa kaikkia yhtä aikaa. Joillakin isoja hedelmiä tekevillä lajikkeilla on erikseen satokaudet ja kasvukaudet, tai ainakin onnistunut kukinta loppuu satoa kypsytellessä. Pienimarjaisilla kaikki toimii niin kauan kuin kasvuolosuhteet ovat kunnossa.


Noniin loisto homma, tämä tieto oli tärkeä, isot kiitokset! Eli nuput jätän kehittymään ja sitten vaan ensimmäisiä maistiaisia odottelemaan :)
If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.

0lli

Kohta aukeaa IRD:n ensimmäiset nuput, sekä samalla oman chiliuran ensimmäiset nuput! :)



Ja ei-latvotusta lemon dropista löytyi myös ensimmäinen nuppu!



Kaksi takimmaista, sekä vasemmanpuoleisin eturivistä edelleen mysteerejä, tunnistustehtävää tulee kunhan kasvavat. Kaikki kolme siis samaa lajiketta, ostettu Mikkelin torilta, kypsä podi oli 10-12cm pitkä, punainen, sileä, suhteellisen suora ja omaan suuhun aika tulinen, mutta itsellä ei juurikaan ole toleranssia vielä näihin tulisuuksiin. Kaksi muuta eturivissä olevaa Inca Red Droppia:)

If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.

0lli

marraskuu 15, 2013, 14:25:40 ip #82 Viimeisin muokkaus: marraskuu 15, 2013, 14:28:45 ip käyttäjältä Boonusmies
Aamulla oli vielä nuppu kiinni, mutta kun hetki sitten pääsin työharjoittelusta himaan oli tämmöinen ilmestynyt:



Ensimmäinen chilini kukkii!  :)
If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.

Chilivaari

Tuohan ei kyllä ole Inca Red Drop, vaan joku annuum.
Incassa on baccatumin värikuvio terälehdissä:
http://chilivaari.blogspot.fi/2011/05/esittelyja-kukintavaiheessa-inca-red.html


0lli

Auts :S Voiko olla mahdollista että juuri auenneessa nupussa ei ole tuo värikuvio vielä kerennyt kehittymään? Kun aivan varma olen, että IRD:n siemenpussista tuon ensimmäisenä idätin, tai sitten myyjä on kussut siemenien kanssa, menenpä vielä tutkimaan nuppua lähempää, onko siinä yhtään keltaista! Voi helkutti jos tuo ei nyt olekkaan IRD :D
If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.

0lli

No kyllähän se ihan vitivalkoinen on  ::) Ei kehveli kun nyt muuten harmittaa! Olin niin innoissani nimenomaan että se olisi IRD, ja nyt se onkin joku annuumi  >:( Mikähän annuumi tuo sitten voisi olla  :o Haarautuu useasti ja kasvaa puskamaisesti, ensimmäinen kukka puhjennut alle 2 kk itämisestä, täynnä nuppuja jo nyt, annuumin siemeniä ei itsellä pitäisi olla kuin fresno ja caloro  :o
If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.

Toby

Lainaus käyttäjältä: Boonusmies - marraskuu 14, 2013, 15:41:47 ip
Kohta aukeaa IRD:n ensimmäiset nuput, sekä samalla oman chiliuran ensimmäiset nuput! :)


Se on aivan upea tunne kun ekat nuput aukeaa :)
Onnittelut! Siitä se lähtee ja kohta sitä jo väkerretään ydinvoimalla toimivan lampun ja tee-se-itse bubblerin kanssa.
Hoidan & kasvatan chiliä apinan raivolla.

0lli

Kiitokset! :)
Vielä kun tietäisi vain minkä lajikkeen nuppu nyt oikeasti avautui :D
If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.

0lli

Lajikkeiden sekaannuksesta aiheutuneesta pettymyksestä selvittyäni olen alkanut ajattelemaan positiivisesti, että onpahan nyt joku lajike kasvamassa, jonka siemeniä ei pitänyt itsellä edes olla (ellei tuo IRD:ksi luultu ole fresno tai caloro). Joten nyt voi jännitellä että millaista annuumia sieltä sitten putkahtaa:)
If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.

0lli

1.11 Latvottu Lemon Drop on jo tuuheutunut hyvin:)



Annuumissa jo kolme kukkaa:

If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.

0lli

Nyt olen saattanut keksiä syyn tähän sekaannukseen lajikkeiden kanssa, uskon vahvasti, että olen sekoittanut jossain vaiheessa IRD:n ja Fresnon keskenään, eli tuo mitä aiemmin luulin Inca red dropiksi, olisikin Fresno, asia selviää sitten kun alunperin fresnoksi luultu chili alkaa kukkimaan, tuleeko baccan vai annuumin kukat:) Kun jätin jossain vaiheessa lajikkeiden nimilaput pois, joten sekaannus on helposti voinut syntyä:) Katsotaan mitä tapahtuu  ::)
If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.

0lli

Ja 5 nuppua auennut jo kukaksi Annuumissa! Oon pölytellyt noita kukkia pumpulipuikolla, ensimmäisenä auenneessa kukassa jo vähän pieniä merkkejä podin alusta, mutta katsotaan  :)
If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.

0lli

7 kukkaa jo puskassa ja eikös tässä kuvassa ole jo kaksi podin alkua? Oikeanpuoleisessa kukassa pieni alku ja tuossa vasemmalla olevan kukan edessä myös, siitä lähti jo ne terälehdet menemään kun pumpulipuikolla sitä sivelin:)

If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.

Cheini

onhan siinä :)
nyt veti tilanteen jännäks ku inca red drop ei ollutkaan inca red drop.
Aika leveet lehdet tuos miu annuumeihin verrattuna. No jos Thor Fykköstä ei lasketa.. se räjähtää käsiin ennenku saan pihalle. :D
Joko tehdään kunnolla tai ei tehdä mitään

0lli

Nojoo kieltämättä aika yllätyksenä tuli kun chilivaari kertoi kukkien kuuluvan annuumille, en itsekkään tajunnut sitä tarkastaa kun olin niin innoissani ensimmäisestä kukasta:D Mut jos toi nyt se fresno olis  ::) Ja onpahan mikä hyvänsä niin hyvä että kukkii ahkerasti ja on alkanut podin alkujakin pukkaamaan, kertoopahan ainakin sen että valoa on riittävästi ja muutenkin kasvuolosuhteet kunnossa:) Eiköhän sullakin kohta ala ensimmäisiä podeja kehittymään noista kukista, kun suurinpiirtein samaan aikaan laitettiin kasvamaan nuo:) Mulla on oikeestaan noissa kaikissa kasveissa tällä hetkellä jo nuppuja, paitsi tietenkin noissa myöhempään laitetuissa pikkutaimissa:P
If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.

0lli

Joo seuraavat siidut mitä tilaan ehdottomasti:

-Fatalii
-Naga morich
-FG Jigsaw (jos sillä hetkellä myynnissä)

On ruvennut kovasti kiinnostamaan nuo Chinenset! Tilaukseen parin viikon päästä:)
If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.

0lli

If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.

RT

marraskuu 21, 2013, 18:07:57 ip #97 Viimeisin muokkaus: marraskuu 21, 2013, 18:09:52 ip käyttäjältä RT
Komeita kasveja :)

Tämä vaihe on kyllä suorastaan tuskallinen ;D itsellä kanssa ihka ensimmäisen kasvin ekat podit turpoomassa ja kyllä niitä täytyy vähintään vartin välein käydä vahtaamassa jos vaikka olis kasvaneet  ;D
Aloitteleva chilipää, joka yrittää epätoivoisesti estää mopon karkaamisen käsistä...

0lli

Kiitokset!

Joo tulee noita itsekin vähän väliä tarkastettua:D Eipä auta kun odottaa ja pitää huolta niistä parhaimman mukaan :)
If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.

0lli

Kokonaiskuva kukkivasta puskasta:



Ja sen tiheä latvusto:



Tässä mysteerichili nuppuineen, kovin aikasin alkoi nuppua jo pukkaamaan:

If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.