huhtikuu 26, 2024, 04:02:13 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Yleisen valokuvakilpailun kommentointiketju

Aloittaja NPhoBiaz, huhtikuu 07, 2015, 15:04:25 ip

« edellinen - seuraava »

NPhoBiaz

huhtikuu 07, 2015, 15:04:25 ip Viimeisin muokkaus: syyskuu 08, 2017, 21:59:29 ip käyttäjältä NPhoBiaz
Tähän ketjuun kaikki kommentointi liittyen kuukausittaiseen valokuvakilpailuun. :)
Tällaisesta ketjusta äänestettiin aiemmin, jotta itse kilpailuketjut pysyisivät siisteinä ja helppolukuisina.

Lyön tähän myös muistutukseksi kilpailun säännöt, jotka talkoovoimin sovittiin.

§1 Kuva on itse otettu kisakuukauden aikana ja liittyy annettuun aiheeseen.
§2 Kuvan voi nimetä tai selitellä, mutta se ei ole pakollista. Kuvaustiedot voi laittaa mukaan jos haluaa.
§3 Kommentointi Yleisen valokuvakilpailun kommentointiketjuun, äänestyksen alettua kommentointi kisaketjussa sallittu.
§4 Äänestys seuraavan kuukauden 1. - 5. päivä. Äänestys on kaikille avoin.
§5 Voittaja järjestää seuraavan kilpailun ja päättää aiheen, saa osallistua itse ja toimii ylituomarina. Tuomari ei saa ratkaista tasapeliä omaksi edukseen.



Voittajat kautta aikain:

[Kuukausi], [Aihe], [Voittaja]
Helmikuu 2015, Talvi, Caide
Maaliskuu 2015, Urbaani, Jalien
Huhtikuu 2015, Polku, Tsilibuli
Toukokuu 2015, Tärkeä, chipe
Kesäkuu 2015, Villieläimet, MiM
Heinäkuu 2015, Vesi, akselsson1
Elokuu 2015, Sadonkorjuu, NPhoBiaz
Syyskuu 2015, Rikkinäinen, Chilivaari
Lokakuu 2015, Syksy saa, minä..., Jani M
Marraskuu 2015, Pimeys, InkRose
Joulukuu 2015, Arkihuolesi kaikki heitä..., akselsson1
Tammikuu 2016, Lumi/jää/kuura, ottulo
Helmikuu 2016, Poikkeus, Chilivaari
Maaliskuu 2016, Kevään merkkejä, ottulo
Huhtikuu 2016, Uusi näkökulma, Juso
Toukokuu 2016, Ihminen, InkRose
Kesäkuu 2016, Häiriö, akselsson1
Heinäkuu 2016, Kesäyö, MiM
Elokuu 2016, Chilin juhlaa, Chilivaari
Syyskuu 2016, Väriä, NPhoBiaz
Lokakuu 2016, Mun juttu, DP
Marraskuu 2016, Keräily, NPhoBiaz
Joulukuu 2016, Muodot ja kuviot, Aji Inferno
Tammikuu 2017, ...Sillä pimeä on yö ja täynnä kauhuja!, Chilivaari
Helmikuu 2017, Sileä, ottulo
Maaliskuu 2017, Kasvu, MiM
Huhtikuu 2017, Maailmassa tapahtuu, suuria - pieniä asioita, NPhoBiaz
Toukokuu 2017, Taide, NPhoBiaz
Kesäkuu 2017, Villikortti, PP
Heinäkuu 2017, Kuuma, jussa
Elokuu 2017, Elonkerjuu, ottulo

NPhoBiaz

Voisinpa aloittaa kommentoimalla, että hyvän aiheen Jalien valitsi huhtikuulle. Kun hieman miettii, niin aika loppujen lopuksi moniulotteinen on tuo "polku"-teema. :) Mielenkiintoista nähdä, mitä näkökulmia tulee kuukauden mittaan esiin!

MiM

Jep - kutittaa mukavasti mielikuvitusta. Toivottavasti tulee paljon erilaisia kuvia.
Viime vuodesta opin sen asian, ettei kannata aloittaa liian aikaisin ja ravinteita voi antaa myös vähemmänkin. 8)
-Chilijamppa-

akselsson1

Kyllä! Heti aloin suunnittelemaan että mihin sitä pitäis lähteä ulkoilemaan (lue ulkoiluttamaan kameraa eikun) että sais itseä tyydyttävän kuvan. Polku voi olla niin moniulotteinen käsite tosiaan :)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

chipe

Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - huhtikuu 07, 2015, 18:57:28 ip
Kyllä! Heti aloin suunnittelemaan että mihin sitä pitäis lähteä ulkoilemaan (lue ulkoiluttamaan kameraa eikun) että sais itseä tyydyttävän kuvan. Polku voi olla niin moniulotteinen käsite tosiaan :)


Tuossa jossain on selvästikin Fingerpori-vitsi ::).

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: chipe - huhtikuu 07, 2015, 20:56:05 ip
Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - huhtikuu 07, 2015, 18:57:28 ip
Kyllä! Heti aloin suunnittelemaan että mihin sitä pitäis lähteä ulkoilemaan (lue ulkoiluttamaan kameraa eikun) että sais itseä tyydyttävän kuvan. Polku voi olla niin moniulotteinen käsite tosiaan :)


Tuossa jossain on selvästikin Fingerpori-vitsi ::).

Voi ei, saitpa tuonkin kuullostamaan härskiltä  ;D
Ehkäpä ajatus ei ollut ihan se... alkujaan  ::)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

ottulo

Just pari päivää sit tuli mietittyä yhden polun päässä, et tästä pitäis ottaa kuva. Kai se on toteutettava! ::)

Jani M

Voi jäädä välistä, ei viitsi kyynärsauvojen kanssa lähteä tuonne polulle. Siellä kyllä olis nyt hienot kuvattavat, kun lumi on alkanut jo sulaa, mutta tois vielä vähän sellaista kontrastia sinne.

MiM

Tuohan oli laajasti tulkittavaksi, eli ei tarvitse välttämättä mennä uloskaan...
Viime vuodesta opin sen asian, ettei kannata aloittaa liian aikaisin ja ravinteita voi antaa myös vähemmänkin. 8)
-Chilijamppa-

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: Jani M - huhtikuu 09, 2015, 18:13:45 ip
Voi jäädä välistä, ei viitsi kyynärsauvojen kanssa lähteä tuonne polulle. Siellä kyllä olis nyt hienot kuvattavat, kun lumi on alkanut jo sulaa, mutta tois vielä vähän sellaista kontrastia sinne.

Teet polun niistä kepeistä  ;)
Tulkinnanvaraa näihin hommiin  ;)  :)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

akselsson1

Hitsi kun olikin Tsilibulin polkukuvassa hienon oloinen polku, missä mahtaa olla, haluan sinne pyöräilemään  8)
Koira ja auringonlaskukin vielä, hieno sommittelu :)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Chilivaari

Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - huhtikuu 13, 2015, 08:54:53 ap...
Koira ja auringonlaskukin vielä, hieno sommittelu :)

Siinähän se on, ei tarvitse meikäläisen lähteä lähipolkuja koluamaan.

On se kummallista, miten auringonlaskut (ja nousut) saavat ihmisen syvät, alkukantaiset tunteet jylläämään. Muistanpa ajan 1960-luvulta, kun Kameraseurassa oli sääntö, että auringonlaskukuvia ei hyväksytty kuukausikilpailuihin. Ne kun voittivat aina ja niitä oli niin paljon. Jokainen sai pitää ne kotonaan ja ihailla niitä itse, tai lähettää ulkomaisiin kilpailuihin.

Seuraavaan kisaan sitten sellainen aihe, ettei siihen voi kuvata auringonlaskua. :D

Huru-ukko

Eikä auringon nousuakaan, myös kuun kuvaaminen voi aiheuttaa toisissa mielipahaa..... ;)

HEIHaloo.....Leikkimielinen kilpailu, kilpailun voittaja päättäköön ihan vapaasti mitä aihetta kuvataan, vaikka auringonlaskuja.
Enkä minä tuota bulin kuvaa äänestä, siinähän on erirotuinen koira kuin omani  :o :o.

Chilivaari

Lainaus käyttäjältä: Huru-ukko - huhtikuu 13, 2015, 10:13:58 apHEIHaloo.....Leikkimielinen kilpailu,

Miten leikkimielisen heiton voi saada tunnistetuksi muuten kuin hymiöllä?
Se minulla oli tekstin perässä.

Jos kieltoja kuvauskohteista lähdettäisiin tosissaan jakelemaan, myös kissan (ja muidenkin eläinten) pennut ja värikkäät kukat pitäisi kieltää. Ja alastomat naiset. Vain sileätä lautaseinää saisi kuvata ja sitäkin vain aurinko selän takana.  ;D
Joko nyt tuli riittävän selkeästi ilmaistua?

akselsson1

Kyllä minä nyt mieleni pahoitin  ;D
Jos minä vielä joskus voitan niin pistän aiheeksi kissan, koiran ja muitten elukoitten pennut ja varsat sun muut aiheeksi auringon laskiessa vähäpukeisen naisen pidellessä niitä kukkien keskellä!
Nih!  ::) ::)
Joo kisassahan tosiaan koitetaan mennä minimikielloilla  ;D
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Aji Inferno

Kyllä se jo on käynyt selväksi, että chilisteissä on melkoisen kovia valokuvaajiakin! :)

akselsson1

Mukavasti osanottajia nytkin, olisiko 10 tullut tähän mennessä :) joko itse kukin on miettinyt aiheita siltä varalta jos nyt napsahtaisi voitto  ::)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

NPhoBiaz

Itselläni on ollut alusta asti (mielestäni :D) loistava idea, mutta se vaatisi vähän ajelua. Katsotaan, löydänkö aikaa (lue: jaksamista) toteuttaa idean. :D

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: NPhoBiaz - huhtikuu 21, 2015, 09:09:13 ap
Itselläni on ollut alusta asti (mielestäni :D) loistava idea, mutta se vaatisi vähän ajelua. Katsotaan, löydänkö aikaa (lue: jaksamista) toteuttaa idean. :D

Puhutko nyt tämän kuun polkukisasta?
Chilihulluutta jo vuodesta 2011