Kirjoittaja Aihe: Miten Vesiviljellä?  (Luettu 443800 kertaa)

Poissa jussa

• Chiliyhdistyksen jäsen
  • Jalapeño
    • Profiili
Vs: Miten Vesiviljellä?
« Vastaus #2060 : Huhtikuu 07, 2017, 12:54:23 ip »
Kova ainakin puhumaan tämä kaveri, mutta ihan mielenkiintoisia videoita tekee. Tässäpä vaikka soittolista ph:n vaikutuksista ja lannoitteiden käytöstä vesiviljelyssä: https://youtu.be/X5vLME0N-54?list=PL3Eb64O_YEfWzvpSzZJ1bkZqpClZhd_qg

Poissa sorrii

• 7pot
  • Ei sen niiv väliä ...
    • Profiili
« Vastaus #2061 : Huhtikuu 07, 2017, 13:19:37 ip »
Jees sus kun oli uuvuttava moottoriturpa tuolla videolla. Yllättävästi pystyin kuitenkin kuuntelemaan ja sain jotain selvääkin huolimatta ikuisesta pakko-englanti-traumastani jonka takia meinasin jopa ryhtyä persuksi, kerran ...

Se oli aika mielenkiintoinen juttu, kuinka ph-downin tai -upin lisääminen voi saostaa ravinteita lopullisesti. Ratkaisua ongelmaan en kyllä havainnut???
Itse oon joskus kun sekoittelen rutiinilla litkuja ja tiedän valmiiksi suurinpiirtein paljonko Ph-downia tarvitaan, sekoittanut sen puhtaaseen veten ekana ... Yleensä kyllä toisinpäin! Tokikin sitten mä olen aina laimentanut noita happoja 10%'iin pikkupulloon, jotta on helpompi annostella. Kun oon harrastellut jotain passiivihydroja esim, niin joskus pitää tehdä lientä jopa ½ litraa vain kerralla ... hmmm. Onneksi chilit yleensä tuottaa tarpeeksi vaikka kaikki ei ihan oikein menisi ..  :-\
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°` Joskus on mahdotonta erottaa onko joku tosissaan vai vittuileeko vain `°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø

Poissa Allusd

• Pepperoni
  • **
    • Profiili
« Vastaus #2062 : Kesäkuu 17, 2017, 13:15:02 ip »
Ajattelin tossa laittaa kratkymetodin testiin ja mietiskelin tossa, että mitkä kivivillakuutiot sopivat minkäkin kokoiseen verkkokuppiin (onks tää oikee suomennus net cupista?) Onko pieni kivivillakuutio (n. 3,6x3,6x4cm) ja 5cm verkkokuppi hyvä yhdistelmä vai pitäisikö ottaa esim. isompi kivivillakuutio tuohon verkkokuppiin jne.? Millaista yhdistelmää te käytätte? Suurimmaksi osaksi ajattelin ihan salaattia ja yrttejä näissä kasvattaa, mutta yksi chilikin lähtee kokeiluun ainakin.