Kirjoittaja Aihe: Näkyykö kuvani??  (Luettu 9129 kertaa)

Poissa NPhoBiaz

• Chiliyhdistyksen hallitus
  • Administrator
  • Trinidad Scorpion M
  • Chili-insinööri
    • Profiili
Näkyykö kuvani??
« : Maaliskuu 10, 2016, 23:34:14 ip »
Vallitsevaksi ongelmaksi on noussut erilaisten kuvapalvelujen luotettavuus. Foorumille linkatessa kuva saattaa näkyä vain hetken, eikä välttämättä kaikille käyttäjille. Tämän ongelman myötä jokuseen ketjuun on tullut paljon viestejä, joissa ihmetellään, että näkyvätkö postatut kuvat vai ei. Jotta tältä ilmiöltä vältyttäisiin jatkossa, tämä ketju on pyhitetty yksinomaan kysymykselle:

Näkyykö kuvani!?

Täällä saa vapaasti ihmetellä, kysellä ja vastailla ilman, että muut viestiketjut ajautuvat sivuraiteille. :)

Poissa Trioniska

• Naga Morich
  • Chili se miehen tiellä pitää #1198
    • Profiili
    • Chiliblogiani
Vs: Näkyykö kuvani??
« Vastaus #1 : Maaliskuu 11, 2016, 05:10:41 ap »
Googlen kuvat loppui näkymästä (linkit eivät enää staattisia) kun päivitin viimeisimmän kerran G+ yhdistelmän "ulkoasun" nykyään käytän vain blogiin viemiäni kuvia, sekä blogissa olevaa näkymätöntä sivua minkä kautta veivaan pienellä vaivannäöllä irtonaiset kuvalinkit foorumille. Toki helpompi olisi luoda tuo ehdotettu näkymätön blogi mihin lisäilee blogipäivitys kohtaan vain uusia kuvia joita lisäilee foorumille niin on nuo kuvat arkistoitu sopivasti päivän suhteen kun kirjoituksen tallentaa. Minulla niin vähän irtokuvia tulee kun bloggailen niin on riittänyt nykyinen säätö. Tosiaan Bloggeria käytän eli Googlen alaisuudessa kuitenkin.
Aloitteleva kasvattelija jolla mopo "voi" lähteä käsistä
http://chilimuistio.blogspot.fi/
kausi 2015
kausi 2016

Poissa Huru-ukko

• 7pot
    • Profiili
    • Koiruuksia kaupan...
« Vastaus #2 : Maaliskuu 11, 2016, 08:55:35 ap »
Google+ käytössä, ei valituksia mistään ettei kuvat näy.
Esikatselin G+ uusinta ilmettä, enkä ottanut sitä käyttöön.

Poissa MiM

• Canario
    • Profiili
« Vastaus #3 : Maaliskuu 11, 2016, 09:45:49 ap »
Akselssonin laittama kokeilukuva valokuvauskilpailun kommenttiketjuun näkyy.

Itse käytän Dropboxia, eikä koskaan ollut mitään ongelmaa.

Viime vuodesta opin sen asian, ettei kannata aloittaa liian aikaisin ja ravinteita voi antaa myös vähemmänkin. 8)
-Chilijamppa-

Poissa akselsson1

• Chiliyhdistyksen jäsen
  • Naga Morich
  • Bokeh! #2560
    • Profiili
« Vastaus #4 : Maaliskuu 11, 2016, 12:06:22 ip »
Jepjep, elikkä vaihdoin nyt tuon kisakuvankin 500px kautta ::) harmi kun googlen touhu on mennyt noin hankalaksi... Ei sillä että 500px kautta olisi ollut helppo linkata kuvaa, joutuu vähän kaivelemaan kun sieltä saa jonkun embed -koodinpätkän(?) Josta ylimääräiset poistamalla jää jäljelle kuvan URL :D
Ehkä pitää alkaa harkita dropbox tms käyttöä :o
I have no idea what I'm doing, but I am!

Poissa 0lli

• Red Savina
    • Profiili
« Vastaus #5 : Maaliskuu 11, 2016, 14:16:06 ip »
Imgur käytössä ja ei ole ropleemia ollut :)
If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.

Poissa Wolfman

• Habanero
    • Profiili
« Vastaus #6 : Maaliskuu 11, 2016, 14:28:51 ip »
Jepjep, elikkä vaihdoin nyt tuon kisakuvankin 500px kautta ::) harmi kun googlen touhu on mennyt noin hankalaksi... Ei sillä että 500px kautta olisi ollut helppo linkata kuvaa, joutuu vähän kaivelemaan kun sieltä saa jonkun embed -koodinpätkän(?) Josta ylimääräiset poistamalla jää jäljelle kuvan URL :D
Ehkä pitää alkaa harkita dropbox tms käyttöä :o

Hommaat oman domainin ja webhotellin niin ei tarvitse ihmetellä  ::) Ei ne montaa kymppiä vuodessa maksa  8)

Poissa Chilivaari

• FG Jigsaw
    • Profiili
    • Chiliä ja sivuhuomioita
« Vastaus #7 : Maaliskuu 11, 2016, 16:07:30 ip »
Hommaat oman domainin ja webhotellin niin ei tarvitse ihmetellä  ::) Ei ne montaa kymppiä vuodessa maksa  8)
Totta puhut.
Minulla on ollut OVH:n webhotelli jo vuosien ajan, oma domain, sähköpostiosoitteita koko perheelle ja runsaasti tallennustilaa, 30€ vuodessa. Halvempiakin kait on.

Olen havainnut, että monellakin on laajakaistan tai muun nettiyhteyden kylkiäisenä kotisivutilaa, jota ei ymmärretä käyttää. Sen avulla tuo hoituisi myös.
Kasvatuspäiväkirjani verkossa: http://chilivaari.blogspot.com/
Chilblogit Suomessa: http://chiliblogit.blogspot.fi

Poissa Wolfman

• Habanero
    • Profiili
« Vastaus #8 : Maaliskuu 11, 2016, 16:50:47 ip »
Olen havainnut, että monellakin on laajakaistan tai muun nettiyhteyden kylkiäisenä kotisivutilaa, jota ei ymmärretä käyttää. Sen avulla tuo hoituisi myös.

Noissa on vaan "pysyvyyden" kanssa se ongelma että kun vaihtaa nettiyhteyttä vaihtuu se sivutila toiseen osoitteeseen jolloin linkitetyt kuvat katoavat. Oma domain ei maksaisi halvimmilaan kuin 10€/vuosi mutta minkään liittymän kotisivutilaan ei taida saada liitettyä omaa domainia. Toki monella on se sama nettiliitymä vuosikausia tai ainakin samalta operaattorilta vaikka itse liittymä päivittyykin välillä "parempaan".

Poissa NPhoBiaz

• Administrator
  • Trinidad Scorpion M
  • Chili-insinööri
    • Profiili
« Vastaus #9 : Maaliskuu 11, 2016, 16:53:15 ip »
Monesti halvoissa webhotelleissa on vaikkapa 500Mt levytilaa, joka menee tukkoon aika nopeasti. Ellei sitten näe erillistä vaivaa pienentää ja mahdollisesti myös pakata kuvia koneella.

Poissa Chilivaari

• FG Jigsaw
    • Profiili
    • Chiliä ja sivuhuomioita
« Vastaus #10 : Maaliskuu 11, 2016, 18:37:22 ip »
Minulla on 100 gigaa eikä se tunnu juuri täyttyvän. Karsin kyllä kuvistani epäonnistuneet ja kaksoiskappaleet - ja turhat kuvat.
Kasvatuspäiväkirjani verkossa: http://chilivaari.blogspot.com/
Chilblogit Suomessa: http://chiliblogit.blogspot.fi

Poissa ottulo

• Fatalii
    • Profiili
« Vastaus #11 : Maaliskuu 12, 2016, 00:45:01 ap »

Noissa on vaan "pysyvyyden" kanssa se ongelma että kun vaihtaa nettiyhteyttä vaihtuu se sivutila toiseen osoitteeseen jolloin linkitetyt kuvat katoavat. Oma domain ei maksaisi halvimmilaan kuin 10€/vuosi mutta minkään liittymän kotisivutilaan ei taida saada liitettyä omaa domainia. Toki monella on se sama nettiliitymä vuosikausia tai ainakin samalta operaattorilta vaikka itse liittymä päivittyykin välillä "parempaan".

Tuossa voisi ratkaisuna toimia No-IP: http://www.noip.com/
Tuolla saa siis itselle osoitteen muotoa esimerkki.no-ip.org, jonka voi osoittaa haluamaansa IP-osoitteeseen (tai DNS-osoitteeseen, ymmärtääkseni) ja muuttaa tuota osoitetta haluttaessa. Tuolloin voi käyttää samaa osoitetta vaikka taustalla oleva palvelu ja "oikea osoite" vaihtuisi välillä. Tietty jos haluaa omaa konetta käyttää palvelimena, niin tuolla saa sillekin samalla tavalla helpomman osoitteen. Monet internet-palveluntarjoajat vaan taitavat edelleen kieltää oman liittymän käytön palvelimena, ellei siitä ole erikseen sovittu, ja vähän vaatii enemmän vaivaa palvelinohjelmiston asennuksen ja turvallisuudesta huolehtimisen kanssa.

Poissa akselsson1

• Chiliyhdistyksen jäsen
  • Naga Morich
  • Bokeh! #2560
    • Profiili
« Vastaus #12 : Maaliskuu 13, 2016, 22:45:01 ip »
Omat kotisivut olisikin kyllä hieno juttu, ja sitä voisin joskus harkita  :o
Mutta tällä hetkellä ei kertakaikkiseltaan riitä aika alkaa semmoista pökäämään saatikka ylläpitämään  :o
mutta joskus kun tilanne on tasoittunut, miksipäs ei  ???
Olisiha se hieno  8)
I have no idea what I'm doing, but I am!

Poissa Wolfman

• Habanero
    • Profiili
« Vastaus #13 : Maaliskuu 13, 2016, 23:16:50 ip »
Omat kotisivut olisikin kyllä hieno juttu, ja sitä voisin joskus harkita  :o
Mutta tällä hetkellä ei kertakaikkiseltaan riitä aika alkaa semmoista pökäämään saatikka ylläpitämään  :o
mutta joskus kun tilanne on tasoittunut, miksipäs ei  ???
Olisiha se hieno  8)

Eihän mullakaan sielä varsinaisia sivuja ole, kuville ja muulle sälälle pari hakemistoa mistä voi linkittää + 1 simppeli sivu kämpän kattoremontista (alihakemistossa eli näkyy jos tietää oikean hakemiston)... Domainin "etusivulla" vaan tyly toteamus "Täällä ei ole mitään kiinnostavaa"  :P

Poissa sorrii

• 7pot
  • Ei sen niiv väliä ...
    • Profiili
« Vastaus #14 : Maaliskuu 14, 2016, 11:27:16 ap »
Mä käyti vuosia Imageshackia joka toimi hyvin ... aikansa.

Nyt oon linkittänyt kuvan Google Photos -palvelusta; julkisesta kansiosta. Olettaisin sen olevan aika pysyvä jos ei G mene konkurssiin  :)

Joskus hetken harkinnut josko jotain blogia laittaisi. Eiköös Blogger ole Googlen palvelu: Kävisikö se - olisiko siitä tän asian kanssa mitään hyötyä ...

[Enhän mä ole jaksanut laittaa vielä edes esittelyä uusien jäsenien osastoon. Ehtiihän sen ... Seuraavaksi sitten ehkä päiväkirjat  ::) Nyt oon käyttänyt päiväkirjana toisten ketjuja ja koko foorumia. Sinne vaan kuulumiset mikä sattuu silmiin ja pitää kommentoida ... hah?  8) Eihän tää nyt vaikeeta ole...]
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°` Joskus on mahdotonta erottaa onko joku tosissaan vai vittuileeko vain `°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø

Poissa NPhoBiaz

• Administrator
  • Trinidad Scorpion M
  • Chili-insinööri
    • Profiili
« Vastaus #15 : Huhtikuu 09, 2016, 09:37:11 ap »
Ei muuten Flickr:llä onnistu nyt noi kuvan siirrot tänne foorumille. Tarvii sellaisen joka nyt oikeesti toimii, tai muuten menee hermo. Eli: Rekisteröidyin Flickriin, latasin kuvan sinne, copypastetin URL-osoitteen ja tänne normisti. Ihan niinkuin oon tehny aiemmin Imageshackillä ja Google+:lla. No ei vittu näy! Olen tainnut siis sen verran metsittyä, ettei tietotekniikka enää tottele.

Flickrillä homma menee näin: Lataa kuva julkisena sinne -> Avaa kuva katseluun -> Kuvan oikeassa alakulmassa on nuolen kuva, joka on Share -> Valitse jakotavaksi BBCode -> Valitse kuvan koko -> Kopioi annettu koodinpätkä tänne. Yleensä itse trimmaan täällä foorumin puolella siitä koodista sen url osuuden pois.
Toivottavasti tämä auttoi. :)

Poissa Whili

• Moderator
  • Carolina Reaper
    • Profiili
« Vastaus #16 : Helmikuu 15, 2017, 07:03:01 ap »
Kuvat ei näy. Tekikö iso G taas tempun vai käytätkö jotain muuta palvelua?

Kuukkelilta ovat. Ovat aina ennen näkyneet.

Ei näy täälläkään..
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 15, 2017, 08:14:14 ap kirjoittanut Whili »

Poissa jewe

• Naga Morich
    • Profiili
« Vastaus #17 : Helmikuu 15, 2017, 22:08:17 ip »
Koska kuvat saadaan kuntoon ?

Ei näy täälläkään millään laitteella, alustalla tai selaimella. :-[

Poissa MRgreen

• Chiliyhdistyksen jäsen
  • Serrano
  • Hurahtanut
    • Profiili
« Vastaus #18 : Helmikuu 15, 2017, 22:20:24 ip »
Ei näy täälläkään mitään vaan kiinnostaa kyllä  ;)
Järrrjen veiit ja minusta orrrjan teiit...

Poissa Huru-ukko

• 7pot
    • Profiili
    • Koiruuksia kaupan...
« Vastaus #19 : Helmikuu 15, 2017, 22:26:46 ip »
En saa itsekkään Gromella kuvia näkymään, mutta Mozilla Firefoxia käyttämällä se onnistuu.

Tarkoitan että kun laitan Gromen kanssa kuvia tänne, ne ei näy. Siinä oli kai muistaakseni kuvan muoto tms....
Mutta kun menin Mozillaan, ja sieltä Google plussaan, niin kuvat näkyi sitten muille. Ainakin silloin, PP olitkohan sinä joka sitä neuvoit silloin?...
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 16, 2017, 15:37:10 ip kirjoittanut Huru-ukko »