huhtikuu 19, 2024, 22:26:29 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Rakettir kausi 2017

Aloittaja Rakettir, marraskuu 15, 2016, 22:05:04 ip

« edellinen - seuraava »

Rakettir

Tuohon lukkoon lannottamisen piikkiin itekin liputtaisin.
Tohon "hamppuhöpöön" en kyl osaa sanoo juuta enkä jaata... sen vai tiedän et niinä vuosina, kun olen tuota harrastanut niin kasvin kokoon nähden olen saanut paremman sadon kuin muulloin. Se onko "syynä" ollut lannoitus vai muuten vaan parempi vuosi niin en osaa sanoa. Tämän takia olen siis alkanut lannottelemaan erotellen eri kasvunvaiheet. Typpi/kalium -suhdehan siinä oikeestaan vain vaihtuu kalsiumin kustannuksella.
Viime vuonna lannotin vain kasvuvaiheen suhteilla niin kasvi kasvoi vain kokoa ja unohti kukinnan periaatteessa kokonaan... silloin kyllä varmaankin syynä oli se, että unohdin sen liian pitkäksi aikaa kasvariin jolloin lämpötilaerot ei olleet tarpeeksi suuret yön ja päivän välillä... ja muutenkin oli liian kuuma päivällä... 
KAUDET
2013
2014
2015

Rakettir

Tässähän alkaa tajuumaan tekemiään mokiaan... se on kun *itutus alkaa laskemaan niin malttaa miettiä enemmänkin kuin todeta vain et "*ituiks män"...
KAUDET
2013
2014
2015

Rakettir

Kiitos vinkistä Huru-ukko! :thumbup:
Viime viikot on tullut selailtua PP:n ja Jewen päivyreitä läpi etsien vinkkejä ja neuvoja noiden rocotojen kasvatukseen. Kyllä täytyy hiukan ihmetellä kuinka on moni asia jäänyt huomaamatta sitten ensimmäisten lukukertojen jälkeen. Se on hiukka helpompaa oppia, kun käyttää hiukan ajatustakin lukiessaan.
Eli omasta mielestäni olen ainakin ymmärtänyt tekemäni virheet...
-esikasvatuksessa ei suurempaa mokaa ole tapahtunut OK
-valaistus esikasvatuksessa OK
Kun kasvit ovat olleet noin 30 cm korkeita olen tehnyt sitten sen pahimman mokan mitä voi tehdä....
-liian raju lannoitusvahvuuden nosto  :thumbdown:
-valaistus pysynyt samana kuin pienemmällä lannoituksella EI NÄIN!!
Tämä on se asia missä olen mennyt metsään ja rajusti eli lannoitus suhteessa valon määrään on ollut ihan perseellään ja tämän takia kasvi on mennyt lukkoon. Miksi en ole tätä aikaisemmin tajunnut rocotojen kohdalla (jossakin määrin tämän olen kyllä tajunnut chineillä) onkin sitten mysteeri...
No mutta toivottavasti olen ottanut nyt virheistäni opiksi ja ensi kaudella onnistuisin ainakin yhdellä rocotolla...

Vielä muutama sananen tästä kaudesta.
Kasvari tyhjennettiin 23.9. Alkoi juuristot olemaan sen näköisia ja podeja putoili, joten päätin lyödä pillit pussiin. Eihän tämä kausi millään muotoa ollut menestys, mutta ei nyt niin paha floppi mitä aikaisemmin ajattelin. Satoa tuli ihan mukavasti ja kypsien määrä oli ilahduttavan suuri. Alkukesän kylmät teki kyllä tepposensa, moni kasvi kuoli ja alkukesästä hedelmöittyneet jäi todella pieniksi (puolikas pikkurillin kynsi). Lopuksi vielä yhteenveto:

KAUSI 2017
c.annuum
1.Cayenne
Ihan OK. 2736g
2.Jalapa
Kuoli esikasvatuksessa.
3.Ancho Mulato
Ihan OK. 338g
4.Guajillo
Kärsi kylmistä keleistä. 58g
5.Cayennetta
Kiva pikkuinen kasvi. 158g
6.Chay
Kuoli esikasvatuksessa

c.baccatum
7.Lemon Drop
Melkein kuoli harsosääskien takia. 366g
8.Aji Cristal
Vihdoinkin pääsin maistamaan tätä herkkua. Todella hyvä! 531g
9.Peruvian Giallo Arancio
Ei kerinnyt kypsymään. 521g
10.Aji Benito
Todella hyvän makuinen ja muutenkin vallan mainio kokkaukseen. 628g
11.Brasilian Starfish
Komea kasvi. Jäi vaan vierustovereidensa varjoon. 140g

c.chinense
12.Jamaican Hot Chocolate
pH sekoilun uhri. DÖD
13.Bhut Jolokia
pH sekoilu 69g
14.Bhut Jolokia Peach
Ihan OK. Suurin osa podeista jäi todella pieniksi. 374g
15.7 pot Jonah
Ihan OK makuinen. 612g
16.Bonda Ma Jacques
pH sekoilun uhri. DÖD
17.Habanero Golden
Tämä on edelleenkin lemppari chinenseni. 5799g
18.Aji Picante
3 pientä molluraa odottaa edelleen sisällä kypsymistään.
19.Carolina Reaper
Pelottavan näköisiä ja hajuisia podeja. Yhtä tuli hiukan maisteltua.... PRKL :fire: :fire: :fire: :fire: 471g
20.Lantern
DÖD
21.Brasileira Marimbondo
pH sekoilun uhri. DÖD
22.Moruga Scorpion
DÖD
23.Pimenta Diomar
DÖD

c.pubescens
24.Rocoto Red Peruvian
LUKKO :thumbdown: :wrong:
25.Rocoto de Seda
LUKKO  :thumbdown: :wrong:

c.frutescens
26.Tabasco
DÖD

Kauden kokonaissaldo 12801g
KAUDET
2013
2014
2015