maaliskuu 28, 2024, 10:13:12 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Rocotoista

Aloittaja MRgreen, tammikuu 11, 2017, 19:33:46 ip

« edellinen - seuraava »

MRgreen

Kysellään kokemuksia rocotojen kasvualustoista, kookos, turve vai multa? Itsellä on sirkkoja nousemassa lecasoralla höystetyssä turpeessa. Ajatuksena on kasvatella amppelissa lämpimällä ja aurinkoisella parvekkeella. Kiinnostaisi kokeilla kookosta kun olen jo kaikkea muuta testaillut, ajatuksia?

bluesman

Kannattaa vaikka aloittaa lukemalla herrojen Jewe ja PP aiempien kausien päiväkirjat läpi. Takuulla saat ajatuksia.

MRgreen

Jewen touhuja olen vähän jo selaillutkin. Ehkä noin tulosmielessä, en niinkään kasvualustoja tarkaten. Mutta tutkitaan.

jewe

Jotain tiivistetysti omista kasvualustoista jos tästä jotain hyötyä jollekin on, kahdeksas kausi kun amppelirocotojen kanssa on nyt alkamassa.

Kasvualustana olen yleensä käyttänyt turvetta Kekkilä White 420 jonka nimi on nyt muuttunut ja ei muista mikä ? Siihen olen lisännyt perliittiä jonkin verran ilmavuuden lisäämiseksi. Parina viime vuotena on tullut mukaan myös kookos ja viime syksynä Rocoto Marlene antoi amppelissa runsaat 6kg satoa kun alustana oli pelkkä kookos, pitää sitten myös muistaa lannoittaa koko ajan jos pelkkää kookosta käyttää. Olihan minulla jossain vaiheessa rocotoja myös kasvimaalla ihan multa/savimaassa ja useampi kilo tuli sieltäkin satoa vaikka oli varsin tiivis kasvualusta, hyvillä taimilla kun pärjää huonommissakin olosuhteissa.

Varmaankin ensi keväänä tulen kokeilemaan enemmän erilaisia turve/kookos/perliitti sekoituksiakin ihan vaan mielenkiinnon vuoksi.

karvainen

Vesiviljelyä jos on harkinnassa, niin sillä saa rocotoisa moninkertaisen sadon.

PP

Lainaus käyttäjältä: karvainen - elokuu 02, 2017, 09:35:44 ap
Vesiviljelyä jos on harkinnassa, niin sillä saa rocotoisa moninkertaisen sadon.


Verrattuna mihin? Ainakaan kookokseen tai hyvään turpeeseen verrattuna vesiviljelyllä ei saa "kuin" keskimäärin kaksinkertaisen sadon samoissa olosuhteissa.