huhtikuu 16, 2024, 21:23:19 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Brasilian villit matkakohteena

Aloittaja M;kko, maaliskuu 13, 2011, 22:13:25 ip

« edellinen - seuraava »

Aji Inferno

Tuonne ei taida kannattane juuri ainakaan chilimatkalle lähteä ilman paikallista hyvää opasta. Foorumillamme aiemmin hyvinkin aktiivinen ehta brassihyökkääjämme Luca voisi olla mies paikallaan hommaan. :) Häneltähän on peräisin mm. monen täällä kasvattama täysvioletti chinense.

Kallis keikaus tuo matka on, vaikka sen miten tekisi. Vaatii kyllä hyvät säästöt ja/tai tilinauhan, joten kuuluu valitettavasti niihin unelmiin, jotka eivät ole läheskään kaikkien tavoitettavissa. Onneksi chiliharrastus on kumminkin siinä mielessä "demokraattinen" harrastus, että kotonaan sitä pystyy aika hyvin tekemään ilman mitään pakollisia panostuksia hirveisiin väline- sun muihin hässäköihin. Tällöin voi tuoda Brasilian mm. c.praetermissum -villichilien kautta omaan olohuoneeseensa, jos ei itse pystykään siirtymään Brasiliaan! :)

P.s: Bolivia on vähän kuin kaiken "outouden" kotipesä chileissä. Siellä sitä vasta nähtävää olisi, jos hyvä opas olisi kehissä mukana.

hessi

Ymmärrän toki, että monelle matka on utopiaa, niin minäkin olen luullut, vaan v2009 siellä kävin ja meinasin sinne jäädä  :o
en ollut turistimatkalla vaan omatoimisesti (tai erään herran toimesta ;) ) kohde oli Porto Seguro, Bahia alue josta villejä pitäisi löytyä.
Joten kyllä tuonne Brasseihin pääsee edullisestikkin, eriasia on kuinka luxusta matkalta haluaa:)
ruoka siellä on järkyttävän edullista (3€ syö kohtuu annoksen)
majoituksia löytyy edullisestikkin ja jos katsoo paikallisia ne nukkuu taivas alla :)
toki siellä on järkyttävä kuumuus ja kosteus joten ilmastointi on nukkumapaikan tärkein varustus.

Itse lähden Brasiliaan aivan takuu varmasti jollen satu kuukahtamaan ennen sitä :(
tähtäimessä olisi ehkä jo v 2013 ja itse haluan tällä kertaa olla vähintään 3viikkoa mielummin pidempään ja kiertää maata mahdollisimman
paljon, pyrkimys on tutustua paikallisiin chili ihmisiin ja heidän avulla löytää kohteita joita normi turisti ei näe.
Matkasuunnitelmat ovat jo alulla yhteyksiä etsitään lisää...
joten alkakaapas pojat säästämään kalja/viina/viini/tupakka/nuuska/karkki rahoista, niin pääsette mukaan ;)

2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry

MasaT

Sitten on vielä nuo kaikki myrkylliset hyönteiset, skorpionit, sammakot, käärmeet ym. mitä täältä pohjolasta tullut ei osaa varoa! :)
Rantakohteissa varmaan ihan mukava mutta kun lähtee viidakkoon villi-chilin metsästykseen, ei ehkä enää niin mukava.  ;D

Herra 47

kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen



ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

..TOMPPA..

täytyypä hankkia voimassa oleva passi niin kyllähän tohon rahaa löytyy!!

aina on kyse siitä mihin sen rahan laittaa  :)

joku matka on kyllä itselläni suunnitteilla mutta katsotaan nyt että koska ja mihin