maaliskuu 30, 2024, 00:19:33 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Oletko maistanut Nagaa?

Aloittaja hessi, maaliskuu 20, 2011, 19:40:50 ip

« edellinen - seuraava »

Oletko maistanut Nagaa tai muuta superhirmua?

En koskaan
130 (27.3%)
Vain kerran
22 (4.6%)
Vain tuoretta
31 (6.5%)
Vain kuivattua
50 (10.5%)
Olen maistanut
162 (34%)
Olen jo jäänyt koukkuun
105 (22.1%)
Kerta oli liikaa! En toista virhettäni...
2 (0.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 476

qwerty_88

Itse sielä aikalailla täysin chilialoittelijana täytyy tunnustaa että maistamatta on vielä. Katsotaan jos ensivuonna uskaltais laittaa itämään sitäkin 8)

Minppu

En ole Nagaa maistellut, vaikka sellaista tuolla itämässä onkin. Tarkoitus suorittaa eläinkokeita, jos nagapuska lähtee kasvamaan.

sorrii

Otin tälle kesälle kokeiluun Bhut Jolokiaa -joka lienee ihan sama. Toivoisin, että maistuu vähän paremmalle kuin Trinidad Scorpion MB, joka kyllä oli lähinnä tuskaa ja paskaa ... maultaankin  :scyth:
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Neko

Juu, enemmän ja vähemmän painostuksen alaisena. :p
Ja sillon tällön tulee ropsittua ruokien sekaan. Yleensä ollu just joko Rocoto, Naga tai TSMB, millä safkoja tulee maustettua.
Ja toki myös tuoreena. Maku on kohallaan ja kyllä sitä potkuakin on kiitettävästi.

oh5yw

Enpä ole ennen kuullutkaan moisesta...lienee melko tulista?  Saako noita ihan jostain kaupasta, jos vaikka kerran sitäkin kokeilis, kansantanhujakin on jo kokeiltu


kari

PP

Lainaus käyttäjältä: oh5yw - maaliskuu 21, 2011, 14:40:39 ip
Enpä ole ennen kuullutkaan moisesta...lienee melko tulista?  Saako noita ihan jostain kaupasta, jos vaikka kerran sitäkin kokeilis, kansantanhujakin on jo kokeiltu


kari

http://www.fataliigourmet.net/index.php?page=tuotteet

Tuoretuotteita saa tietysti vain kesällä ja syksyllä, mutta kuivatavaraa koko ajan.

chilihardhead.fi

Harvemmin tulee maisteltua ::) Kerran tai pari päivässä n. ½-1 teelusikallinen jauhetta tai pakkasesta tuore milloin minkäkin kanssa
Älä tee niin kuin minä teen, vaan miten sanon/kirjoitan. Vastuu on silti kuuntelijan/lukijan, vaikka Hämeestä olenkin

CyberDog

Nagaa en nimellisesti ole koskaan maistanut. Bih - ja Bhut Jolokiaa on sitten mennyt kyllä jauheina ja kastikkeina kyllä. En mä osaa kyl sanoa että onko niissä sitä kuvailtua Nagan makua samalla tavalla. Pitää varmaan ens kesänä ostaa tuoretta Nagaa kaupasta ja kokeilla sillä. Kasvamassa sitä ei vielä ole. Ehkä ensi kaudella sitten.

Apinamakina

Itse en ole vielä kertaakaan maistanut Nagaa koska sellaista ei yksinkertaisesti ole tarjolla. Varmaan ehkä hyvä niin, koska normaali Habanerokin tuottaa jo tuskanhuutoja.  ;D

Hapa_Nero

Ei oikeutta maistijaisiin. Yksi pikkuinen on tullut syötyä ja oli tarpeeksi tulinen, joutuu vielä harjoittelemaan.
Keittiöstä löytyy nagajauhetta sekä muutama marja purkitettuna.
Kahdeksan nagan siementä iti talvella, puolet annoin kaverille ja loput tuossa lattialla valmistautuvat tuottamaan mulle uusia vatsanväänteitä  :D

Niabo

Päivittäin tulee käyteltyä kuivattua rouhetta

Jahvetti

On tullut maistettua, ja hyvää on, ja tulista!

Nyt on ittellä kolme tainta kasvamassa. Jos niistä satoakin tulee, niin taidan kuivata ja jauhaa niin on edes teoreettinen mahdollisuus annostella sopivasti.

Ei ole vielä niin kovin valveutunut tuo suu (eikä perse). ;)
#1530

Mä en ymmärrä pääsääntöisesti mitään mitä muut puuhaa! (copyright Räyhis)

Kerran olin niin selvinpäin, että aloin nähdä suoraan eteenpäin. (copyright Räyhis)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10863.0 Kausi 2012
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12830.0 Kausi 2013

Quini

No just sain täydennettyä maustemyllyn työpaikalle vietäväksi. Aikalailla noi lounassetit paranee kun rouhaisee myllystä nagaa kehiin. Tähän asti olen jopa muistanut ruokailun jälkeen ottaa nagamyllyn mukaani pöydästä lähtiessäni ettei ole jollekin muulle vahingossa käynyt käpy...

Selixi

Enpä muuten ole maistanut missään muodossa. Ensimmäinen kausi vasta menossa. Maistan heti kun saan nagaa käsiini jostain.

pak

Onhan tuota tullut maistettua. Jauheena tulee käytettyä jonkun verran.

LupeKani

Pirun vähänhän tuota tulee käytettyä. Jauhetta on pienenpieni pussi jonka kaveri oli omin kätösin jauhanut, sanotaanko että tuollainen 4x4cm oleva pussi kestää meikäläisen käytössä varmaan puol vuotta. Tuoreena, puskasta nautittuna vedimme kaverin kanssa puoliksi yhden pienen nagan. Toiste en ihan hetkeen tuota virhettä tee, ruuan sekaan voin kyllä lisäillä pieniä määriä loistavan maun takia, tosin siitä mausta kauaa kerkeä nauttimaan poltteen takia..

JaloPena

Maistettu (tai syöty) on, useita rasiallisia tuoreena. Hyvää on, kaupasta ostettuna vain himputin arvokasta. Siksi nyt on useampi oma puska tulilla ja ensimmäiset nuputkin näkyvissä. :) Ihan ykköstavaraa, orange haban lisäksi. Ja erinomainen toleranssin kasvattaja.  8)

Olen chinense-fani (nirso perhe ei jostain syystä niin niistä välitä...), innolla odotan myös tutustumista 7podiin ja TSMB:hen, jotka itivät ja kasvavat hyvin.  :)
Meillä kaikki päätökset tehdään demokraattisesti äänestäen. Yleensä kuitenkin häviän äänin 0-1

#1581

tonaal

Eilen maistoin! Kävin eilen Jyväskylän Kirja-, Viini- ja Hyvinvointi-messuilla. Siellä oli tuotteitaan esittelemässä Ruoveden Herkun kaverit, joilla on valtava repertuaari tuoreita mausteita. Heille on näköjään tullut myös Poppamiehen soosit edustukseen.

Täytyy sanoa, että pikkasen alkoi väsyttää siellä messuilla kävely, mutta kun pääsin noita maistelemaan, niin alkoi uusi elämä :D Suosittelen ehdottomasti Poppamiehen Savunagaa! Se vei tämän chilihörhön sytämen aivan heti. Mukava lämpö, vieno savunmaku, NAM. Kuola valuu vieläkin kun muistelee makua.

Heillä oli myös maisteltavana jotain kuivattua chiliä.. Kaveri siinä sanoi, että tämä on "linnunsiemen chiliä"?! En ole koskaan kuullutkaan moisesta. Ei osannut tarkempaa lajiketta sanoa, mutta hyvää sekin oli.

Tuossa tuo savunagan puteli:
http://www.poppamies.fi/product_info.php?cPath=46&products_id=648

Vähän offtopicina täytyy vielä mainita toisesta kaverista, joka esitteli luomutilaansa. Hän kertoi kurkun hydrokasvatuksesta. Heillä on talon seinää pitkin vaakatasossa risteilevä vesiränni, jossa he kasvattavat avomaan kurkkua. Pumpulla nostaa veden ylös ja vesi valuu ränniä pitkin takaisin tynnyriin. :) Tuo viritys olisi mukava nähdä livenä. Jossain Keuruun ja Virtain välimaastossa heidän tilansa.

linker

Lainaus käyttäjältä: tonaal - huhtikuu 03, 2011, 07:23:34 ap
Heillä oli myös maisteltavana jotain kuivattua chiliä.. Kaveri siinä sanoi, että tämä on "linnunsiemen chiliä"?! En ole koskaan kuullutkaan moisesta. Ei osannut tarkempaa lajiketta sanoa, mutta hyvää sekin oli.


Kyseessä varmaankin linnunsilmä  -Bird's eye

 

pumpkinca

On tuota sooseina tullut syötyä sekä myöskin raakana