huhtikuu 16, 2024, 09:03:39 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Pakaste- ja valmissushi

Aloittaja Aji Inferno, syyskuu 04, 2015, 03:04:26 ap

« edellinen - seuraava »

Aji Inferno

Tässä jotenkin olen jäänyt viime aikoina koukkuun sushiin (josta en niin ihmeemmin pitänyt aiemmin). Laiskana olen tutkinut ihan uteliaisuuttani kauppojen pakastesushivalikoimia. Erot ovat valtavia...

Selkeästi parasta - ja oikeasti todella maukasta - yhdelle hengelle tarkoitettua sushikattausta on löytynyt, kaupasta riippuen, vajaan 6 tai 7 euron hintaan brändiltä "World of Fingerfood". Noin 225 gr. Toimii, kaikin tavoin, ainakin itselleni. Näitä on näkynyt S-ryhmän kaupoissa vaihtelevin hinnoin.

Tuon kun antaa sulaa huoneenlämmössä sen suositellun noin 3 tuntia, niin kyllä toimii! Pakkauskin on tarjoilun kannalta mainio! Mikrolämmitystä en ole kokeillut.

Muitakin vaihtoehtoja löytyy. Kaikki kalliimpia ja (Pirkka-sushia vielä kokeilematta) myös omaan makuuni äskeistä huonompaa. Selvästi kehnoin löytämäni pakastesushi löytyi K-ryhmän kaupasta isona ja kalliina pakkauksena. Se oli kuivaa ja mautonta. Kokeilin myös kallista 225 g, eli yhden hengen versiota K-kaupasta. Ei se huonoa ollut lainkaan. Vain aivan ylihintaista...

Helzy

Pitääkin käydä testaamassa tuo setti! Oletko tehnyt itse sushia? Minä olen monestikin ja pakastaminen mataliin rasioihin annoksina onnistuu vallan hyvin! Tuli vain pakasteformaatista mieleen. :)
"Jukra, että minustakin tuli vihreäpeukalo." -Pikku Myy
Instagramissa @helzyy

ottulo

Viime viikolla just maisteltiin tuota Fingerfoodin sushia, ja yllättävän hyvää se olikin. Sulatettiin mikrossa kevyesti, sen jälkeen tovi pöydällä, jotta lämpö tasaantui.

Itse ollaan tehty pseudosushia, raakaa kalaa ei ole laitettu, vaan tölkistä tonnikalaa/lohta ja esim. kurkkua. Täyttävää, mutta ei vastaa ravintolan sushia millään tavalla. Joku kerta vois kokeilla ihan raa'astakin kalasta rullata.

Aji Inferno

Olen liian laiska valmistamaan sushia itse. :)  Mutta tuo Fingerfoodin 5,90 -hintainen pakkaus on kyllä muodostunut itselleni lähes pakko-ostokseksi. Erittäin maukas ja myös hyvin suunniteltu kaikin puolin. Esimerkki siitä, miten jutut suunnitellaan oikein. :)

Aji Inferno

Tämä World of Fingerfoodin sushi on niinkin hyvää kuin se on ehkä myös siksi, että sen "wasabissa" aidon japaninwasabin pitoisuus on peräti siinä 15%, kun yleensä puhutaan 2..5%:sta, jos siitäkään. Toisin kuin "wasabit" yleensä, se liukenee soijakastikkeeseen helposti ja kokonaan, eli koostumus on selvästi erilainen.