maaliskuu 28, 2024, 09:58:17 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Näkyykö kuvani??

Aloittaja NPhoBiaz, maaliskuu 10, 2016, 23:34:14 ip

« edellinen - seuraava »

jussa

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - helmikuu 22, 2017, 13:56:01 ip
Yhtä reittiä Google ei vielä ole tukkinut (luulisin), nimittäin blogeja.
Googlen bloggerissa voi tehdä ihan vain itselleen näkyvän yksityisen blogin, sinne voi siirtää kuvia vetämällä tai kopioimalla ja niistä voi kopioida osoitteen foorumia varten, eikä se ole ollenkaan niin pitkä kuin G:n nykyiset kuvapalvelussa. Laitanpa tähän kokeeksi yhden, jotta voin seurata, häviääkö se aikojen saatossa. Blogi, josta se on kopioitu ei näy minullekaan, kun olen ulos kirjautunut, mutta kuva näkyy; näkyneekö muille?
   
     


Minulle näkyy hyvin sekä firefoxilla että chromella.
Kaudet: 2016, 2017, 2018, 2019, 2020

PP

Näkyykö kuvat tuolla viime vuoden päiväkirjassa edelleen?

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=16941.80

Nuo on laitettu niin, että linkki on otettu Firefoxilla, mikä johtaa jollain tavalla eri formaattia käyttävään kuvaan. Toimi ainakin kuvien laittamisen aikaa kaikilla selaimilla.

Chilivaari

Lainaus käyttäjältä: PP - helmikuu 22, 2017, 15:22:28 ip
Näkyykö kuvat tuolla viime vuoden päiväkirjassa...

Ei hätää, tallella ovat. Toistaiseksi.


sorrii

Näkyy puhelimessa - Windows10 ...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

akselsson1

Bluesmanin kuva näkyy täälläkin, chrome.
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Chilivaari

Pikkukuva oikein Saksasta asti näkyy hyvin, mutta pari Bluesmanin päiväkirjaansa viimeksi laittamaa Google-kuvaa näkyy myös. Mitä teit toisin niiden kanssa?


bluesman

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - helmikuu 22, 2017, 18:57:57 ip
Pikkukuva oikein Saksasta asti näkyy hyvin, mutta pari Bluesmanin päiväkirjaansa viimeksi laittamaa Google-kuvaa näkyy myös. Mitä teit toisin niiden kanssa?


Latasin nuo kaksi Picasalla Googlekuviin. Sama pitkä URL mutta eri vaikutus. ??? Ei ummarra.

Chilivaari

Joku kirjautumis- tai muu suojaus niissä aikaisemmissa, ei näkyvissä on. Lupa puuttuu. Kun yritän avata niitä, ne menevät G:n sisäänkirjautumissivulle ja kuvan osoitteesakin on pakollisen https-protokollan jälkeen "accounts.google.com/Login?continue=...";. Näissä uusissa kuvissa sen taas on: "lh3.googleusercontent.com/CjueLo1...";

jewe

Tämä rupeaa olemaan kohta lopun alkua näiden foorumien suhteen jos kuvat hajoaa tähän tahtiin riippumatta siitä mitä palvelua käyttää. Itse pistän varmaan pillit pussiin ainakin päiväkirjan suhteen jos kuvapilvi jää hajalle. Jos näin on niin jatkossa keskityn sitten vain blogiin niin kauan kuin se edes toimii.

NPhoBiaz

En tiedä miksi ihmiset tuntuvat jättävän huomiotta Flickr-suositteluni. :D Siitä löysin pysyvän ratkaisun, kun Google ja Dropbox alkoivat temppuilemaan. Loistava ja helppokäyttöinen kuvapalvelu, jossa tilaa riittää. Share-nappulasta saa pysyvän ja varmatoimisen linkin kuvaan, jonka voi täällä jakaa ja kuva varmasti näkyy kaikille. Täydellinen paketti. :thumbup:

jewe

Lainaus käyttäjältä: NPhoBiaz - helmikuu 23, 2017, 01:00:46 ap
En tiedä miksi ihmiset tuntuvat jättävän huomiotta Flickr-suositteluni. :D Siitä löysin pysyvän ratkaisun, kun Google ja Dropbox alkoivat temppuilemaan.


Onko tämä maksullinen palvelu vai miten voit taata ratkaisun pysyvyyden. Ihan samaa olisin voinut sanoa kuvapilvestä (ent.kuvaton) jota käytin vuodesta 2009 asti ja toimi moitteetta viime viikkoon asti. Ilmaispalvelussa kun joku hajoa niin palveluntarjoajalla ei välttämättä ole kauheasti kiinnostusta korjaaviin toimenpiteisiin.

sorrii

Eipä liene mikään varmaa jos ei maksa siitä ..

Itse olen luottanut aika pitkään Googleen: Se on iso firma jolla on resursseja. En usko että haluavat ehdoin tahdoin suututtaa asiakkaita ...
Aikaisemmin käytin pitkään Imageshackia joka teki muutoksen joka esti kuvien linkittämisen ilmaisessa palvelussa. Silloin siirryin sitten Googleen, vaikka kaikki oli vähän hankalampaa ...

Kiinnostaisi tietää moniko käyttää täällä foorumissa Googlea? Ja kiinnostaisi tietää näkyvätkö mun linkittämät kuvat ongelmitta! Itse olen olettanut että ongelmia ei ole, kun ei ole tullut palautetta ainakaan ...

Äkkiseltään katsoin nyt uudestaan Bluesmanin kirjoitukset [profiili/näytä kirjoitukset]: Siellä näyttää olevan lyhyt jakso 14-17/2 jolloin kuvat eivät näy: vanhemmat ja 17/2 jälkeen laitetut näkyvät mulla. Käytän Chromea, mutta näkyvät kyllä myös Firefoxilla ...
Samoin Chilivaarin kaikki kuvat näkyvät, mutta lienee hänellä mainitut omat ratkaisut.

Itse oletan, että ne Googlen kuvat jotka eivät näy, on linkitetty jotenkin väärin tai eivät ole julkisia!
Kertokaa joku ihmeessä, jos mun kuviani on kadonnut näkyvistä. Ettäs tiedän. [ .. lupaan sitten vaikka yrittää lyhentää kirjoituksiani, ehkä  ;)]
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

akselsson1

Onhan tämä tavallaan huolestuttavaa, että on ongelmia kuvien pysyvyyden kanssa. Tuo google kun on mennyt niin hankalaksi, käytän nyt itsekkin flickriä  :o
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

wipsu

maaliskuu 02, 2017, 22:19:12 ip #74 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 03, 2017, 19:28:58 ip käyttäjältä wipsu
Koe 1, hyvin pitkän selvittelyn jälkeen. Kuvat eivät olleet turvallisia, joten urlin saaminen, löytäminen oli mahdotonta...

Näkyykö?
IMG_20160527_101223 by Nönnön nö, on Flickr
Yks
Kaks
oho.

Whili

Lainaus käyttäjältä: NPhoBiaz - helmikuu 23, 2017, 01:00:46 ap
En tiedä miksi ihmiset tuntuvat jättävän huomiotta Flickr-suositteluni. :D  ..Loistava ja helppokäyttöinen kuvapalvelu, jossa tilaa riittää...
En nyt sanoisi helpoksi kun ei Härmämmurteella pärjää, mutta kokeillaan..  ???

Whili

Taitaa olla nuo kuvaton / kuvapilvi-palvelimien kuvat menetetty. 
Ompahan vaan niin kiva katsella noita päiväkirjoja ja muita kadonneiden kuvien ketjuja  >:( >:(

jewe

Lainaus käyttäjältä: Whili - maaliskuu 28, 2017, 12:21:19 ip
Taitaa olla nuo kuvaton / kuvapilvi-palvelimien kuvat menetetty. 
Ompahan vaan niin kiva katsella noita päiväkirjoja ja muita kadonneiden kuvien ketjuja  >:( >:(


Joo kyllä se nyt huonolta näyttää että kuvat vielä palautuisivat kun mitään ei tapahdu viikosta toiseen. Omalta kohdalta päiväkirjojen kuvat lopulta toistaa itseään vuodesta toiseen eikä menetys ole kummoinenkaan vaikka alkuaikojen sählinkejä voisi olla kiva katsellakin vielä joskus. Tämän kauden päiväkirjaa jatkan vielä ehkä jotenkin blogin kuvien kautta kun sinne chilipäivityksiä teen.

Chiliharri

heinäkuu 04, 2017, 10:25:09 ap #78 Viimeisin muokkaus: heinäkuu 23, 2017, 12:53:31 ip käyttäjältä Chiliharri
Nyt teki Photobucket ikävän tempun ilmeisesti jopa miljoonille käyttäjille heinäkuun 2017 alusta, josta on esimerkiksi tuolla kerrottu englanniksi:
https://www.dpreview.com/news/6875746538/photobucket-breaks-billions-of-photos-online-upsets-millions-of-users

Esimerkiksi foorumille linkitettyjen (hotlinking) kuvien tilalla näkyy kuvake, josta esimerkki edellisessä linkissä. Tästä ei tullut mitään ennakkovaroitusta,
mutta netissä kohistaan monessa paikassa. Olen laittanut omat kuvat tuon kuvapalvelun kautta tänne, mutta nyt eivät vanhatkaan kuvat toimi.
Tai toimiihan ne, kunhan maksaa 400USD vuodessa photobucketille! Ei kiitos, vaan hylkään tuollaisen "palvelun".

Pohdin tässä kannattaako vielä linkittää vanhat kuvat uudelleen jonkun täälläkin mainitun palvelun kautta - vai mahtaako niistä olla edes jollekkin hyötyä.
Kiinnostus on tässä vaiheessa melko matalalla.

Eli tiedoksi:
Photobucket ei toimi enää ilmaisena hotlinking kuvapalveluna 1.7.2017 alkaen

EDIT 23.7.2017: Lopetin em palvelun pari päivää sitten. Eipä photobucket hyödynnä ilmaista mainostilaa kuvieni kautta enää  >:D >:(

sorrii

Eiköhän wanha kunnon Google [Photos] toimi edelleen? Kuvassa ostamani Aji Cristal -taimen ensimmäinen hedelmä keväällä äly-munakelloni päällä: [Kommentoikaa ihmeessä jos näkymisessä on ongelmia! ]
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`