huhtikuu 16, 2024, 08:11:52 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


mistä saa kuivurin ja myllyn

Aloittaja Sibaleh, helmikuu 27, 2006, 21:23:18 ip

« edellinen - seuraava »

Legoinsinööri

Toki jokainen kattoo sen laitteen ihan tarpeen mukaan. Mulla ei vielä tänä vuonna ole todellakaan kuivurille käyttöä. Katotaan jos ensi vuonna olisi jotain satoakin ja harkitaan sitten :p Kattelin vaan nyt etukäteen noiden tarjontaa jos tarvetta joskus ilmenee. Kysyntä on varmastikkin myös niin pientä että kilpailua ei eri kodinkonemerkkien välillä paljolti ole.

PP

Ostin itse eilen OBH:n kuvurin. Vaikuttaa hintaansa nähden hyvältä laitteelta. Lämpötilan säätö on vain ilmavirtauksen säädön kautta, mutta eiköhän tuo kotikäytössä riitä. Chilisatoa on tulossa muttei vielä kypsää, mutta yrteillä tai vadelmalla ajattelin kokeilla näin alkuun.

Kaltsu

LainausMyllyäkin nopeasti vilkaisin niin OnOffilta löytyi tällainen: http://www.onoff.com/online/fi/inet.nsf/vProd/21887?opendocument Krupsin vastaava onkin monessa paikkaan maksanut n. 50e


Ostin Prismasta Krupsin. Maksoi 24,90€ ;)
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!

Legoinsinööri

Että niilläkin on hinnassa hieman heilahtelua...

PP



-mtk-

Uusimmassa Kärkkäisen mainoslehdessä näytti olevan Bomann hyötykasvikuivuri hintaan 28€, mikäli joku moista laitetta kaipailee ja sattuu ko. liikkeen vaikutuspiirissä asumaan.

ALIS123

elokuu 19, 2010, 16:12:58 ip #67 Viimeisin muokkaus: elokuu 19, 2010, 16:27:08 ip käyttäjältä ALIS123

Rundari

Tuli ostettua rauman talousmarkasta Lexa merkkinen kuivuri, 19,95e pitivät hintaa loppuunmyynnissä. Jäljelle jäi vielä mallikappale, kaippa ne senkin myy ja ehkä vielä halvemmalla..ken tietää. Nyt laitoin just ekat chilit kuivuriin testiin ja katotaan kummosta tulee ja missä ajassa.

Inca

Mullekin tarttui mukaan tuollainen Lexa-kuivuri Keuruun Megamarketista eilen, ovat tarjouksessa vielä tänään hintaan 19,90. Niitä oli vielä aikamoinen läjä jäljellä. Kuivasin yön yli 2 kerrosta omenarinkuloita ja hyvä tuli. Laitteessa ei ole tehon säätöä mutta ilmastointiaukot täysille niin lämmöt ei nouse mielestäni korkealle. Ok ostos hintaansa nähden, tasoja on 5.

-mIDE-

Lainaus käyttäjältä: pepevara - elokuu 10, 2009, 15:02:13 ip
Jos jotakuta vielä kiinnostaa OBH Nordican hyötykasvikuivuri, niin löysin plussa.com:ista elokuun 2009 loppuun voimassa olevan tarjouksen; saattaa tosin olla että nuo tarjoukset vaativat Plussa-kortin.

OBH Nordica Fruit & Mushroom Dryer hyötykasvikuivuri

39,90 €
Norm. 59,90 € | Etusi -20€
1.8.-31.8.2009

Kuivaa tehokkaasti kaikenlaiset sienet, hedelmät, vihannekset ja yrtit, ilman lisäaineita (sokeria tai suolaa), ainesten vitamiinit säilyvät, ja maku pysyy luonnollisena ja tuoreena jopa vuosia, alhainen kuivauslämpö ja nopea tuuletus takaavat hyvän kuivaustuloksen, moottorissa tuuletin, 5 kuivaustasoa, halkaisija 34 cm, teho 240W, väri valkoinen, takuu 2 vuotta.



Sama tarjous ilmeisesti voimassa myös tällä hetkellä (09/2010). Nappasin viime sunnuntaina itselleni kyseinen kamppeen Cittarista (JKL), hintaan 39,90€ plussakortilla.

Legoinsinööri

Lainaus käyttäjältä: -mIDE- - syyskuu 28, 2010, 09:02:17 apSama tarjous ilmeisesti voimassa myös tällä hetkellä (09/2010). Nappasin viime sunnuntaina itselleni kyseinen kamppeen Cittarista (JKL), hintaan 39,90€ plussakortilla.


Väittäsin että OBH:lla ei montaa eri mallia noita ole ja noita on ainakin parin viime kuukauden ajan ja käsittääkseni ihan pysyvästi ollut 39,90 Prismassa.

Aappala

Eka posti foorumille:

Itellä Severin kuivuri joka kuivaa ainakin mulla ihan loisteliaasti. Kuivatan viileässä kellarissa joten kestää kauemmin ~24h mutta lämpö on tasaista eikä kuumene liikaa. Jauheeksi jauhan huipuksi tähän hommaan todetulla ostos-tv:n ihmeellä Magic Bulletilla. Känniostos mutta toimii jauhatuksessa.

Chilivaari

Lainaus käyttäjältä: Aappala - lokakuu 08, 2010, 10:04:45 ap
Eka posti foorumille:


Tervetuloa!

Sinulle ja muillekin uusille foorumin käyttäjille neuvoisin täyttämään henkilötiedot perusteellisemmin. Esimerkiksi paikkakunnan lisääminen helpottaa monesti ymmärtämistä ja yhteydenpitoa. Ikää ja ammattialaa kysellään toisissa viestiketjuissa  - aivan turhaan -, koska ne voisi löytyä jokaisen käyttäjäprofiilista paljon helpommin.

Hyvä havainto tuo kuivauspaikan vaikutus. Itse olen käyttänyt OBH:ta parvekkeella ja kostealla syyssäällä voivat kuivatusajat venyä aika tavalla, eli ne liian kuumana käyvät kuivurit ovat ehkä olleet kuivassa, lämpimässä tilassa.

Tuo Severin NÄYTTÄÄ kyllä aivan samalta kuin OBH.

davve

Kun kuivatetaan tavaroita, niin kannattaa miettiä MINNE se haihtunut vesi menee. Ellei sitä johdeta pois minnekään, niin saavutetaan kastepiste jossain vaiheessa. Vaikka kuinka paljon kuivurilla paahdetan, niin tavara ei kuivu kunnolla vaan muuttuu nahkeaksi. Korjaus tähän on siirtää kuivuri paikkaan jossa on hyvä ilmanvaihto ja muuten kuivaa. Riippumatta puhutaanko kasvikuivuri, talotekniikka tai teollisuusskaalan kuivattamisesta; hyvä tapa kuivattaa tavaroita keskittyy aina ennemmin siihen minne se vesi (neste/höyry) johdetaan kuin liialliseen energian käyttämiseen. Lämpötila vaikuttaa myös kuivatettavan tavaran (tässä: chili) ominaisuuksiin. Tämä ehkä on OffTopic tai "tietoa-jota-ilman-elämä-olisi-parempi-ja/tai-helpompi"


.tomppa.

Myllyä olen metsästänyt itse jo pitkään...

Netistä en viitsi tilata..ainakaan vielä..ja giganttiin en ole ehtinyt  8)  olen käynyt läpi cittarit ja anttilat sekä sokos mutta ei löydy Lahdesta ....

olisikohan aika koittaa nettitilausta..  Kuivuria en tarvitse enää(lainaan porukoilta tarvittaessa) mutta joku mylly mikä jauhaa hienoksi murskattua tavaraa...

Olen hankkimassa  tehosekoittajaa joka sekoittaa ja pilkkoo kuivattua tavaraa  suht hienoksi..

Ajattelin ostaa tämän!!       http://www.gigantti.fi/product/pienkoneet/monitoimikoneet/EFP4200/electrolux-monitoimikone

Hombre

Lainaus käyttäjältä: .tomppa. - lokakuu 08, 2010, 21:11:26 ip
Myllyä olen metsästänyt itse jo pitkään...

Netistä en viitsi tilata..ainakaan vielä..ja giganttiin en ole ehtinyt  8)  olen käynyt läpi cittarit ja anttilat sekä sokos mutta ei löydy Lahdesta ....

olisikohan aika koittaa nettitilausta..  Kuivuria en tarvitse enää(lainaan porukoilta tarvittaessa) mutta joku mylly mikä jauhaa hienoksi murskattua tavaraa...

Olen hankkimassa  tehosekoittajaa joka sekoittaa ja pilkkoo kuivattua tavaraa  suht hienoksi..

Ajattelin ostaa tämän!!       http://www.gigantti.fi/product/pienkoneet/monitoimikoneet/EFP4200/electrolux-monitoimikone

Kahvimylly on näillä näkymin ainoa, millä oikeasti saa jauhetta aikaiseksi. Prismoissa on Krupsin myllyjä myynnissä.
"Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista."
R.Repomies

jla1710

Totesin itse että Krupsin kahvimylly chilin jauhatukseen oli virheostos. Parempaa jauhetta tulee kun laittaa sauvasekoittimen säiliöön ja antaa pörrätä kolmisen minuuttia niin on hienoa. Minä myyn myllyn pois jos jotain kiinnostaa.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.

davve

Menin tänään ostaa Tefal merkkisen kahvi ja maustemyllyn.
Piispanristin Tefal outlet myymälässä niitä oli vielä 6 kpl hyllyllä, maksaa 17 egeä.

Laite toimii, mutta ei ole mikään hirmu hyvä ainakaan chilin jauhamiseen. Jotta saa tosihienoa chilijauhetta pitää pyörittää sitä kauan. Tosin Hinta-laatu-suhde on aika hyvä. Tästä saa kuitenkin pienillä "toimenpiteillä" huomattavasi paremmin jauhavan laitteen. Kansi on jotain kirkasta PS muovia, johon suht helposti saa tehtyä reikiä ja upotettua siihen muutama "vastaterä" esimerkiksi askarteluliikkeiden myymiä skalpellin teriä. Laitteen vika on siinä, että se varsinaisesti on tarkoitettu kahvin jauhamiseen, ja tilavuus sisällä on liika suuri (pari desiä). Terä heittää chilirouheen ylös, jolloin se vain pyörii siellä. Osasta jauheesta tulee hyvin hienoa tomua mutta sekaan jää vielä paljon isoa silppua. Vastaterät korjaa tämän asian helposti.

Jos hakee pienikokoista ja halpaa myllyä, niin suosittelen tätä. Se teke tehtävänsä vaikkei kovin tehokkaasti.

-jumi-

Lainaus käyttäjältä: jla1710 - lokakuu 09, 2010, 00:36:39 ap
Totesin itse että Krupsin kahvimylly chilin jauhatukseen oli virheostos. Parempaa jauhetta tulee kun laittaa sauvasekoittimen säiliöön ja antaa pörrätä kolmisen minuuttia niin on hienoa. Minä myyn myllyn pois jos jotain kiinnostaa.


Kerro nyt ihmeessä epätietoisille, miksi se oli virheostos ja miten jauhe on parempaa sauvasekoittimella tehtynä.

Äsken yskittyäni lähes keuhkot pihalle ja hengiteltyäni pölyä totesin, että mortteli ei sovellu kuivatun chilin jauhamiseen. Jotain terveellisempää on keksittävä. Peugeotin käsikäyttöinen perinteinen maustemylly toimii, mutta siihen saa vain yhtä kuivattua lajia kerrallaan, joten hankalaksi menee, ja suurempia määriä tuolla ei yksinkertaisesti jaksa jauhaa.