huhtikuu 20, 2024, 05:30:18 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Yleinen offtopic, tyhmät kysymykset, aviopierut sun muu.

Aloittaja Ryhis, syyskuu 10, 2010, 22:00:35 ip

« edellinen - seuraava »

Azukki

Lainaus käyttäjältä: linker - lokakuu 20, 2010, 09:10:12 ap

Noista juhannushäistä: se on pelkkää kiusantekoa mennä naimisiin juhannuksena, ja pilata sukulaisten ja muiden tuttujen juhannus mokomilla seremonioilla
IMO



Olen täysin samaa mieltä, en ymmärrä miksi pitää pilata muiden juhannus häiden vuoksi, itse kyllä voisin melkeen sanoa että en osallistuisi millään juhannushäihin.

Fire

Kertokaa nyt mitkä on tulisimmat chilisoosit ilman että olis lisätty chiliuutetta tai sit vaan hy-vän-ma-kui-nen?
Jotenkin tökkii niin pirusti ainakin noi After- ja Beyond Death, ettei voi mistään makunautinnosta puhua. Ketsuppien, sinappien, itsensäkiusaamisen ja pizzapohjien sekaan menee.
Noh Toisaalta on käyny habojen ja nagojenkin "se joku" kemiallinen sävy ällöttämään.
Sen sijaan Aji Cristal ja Lemon Drop yms. vähemmän tuliset chilit on maunsa puolesta nousseet kirkkaasti paremmiksi.
Näin aloittelijalla. Ruvennu vituttamaan noi "huonosti tuliset".
Eli tollasten hyvien chilien tyylisiä kastikkeita missä ei uutta...ellei sit vaan oon hyvän makuinen. Äh, en tajuu... ???

Tapolan Tulikeppi

Lainaus käyttäjältä: Fire - lokakuu 25, 2010, 17:41:31 ip
Kertokaa nyt mitkä on tulisimmat chilisoosit ilman että olis lisätty chiliuutetta tai sit vaan hy-vän-ma-kui-nen?
Jotenkin tökkii niin pirusti ainakin noi After- ja Beyond Death, ettei voi mistään makunautinnosta puhua. Ketsuppien, sinappien, itsensäkiusaamisen ja pizzapohjien sekaan menee.
Noh Toisaalta on käyny habojen ja nagojenkin "se joku" kemiallinen sävy ällöttämään.
Sen sijaan Aji Cristal ja Lemon Drop yms. vähemmän tuliset chilit on maunsa puolesta nousseet kirkkaasti paremmiksi.
Näin aloittelijalla. Ruvennu vituttamaan noi "huonosti tuliset".
Eli tollasten hyvien chilien tyylisiä kastikkeita missä ei uutta...ellei sit vaan oon hyvän makuinen. Äh, en tajuu... ???


Suosittele tuotetta ketjusta löytyy ihan hyviä ehdokkaita, lisäksi omat suosikit, la costena salsa de la chipotle ja la latina:n salsa de rocoto (viimeisintä löytyy sillon tällön chilikauppa.fi:stä). Kumpikaan eivät ole ääritulisen edustajia vaan ennenkaikkea hyvän makuisia.
# 1022

Fire

Lainaus käyttäjältä: Tapolan Tulikeppi - lokakuu 25, 2010, 18:27:57 ip
Suosittele tuotetta ketjusta löytyy ihan hyviä ehdokkaita, lisäksi omat suosikit, la costena salsa de la chipotle ja la latina:n salsa de rocoto (viimeisintä löytyy sillon tällön chilikauppa.fi:stä). Kumpikaan eivät ole ääritulisen edustajia vaan ennenkaikkea hyvän makuisia.


Tänks!
Joo sillä mä vaan, kun ei täällä tiedä mistä hakis vinkkejä kun tää koko foorumi on sekasin ku sinkkosen akan perse ja noita vinkkejä on ketjussa jos toisessakin. Eikä uutta ketjuakaan tohdi alottaa ettei joku chilipää tuu taas huutaan että sen bitit ryöstetään ja veromarkat mennöö mustalaisten perseisiin.

Ryhis

"Mausteet"-kategorian reipas nuori mies käy läpi vartissa. Ei Suomen chilisoositarjonta sentään niin laaja ole  ;)
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Fire

Lainaus käyttäjältä: Räyhäkäs - lokakuu 25, 2010, 21:28:13 ip
"Mausteet"-kategorian reipas nuori mies käy läpi vartissa. Ei Suomen chilisoositarjonta sentään niin laaja ole  ;)

Pyh! Petturi! :D
Just moista paskaa varten tää ketju pitäis olla, toisaalta jos se muodostuis täällä tärkeäksi niin ei kukaan sit löytäis...

Aji Inferno

Mikä on muuten aviopieru? Poikkeaako tavallisesta?

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - lokakuu 25, 2010, 23:44:49 ip
Mikä on muuten aviopieru? Poikkeaako tavallisesta?


Aviopierulla tarkoitetaan kariutunutta avioliittoa vääräksi huomatun puolison takia. Aivopieruhan syntyy kun erheelliseksi tajuttu teksti ilmestyy silmien eteen ja näin ollaa tavallaan "Aviossa". Asiaan auttaa joko kumppanin lemppaaminen tahi vaihtamalla tämä toiseen. Aivopierun kohdalla vastaa "Muokkaa" nappia.

-P-
Meillä määrää Nainen!

Ryhis

Täytyy ruoskia sihteeri liian lepsun oikoluvun johdosta!

Ja korjata otsikko!
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Legoinsinööri

lokakuu 26, 2010, 11:42:10 ap #129 Viimeisin muokkaus: lokakuu 26, 2010, 11:56:47 ap käyttäjältä Legoinsinööri
Pistin tollasen tilaukseen ennen kuin tajusin että se on jousiavusteinen. Onko veikkauksia tullin reaktiosta? :P

Edit: Ja muistetaan laittaa se linkki vielä... http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.46025

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Legoinsinööri - lokakuu 26, 2010, 11:42:10 ap
Pistin tollasen tilaukseen ennen kuin tajusin että se on jousiavusteinen. Onko veikkauksia tullin reaktiosta? :P

Edit: Ja muistetaan laittaa se linkki vielä... http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.46025


Veikkaisin että tulee ongelmitta läpi.
Ite oon myös tilannu teräaseita Dealextremeltä, ja paljon muutakin tavaraa eikä kertaakaan ole Tullisetiä paketit kiinnostaneet.
Sun tilaus tulee kirjeenä niin se poistaa vaaraa entisestään.

-P-
Meillä määrää Nainen!

Legoinsinööri

Joo siis eihän veitsissä yleisesti ottaen ole mitään hankaluuksia tilata, mutta en ole varma voiko huonon päivän omaava Tullisetä laskea tuon jousimekanismin takia stiletiksi, joiden maahantuonti on laitonta. En kylläkään usko kun noita pystyy lähinnä käyttämään kirjeiden avaamiseen jne.

Kaltsu

Tullisedät ovat lähinnä kiinostuneita Ebaystä tilatuista tuotteista. Itse joutunut melkein kaikki sieltä ostetut tavarat käydä hakemaan tullista. Sanoivat että Ebay on heillä tarkkailun alla koska sitä kautta myydään paljon kopioita. Viimeksi Shimanon keloja syynättiin oikein huolella ennen kuin uskoivat että ovat aitoja.
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Kaltsu - lokakuu 26, 2010, 15:11:51 ip
Tullisedät ovat lähinnä kiinostuneita Ebaystä tilatuista tuotteista. Itse joutunut melkein kaikki sieltä ostetut tavarat käydä hakemaan tullista. Sanoivat että Ebay on heillä tarkkailun alla koska sitä kautta myydään paljon kopioita. Viimeksi Shimanon keloja syynättiin oikein huolella ennen kuin uskoivat että ovat aitoja.


Mulla taas ei ole ainutkaan Ebaypaketti jäänyt tulliin, piippuja olen tilannut sen kautta jotain 15kpl ja aina on tullut kiltisti lähipostiin.
Samaten Vaimoke tilaa sieltä välillä isonkin paketin ilman ongelmia.
Enemmän luulisi Tullisetiä kiinnostavan Dealextremen paketit koska osa siellä myytävästä tavarasta on ehtaa piraattia.

-P-
Meillä määrää Nainen!

MikkoM

kas tämmöistä mietinkin just taannoin, meikäläisellä kun on tollanen stiletti jossa nappulasta kun vetää, terä tulee suoraan ulos kärjestä ja kun työntää namiskaa se menee sisään, mietin ykspäivä että miten helvetissä se toimii, kun se voima jolla nappulaa vedetään tuntuu paljon pienemmältä kuin se voima jolla terä tulee esiin ja menee sisään, valaiskaas tyhmää kun en äkkiä netistäkään löytänyt havainnollista kaavakuvaa mitenkä se toimii, enkä ala tota stilettiäkään hajottamaan.

Pertsa

lokakuu 26, 2010, 15:52:12 ip #135 Viimeisin muokkaus: lokakuu 26, 2010, 15:54:51 ip käyttäjältä Pertsa
Lainaus käyttäjältä: MikkoM - lokakuu 26, 2010, 15:32:14 ip
kas tämmöistä mietinkin just taannoin, meikäläisellä kun on tollanen stiletti jossa nappulasta kun vetää, terä tulee suoraan ulos kärjestä ja kun työntää namiskaa se menee sisään, mietin ykspäivä että miten helvetissä se toimii, kun se voima jolla nappulaa vedetään tuntuu paljon pienemmältä kuin se voima jolla terä tulee esiin ja menee sisään, valaiskaas tyhmää kun en äkkiä netistäkään löytänyt havainnollista kaavakuvaa mitenkä se toimii, enkä ala tota stilettiäkään hajottamaan.



Joskus uteliaisuuttani avasin oman stilettini jossa terä tuli pystysuoraan kahvan sisältä, ei siis sivulta kuin alkuperäisissä Italialaisissa stileteissä.
Toki molemmat toimivat samalla periaatteella.
Veitsi on vireessä kun terä on kahvan sisällä ja kun painat avausnappulaa/vastaavaa, jousi ponnauttaa terän ulos. Vastaavasti jousi virittyy kun painat terän takaisin sisään.
Olet varmaan huomannut että terän sisälle painaminen vaatii hieman voimaa, johtuu siitä että stiletti "Lataa" itsensä samalla.

-P-

Muoks.
Sullahan oli malli jossa terää ei tarvitse itse painaa sisään.
No, samalla periaatteella vehje kuitenkin toimii, mutta automaattisesti ja näin veitsen sisuskaluissa on jatkuvasti viretila päällä.
Meillä määrää Nainen!

Legoinsinööri


MikkoM

nonii, tuo videohan sen selvinsikin, onpas yksinkertainen rakenne ja minä kun ajattelin että tässä täytyy olla jo jotain korkeampaa matematiikkaa mukana, ei se muuten voi toimia  ;D

Kaltsu

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - lokakuu 26, 2010, 15:23:32 ip
Lainaus käyttäjältä: Kaltsu - lokakuu 26, 2010, 15:11:51 ip
Tullisedät ovat lähinnä kiinostuneita Ebaystä tilatuista tuotteista. Itse joutunut melkein kaikki sieltä ostetut tavarat käydä hakemaan tullista. Sanoivat että Ebay on heillä tarkkailun alla koska sitä kautta myydään paljon kopioita. Viimeksi Shimanon keloja syynättiin oikein huolella ennen kuin uskoivat että ovat aitoja.


Mulla taas ei ole ainutkaan Ebaypaketti jäänyt tulliin, piippuja olen tilannut sen kautta jotain 15kpl ja aina on tullut kiltisti lähipostiin.
Samaten Vaimoke tilaa sieltä välillä isonkin paketin ilman ongelmia.
Enemmän luulisi Tullisetiä kiinnostavan Dealextremen paketit koska osa siellä myytävästä tavarasta on ehtaa piraattia.

-P-


Lienee tullien paikkakuntakohtaisia eroja. ;)
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!

Janne

Miten tullia voisi kiinnostaa eritoten "ebay-paketit" kun Ebay ei myy eikä lähetä yhtään mitään kenellekään?
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi