toukokuu 13, 2024, 04:06:14 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


ENSINMÄINEN KERTANI...

Aloittaja macsis, maaliskuu 10, 2011, 20:10:57 ip

« edellinen - seuraava »

macsis

Jep elikkä kaverini sai mut innostumaan kans näist chileistä. Menin ja tilasin netistä nipun siemeniä ja laitoin itään ihan vaan perus multaan ja kelmut päälle...  Olin lukenut että ne ei meinaa itää millään mut perskules nehän iti melkein kaikki... ??? No nyt on chilin alkuja hyvä nippu tossa pöydällä kasvamassa. Katotaan mihin niitten kanssa oikein joutuu kun viä vähän kasvavat ;D Ai niin tuos olis linkki mun chileihini: http://www.chileja-harrastuksia.blogspot.com/ saa ja pitää antaa neuvoja kiitos!!! ???

Mr_Green_

Tervetuloa forumille! :) Hyvältä näyttäis kasvit...ei paljon sanottavaa. Kastele mielummin liian vähän, kuin liikaa..  ;D ei muuta..

EDIT: Eikä sillä, ettäkö näyttäis märiltä sun mullat...  ;)

Kaltsu

Tervetuloa foorumille munkin puolesta! Vähemmän vettä, paljon valoa ja lannoitteita niin hyvä tulee. No ressiä. ;)
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!

macsis

Morjensta! Juu hyvin on jatkanu chilit kasvua latvomisen jälkeen... Pirusti on tehny uusia alkuja lehtien juuriin chilit. Ainoastaan cap 220 kasvaminen on pysähtynyt toistaiseksi ??? mutta eivät kumminkaan kärsineeltä näytä.
Kaippa ne kohta jatkaa kasvuaan? Oon kuullu että ne voi hetken aikaa "mököttää" kun on vähän latvoja nipsitty? Mutta muut ei oon moksiskaan, kasvat niin pirusti että kohta tuloo ahdasta... :-\

Mr_Green_

Kiva kuulla, että kasvavat! Se on niin lajike -ja yksilökohtaista, miten kasvavat, ja mistä mitäkin tykkäävät!  :D Toiset hetkeksi jää miettimään sitä latvomista kun toiset innostuvat heti rehottamaan. Itsellä kasvu aika hitaan oloista tällä hetkellä...liian kylmä taitaa mulla olla. Hmph...tänne sitä aurinkoa!!  ;D Noh, pääasia kuitenkin, että kasvit ovat elinvoimaisia!

THä

Lainaus käyttäjältä: macsis - maaliskuu 13, 2011, 11:12:55 ap
Morjensta! Juu hyvin on jatkanu chilit kasvua latvomisen jälkeen... Pirusti on tehny uusia alkuja lehtien juuriin chilit. Ainoastaan cap 220 kasvaminen on pysähtynyt toistaiseksi ??? mutta eivät kumminkaan kärsineeltä näytä.
Kaippa ne kohta jatkaa kasvuaan? Oon kuullu että ne voi hetken aikaa "mököttää" kun on vähän latvoja nipsitty? Mutta muut ei oon moksiskaan, kasvat niin pirusti että kohta tuloo ahdasta... :-\



Hiljan itsekkin CAP220:t latvoin. Ekan viikon aikana tuon jälkeen tuli pienet haarojen alut. Tokan viikon aikana haarat sitten virahtivat noin 10 cm. Eli hetken ne kai miettii.

macsis

LainausHiljan itsekkin CAP220:t latvoin. Ekan viikon aikana tuon jälkeen tuli pienet haarojen alut. Tokan viikon aikana haarat sitten virahtivat noin 10 cm. Eli hetken ne kai miettii.

Ookay. Ootellaan sit viä hiukan aikaa ennen kun ruvetaan huolestuun ;) Onko muuten kellään tietoa? Jaa mistä? Siis chilin kasvattamisesta pelkästään sinisillä ja punasilla ledeillä?
Aattelin vaan kun eivät ainakaan viä sähköä pahemmin ja eiks ne oo ne värit mitä ne nimenomaan tarvii??? Näin vaan ohjeman suomalaiseta tomaatin ja kurkun kasvattajasta joka kasvattaa pelkästään sinissllä ja punasilla
ledinauhoilla... Kyselee tietämätön ??? Tosin ei toi mun loisteputkihärpäkkä ny niin kauhiasti sitä sähköö kuluta :)

macsis

LainausOnko muuten kellään tietoa? Jaa mistä? Siis chilin kasvattamisesta pelkästään sinisillä ja punasilla ledeillä?
Aattelin vaan kun eivät ainakaan viä sähköä pahemmin ja eiks ne oo ne värit mitä ne nimenomaan tarvii??

Juu löysin tietoa noist ledeist ja tulin siihen tulokseen että saavat chilit kasvaa loisteputken valossa vaan... heh.

macsis

Jehna komiiasti tekee chilit pirusti pieniä lisäalkuja... Niitä on tullu ku sieniä sateella. Kasvaa ihan silmissä. CAP220 on kans ruvennu kasvattaan pieniä lisäalkuja... Mut täs kuva toisesta chilistä.

Tommottis pikku alkuja on tullu melkein joka chiliin ihan yht äkkiä...  :)

Kaltsu

http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!

macsis

LainausAlkaa latvonta toimimaan. Wink

Jep.

macsis

Tevehdys!
Eli olis parit kysymykset. Myt on muutamiin chilinlehtiin ilmestynyt pieniä läskiä? Onko joku puutos vai mikä? tos on parit kuvat niistä...



Ei ehkä nyt tuas valos näy kaikkein parhaiten mut siin lehdis niit läiskii on.

Sit viä yks kysymys.
Kuka hää on???

Oon meinaa sit unohtanut kirjoyyaa kaverin nimen purkkiin... Pientä helpotusta se on joku seuraavista:
Trinidad Bush, Short yellow Tabasko tai Duke Pequin.
KIITOS!!! Jo etukäteen...

InkRose

Oletko miten lannoittanut noita? Ravinnepuolen häikältä minusta näyttää etenkin tuon ylemmän lehdet.

Niabo

Mul tuli itellä tommosia laikkuja talvehtineeseen nagaan ja päättelin sen olevan magnesiumin puutosta . Yleensä lannotteissa on myös magnesiumia ja ite puutarhan kesää (joka siis sisältää magnesiumia) rupesin antamaan ja oireet loppu...

Niabo

Niin ja täältä voi yrittää etsiä syypäätä jos näyttää joltakin puutokselta http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=7180.0

macsis

Juu tuli luettua tua Niabon linkki pariin kertaa läpi ja ihan siltä näyttää että magnesiumia olis liian vähän... Mut käytän kans Puutarhan kesää lannotteena, ehkä laitan sitä hiukan liian vähän veteen ??? Koetanpa hiukka lisätä määrää josko siit parantuisivat... Kiitokset kaikil!

Mr_Green_

maaliskuu 19, 2011, 23:20:32 ip #16 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 19, 2011, 23:22:34 ip käyttäjältä Mr_Green_
Lainaus käyttäjältä: macsis - maaliskuu 19, 2011, 18:01:53 ip
Juu tuli luettua tua Niabon linkki pariin kertaa läpi ja ihan siltä näyttää että magnesiumia olis liian vähän... Mut käytän kans Puutarhan kesää lannotteena, ehkä laitan sitä hiukan liian vähän veteen ??? Koetanpa hiukka lisätä määrää josko siit parantuisivat... Kiitokset kaikil!


Jeps. Mun mielestä toi näyttää vaan lantsuvajareilta! :D Koittaisin laittaa pykälää vahvemman annoksen sitä puutarhan kesää. Kasvihan alkaa käyttää lehtivihreää ravinnoksi jos ei oo lannoiteita lisäilty tarpeeks..jos valoa tulee paljon...eikös se jotenki niin mennyt? Korjatkaa jos olen ihan hakoteillä.  ;D

EDIT: Ja onko se sitten se magnesium juuri, jota sieltä puuttuu siis..?..en niin tarkkaan ole perehtynyt. Ehkä vois vähän perehtyä..  :D
EDIT2: Ja kuinka paljon sitä puutarhankesää yleensä laitat? :D

macsis

LainausJeps. Mun mielestä toi näyttää vaan lantsuvajareilta!

Jep. Hetki meni ennen ku blondi hokas...  Olisko tua pullo vajaan litran johon oon laittanut teelusikan kärjen verra puutarhan kesää.
Juu ilmeisesti sitä on tullu laitettua liian vähän. :-\ Mut ny täytyy lisätä määrää josko se auttas ??? :)
LainausJa onko se sitten se magnesium juuri, jota sieltä puuttuu siis..?..en niin tarkkaan ole perehtynyt. Ehkä vois vähän perehtyä..  Cheesy

Näin tualt linkin teksteist piättelin...
Lainaushttp://chilifoorumi.fi/index.php?topic=7180.0

Mut varma en ole.

Mr_Green_

Jeps...noin siellä tosiaan lukee magnesiumin puutoksen kohdalla:

-"Lehtivihreä häviää lehtisuonien välistä joihin muodostuu keltaisia laikkuja"

Itse laitan kukkurallisen puolikkaan teelusikallisen/1,5l vettä. Sillä näyttäis menevän ihan mukavasti. Tietty aina lannoitemäärä pitäis osata suhteuttaa valon määrään... paljon valoa = paljon lantsuja.

Kaltsu

Kastelet vähemmän ja lannoitat enemmän. Sillä pitäisi hoitua. Puutarhan Kesän annostusohje taisi olla 1ml/litra vettä, mutta mielestäni ohjeen voisi tuplata ainakin näin kasvuvaiheessa.

Tänä vuonna olen lannoittanut ainoastaan Biobizzillä ja toimii omassa käytössä huomattavasti paremmin. Tuntuu jotenkin että PK on turhan "laimeaa". Tiedä sitten. Nämä ovat vain omia havaintoja. Niin ja jos sillä on mitään merkitystä niin Biobizz on täysin luomulannoite.
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!