maaliskuu 29, 2024, 13:37:43 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


OHJE: kuvan lisääminen foorumille

Aloittaja Chili92, marraskuu 13, 2011, 18:35:13 ip

« edellinen - seuraava »

unenkuva

Lainaus käyttäjältä: bläkkäri - joulukuu 15, 2015, 01:05:13 ap
Koska tuo Google+:n kautta lisääminen näköjään piti hylätä, ajattelin kokeilla uudestaan Facebookin kautta lisäämistä. Ja kappas, sain kuin sainkin pari kuvaa lisättyä joissa kuvan linkin kopioidessa tulee se lyhyt litannia ja päätteenä se tärkeä .jpg.

Muttamutta...seuraavat kolme kuvaa näitten jälkeen antaa linkiksi saman tyyppisen pätkän tekstiä .jpg päätteellä, mutta sinne perään tulee sitten vielä jotain sotkua joka sitten näköjään estää kuvan näkymisen muille.


Mulla ei ole mitään ongelmaa ollut fasen kautta lisäämisessä. Lisään kuvan faseen "vain minä" ettei turhaa julkaise omalla seinällä muille kuvia. Muista, että klikkaa sitä kuvaa, että se avaa sen (eli niinkuin katsoisit toisen kuvaa) ja sitten kopio se osoite. Jos pelkästään aikajanalta kopioit sen osoitteen, niin ei onnistu

bläkkäri

Kun ei täyttä varmuutta Facen kautta linkitettyjen kuvien näkymisestä päiväkirjassa ole, ajattelin viimein antautua ja pistää sen blogin pystyyn. Eipäs tuo kovin hankalaa ollutkaan. Nyt on lyhyt osoite kuvalla ja perässä .jpg pääte eikä muuta jargonia. Piste.

Aji Inferno

Flickr näyttää vielä toimivan, vaikka siinäkin saa hetken aikaa pähkäillä mikä niistä linkkivaihtoehdoista on vaikka tänne oikea.

sorrii

Mulla toimii -tietääkseni- Google Photos ihan ok. Sama juttu, kuin tuossa Facebookin ohjeessa, että pitää avata kuva siinä selaimessa; täytyy olla julkinen kuva, tiätysti jne.
Itsellä on yksi kansio kokonaan merkitty julkiseksi...
Kuvalinkki on toki törkeen pitkä, mutta eipä se kauheesti haittaa  :-\
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

sorrii

Osuipa rähmäisiin silmiini tässä foorumin editorissa että on nappi "lisää flash" .. ??
Mitenkäs tuo ...  ???
Tarkoittaako sekin että pitää olla linkki johonkin netissä olevaan Flash-videoon tai animaatioon? Nyt en tajuu ... [ei niissä ainakaan ole "kopio url"]

Eikös muuten Photoshopilla voi tehdä Flasheja itse?? Sekin on käytössä, mutta aika rutiininomaisesti valokuvien korjaamiseen ym.
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Wolfman

Oikein arvasit, se Flash-tiedosto pitää olla jossain palvelimella valmiina. Eli "lisää Flash laittaa tekstiin [flash=200,200]       [/flash] koodit johon väliin sen Flash-tiedoston osoite ihan samoin kuin kuvan kanssa. Oma kotisivutila on siitä hyvä että sen kautta saa noita erilaisia tiedostoja lisättyä helposti, kuvapalvelut on yleensä rajoitetu vain kuviin. Monella on nettiyhteyden mukana tullut sivutila jota harva hyödyntää, haittana tosin että se katoaa jos vaihtaa nettiyhteyttä.

sorrii

Mulla on nettiliittymänä taloyhtiön netti Elisalta. Mulla oli ennen talolittymää 50M netti 2v. sopimuksella jo ennen taloyhtiön netin avaamista. Nyt sitten sen talon perusnetti laskutetaan vastikkeessa ja oma lisänopeus laskulla. Liittymä on vuokranantajan nimissä! Elisalla ei ollenkaan tunnuta ymmärtävän tätä tilannetta, ja mun pitäisi ottaa esim. sähköpostiosoite kirsti.xxxx@elisa.jotain ja pääsen palveluihin vain jos käytän tämän Kirstin tunnuksia ... On kyllä niin tyhmä firma, etten jaksa edes yrittää selvittää noita. Riittää nyt siis että on toimiva netti ja Googlella koko elämä hallinnassa ... Pieni siivu toki myös MS'llä ..
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Wolfman

Tuo tuntuu olevan yleinen ongelma muillakin operaattoreilla  :-\ Taloyhtiön nettilittymissä operaattorin pitäisi mieltää se asukas asiakkaaksi ja tarjota palvelut sen perusteella, myös silloin jos asukas on vuokralla. Nuo kun on joskus toteutettu niin että asukas ei käytännössä edes voi ottaa itselleen omaa kiinteää liittymää vaan on tyydyttävä siihen taloyhtön liittymään.

Webhotelli kun ei ole kaikille sopiva ratkaisu vaikka niitä aika kohtuullisella vuosihinnalla saakin...

Deuce4887

Millonkas tänne mahdollisesti saisi lisättyä kuvia suoraan liitetiedostona? Meinaan että olisi miljoona kertaa helpompaa

Huru-ukko

Lainaus käyttäjältä: Deuce4887 - elokuu 14, 2016, 20:37:17 ip
Millonkas tänne mahdollisesti saisi lisättyä kuvia suoraan liitetiedostona? Meinaan että olisi miljoona kertaa helpompaa

Pieni linkinpätkä kuormittaa foorumia miljoona kertaa vähemmän, kuin vaikka 10 Mt kuvan tiedostot.

Trioniska

Lainaus käyttäjältä: Huru-ukko - elokuu 14, 2016, 22:45:12 ip
Lainaus käyttäjältä: Deuce4887 - elokuu 14, 2016, 20:37:17 ip
Millonkas tänne mahdollisesti saisi lisättyä kuvia suoraan liitetiedostona? Meinaan että olisi miljoona kertaa helpompaa

Pieni linkinpätkä kuormittaa foorumia miljoona kertaa vähemmän, kuin vaikka 10 Mt kuvan tiedostot.


Jep, ja ylläpitokin tulisi kalliiksi kun äkkiä paukkuu gigatavut palvelimilla porukan kuvia laitellessaan kehiin.
Aloitteleva kasvattelija jolla mopo "voi" lähteä käsistä
http://chilimuistio.blogspot.fi/
Kaudet vuodesta 2014

Trioniska

Tosin mukavaa se olisi jos Googlelta tulisi tälle foorumi alustalle Drag and drop ominaisuus, ei kuvan osalta vaan kuvalinkin.

Mutta koska G+ niin mieluummin ohjaavat tuohon suuntaan aineistoa levittämään. ::)
Aloitteleva kasvattelija jolla mopo "voi" lähteä käsistä
http://chilimuistio.blogspot.fi/
Kaudet vuodesta 2014

sorrii

Eksyin pitkästä aikaa Dropboxiini: Siellä on liuta kuvia joita oon vuosia käyttänyt imageshackista. Taisi olla IS'ssa joku toiminto joka tallentaa kaikki kuvat myös DB'iin.
En vaan nyt saanut selvää voinko jakaa kuvia suoraan linkittämällä tänne: kokeilen siis ... Joku kommentoi näkyykö vai ei ...

Share toiminto ja shared folder ainakin vaativat nimeämään erikseen henkilöt joille haluan jakaa: Ei ne ymmärrä että mä haluan jakaa kaikille  8) 8) 8) ]



ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

jussa

Lainaus käyttäjältä: sorrii - elokuu 26, 2016, 12:18:07 ip
Eksyin pitkästä aikaa Dropboxiini: Siellä on liuta kuvia joita oon vuosia käyttänyt imageshackista. Taisi olla IS'ssa joku toiminto joka tallentaa kaikki kuvat myös DB'iin.
En vaan nyt saanut selvää voinko jakaa kuvia suoraan linkittämällä tänne: kokeilen siis ... Joku kommentoi näkyykö vai ei ...

Share toiminto ja shared folder ainakin vaativat nimeämään erikseen henkilöt joille haluan jakaa: Ei ne ymmärrä että mä haluan jakaa kaikille  8) 8) 8) ]




Tää eka näkyy

Lainaus



Tää toka ei näy
Kaudet: 2016, 2017, 2018, 2019, 2020

sorrii

elokuu 26, 2016, 13:35:55 ip #114 Viimeisin muokkaus: elokuu 26, 2016, 13:37:46 ip käyttäjältä sorrii
Kokeilen varuiksi uudelleen! [lisätty width=800]

Kuvan osoite kopioitu suoraan:


Share -> Get Link -> Go to Link [kuva avautuu] -> kopioi kuvan osoite [avatun kuvan päältä hiiren 2-napilla]:


Arvaan että jälkimmäinen tapa oli se joka toimii ...  :) ..niinhän?

Mä tuskin tuonne enempää kuvia alan tallentamaan, mutta siellä on 5 vuoden ajalta vanhat chilikuvat ja nekin kaikki jotka on varmaan kadonnut foorumin vanhoista ketjuista. Käytin pitkään Imageshackia, jonka lopetin kun muuttui maksulliseksi ja suora linkittäminen taidettiin estää ...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

jussa

Lainaus käyttäjältä: sorrii - elokuu 26, 2016, 13:35:55 ip
Kokeilen varuiksi uudelleen! [lisätty width=800]

Kuvan osoite kopioitu suoraan:



Tämä ei näy

Lainaus


Share -> Get Link -> Go to Link [kuva avautuu] -> kopioi kuvan osoite [avatun kuvan päältä hiiren 2-napilla]:


Arvaan että jälkimmäinen tapa oli se joka toimii ...  :) ..niinhän?



Jep, tämä näkyy :)

Lainaus
Mä tuskin tuonne enempää kuvia alan tallentamaan, mutta siellä on 5 vuoden ajalta vanhat chilikuvat ja nekin kaikki jotka on varmaan kadonnut foorumin vanhoista ketjuista. Käytin pitkään Imageshackia, jonka lopetin kun muuttui maksulliseksi ja suora linkittäminen taidettiin estää ...
Kaudet: 2016, 2017, 2018, 2019, 2020

ottulo

Lainaus käyttäjältä: sorrii - elokuu 26, 2016, 13:35:55 ip

[img width=800]https://photos-1.dropbox.com/t/2/AAAmSCRHjqg99dwJGhRp86_TPoAxmsZ8MFmXtEfg8YBtdQ/12/111461518/jpeg/32x32/3/1472223600/0/2/27-p1j7.jpg/EMu4jFYYggEgBygH/s5bCOmUpsxyrC1fIBXgEYOuLbnMr42yuQlwzZLGiPqY?size_mode=3&dl=0&size=1600x1200[/img]


Tämä tosiaan toimii, ainoa ero linkkien välillä on loppupäässä: ?size_mode=3&dl=0&size=1600x1200
Tuon voi käsin lisätä linkkeihin tai tosiaan kopioida tuolla sun keinolla. Yksi konsti on se, että pidät kuvat Dropboxin Public-kansiossa, jolloin voit ainakin Windows-koneessa kyseisessä kansiossa ollessasi klikata kuvaa hiiren kakkosnapilla ja valita "Copy public link", joka antaa vielä lyhyemmän linkin suoraan täysikokoiseen kuvaan.

Chiljonka


sorrii

Tairan unohtaa koko hitun Droppoksin: Nyt ei näy mulla mikään edellisistä neljästä linkittämästäni kuvasta ... (Windows10-phone) ...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Trioniska

Lainaus käyttäjältä: sorrii - elokuu 26, 2016, 22:57:57 ip
Tairan unohtaa koko hitun Droppoksin: Nyt ei näy mulla mikään edellisistä neljästä linkittämästäni kuvasta ... (Windows10-phone) ...


Läppärillä selailen eikä ensimmäistäkään kuvaa omien viestieni välillä näkyvissä...  ::)
Aloitteleva kasvattelija jolla mopo "voi" lähteä käsistä
http://chilimuistio.blogspot.fi/
Kaudet vuodesta 2014