maaliskuu 28, 2024, 10:24:16 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Koulutuksesi

Aloittaja tikkam, tammikuu 02, 2011, 09:19:25 ap

« edellinen - seuraava »

Mikä on korkein saavuttamasi koulutusstatus?

Peruskoulu
34 (8.1%)
Ammattikoulu
144 (34.3%)
Lukio
64 (15.2%)
Alempi korkeakoulututkinto
94 (22.4%)
Ylempi korkeakoulututkinto
83 (19.8%)
Joku muu
15 (3.6%)
Paskapersemies
6 (1.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 420

tikkam

Kiinnostaa tietää kuinka koulutettua sakkia chilihullujen parista löytyy.
#825

wille

Ammattikoulutus. Artesaanin paperit olen saanut.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

Herra 47

Ammattikoulusta instrumenttiasentajan paperit ja kauppaopistosta ATK-merkonomin...
lisäksi ympäristöhuollon tutkinto tullut töiden mukana hankittua
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen



ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

Neko

Ammattikoulusta elektroniikka-asentajan paperit tuli hankittua. Töitä ny ei sillä saralla sitten puolta vuotta enempää löytyny, mutta tarkotus ois tänä vuonna lähteä hakemaan lisäoppia vahvasähköpuolelta.

TunturiTiger

Sähköpuolta tuli ammattikoulussa opiskeltua ja varmaan silläkin saralla töitä olis, mutta kiinnostuslopahti ja lama toi vapautuksen työstä. Nyt olen työvoimapoliittisessa koulutuksessa opiskelemassa mielenterveys ja päihdetyön lähihoitajaksi.

.tomppa.

sähköpuolta kävin itsekkin 2.5 vuotta, en jaksanut ja lopetin koulun. Mutta käyn varmaankin loppuun joskus.

Nyt olisi ensi syksynä lukkosepän koulutus hakusessa  8)

Töitä joita olen tehnyt: Atk-asentaja,kioskin kassa,vahtimestari,trukkikuski,rakennushommat,maalari,varastomies,muuttomies, autonkuljettaja, 2 viikkoa lvi hommia...+ lukuisia pikkutöitä.

Silti on pakko mennä koulutukseen...ihanaa asua Suomessa.

InkRose

Lukiosta menin muutamaksi vuodeksi yliopistoon opiskelemaan englannin kääntämistä ja tulkkausta. Tavallaan meni hukkaan mutta tajusinpahan haluavani käytännönläheisempää työtä kuin mitä akateemisen tutkinnon suorittaminen olisi vaatinut. Ei vaan saanut itsestään irti yleisen kieliteorian yms. kurssien suorituksia. Vuonna 2005 hain ja pääsin Kelloseppäkouluun, mistä sitten valmistuin -08. Yo-tutkinto siis korkein akateeminen suoritus.

MatskuPetteri

Joutu laittaa Joku muu. Ennen sossujen valtakautta Kekkosen aikaan oli myös vaihtoehtoja.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Oppikoulu
Aketza: Laita kaikkea mahdollista itämään.

Minbaari

Ammattikoulu, jonka jälkeen hommattu vielä yksi erikoisammattitutkinto.
#816

PP

tammikuu 02, 2011, 17:05:31 ip #9 Viimeisin muokkaus: tammikuu 02, 2011, 23:13:45 ip käyttäjältä PP
Onhan sitä vielä tutkijatason koulutuskin eli lisensiaatin ja tohtorin tutkinnot.

hessi

kysymyshän kuului mikä on korkein saavuttamasi koulutus status?
Yllä se minulla on ihan tämä elämän koulu, se että on kunnialla saanut lapset
maailmalle ilman suurempia murheita :)
saanut harrastaa mitä on halunnut ja jopa tehdä erialojen töitä ei vain yhtä ja samaa
30 vuotta!
Koulutuksiani en pidä statuksina ne ovat eri elämäntilanteen tuomia mahdollisuuksia !
Itse olen tämän elämänkoulun lisäksi kuluttanut monen oppilaitoksen penkkiä!
Kahden käden sormet taitaa juuri ja juuri riittää, vain yhden olen jättänyt kesken ja se oli
luokaton iltalukio -70 luvulla. Loppututkintoja tai mitä ne sitten lienevät kaikki johonkin ammattiin
valmistumisia kuitenkin on kolme ja toiset kolme eivät minun aikanani olleet ammattitutkintoja, mutta oikeuttivat  tekemään kyseistä työtä!
Kannustan kaikkia hankkimaan niin monta ammattia tai erilaista työtä
kun elämäntilanne tuo eteen,
kannattaa tarttua tilaisuuteen vaikka se joskus tuntuu mahdottomaltakin.
Se, että osaa tehdä erilaisia töitä opettaa arvostamaan eri ammatteja.
Tärkeintä olisi nauttia tekemästään työstä ja itse arvostaa sitä!

2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry

hippi

Niin samaa mieltä Hessin kanssa koulutusasiasta ku olla saattaa, ahdistaa kattella ihmisiä ketkä tuskastuu samoissa hommissa vuosikausia eivätkä uskalla kouluttautua uusiin hommiin kun pakon edessä. Itellä toinen "ura" menossa kolmatta vuotta, edellinen kesti 8v. Edellinen ura vuorotöissä hyytyi siihen, että ei kertakaikkiaan silmät pysyneet auki yöllä. Kävin nappamassa työn ohella AMK tutkinnon (päivät koulua ja yöt töitä, oli kivat 2,5v!). Ja nyt siis päivätöissä, sinänsä tylsää ei vaihtelua, mutta jääpähän illat harrastuksille ja saa nukkua yöllä ;). Joulukuussa loppui työnantajan kustantama erikoisammattitutkinto ja jonain syksynä tarkoitus aloittaa ylempi AMK tai lipasto. Ja saattaa olla että ura vaihtuu keskimäärin 5-7 vuoden välein niin kauan kun tietää mitä sitä isona haluaa tehdä...

pkdi

No papers, just skills! :D
Chiliyhdistyksen jäsen nro: 620, palveluksessanne. pkdi @ #IRCnet/#Qnet

pak

Yksi perustutkinto ammattikoulusta. Sen jälkeen yksi ammattitutkinto eli ns. kisällitutkinto. Mestarintutkinnon eli erikoisammattitutkinon suorittaminen käy aina aika ajoin mielessä. Saa nähdä saanko aikaiseksi suorittaa koskaan.

jeQQ


CyberDog

Fil.Yo. Eli yliopistossa opiskelen ympäristötieteitä. Hommia tullut tehtyä kaikenlaista. Piipunhatuista sisäilma-asiantuntijaksi. Välissä auditotoriokalusteiden asennusta, pulverimaalausta, muuttomiehen hommia ja terveystarkastajan hommia asuntomelu puolella.

Larski

Toinen ympäristötietelijä ilmoittautuu. Suurin saavutus siis tällä hetkellä ylioppilastutkinto. Lähitulevaisuudessa toivottavasti luonnontieteiden kandidaatti.

K-Mikko

Itsellä on suoritettuna kauppiksesta datanomi-yo:n paperit. Tosin kyseiselle alalle ei sittemmin löytynyt intoa, joten nyt suoritetaan inssin papereita AMK:ssa.

JaloPena

Komppaan Hessiä. Vähän on samantapainen repetuaari, elämän koulusta ihan oikeaankin kouluun. Puuseppä ja laiteasettaja käytännön puolelta suoritettuina, sitten piti tulla biologian ja maantieteen opettaja, mutta auskultoinnin jälkeen opinnot kuitenkin jäivät himppuun LuK-vaiheeseen. Työt veivät mukanaan. Luontokartoittajan opintoja on viimeisiä töitä vaille valmiiksi asti, ne lopetin kun sain vakiviran. Töitä tehtynä puuseppäyrittämisestä kirjapainotyöntekijän, taiteilijan, muusikon, tutkimusapulaisen, veneenveistäjän, preparaattorin ja teatterin näyttämömiehen ja ties minkä kautta nykyiseen. Elämän koulu siis on ollut kaikkein tärkein opintie.
Meillä kaikki päätökset tehdään demokraattisesti äänestäen. Yleensä kuitenkin häviän äänin 0-1

#1581

Toni.A

Kone puuseppä ja terä ja automaatiotekniikan, sekä hoitoalan perustutkinnon suorittanut.

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=7287.0
   http://sushrajalla.blogspot.com/             
         Chiliyhdistyksen jäsen no.1030