maaliskuu 29, 2024, 13:52:14 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Turun ravintolat

Aloittaja Aji Inferno, elokuu 29, 2005, 21:50:13 ip

« edellinen - seuraava »

Aji Inferno

Amarillossa tilasin tässä hiljattain tuon täällä aiemmin kehutun Habanero Hot Pocketin. Se oli sitä ihtiään, eli aitoa habaa oli kastikkeessa - ja paljon!  :twisted:

Täyttä tavaraa. Ystäväni maistoi hädin tuskin havaittavan verran tuota kastiketta, ja luuli myrkyttyneensä - niin helvetillistä poltetta hän ei ollut osannut edes kuvitella...

Suosittelen! Hyvää, riittävästi, ja saa kyllä vatsankin toimimaan. Erityisen hyvää sipulirenkaiden kera! :-)

Aji Inferno

Tuli tänään jälleen tilattua Turun Amarillossa "Habanero Hot Pocket"! Ja kyllä se toimii... Kahdesta mukana olleesta kaveristani toinen ei olisi mistään hinnasta edes maistanut annoksen Haba-murskaa, ja toinenkin totesi (kun henki palasi...) että "toimii helvetin lujaa!"

On se aitoa ainetta. Koko annos on hyvin maukas ja siten suositeltava, mutta aito Habanero-murska vie kokemuksen tavallaan "sinne jonnekin"... Ainoa valittamisen aihe voisi olla se, että isompikin kuppi Habanero-murskaa olisi ollut paikallaan. Mutta sitten taas... Tarjoilijoille tuntui olevan ällistyttävää jo se, että koko Haba-kuppi oli tyhjennetty. Ei ilmeisesti aivan tavallista. Mahtava makuelämys, täydet pisteet! :)

nblock

Uusi siipiravintola avattu Turussa, Puistokatu 5.
Ruokalista: www.siipiravintola.fi

terawatti

sellanen paikka kuin Kuningas Kebab tuli testattua viikonloppuna, osoitteesta ei muuta havaintoa kuin se että aika keskustassa..

niin elikkä rullakebab superhot soossilla: pehmeä, potkiva, T U L I N E N, ei lainkaan pistävä maku.. todella hyvää, ainoa miinus siitä että se käärö oli pizzapohja eikä sellaista pitaleipämäistä..
hintaa oli joku 8e muistaakseni
Shiny Frog-device

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: "terawatti"sellanen paikka kuin Kuningas Kebab tuli testattua viikonloppuna, osoitteesta ei muuta havaintoa kuin se että aika keskustassa..

niin elikkä rullakebab superhot soossilla: pehmeä, potkiva, T U L I N E N, ei lainkaan pistävä maku.. todella hyvää, ainoa miinus siitä että se käärö oli pizzapohja eikä sellaista pitaleipämäistä..
hintaa oli joku 8e muistaakseni


Tuo on ollut hyvässä maineessa tosiaan jo vuosia. Erinomaista, muistaakseni!

terawatti

eikä todellakaan syyttä  8)
Shiny Frog-device

Espelt

Turun Amarillo on kuuleman mukaan lopettanut ja tänään kuulin, että Torrekin pistää luukut kiinni.
-Vaikeaa olla uskottava jos kaikki muut ovat väärässä-

flare

Semiburger, Eerikinkatu 22 B, pää-asiassa hampurilaisia tarjoava grilli.

Olen käynyt ainoastaan kerran, mutta tilaamani "Palomies hampurilainen" (tms, nimestä saa selvää että kyseessä on tulinen sapuska) on totisesti tulisin hampurilainen mitä olen koskaan saanut. Ei oikeasti chiliyhdistystulinen ole, mutta tulisempaa kuin paskan kebab-paikan tulinen.

Täti pamautti mukaan (mukaan vie-mukanasi-pakkaukseen) vielä kasan jalapenoja kun ei voi ymmärtää miksi ihmiset syö niitä.

Enivei, herkullisia hampurilaisia kaverinkin mukaan. Hinta laatu-suhteeltaan oiva paikka.
Paljon hauskempaa kuin työnteko!

Sauli Särkkä

Lainaus käyttäjältä: "flare"Täti pamautti mukaan (mukaan vie-mukanasi-pakkaukseen) vielä kasan jalapenoja kun ei voi ymmärtää miksi ihmiset syö niitä.


Jalapenoja vaiko pepperoneja?


-Sale
Sauli Särkkä

#002

flare

En tiedä. Niitä samoja mitä kebab paikoista löytyy naposteltavaksi, olisi mun veikkaus.
Paljon hauskempaa kuin työnteko!

chilimieli

Mites tuon red hot chilin laita mielestänne, itse kuullut lähes aina vain ja ainoastaa huonoa palautetta työpiiriltäni. (ravintola-alan henkilöiltä, laatu ei kuulemma ole hyvää nähnytkään) :?

Lainaus käyttäjältä: "Espelt"Turun Amarillo on kuuleman mukaan lopettanut ja tänään kuulin, että Torrekin pistää luukut kiinni.

Tähän syynä lienee se, että tilat mytiin uuteen omistukseen ja vuokrasopimus päättyi torrelta, uudet omistajat eivät torrea kaivanneet. (gollega töissä kyseisessä lafkassa)

Että näin, onneksi on vielä pikkutorre. :lol:

hessi

Lainaus käyttäjältä: chilimieliMites tuon red hot chilin laita mielestänne, itse kuullut lähes aina vain ja ainoastaa huonoa palautetta työpiiriltäni. (ravintola-alan henkilöiltä, laatu ei kuulemma ole hyvää nähnytkään) :?


Kerran ole paikassa käynyt.
Annokset oli kyllä hienosti laitettu, mutta minä en ainakaan chiliä maistanut, annosta en nyt enää muista.
Paikan melu kyllä haittasi ja en kehu palveluakaan.

2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry

Jägermeister

Näin se turunkin laatutaso nopeasti laskee kun itse muutin sieltä pois :)

Amarillon poistuminen kaupungista on kyllä huono uutinen, mielestäni se oli yksi kaupungin parhaista, hinta/laatu suhteeltaan. Ruokahan nyt ei mitään kovin erikoista ollut, mutta laatu tappavan tasaista, niin hyvässä kun pahassa. Lisäksi olut oli yleensä S-etukortilla suht halpaa.

Red Hot Chilissä aion kyllä seuraavalla reissulla käydä.

JartsaP

Minkähänlainen paikka on Cantina Azteca http://www.cantinaazteca.fi ?
Ainakin ruokalistalla näyttää olevan chipotlea ja habaneroa... kukaan käynyt kokeilemassa?

JartsaP

Vastaan sitten itse itselleni: hyvät pöperöt oli ja paikka tuntui suositulta, koska oli nytkin aivan täynnä ja vain tuurilla saatiin pöytä ilman varausta. Chiliä tosin omissa sapuskoissani oli vain alkupala-katkarapujen päällä jalapeñorenkula, mutta olisihan niitä chilisiäkin vaihtoehtoja listalla ollut.

Jägermeister

Turkuun avataan kuulemani mukaan uusi Amarillo kevään aikana, paikasta ei sen tarkempaa tietoa minulla. Tietääkö joku muu tarkemmin ?

axo

kuulemma forumiin,siihen melkein vastapäätä vanhaa paikkaa,H&M:n tiloihin.

axo

http://www.sikhar.fi/ Tuollainen aukeaa turkuun 14.3. Vaikuttaa erittäin lupaavalta paikalta,saas nähä....

Volitans

Lainaus käyttäjältä: "axo"http://www.sikhar.fi/ Tuollainen aukeaa turkuun 14.3. Vaikuttaa erittäin lupaavalta paikalta,saas nähä....
'

Chilitietämystä sivustolta:

Lainaus
Ravintola sikhar käyttämä tuore, vihreä chili on pieni, vain noin 3 cm pitkä molempiin päihin kapeneva sukkula. Nimeltään se on Thai Chili ja sen voimakkuus on noin 8-9 Scovillen asteikolla 1-10. Vain Habanero saatavilla olevista capsicum hedelmistä yltää Thai Chilin yli, sen voimakkuus on 10.


Montako virhettä löydät? :) :)
jäsen
Suomen Chiliyhdistys ry

ottulo

Mulla ei näy toi sivu ollenkaan. Valkoista vaan.

Mitä noihin virheisiin tulee, etsitäänkö kirjoitus- vai asiavirheitä? Molempia tuntuu olevan.  :lol: