The story of Lillen and His spicy peppers 2012

Aloittaja Lillen, syyskuu 21, 2011, 19:56:52 ip

« edellinen - seuraava »

Lillen

Tänään on taas istutettu muutama chili ulos.
Osittain huvittavaa  se että ulosistutettujen joukossa löytyy jokaista jalostettua lajia.

Mielenkiintoista nähdä miten viihtyvät. Ainakaan eilinen rankkasade ei tuntunut menoa haittaavan.

Korjasin ensimmäisen kypsän Nagani. Tämän oli tarkoitus olla yksi kilpailu Nagoistani foorumin tämän vuotiseen Naga kilpaan, mutta arvatkaas kuka jästipää poisti vahingossa kuvan jossa Naga oli mitattu ja vielä puskassa kiinni kuten säännöissä vaaditaan.
Jäipä minulle lohdutukseksi tämä kuva kuitenkin ja tuskinpa n. 5cm Nagalla olisi mitään voitettu  ;).



Sain idean keittää vuoden ensimmäiset soossit tänään. Jouduin ts. korjaamaan yhden raa'ankin Nagan jotta tulisuus riittäisi.


Siemeniä ei näissä ollut  :-\

Tämänkertaisesta soossista tulikin "Halwan miehen soossi" sillä jouduin tuoreiden tomaattien sijaan käyttämää valmista tomaattimurskaa. Syy tähän oli täysin ymmärrettävä: Jäljellä olevat tomaatit ovat tarkoitettu huomiseen munakaaseen.



Eipä tämäkään menoa haitannut.



Resepti tulee jossain vaiheessa blogiini. Vahffaa ainetta oli. Keittäjä oli kiehuvan myrkkypadan yllä aika punainen  ;D. Hieman etikkainen maku, muuten ihan "jees" lopputulos. Tämänkertainen soossi ehdottomasti paksupaa kuin edellinen ja kelpaa jopa dipiksi  :).


Tällainen oli avautunut kasvarissa.
Varsin mielenkiintoinen lajike sillä on karvaisin Annuum Goats Weedin jälkeen mihin olen törmännyt.

Tosiaan vielä sellainen jälkimaininki ettei pokka kestänyt kokonaisen Nagan syöntiin nyt. Katsotaan myöhemmin sitten.

Lillen

Otin jo puheeksi "Kysy Kärsältä" threadissa näista kurjista chinenseistäni.
Tässä nyt vielä "upeat" kuvat niistä ja hieman muusta.

Luuletteko että ehdin saada seuraavista lainkaan satoa? Hieman mietityttää...ainakin odotukset huimasta sadosta on haudattu jo kauan sitten.


Pink Habanero ja Cajamarca


Orange Habanero, 7Pod ja Peruvian White Habanero.
Orange habassa ja PWH:ssa nupun alkuja, kannattaisiko jättää vai nyppäistä pois? Jos ottaisin ne pois ne toivon mukaan saattaisivat kasvaa vielä hieman...


7Pod, Cili Coronong ja Congo.


Aji Cristal. Edes jotain mistä voi olla hieman ylpeä. Podit pysyvät kiinni. Raakileita ihan mukavasti...


Suurin AC.


CO 4318 kukka. Ei ole ihan vielä ehtinyt avautua.


Lisää kypsiä Nagoja tulossa. Tänään korjasin taas yhden kypsän pois.


Ja lisää on (toivon mukaan) tulossa.


PI 260560:ssa alkaa myös pikku hiljaan podit pysymään. Ovat tosin vielä piskuisia nuo podit.


Kasvari täyttyy...vielä jos muutaman tuonne tunkisi  ::)
Paljon on lehtiä pudonnut, pääsivät rehut hieman palamaan kun kastellessa ruiskui muutama päivä sitten vettä niiden päälle. Pahemmilta vaurioilta olen kuitenkin säästynyt (onneksi!).


Yksi SK:lta saaduista Rhomboista. Pääsi ulkoruokintaan parvekkeella muutama päivä sitten ja tuntuu viihtyvän todella hyvin.


Piri Piri ja juuri uudelleen ruukutettu Ultra Pube.


Hehhee! Ensimmäinen Puben podi, Turbo Pube hän on. Amppeli Turbo Pubet ovat aloittamassa uuden kukinnan, kirvat vaan ollut riesana.

Lancesta sen verran että kirvat popsineet ilmeisesti kaikki nupun alut. Saivat kyllä suovasta siitä hyvästä  >:(




Masa.T

Tuollainen mansikka-kate menee nyt kolmatta vuotta kasvihuoneen pohjalla. Ei kasva rikkaruohot läpi. Mauriaiset tosin tuntuu tulevan läpi siitäkin.

Lillen

On toiminut hintaansa nähden (8,90€) erinomaisesti. Kuten sanoit ei rikkaruohot pääse läpi mikä oli todella suuri ongelma tuossa kasvihuoneessa ja mahdolliset käärmeet pysyvät katteen alla  :) .


coco

Minkä kokonen tuo kasvihuone on? Näyttää kuvassa pitkälle. Ei oo hinnalla pilattu tuota katetta. Meinasin samallaista itelle ostaa nii joku mansikka parooni oli ostanu kaikki katteet jyppilän jokaisesta puljusta.

Lillen

Kasvihuone on 7m2 ,vaikka olin aina uskonut sitä 9m2  :D.

Jos nyt ihan väärin muistan niin mitat oli suunnilleen 3,5x2 tai 2x3,5 (en koskaan muista oliko se pituusxleveys vai toisinpäin...)

Jouduin pistää katteen kahtia (missä teippi näkyy). Pitkä lauta alle ja eikuin niiteillä kiinni. Hyvin on pysynyt. Pitää muurahaisiakin jonkin verran poissa. (Ei kaikkia!)

Lillen

Jaa-a saatte kyllä kiittää onneanne että kesätyöni kohta alkavat, ei jää enään yhtä paljon aikaa päiväkirja osion spämmäämiseksi  8).

Ei tosiaan, ei ole ollut tarkoitus päivitellä näin usein mutta kun kasvihuoneessa tulee käytyä usein kameran kanssa joten kuvia tulee räpsittyä ja jos ei ketään ole tunteihin päiväkirjojaan päivitellyt ja itselläni ei ole parhaillaan järkevää tekemistä niin on mukava raapustella hieman tekstiä. Toki sanokaa jos jatkuva päivitys häiritsee...

Itse asiaan.

Päivitin blogini ulkoasua saadessani vihdoin mukavan tuntoisen chili-aiheisen kuvan. Risua&ruusua saa antaa.

Kirjoitin myös lyhyehkön tekstin Rhomboideumista, saa kurkata  ;) -> http://chiliblogini-lillen.blogspot.fi/2012/06/crhombideum-erilainen-chili.html


Villihkö Baccatum päättikin avata kukkansa oikein kunnolla. Mielenkiintoinen kasvi tuo CO 4318. Podin alku näkyvissä, tosin saattaa se vielä poiskin tippua...


Naga ja Aji Brown oli istutettava isompaan ruukkuun. Saivat oikein kunnon kokoisen Pauliinan(?). Kasvavat nyt tuollaisessa rykelmässä mutta tuskin haittaa. Kummallakin oli puhti hieman loppu. Nuput ja ja lehdet alkoivat varisemaan pois. Eilen tuon tein ja tänään olivat jo paremmassa kyösissä. Satoa toivon mukaan odotettavissa.


Eilen jo noista tomaateista kyselin ja linkittelin kuvia mutta tämä jäi. Pensastomaatti Red Cherry(?).


Tomaatti Golden Heart kukkii kasvihuoneessa.


Löysin eilen kasvihuoneesta isoimman koskaan näkemäni Aji Cristalin kukan. En tiedä onko teidän mielestä iso mutta oli mukavaa ihailla tuota tovin.

Off-topic



Herukkaa on ilmeisesti jonkin verran tulossa. Itselläni ei ole koskaan ollut näin paljon omaa herukkaa. Muuttaminen kannattaa  :D.
Laskin pensaat ja niitä pitäisi olla yhteensä 21. Kyllä sadolla pitäisi Mehumaijalla muutamat mehut saada keitettyä.


Ensimmäiset kesä-kurpitsat! Lajike on nimeltään Atena-Ploka F1.


Avomaan kurkku kukkii innokkaasti. 

Huru-ukko

Hyvin sopii baccan kuva kyllä sinne blogiisi.... Kirjoittele vaan, jos joku ei tykkää, niin jättää vaan lukematta sitten  :). Kyllä tätä päivyriä kannattaa seurata.

biblo

Kannattaa kokeilla myös täytettyjä kesäkurpitsan kukkia, fritattuna tai ilman. On hyviä.
"Grow food, not lawns"

Lillen

Lainaus käyttäjältä: Huru-ukko - kesäkuu 24, 2012, 22:30:33 ip
Hyvin sopii baccan kuva kyllä sinne blogiisi.... Kirjoittele vaan, jos joku ei tykkää, niin jättää vaan lukematta sitten  :). Kyllä tätä päivyriä kannattaa seurata.


Tack tack! Mukava kuulla niin blogista kuin päiväkirjasta  :). Töiden ja koulun alkaessa jää kyllä päivittely vähemmäksi mutta nyt lomalla tosiaan ei ole (onneksi!) kiire minnekään  :).

//: Kyseessä on (yllätys yllätys) Aji Cristalin kukka.

Lainaus käyttäjältä: biblo - kesäkuu 24, 2012, 22:32:00 ip
Kannattaa kokeilla myös täytettyjä kesäkurpitsan kukkia, fritattuna tai ilman. On hyviä.


Olen kuullut paljon tuosta, eräs naapuri jonka kanssa viime vuonna viljelin kehotti kokeilemaan. Ranskassa erittäin suosittu ruoka jos oikein muistan. Pitäisi vain googlata esiin jokin hyvä resepti... Siihen voisi varmaan sovelluttaa hiukan chiliä joukkoon.

Lillen

Pienen kuva pläjäyksen aika.

Naga on pistänyt mietityttämään kun se taas meinaa heittää kaikki nuput pois eivätkä pienet podin alut oikein jaksa kasvaa. Pitäisiköhän kokeilla siirtää isompaan ruukkuun? Nyt se kasvaa 5L ämpärissä. Viimeksi kun yritin sitä siirtää isompaan ruukuun ei kasvi oikein tuntunut irtoavan joten annoin koko projektin olla.




Kypsää podia tulossa, hah, avaan tällä pienokaisella foorumin Naga kilpailun!  :)


Nagassa on jonkin verran noita podeja.


Osa kuitenkin surkean pieniä!  :(

Muuten olen taas puuhannut uudelleen istutusten parissa. Tänään siirsin isomman Lancen ja Tepinin hieman isompiin ruukkuihin.


Lancet ennen uudelleen ruuktusta.


Räyhikseltä viime syksynä saatu Tepinin pistokas. Hieman on kasvanut...kärsi vaan kirvoista ja tiputti suuren osan lehdistään, nyttemin toipunut.


Olihan Lancessa tuota juurta, ei ihme ettei jaksanut podeja/nuppuja tehdä loppuun saakka.


Tehtävä suoritettu. Tepinin joudun varmaan vielä talveksi istuttaa isompaan ruukkuun mutta Lancet pärjänneet tuossa.


CO 4318 pääsi uuteen ruukkuun. Kuivui jatkuvasti joten arvasin että pohjalla on paljon juurta. Luulo oli tiedon väärtti. Toivottavasti jaksaisi puskea podia nyt.


Bunte Mischung pääsi myös uuteen isompaan ruukkuun. Podit ovat alkaaneet paisumaan siinä  :P.


CAP 1473 on aloittanut kukinnan. Podeja vieläkin tuosta odotellaan.


Tobago Sweet x Yellow Pointed Habanero sai myöskin uuden (isomman) ruukun samoista syistä kuin CO 4318. Ensimmäisen nupunkin olin näkevinäni tänään.

Naga nyt eniten ihmetyttää, muuten mennään ihan OK vauhtia. Hieman tai hieman enemmän ollaan myöhässä myöhäisen idätyksen takia joka perustuu muuttoon. Harmittaa tietenkin jos tämä kausi jäisi flopiksi mutta niinkuin edellinen on tämäkin ollut erittäin opettavainen näin pitkälle ja olen tutustunut uusiin kasvatustiloihini perusteellisesti tulevaa kautta varten.

Jani M

Vähän pienen näköinen tuo naga, voi olla ettei vaan jaksa tehdä montaa kovin isoa podia. Mulla on chinenset ainakin vähintään 10 litran astioissa ja nekin on täynnä juuria, voi olla että nagaltasi loppuu juuritila.

Noista ämpäreistä on vähän huono ottaa irti noita kasveja, koska se ämpäri ei kapene pohjaa kohti. Samojen ongelmien kanssa olen taistellut. Vaatii yleensä muutaman tukikepin rungon viereen ja narua, kaveri pitämään tukikepeistä ja rungosta kiinni ja itse sitten varovasti puristelemalla ja pohjasta työntämällä yrittää saada sen sankon irtoamaan siitä päältä. Alla kannattaa olla joku astia keräämässä irtomullat. Ja todellakin varovasti sitten sen sankon irroittaminen siitä multapaakusta, heti kun lähtee irtoamaan, pitää alta tukea. Monesti olen itse siinä vaiheessa laskenut sankon ja multapaakun maahan, kun sanko on selvästi alkanut irrota, ja sitten varoen hivuttanut sen pois. Ja jos on sellainen pieni kukkalapio, sillä voi tökkiä sankon reunan ja mullan väliin jos se vaikka irrottaisi paremmin.

Huru-ukko

Myös runsas kastelu auttaa asiaa, mutta jos vettä on liikaa, niin syntyy vaakkumi (tyhjiöilmiö) sinne ruukun pohjaan ja se haraa vastaan erittäin tehokkaasti.

Chilivaari

Lainaus käyttäjältä: Jarok - kesäkuu 27, 2012, 03:06:32 ap... ämpäreistä on vähän huono ottaa irti noita kasveja, koska se ämpäri ei kapene pohjaa kohti.



Minä olen tullut siihen tulokseen, että ennen ruukun vaihtoon ryhtymistä iso kasvi pitäisi antaa kuivua melkein nuutumispisteeseen asti.
- Kevyempi ruukku on helpompi käsitellä
- Kuiva juuristo irtoaa ruukusta helpommin
- Märkä multapaakku on niin raskas, että se katkeaa käsittelyssä helposti ja samalla juuret katkeavat.


Pitkä (käytöstä poistettu) keittiöveitsi on kätevä  irrottamiseen. Reunaa pitkin veistetään juuret irti ruukusta ja sitten puristellaan ruukkua reunoista, painellaan pohjasta ja lopuksi käännetään ylösalaisin, jolloin sen pitäisi irrota. Älä tee tätä olohuoneen parketilla!

coco

Lance on kyl kasvanu komeasti. En oo seurannu päiväkirjaas mut kuinka vanha yksilö on kyseessä? Itellä on kasvanu lance todella kitu kasvuisesti.

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: Lillen - kesäkuu 26, 2012, 23:21:28 ip
Naga on pistänyt mietityttämään kun se taas meinaa heittää kaikki nuput pois eivätkä pienet podin alut oikein jaksa kasvaa. Pitäisiköhän kokeilla siirtää isompaan ruukkuun? Nyt se kasvaa 5L ämpärissä. Viimeksi kun yritin sitä siirtää isompaan ruukuun ei kasvi oikein tuntunut irtoavan joten annoin koko projektin olla.


Oma Nagani kaudella 2010 oli varsinainen ongelmatapaus. Ei meinannut lähteä kasvamaan sitten millään, vasta reilumpi latvonta sai vaaksan mittaisen tapin kasvattamaan kunnon oksat. Se oli kaksi vuotta ~23cm halkaisijaltaan olevassa ruukussa ja antoi satoa kyllä ihan mojovasti, molempina vuosina litran minigrip-pussin aivan täyteen. Eikä ollut juurikaan isompi kuin tuo sinun kuvassa oleva.

Nuput alkoivat pysyä kiinni vasta juhannuksen paikkeilla, kun siirsin kasvin siihen kohtaa parveketta johon aurinko paistoi kaikkein eniten. Lisäksi sumuttelin sitä ahkerasti, 4-5 kertaa päivässä.

Muovisaavit ovat mielestäni hankalia, lähinnä siksi että olen tottunut lasittamattomiin saviruukkuihin, mutta myös koska ne pidättävät kosteutta aivan poskettoman kauan. Perstuntumalta sanoisin, että chinenset tykkäävät hieman kuivemmasta mullasta kuin esimerkiksi annuumit, joita ei tunnu kunnon liotuskaan haittaavan. Millaiset olosuhteet kasvarissa tällä hetkellä, kuumaa? Kosteaa?
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Lillen

kesäkuu 27, 2012, 14:54:10 ip #436 Viimeisin muokkaus: kesäkuu 27, 2012, 15:23:33 ip käyttäjältä Lillen
Nagan siirto projekti onnistui ongelmitta. Projektissa kannattaa kuitenkin olla kaveri auttamassa, yksin tuo olisi ollut erittäin haastavaa.


Lainaus käyttäjältä: Jarok - kesäkuu 27, 2012, 03:06:32 ap
Vähän pienen näköinen tuo naga, voi olla ettei vaan jaksa tehdä montaa kovin isoa podia. Mulla on chinenset ainakin vähintään 10 litran astioissa ja nekin on täynnä juuria, voi olla että nagaltasi loppuu juuritila.


Laskin että podeja olisi ollut n. 25 kpl. Muutaman lisää voisi ehdottomasti pukata, jotta saisi talven soossit tehtyä.
Naga pääsi nyt 10L ämpäriin.

Lainaus käyttäjältä: Huru-ukko - kesäkuu 27, 2012, 10:13:16 ap
Myös runsas kastelu auttaa asiaa, mutta jos vettä on liikaa, niin syntyy vaakkumi (tyhjiöilmiö) sinne ruukun pohjaan ja se haraa vastaan erittäin tehokkaasti.


Vaakumi ilmiö on valitettavasti koettu ,joten annoin mielummin kuivua kunnolla.

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - kesäkuu 27, 2012, 11:41:34 ap
Lainaus käyttäjältä: Jarok - kesäkuu 27, 2012, 03:06:32 ap... ämpäreistä on vähän huono ottaa irti noita kasveja, koska se ämpäri ei kapene pohjaa kohti.



Minä olen tullut siihen tulokseen, että ennen ruukun vaihtoon ryhtymistä iso kasvi pitäisi antaa kuivua melkein nuutumispisteeseen asti.
- Kevyempi ruukku on helpompi käsitellä
- Kuiva juuristo irtoaa ruukusta helpommin
- Märkä multapaakku on niin raskas, että se katkeaa käsittelyssä helposti ja samalla juuret katkeavat.


Pitkä (käytöstä poistettu) keittiöveitsi on kätevä  irrottamiseen. Reunaa pitkin veistetään juuret irti ruukusta ja sitten puristellaan ruukkua reunoista, painellaan pohjasta ja lopuksi käännetään ylösalaisin, jolloin sen pitäisi irrota. Älä tee tätä olohuoneen parketilla!


Käytin pientä (terävää) enemmän ehkä koristeeksikin tarkoitettua lapiota. Toimi hyvin. Annoin ruukun kuivua kunnolla, kasvi ei kuitenkaan ehtinyt nuukahtaa.

Jos ylösalaisin kääntää kannattaa ehdottomasti olla apuri pitämässä juuripaakusta kiinni, muuten voi heittää samantien kasvin kompostiin.

Juu, olohuoneen parketti kannattaa jättää rauhaan ja suorittaa mielummin tehtävä ulkona  :D.

Lainaus käyttäjältä: coco - kesäkuu 27, 2012, 12:19:34 ip
Lance on kyl kasvanu komeasti. En oo seurannu päiväkirjaas mut kuinka vanha yksilö on kyseessä? Itellä on kasvanu lance todella kitu kasvuisesti.


Kiitoksia!

Jos oikein muistan niin idätimme Lancet suunnilleen samoihin aikoihin... 15. Heinäkuuta 2011 on viime vuotisessa päiväkirjassani merkintä " Lancet itämässä  :) ".

Lainaus käyttäjältä: Räyhis - kesäkuu 27, 2012, 12:46:00 ip
Lainaus käyttäjältä: Lillen - kesäkuu 26, 2012, 23:21:28 ip
Naga on pistänyt mietityttämään kun se taas meinaa heittää kaikki nuput pois eivätkä pienet podin alut oikein jaksa kasvaa. Pitäisiköhän kokeilla siirtää isompaan ruukkuun? Nyt se kasvaa 5L ämpärissä. Viimeksi kun yritin sitä siirtää isompaan ruukuun ei kasvi oikein tuntunut irtoavan joten annoin koko projektin olla.


Oma Nagani kaudella 2010 oli varsinainen ongelmatapaus. Ei meinannut lähteä kasvamaan sitten millään, vasta reilumpi latvonta sai vaaksan mittaisen tapin kasvattamaan kunnon oksat. Se oli kaksi vuotta ~23cm halkaisijaltaan olevassa ruukussa ja antoi satoa kyllä ihan mojovasti, molempina vuosina litran minigrip-pussin aivan täyteen. Eikä ollut juurikaan isompi kuin tuo sinun kuvassa oleva.

Nuput alkoivat pysyä kiinni vasta juhannuksen paikkeilla, kun siirsin kasvin siihen kohtaa parveketta johon aurinko paistoi kaikkein eniten. Lisäksi sumuttelin sitä ahkerasti, 4-5 kertaa päivässä.

Muovisaavit ovat mielestäni hankalia, lähinnä siksi että olen tottunut lasittamattomiin saviruukkuihin, mutta myös koska ne pidättävät kosteutta aivan poskettoman kauan. Perstuntumalta sanoisin, että chinenset tykkäävät hieman kuivemmasta mullasta kuin esimerkiksi annuumit, joita ei tunnu kunnon liotuskaan haittaavan. Millaiset olosuhteet kasvarissa tällä hetkellä, kuumaa? Kosteaa?


Kasvihuoneessa on todella kuivaa ja lämmintä. Lämpötila hipoo lähes joka päivä 40 astetta. Kosteutta ei juurikaan.
Oma Nagani on kukkinut keväästä saakka ja huhti-toukokuussa ilmestyi ensimmäiset raakileet.
Varma talvehtia!

//: Kerrottakoon vielä että Gojin siemenet ovat itäneet ja että Flexussa on kaksi nuppua.

Remotecontrol

Lainaus käyttäjältä: Jarok - kesäkuu 27, 2012, 03:06:32 ap
Vähän pienen näköinen tuo naga, voi olla ettei vaan jaksa tehdä montaa kovin isoa podia. Mulla on chinenset ainakin vähintään 10 litran astioissa ja nekin on täynnä juuria, voi olla että nagaltasi loppuu juuritila.

Noista ämpäreistä on vähän huono ottaa irti noita kasveja, koska se ämpäri ei kapene pohjaa kohti. Samojen ongelmien kanssa olen taistellut. Vaatii yleensä muutaman tukikepin rungon viereen ja narua, kaveri pitämään tukikepeistä ja rungosta kiinni ja itse sitten varovasti puristelemalla ja pohjasta työntämällä yrittää saada sen sankon irtoamaan siitä päältä. Alla kannattaa olla joku astia keräämässä irtomullat. Ja todellakin varovasti sitten sen sankon irroittaminen siitä multapaakusta, heti kun lähtee irtoamaan, pitää alta tukea. Monesti olen itse siinä vaiheessa laskenut sankon ja multapaakun maahan, kun sanko on selvästi alkanut irrota, ja sitten varoen hivuttanut sen pois. Ja jos on sellainen pieni kukkalapio, sillä voi tökkiä sankon reunan ja mullan väliin jos se vaikka irrottaisi paremmin.


+1, ihmettelin myös että miksi noin pienet ruukut. saisit törkeen hyvää satoa kun kerta kasvihuonekin löytyy. Enskaudeksi väsää jotkut kaukalot kasvariin :)
Mut hyvännäköstä meininkiä, jatka samaan malliin!

Lillen

kesäkuu 27, 2012, 17:36:58 ip #438 Viimeisin muokkaus: kesäkuu 27, 2012, 17:41:50 ip käyttäjältä Lillen
Kiitoksia kehuista!

Minkälaisesta kaukalosta puhut? Kiinnostunut olisin väsäämään ja kauden alussa mietin pieniä 16 kasvin "mini-kasvareita" mutta aikaa ei ollut rakentamiseen, ehkä ensi kaudella?
Toista kasvariakin aloin väsäämään mutta siitä tulikin perunapelto  ::). Kaikkea ei vain ehdi tehdä. Täällähän ei ollut muutettuamme kasvihuoneiden lisäksi  mitään hyötykasveille tehtyä ns. maata tai peltoa, paitsi kasvarit mutta nekin tarvitsivat huoltoa.

En ehtinyt edes koulimaan kaikkia taimiani, laskin tässä yhtenä päivänä että minulla olisi suunnilleen 90 kasvia. Talvella minulla oli vielä 140. Mihin ne 50 ovat kadonneet??!!  ??? Kymmenisen kasvia olen jakanut tutuille/sukulaisille.


Tosiaan "hieman" liian pienissä ruukuissa on osa mutta mennään nyt näin tämän kauden.
Tuli niin suuri muutos kun muutettiin ettei oikein osannut/ehtinyt varautua kaikkeen. Ensi vuonna sitten varaudutaan toivon mukaan paremmin...

//: Päämäärä oli tänä kautena sadon kannalta se 1kg. Jos sen saan rikki niin olen tyytyväinen. Katsotaan jos ensi kaudeksi tuplattaisiin tai jopa triplattaisiin määrä. Pikku hiljaan, Pikku hiljaan...

Remotecontrol

Lainaus käyttäjältä: Lillen - kesäkuu 27, 2012, 17:36:58 ip
Kiitoksia kehuista!

Minkälaisesta kaukalosta puhut?


Siis kasvatus"kaukalosta" kasvihuoneeseen.
Itse tein painekyllästetystä tavarasta. Tässä kuva joka valehtelee enemmän kuin tuhat sanaa