maaliskuu 28, 2024, 10:50:36 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Käytätkö hanskoja chiliä leikatessa?

Aloittaja SK, huhtikuu 15, 2011, 11:24:54 ap

« edellinen - seuraava »

Käytätkö hanskoja/suojaimia ruokaa tehdessä ja chilejä säilöessä?

Käytän.
80 (23.7%)
En.
117 (34.7%)
Huomaan myöhemmin, että olisi pitänyt...
140 (41.5%)

Äänestäjiä yhteensä: 325

tsilizoo

On tääki foorumi, isot miehet kasvattaa rehuja, kuuntelee sukkahousuheviä ja rakastavat jääkiekkoa :-D

En todellakaan kuuntele mitään sukkahousuhevejä, enkä muutakaa heviä.
Ei saa yleistää.  :)

Vate

Joo, siis se vaan meinaa mua itteeni (jos ny Iron Maidenii sukkahousuheviks voi kutsuu?) ;)

MegaRatt44

Iron Maiden ja Megadeth eivät kyllä sukkahousuheviä ole, vaikka se ei tälle palstalle kuulukkaan...  :(
Kauden 2012 päiväkirja alotteilla:
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=11388.0

atni

Muistan hanskat yleensä myöhemmin silmää hieroessa.. :s jos sitä enskerralla muistais :d
Lainaus käyttäjältä: Starwhite - syyskuu 07, 2009, 19:55:41 ip
Vapautuisi niitä poliisejakin tutkimaan murhia, raiskauksia, talousrikoksia yms pahuutta maailmassa kun ei tarvitsisi puskassa kytätä koska joku on erehtynyt ostamaan Substralia maustekasveilleen.

Lillen

Lainaus käyttäjältä: Täti-E - heinäkuu 31, 2011, 20:18:09 ip
Käytän ja en käytä..toisinaan nenänkaivuu operaation jälkeen tajuan että olisi pitänyt..Ihan fiiliksellä mennään ja tohotellaan.


En käytä...sama kohtalo on käynyt kuin Täti-e:llä , eli nenässä polttaa  :D

Minusta pitäisi mielummin käyttää suojalaseja, viimeksi kuin halkaisin chilin sieltä lensi suoraan silmään kapsaisiinia. Kipu ei ollut mukava  :'(

Perry

Kyl pikkuhiljaa pitäis jo muistaa laittaa ne hanskat käteen.  Viim.yönäkin heräsin siihen kun hieraisin silmää, ja hetken kuluttua oli ihan saatanallinen polte. vaikka kädet tuli pestyä X3

sorrii

Näää... Kyllähän kaikkeen tottuu.
Mullä kipristelee silmät ja nenä varmaan joka päivä, mut en viitsi enää joka kerta hanskoja ruveta kaivamaan esiin, kun jonkun voleivän väsään.
Isompia määri pilkkoessa nuo saattaa muistaa..

Tyttöystävä pitää tiskipöydällä vierekkäin pumppupullossa ruokaöljyä ja käsisaippuaa:
Kun kädet hieraisee öljyllä, ja sittenvasta pesee saippualla, niin ei jääkään juuri käsiin kapsasiiniä.

Mutta se onkin tyttö
Itsellä on kylppärissä seinätelineessä Korrek käsienpesuainetta; auotomiesten ainetta, swarfegaa. Sillä lähtee, mutta muistan yleensä vasta kun jo kirvelee, munat, nenä, silmät ...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Naga Morphia

Lainaus käyttäjältä: atni - elokuu 05, 2011, 22:58:22 ip
Muistan hanskat yleensä myöhemmin silmää hieroessa.. :s jos sitä enskerralla muistais :d



Tai nenää kaivaessa.  ;D

Eli en käytä hanskoja, siitä huolimatta että kolme saippuapesua ei riitä..

-Morphia
Cooking the next step..

Juhaz

Muutaman chilin leikkelemisen jälkeinen nenän kaivamisen tai silmien hieromisen aiheuttama kipu menee äkkiä ohi, ei sen takia viitsi mitään hanskoja pitää.

Suurempia määriä käsitellessä huomaa jälkikäteen että olisi pitänyt, kun myrkky imeytyy jo ihon läpi eikä pelkästään limakalvoilta, ja vaikutusaikakin tuntuu iholla olevan paaaaljon pidempi - useamman päivän kestävä polte sormissa alkaa jo pikkuhiljaa ketuttamaan.

Naga Morphia

Lainaus käyttäjältä: Juhaz - marraskuu 14, 2011, 19:26:46 ip
Muutaman chilin leikkelemisen jälkeinen nenän kaivamisen tai silmien hieromisen aiheuttama kipu menee äkkiä ohi, ei sen takia viitsi mitään hanskoja pitää.


Totta. Miksi 10 minuutin polte silmissä tai nenässä haittaisi, jos se suussa on tarkoituksellista. :)

-Morphia
Cooking the next step..

Myrkky Nuoli

Käytän ja jos on vaan pari podia niin pesen kädet erittäin huolellisesti öljyllä ja sen jälkeen fairyllä hinkutellen pariin kertaan. Jauhetta käyttäessä pitää olla purkki, josta ei hippuakaan pölise yli ja lusikka suoraan pesukoneeseen. On meinaan taloudessa kaksi kissa (Toinen on true chilihead, mutta toinen on pässi ja syö vaikkei kestäis ja yrjöilee sitten) ja puolivuotias vauva talossa niin pitää olla erityisen tarkkana. Ihan kiva ois nagakäsillä leikkiä muksun kanssa!   ::)

Jahvetti

#1530

Mä en ymmärrä pääsääntöisesti mitään mitä muut puuhaa! (copyright Räyhis)

Kerran olin niin selvinpäin, että aloin nähdä suoraan eteenpäin. (copyright Räyhis)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10863.0 Kausi 2012
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12830.0 Kausi 2013

sorrii

Musta se oikeestaan kuuluu asiaan, osana harrastusta, että joskus kipristelee silmät, polttelee munissa ja pesulla käydessä sekät saunassa voi lämmitellä vähän joka paikassa. Kivaahan se on. Halutaanhan sitä poltetta vapaaehtoisesti suuhunkin.

Hanskoja voi käyttää sitten sänkyhommissa, jos akka vaatii...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Horna

Lainaus käyttäjältä: Pete M - joulukuu 29, 2011, 17:51:27 ip
Kovat jätkä ei koska käyt hanskoi missä.


Näin meilläkin.. Meillä myös kovat jätkät itkee myöhemmin että olisi pitänyt! ;)
"sä vaikutat normaalilta, joten ilmeisesti et ole sukua"
-kauko röyhkä

mexx

V****sta polttelua tuli syksyllä Nagoista sormiin, kun kylmäsavuun niitä perkasin. Enää en itseäni kiusaa vaan vedän hanskat käteen, oli sitten miten neitimäistä tahansa.   

Whili

Lainaus käyttäjältä: mexx - huhtikuu 08, 2012, 12:00:19 ip
V****sta polttelua tuli syksyllä Nagoista sormiin, kun kylmäsavuun niitä perkasin. Enää en itseäni kiusaa vaan vedän hanskat käteen, oli sitten miten neitimäistä tahansa.


Perkailin tuossa kerran lemoneja ja haboja kuivuriin kumihanskat kädessä,
vaan eiköhän se kapsaisiini jotenkin vaan imeytynyt hanskojen läpi..  ja poltteli "kivasti" sormenpäissä.

..että se niistä halpishanskoista  >:(

-V-

Lainaus käyttäjältä: Whili - huhtikuu 08, 2012, 20:11:54 ip
..että se niistä halpishanskoista  >:(


Lateksihan haurastuu öljyistä, joten ei paras chileille. Saattaa olla lisäksi niin, että varsinkin halvemmissa voi olla reikiä/huokoisuutta.

Nitriilikumiset ovat ajaneet asiansa sen kerran (isompi määrä kerralla chilisoosiin), kun olen hanskoja käyttänyt.

Toby

En käytä hanskoja, vaikka ehkä kannattaisi. Aina jossain vaiheessa tulee raavittua kutisevaa silmää, ja sitten helvetti on irti mun silmissä.
Hoidan & kasvatan chiliä apinan raivolla.

sorrii

Juu, ei sitä opi!
Mulla päivittäin menee silmään ja pahempiinkin paikkoihin tätä herkkua. Oon ajatellut että tuleehan se toleranssi sitten silmiinkin ...

Mä en kertakaikkiaan osaa tehdä käsillä mitään hanskat kädessä. Sen sata kertaa oon aloittanut chilien leikkuun -samonkuin istuttelun sun muut multahommat- hanskat kädessä. Heti kun pitää ensimmäinen siemen poimia tai joku solmu avata tms. lentää hanskat nurkkaan. Hetken päästä sitten muistan hanskat kun olen jo huuhtomassa naamaa kylppärin lavuaarilla, tai mökin rannassa ...

Hanskat on akoille ...

Onko kukaan kokeillut noita voideltavia "suoljahanskoja" jota autotarvikeliikkeet, Motonet ym. myy?? Mahtavatko haista myrkylle?
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Jani M

Just hieroin väsyneitä silmiä. Tuli vaan taas tää ketju mieleen...