huhtikuu 18, 2024, 09:26:35 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Mistä säädettävä ripustus valaisimelle (jojo tms?)

Aloittaja ristokoo, syyskuu 14, 2009, 23:03:10 ip

« edellinen - seuraava »

ristokoo

syyskuu 14, 2009, 23:03:10 ip Viimeisin muokkaus: syyskuu 14, 2009, 23:16:41 ip käyttäjältä ristokoo
Onkos tietoa mistä saisi kotimaasta näitä tai vastaavia jojoripustimia:
http://www.onestophydroponics.com/catalog/product_info.php?products_id=623

Tai onko muita hyviä ideoita miten tehdä helposti (ja tyylikkäästi  ;) ) korkeussäädettävä systeemi? Valaisimeksi on tulossa foorumin torilla tarjottava 250W ESL + heijastin. Painoa on polttimolla kilon verran, alumiinisen heijastimen painoa tuolla ei taidettu mainita mutta lienee melko kevyt.

Risto

tonttu

Mä oon ostanu kettinkiä... Sitä neljään nurkkaan ja koukut joko valaisimen päähän, taikka sit kiinnityskohtaan... Siitä sit vaan lenkki kerrallaan säätelemään.

ristokoo

Lainaus käyttäjältä: tonttu - syyskuu 14, 2009, 23:19:29 ip
Mä oon ostanu kettinkiä... Sitä neljään nurkkaan ja koukut joko valaisimen päähän, taikka sit kiinnityskohtaan... Siitä sit vaan lenkki kerrallaan säätelemään.


Joo, ketju on tietysti yksi varma keino. Mutta itseni tuntien tuossa saattaa olla isompi riski pudottaa kallis vehje lattialle...  Ja olishan tuo jojo teknisempi ;)

biblo

Tuollaiset vaan-> http://shop.pavunvarsi.fi/product_info.php?products_id=242&osCsid=83d6776a08e1f8cf1929fda7c98c5062

Löytyy muistakin puutarhaliikkeistä usein ja hinta tuossa 15e pinnassa.


Kestää ainenkin sen 15kg jatkuvaa rasitusta.Siis 2kpl eli 7,5kg/pala.
"Grow food, not lawns"

zaxxon

Minulle myyty "jojo" muistuttaa erehdyttävästi samanlaista, mitä löytyy vanhoista 80-luvun valaisimista (niitä on parilla eurolla kirppikset väärällään). En ole varma onko ihan sama kyseessä, mutta näytti ainakin aivan samalta. Et kannattanee sieltä vilkaista ensin.

biblo

Lainaus käyttäjältä: zaxxon - syyskuu 15, 2009, 22:19:40 ip
Minulle myyty "jojo" muistuttaa erehdyttävästi samanlaista, mitä löytyy vanhoista 80-luvun valaisimista (niitä on parilla eurolla kirppikset väärällään). En ole varma onko ihan sama kyseessä, mutta näytti ainakin aivan samalta. Et kannattanee sieltä vilkaista ensin.


Joo mutta jos virittelisin natikan asuntoon niin kyllä mieluummin laitan uudet tuollaiset kuin jotkut 25v vanhat edestakaisin miljoona kertaa rullatut.
"Grow food, not lawns"

Einari

itte virittelin vanhaan kukkalautaan kiinni 2x120cm putkien rungot, maalailin valkoisella, 4kpl lenkkejä yläpuolelle ja yhdistin pareiksi pienillä pätkillä ketjua.
ketjujen keskeltä muovipinnoitetulla vaijerilla (0,50€/m @ hongkong) kattoon ja kattoon kiinni 3 lenkkiä joiden läpi vaijeri kulkee seinälle jossa vielä 4. lenkki ja siitä koukkuun kiinni sopivalle korkeudelle.. apinoin systeemiä siis sälekaihtimista.
pitäs ehkä vielä keksiä jostain vähän heijastimen tynkää tuohon niin ei killittäis niin pahasti simmuun kun koneella istuu tossa vieressä..
Computer games don't affect kids. I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive music!

Chilivaari

Ripustus on hieno, mutta valo leviää joka suuntaan ja tulee simmuun. Naulaa/liimaa laudan reunoihin 10-15cm tukevaa valkoista pahvia tai kovalevysuikaleet, jotka on maalattu hyvin heijastavalla maalilla sisäpuolelta. Alumiinisuikaleetkin tietysti käyvät, jos sisäpinta on kiillotettu. Siitä tulee laatikko, eikä valo karkaile kaikkialle.