huhtikuu 18, 2024, 07:26:40 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Mammuttipetäjä -Sequoia gigantea

Aloittaja kasvattaja, tammikuu 05, 2015, 18:26:00 ip

« edellinen - seuraava »

WertyX

Mitenkäs porukoilla taimien talvetus onnistui? Itse olen pitänyt näitä n. 10 asteissa varastossa talven yli.
Sen verran hyvin onnistui talvetus, että näitä jäi muutama ylikin. :)

Jos kiinnostaa, niin voi tulla hakemaan pois 1 L Airpotin hinnalla, eli 3e kpl.
Ovat n. 10 cm:n pituisia ja sijainti PK-seudulla.


kasvattaja

Kaksi kappaletta on täällä hengissä. En tiedä mikä tappoi alkutalvesta samassa 1 l ruukussA olevista taimista kaksi. Ruukun voimakkain yksilö jäi niistä kolmesta jäljelle.
Mistä olet WertyX hankkinut muuten siemenet?
Chili korvaa suolan ruuanlaitossa. Lajikepuhtaita Hainan yellow latern -siemeniä myytävänä.

Kirsi111

Hei, täällä yhden mammutin kasvattaja.  :D
Tilasin pari vuotta sitten siemeniä Exotic Gardenista ja laitoin taimimultaan parikymmentä. Kaksi lähti itämään ja toisen annoin lahjaksi, joten siksi olen yhden mammutin kasvattaja.

Taimi on parivuotias, puolimetrinen ja voi hyvin tavallisessa puutarhamullassa (joukossa vähän perliittiä). Siirsin sen vuosi sitten altakasteluruukkuun ja siinä on nyt kököttänyt.
   
Talvisin pidän sitä kylmäeteisessä ja nostan välillä sisään sulamaan, jotta se voi ryypiskellä vettä ja vien takaisin. Nyt olen keväästä asti lannoittanut sitä havulannoitteella ja kasvu tuntuu kiihtyvän. Mietinnässä on nyt istuttaa mammuttilapsi ulos, mutta tietty hiukan huolissani olen, pärjääkö ja miten pitäisi suojata. En tiedä LP-käsittelyistä tai muista, mutta ajattelin, että koska Suomessa ollaan, niin on paras totuttaa se Suomen päivän pituuteen ja vuodenaikarytmiin. Varmaan jokin routamatto olisi hyvä laittaa? Tai toinen vaihtoehto on istuttaa se vielä isompaan ruukkuun ja talvettaa vielä kerran niin kuin tähän asti. Onkohan sitä mahdollista lisätä latvapistokkaista, onko kukaan kokeillut?

unenkuva

Lainaus käyttäjältä: Kirsi111 - heinäkuu 15, 2017, 22:07:06 ip
Taimi on parivuotias, puolimetrinen ja voi hyvin tavallisessa puutarhamullassa (joukossa vähän perliittiä). Siirsin sen vuosi sitten altakasteluruukkuun ja siinä on nyt kököttänyt.


Kuva ois kiva :)

Kirsi111

Kuva on kai tulossa tänne kun pyydettiin sähköpostilla.  :)

Trioniska

Lainaus käyttäjältä: Kirsi111 - heinäkuu 19, 2017, 17:57:05 ip
Kuva on kai tulossa tänne kun pyydettiin sähköpostilla.  :)


Laitoitko tulemaan jo kuvaa s-postilla? vai suoraan tänne liittämässä?
Aloitteleva kasvattelija jolla mopo "voi" lähteä käsistä
http://chilimuistio.blogspot.fi/
Kaudet vuodesta 2014

Kirsi111

Hei, lähetin pari kuvaa sähköpostilla. Olisin laittanut tänne suoraan, mutten onnistunut.