huhtikuu 25, 2024, 23:56:50 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Da Bomb: Ground Zero

Aloittaja Aji Inferno, elokuu 08, 2009, 18:58:51 ip

« edellinen - seuraava »

jla1710

LainausMega Death, Possible Side Effects, 2AM, 3AM, yms yms luokkiin, niillä liemillä on mulle lähinnä viihdearvo. Aina joku tuttu erehtyy maistamaan!  ;D  Mutta jokaiselle makunsa mukaan! :)


Tippa Mega Deathia kanapihvin päällä on ihan mainio säväys! Ei tosin aivan joka päivä... ;)
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.

Starwhite

Vahvat soosit tarjoavat myös suurta viihdearvoa kun sopivassa nousuhumalassa lusikoi äijäporukalla naamariin. Eikä siinä kauaa mene että ruokaankin voi laittaa 1-3tl jos tasaisesti nostaa annostelua.

Naga

Katselin tätä ollessani viimeksi citymarketissa, en kuitenkaan uskaltanut ostaa. Nyt näiden viestien perusteella ihan kelpo kamaa näemmä. Eli pakko ostos.
Shooting lightning bolts out from ass since 1989.

Nagaa naamariin ja sitä rataa!

Tapolan Tulikeppi

Lainaus käyttäjältä: Naga - maaliskuu 05, 2010, 07:30:47 ap
Katselin tätä ollessani viimeksi citymarketissa, en kuitenkaan uskaltanut ostaa. Nyt näiden viestien perusteella ihan kelpo kamaa näemmä. Eli pakko ostos.


Jättäisin suosiolla tuon Da Bombin hyllyyn ja ottaisin Pain 100% soosia pullon mielummin. Maku on huomattavasti parempi ja taitaapa olla isompi pullokin.
# 1022

Neutroni

Minun mielestä Pain 100% on hyvänmakuinen ja "sopivan" tulinen kastike ruokien maustoon tai tulistamiseen. Selvästi tulisempi ja kitkeränmakuinen Ground Zero soveltuu lähinnä toleranssin kasvatukseen ja masokistiseen urheiluun. Kummallakin on siis paikkansa jääkaapissa, mutta jos pitäisi toinen valita, se olisi monikäyttöisempi Pain 100%.

MikaK

Ei nyt Ground Zeroon liittyen, mutta Da Bombiin kuitenkin. Tuli eilen ostettu Cittarista pullo töihin tuotavaksi. Tänään firman ruokalassa broiskupihviä tarjolla. Siihen kerros päälle ja oli kyllä hottia. Silmästä pukkaa vettä, mutta vetäisin loppuun. Pari työkaveria halusi kanssa maistaa ja urhein sankari vetäisi kunnon haarukallisen huiviin. Kommentoi ottavansa Amarillossa extrahabadibit, mutta kyllä Beyond Insanity oli tulisinta ikinä. Jäi kaikilla kolmella kokeilun asteelle, tosin yksi nyt ottikin pisaran syötyään että maistaa kun muut noin hehkuttaa. Itse kyllä tykkäsin sekä tulisuudesta että mausta.

Soppamies

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - joulukuu 17, 2009, 22:41:52 ip
Lainaus käyttäjältä: Vee-ille - joulukuu 01, 2009, 23:33:37 ip
Hmm... Heräsi kysymys. Tän Gound Zeron SHU:t on jotain 234k, ja Dave's ultimate insanitylla USEIMPIEN lähteiden mukaan 250k, oikein? Kun täällä foorumilla pyörii sellasta jengiä (esim. Aji Inferno.) jotka on ollu chiliharrastajia paljon kauemmin ku minä, ja sanovat että 230 - 250k on tulista?

Ite voin vetää tollasta melkeen ku ketsuppia, toki se polttaa mutta ei niin paljo että tarvis irvistellä tai vetää maitoo päälle.. en saattais uskoa että oon jo muka näin teflon.

Tuoreet habanerot menee myös suhteellisen helposti, ne siemenet vaan joskus alkaa ottaa aivoon ku ne pyörii kielen alla. Tuoretta, aitoa Nagaa ku sais jostain... Jos jollain on tai tietää mistä sais niin ilmotelkaa mullekki :)


Heh, uskokaa tai älkää, mutta arvatkaas mitä kastiketta meitsi käyttää ns. päivittäin? Habanero Tabascoa - tulisuus 7k!  ;D  Kohta 15 vuoden "chilikokemuksella" mun pitäisi kai vetää aamupalaksi muutama Naga ja siihen malliin, mutta oikeasti ruoanlaitossani (jos sellaisesta voi puhua) käytännössä ainoa vahvempi tavara on Fassen nagajauhetta. Ja hänen savuchiliään useinkin...


Vaikka vanhoja viestejä onkin, niin on itsekin pakko ottaa kantaa tähän aiheeseen. Itse oon ihan tarkoituksellakin potkinut toleja alaspäin ihan siitä syystä, että miedommissa kastikkeissa on vain niin paljon enemmän hyvää makua ja skaalaa makujen suhteen ja vaihtoehtoja niiden yhteensovittamisen suhteen erilaisten ruokalajien puolesta, että lopputulos on paljon orgastisempi kuin vetää toleranssit sille tasolle että pelkät ekstraktisoosit on enää niitä jotka tuo yhtään mitään tyydytystä. Ne maistuu kaikki enemmän tai vähemmän samalta, eikä se samalta maistuminen ole tässä yhteydessä yleensä minkäänlainen positiivinen asia.

Habataba on täälläkin ihan peruskauraa, ja jopa vihreä taba ja chippetaba. Molemmat jälkimmäiset puutteellisesta lämmöstään huolimatta on mun mielestä edelleen erinomaista kamaa esimerkiksi pitsan päälle. Jos kaipaa tosissaan sitä lämpöä siihen ruokaan, niin heittää noiden lisäksi sitten strategisiin paikkoihin jotain spontaneous combustionia tipan sinne tai tänne, niin saa suunkin lämpimäksi.

Mä sentään jossain välissä viipaloin tuoretta nagaa ruokalautasellisen päälle podi kerrallaan. Ei hyvä.
I'm bigger than you and higher up the food chain. Get in my belly!

a.k.a. dazler@ircnet

Chilivaari

Lainaus käyttäjältä: Soppamies - kesäkuu 06, 2010, 12:53:58 ipItse oon ihan tarkoituksellakin potkinut toleja alaspäin ihan siitä syystä, että miedommissa kastikkeissa on vain niin paljon enemmän hyvää makua ja skaalaa makujen suhteen ...

Asiaa Soppamies, makua peliin.
Itse käytän vain tuoreita tai itse jauhettuja tai säilöttyjä. Ekstrakteista ei minulla ole mitään hyvää sanottavana.

Starwhite

Mikään pakko ei kuitenkaan ole tyytyä yhteen vaihtoehtoon. Vapaasti voi yhdistellä makua, tulisuutta yms tekijöitä eri lähteistä. Esimerkiksi paljon makua reilulla satsilla mietoa herkkusoosia ja lisätulisuutta pienellä määrällä pahaa ekstraktisoosia. Näin saadaan parhaat ominaisuudet kummastakin maailmasta.

Soppamies

Lainaus käyttäjältä: Starwhite - kesäkuu 06, 2010, 16:05:56 ip
Mikään pakko ei kuitenkaan ole tyytyä yhteen vaihtoehtoon. Vapaasti voi yhdistellä makua, tulisuutta yms tekijöitä eri lähteistä. Esimerkiksi paljon makua reilulla satsilla mietoa herkkusoosia ja lisätulisuutta pienellä määrällä pahaa ekstraktisoosia. Näin saadaan parhaat ominaisuudet kummastakin maailmasta.


Enkös mä näin juuri tuossa sanonut? Spontaneous Combustion = ekstraktisoosia.
I'm bigger than you and higher up the food chain. Get in my belly!

a.k.a. dazler@ircnet

tuplad

tää ground zero on aivan tajuttoman päräyttävää rillilihan päällä!

papali

Eilen iski himo, jossa halusin äärimmäisen tulista kastiketta. Jyväskylän Palokan Citymarketissa oli tarjolla vain Da Bombin trio (ja hedelmähyllyssä homeisia nagoja). Valitettavasti pullot näyttivät niin epämääräisiltä, että oli pakko pyytää konsultointia chilifoorumilta. Kiitos tästä ketjusta. En ostanut mitään Da Bombin kastiketta, koska niitä sanottiin täällä pahanhajuisiksi. Vaihdoin hyllyriviä, nappasin Habenero Taban, lorautin kotona kolmasosapullollisen bbq-kastikkeeseen ja sain hyvänmakuista ja sopivan tulista ruokaa.

Miten pahanmakuista Da Bombit ovat Blairs Ultra Death 20/20 verrattuna? 20/20 haju on pahin tuntemani ja maku julmetun metallinen. Käytän 20/20 -kastiketta reilun teelusikalliseen purkilliseen tacosoossia tms. Silloin tulisuus kohdillaan, eikä 20/20:n maku puske läpi.

Aku

Saa kyllä uskomattoman helposti mahapoltteen Ground Zerosta jos lorauttaa sitä ruokaan liikaa....

Hopeapaa

Nostellaanpas wanha ketju.

Loppui kaapista miedommin tuliset soosit (järjestyksessä Sciracha->Satans Revenge->Ultra Death), niin on tätä tullut pari viikkoa käytettyä. Päätin nimittäin, että puteliviidakko kaipaa harvennusta ja en osta uusia ennen kuin on vanhat syöty pois.

Uskomatonta kyllä, niin tämä alkaa maistua jo ihan hyvältä ja soosin makua kaipaa ruokaan kunhan tuohon on tottunut (kaikkeenhan tottuu, paitsi jääpuikkoon...). Maussa on aavistus hedelmäisyyttä ja hieman jotain BBQ-tyyppistä. Huulia polttelee kun äsken purilaisen väliin lorottelin. Leipä on myös alkanut maistua siten, että ensin rasvat pohjille ja tätä kerros päälle, jonka jälkee leikkeleet, juustot sun muut.

Tuo Ultrakin muuten joka loppui ennen tätä alkoi olla muutaman viikon käytön jälkeen jo aikaslailla "kuten tabasco ennen muinoin", eli hoonaa hoonaa...