Reseptikirja ja muut kevään 2014 projektit

Aloittaja Wolfman, huhtikuu 28, 2014, 13:01:02 ip

« edellinen - seuraava »

jaolsten

Reseptikirjaan tulee valitettavasti tällä kertaa erilainen jaottelu. Tuo olisi helpoin toteuttaa blogityyliin hästägeillä. Eli merkkaisi joka reseptiin suositellut käytettävät chililajikkeet, joiden mukaan voisi sitten reseptejä haeskella.

BTW. Aktiiviset myyntimiehet kättä pystyyn!

Jokaisesta myydystä täydestä 50kpl julkaisuläjästä Poppamies on luvannut myyjille 50€ palkkion. Eli 1€/lehti. Laittakaahan viestiä yhdistyksen sähköpostiin, jos olette kiinnostuneet myymään lehtiä laajemmin!

Esimerkki1:
Myyjä myy lehtiä 45kpl
--> Ei palkkiota

Esimerkki2:
Myyjä myy lehtiä 75kpl
--> palkkio 50€

Esimerkki3:
Myyjä myy lehtiä 3067kpl
--> Palkkio 3050€

Eli
0-49lehteä, ei palkkiota
50-99lehteä, 50€ palkkio
100-149lehteä, 100€ palkkio
jne.

KUKA?
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

shp

Kuinka suuri osuus myyntivoitosta päätyy yhdistykselle?
:) ;) :D ;D :o 8) ::) :P :-* >:D ^-^
Lisää lärviöitä tekstin perään, ettei mene liian vakavaksi
Failure is always an option, success rarely.

jaolsten

Lainaus käyttäjältä: shp - toukokuu 09, 2014, 09:14:03 ap
Kuinka suuri osuus myyntivoitosta päätyy yhdistykselle?
En nyt tarkkaan muista, mutta jonkin verran kuitenkin. Poppis kustantaa ja maksaa siis kaikki viulut, Chiliyhdistys on mukana talkoomielellä. Ja jokaikinen penni on meille eteenpäin. Näkisin tämän projektin tärkeimpänä asiana lopputuleman, en eurosummaa tilillä. Mutta se on mun oma mielipide ja tärkeysjärjestys.
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

ottulo

Lainaus käyttäjältä: jaolsten - toukokuu 08, 2014, 20:59:57 ip
Reseptikirjaan tulee valitettavasti tällä kertaa erilainen jaottelu. Tuo olisi helpoin toteuttaa blogityyliin hästägeillä. Eli merkkaisi joka reseptiin suositellut käytettävät chililajikkeet, joiden mukaan voisi sitten reseptejä haeskella.


Ei tuo vaatisi kuin sen, että reseptejä läpi käytäessä kullekin merkattaisiin johonkin taulukkoon esim seuraavista: tulinen chinense, mieto chinense, tulinen annuum, tuleton annuum, baccatum, pubescens (rocoto) jne. Tästä taulukosta sitten lisättäisiin kirjan loppuun lista, joka on järjestetty näiden mukaan. Sama resepti voisi toki olla useammassakin kategoriassa. Ymmärrän tietysti, että lisätyötä tuostakin tulee ja sitä on varmaankin jo muutenkin tarpeeksi. Ehkä tuollaisen voi luoda oheismateriaaliksi jälkikäteen, vaikka vain nettiin? Itse en uskalla luvata ainakaan jaottelua tehdä, sillä en ole tarpeeksi monenlaisia reseptejä kokeillut tai muuten gourmet-nero.

shp

Lainaus käyttäjältä: jaolsten - toukokuu 09, 2014, 09:55:04 ap
Lainaus käyttäjältä: shp - toukokuu 09, 2014, 09:14:03 ap
Kuinka suuri osuus myyntivoitosta päätyy yhdistykselle?
En nyt tarkkaan muista, mutta jonkin verran kuitenkin. Poppis kustantaa ja maksaa siis kaikki viulut, Chiliyhdistys on mukana talkoomielellä. Ja jokaikinen penni on meille eteenpäin. Näkisin tämän projektin tärkeimpänä asiana lopputuleman, en eurosummaa tilillä. Mutta se on mun oma mielipide ja tärkeysjärjestys.

http://www.youtube.com/watch?v=EecdvLpdRto =)

Ettei ihan turhanpäiväiseksi vinkumiseksi ja marmatteluksi mene:
Kun pyydetään jäseniä käyttämään vapaa-aikaansa johonkin toimeen, kuuluu heidän mielestäni tietää mihin ja kenelle tuo työpanos tarkalleen menee.

Esim. itse mielelläni kirjoitan, testaan ja kuvaan reseptejä/annoksia yhdistystä varten, mutta en edistääkseni poppamiehen liiketoimintaa, vaikka poppiksen väki erittäin mukavaa onkin =)

:) ;) :D ;D :o 8) ::) :P :-* >:D ^-^
Lisää lärviöitä tekstin perään, ettei mene liian vakavaksi
Failure is always an option, success rarely.

jaolsten

No voi jehna. Eli painoarvoa ei ole sillä, että Poppamies järjestää vuosittain omalla riskillä pääsymaksuttomat festivaalit ja nyt tänä vuonna, Chilifest 5v. juhlavuonna kustantaa omalla riskillä 8€ opuksen, jossa chilifestin historian lisäksi n. 100kpl chilireseptejä. Lehteä varten Poppamies ainakin omalta osaltaan on vielä jatkokehittämässä reseptejä ja kuvaamassa niitä lehteä varten. Taittamiseen käytetään ammattitaittajaa, joka on tehnyt työkseen kirjojen taittoa. Ja laadultaan tämä ei ole mikään "lehti", vaan jotain lehden ja kovakantisen kirjan väliltä.

Yhdistyksen vuosijulkaisuun suurin tuki tuli jälleen Poppamieheltä. Vuosijulkaisun n.6000 euron rahoitus hommattiin jälleen kokonaisuudessaan yhteistyökumppaneilta. Tuohon reseptikirjaan taitaa rahoitus tulla jostain muualta, kuin kaupallisilta mainostajilta. Arvaa mistä? En tosissaan ymmärrä shp sun ajattelutapaa, en ollenkaan. Itse teen mielelläni kaikkeni Suomen chiliaatteen eteen, annan mielelläni etenkin yhdistyksen tärkeimmille tukijoille talkoopanokseni.

...
Eli koska Poppamies pärjää muuten Suomen elintarvikebisneksessä hyvin, tai siis ainakin pysyttelee hengissä (ja työllistää useita Suomalaisia nuoria), et halua olla mukana näissä Poppamiehen ns. talkoomielellä tehdyissä hommissa. Voin vakuuttaa, että tätä lehteä tehdessä on aivan eri motiivit kyseessä, kuin raha. 8€, kelaa sitä. Ihme itkemistä taas aivan lapsellisista asioista. Ja pilaa tätä minun mielestäni esimerkillistä talkooilmapiiriä, jälleen.

Mutta kuten todettua, jokaisella on oikeus mielipiteeseen.
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Jani M

Kyllähän mun mielestä chiliyhdistyksen on ihan hyväkin edistää suomalaisten chiliyrittäjien liiketoimintaa. Tasapuolisesti, toki.

x46900

Täältä taas yksi ei jäsen huutelee:

En tunne yhdistyksenne sääntöjä, mutta voisin kuvitella, että tavoitteet lienee chili -tietouden, -harrastuksen, -käytön lisääminen? Ei varainhankinta (paitsi ehkä noiden edellä keksittyjen asioiden ajamiseen).

No, joo, mutta siis eikö yhdistyksen väen pitäisi olla riemuissaan ja laulaa ylistyksestä, jos joku muu maksaa teoksen, jonka muuten joutuisitte tekemään omalla kustannuksella?

Koska tuollainen teos todellakin tarvitaan. Yhtään kunnollista chiliaiheista Suomenkielistä kirjaa tai kirjaan verrattavaa teosta kuin ei vielä ole. Ja se on suomalaiselle chilikultuurille ja -väelle suurihäpeä.

Kun tämä ilmestyy niin ostan ja lahjoitan jokaiseen kyyti-kirjastoon yhden.

Niin joo, ja olisi mulla yksi ihan järjettömän hyvä marmeladireseptikin (ihan oma.). Saa kirjaan jos haluatte. Ja on hyvä, kysykää vaikka mun vaimolta tai äidiltä.

Wolfman

Lainaus käyttäjältä: x46900 - toukokuu 09, 2014, 12:34:24 ip
Niin joo, ja olisi mulla yksi ihan järjettömän hyvä marmeladireseptikin (ihan oma.). Saa kirjaan jos haluatte. Ja on hyvä, kysykää vaikka mun vaimolta tai äidiltä.


Jos vaikka jaolstenille lähetät sen niin eiköhän se julkaisuun päädy  ;) Tai voin minäkin tietty toimittaa muiden reseptien mukana....

Kaisuli-Haisuli

Lainaus käyttäjältä: jaolsten - toukokuu 09, 2014, 11:28:11 ap
Mutta kuten todettua, jokaisella on oikeus mielipiteeseen.


Onneksi!

Itsekin voin olla mukana suoraan yhdistyksen jäsenistöä hyödyttävissä jutuissa, kuten vaikkapa alueelliset chilitapahtumat ja vuosikokouksen järkkäilyt yms. Chilifest nykyisen kaltaisena megatapahtumana kun ei itselleni anna juuri mitään, niin en halua kyseistä tapahtumaa olla järkkäämässäkään. Ei siellä festeillä ehdi edes juttelemaan hyvien tyyppien kanssa, kun on niin paljon kaikkea. Itse arvostan hyyyyyyvin paljon enemmän sellaisia vapaamuotoisia, hyvän ruoan ja juoman sekä puuhastelun, ympärille koottuja pikkumiittejä/-tapahtumia.

jaolsten

Eli Chilifest ei mielestäsi hyödytä yhdistyksen jäsenistöä?  :D
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Kaisuli-Haisuli

Lainaus käyttäjältä: jaolsten - toukokuu 09, 2014, 18:55:40 ip
Eli Chilifest ei mielestäsi hyödytä yhdistyksen jäsenistöä?  :D


Mielestäni ei. Saman hyödyn saisin, vaikka kuuluisin Maalahden miesvoimistelijoihin!

Aikaisemmin oli kovasti puhetta, että yhdistys järkkää jatkossa entistä enemmän pieniä tapahtumia.. Niitä odotellessa.

Ja keskustelua voin tarvittaessa jatkaa vaikka kahdestaan kanssasi  :)

shp

Eli mun pointti meni totaalisen ohi, en mielestäni kieltänyt yhdistystä tekemästä lehtistä, kerroin vain oman motivaation moiseen. Kirjoitanko oikeasti niin epäselvästi?
Ei sanaakaan chiliaatteesta, yhdistyksen tavoitteista, poppiksen hienosta työstä yms. Laitan vielä boldattuna sen mun viestin yhdistystä koskevan osan:

Kun pyydetään jäseniä käyttämään vapaa-aikaansa johonkin toimeen, kuuluu heidän mielestäni tietää mihin ja kenelle tuo työpanos tarkalleen menee.

Toki kysymykset on helppo sivuttaa ja jauhaa jotain asiaan liittymätöntä sekä haukkua kysyjää. Jos olisin herkkähermoinen saattaisin ottaa vittuiluna, mutta nää menee lähinnä huumorista.
Johan tämän yhdistyksen eteen on tehty satoja talkootunteja monen vuoden aikana, mutta eihän tässä kannata jatkaa, kun kerta pilaa muiden talkoohengen. Täten siis irtisanoudun ihan kaikista yhdistyksen tehtävistä, onnea ja menestystä!

Lainaus käyttäjältä: jaolsten - toukokuu 09, 2014, 11:28:11 ap
No voi jehna. Eli painoarvoa ei ole sillä, että Poppamies järjestää vuosittain omalla riskillä pääsymaksuttomat festivaalit ja nyt tänä vuonna, Chilifest 5v. juhlavuonna kustantaa omalla riskillä 8€ opuksen, jossa chilifestin historian lisäksi n. 100kpl chilireseptejä. Lehteä varten Poppamies ainakin omalta osaltaan on vielä jatkokehittämässä reseptejä ja kuvaamassa niitä lehteä varten. Taittamiseen käytetään ammattitaittajaa, joka on tehnyt työkseen kirjojen taittoa. Ja laadultaan tämä ei ole mikään "lehti", vaan jotain lehden ja kovakantisen kirjan väliltä.

Yhdistyksen vuosijulkaisuun suurin tuki tuli jälleen Poppamieheltä. Vuosijulkaisun n.6000 euron rahoitus hommattiin jälleen kokonaisuudessaan yhteistyökumppaneilta. Tuohon reseptikirjaan taitaa rahoitus tulla jostain muualta, kuin kaupallisilta mainostajilta. Arvaa mistä? En tosissaan ymmärrä shp sun ajattelutapaa, en ollenkaan. Itse teen mielelläni kaikkeni Suomen chiliaatteen eteen, annan mielelläni etenkin yhdistyksen tärkeimmille tukijoille talkoopanokseni.

...
Eli koska Poppamies pärjää muuten Suomen elintarvikebisneksessä hyvin, tai siis ainakin pysyttelee hengissä (ja työllistää useita Suomalaisia nuoria), et halua olla mukana näissä Poppamiehen ns. talkoomielellä tehdyissä hommissa. Voin vakuuttaa, että tätä lehteä tehdessä on aivan eri motiivit kyseessä, kuin raha. 8€, kelaa sitä. Ihme itkemistä taas aivan lapsellisista asioista. Ja pilaa tätä minun mielestäni esimerkillistä talkooilmapiiriä, jälleen.

Mutta kuten todettua, jokaisella on oikeus mielipiteeseen.
:) ;) :D ;D :o 8) ::) :P :-* >:D ^-^
Lisää lärviöitä tekstin perään, ettei mene liian vakavaksi
Failure is always an option, success rarely.

PP

Kyllähän nyt taas saatiin tyhjästä hirveä haloo. Mielipide- ja priorisointieroja saa olla, ne on ymmärretäviä ja talkootyön tarkoitusta ja siitä hyötyjää saa kysellä. Omasta mielestäni kaikki chilin eteen tehty on plussaa yhdistykselle ja chilinharrastajille, oli se tehty ja esitetty kenen nimissä hyvänsä kunhan chili eri muodoissaan on pääosassa.

Lainaus käyttäjältä: Kaisuli-Haisuli - toukokuu 09, 2014, 19:52:59 ip
Aikaisemmin oli kovasti puhetta, että yhdistys järkkää jatkossa entistä enemmän pieniä tapahtumia.. Niitä odotellessa.


Olen siinä käsityksessä, että yhdistys on tänä keväänä ja kesänä näkyvillä ja läsnä useammassa tapahtumassa kuin aiempina vuosina. Osa niistä on isoja, suuri osa pieniä.

Kaisuli-Haisuli

Lainaus käyttäjältä: PP - toukokuu 09, 2014, 20:38:33 ip
Olen siinä käsityksessä, että yhdistys on tänä keväänä ja kesänä näkyvillä ja läsnä useammassa tapahtumassa kuin aiempina vuosina. Osa niistä on isoja, suuri osa pieniä.


Näkyvillä ja läsnä ei ole minun näkemykseni mukaan sitä pikkumiitti-toimintaa, mistä on ollut puhetta  ::)

sihteeri

Pikku miitti toiminta jota Kaisuli-Haisuli peräänkuuluttaa on aluejaostojen vastuulla. Aluejaostojen tehtävä on järjestää pikkumiittejä jäsenille, saavat pyydettäessä tukea noihin miitteihin yhdistykseltä. Ja aluejaostothan voivat kerätä rahaa omaan toimintaansa mm. myymällä yhdistyksen lehteä. Aluejaostot voivat kutsua muita aluejaostoja kyläilemään, ja näin saadaan uusia naamoja paikalle.

Yhdistys järjestää tänä kesänä pari pienempää miittiä, joihin kaikki jäsenet, ja ei jäsenet ovat tervetulleita, toinen Korkeakoskella Kotkassa ja toinen Isontuvan jäätelöllä Pöytyällä. Hallituksella on paljon muitakin tehtäviä, ja hallituksessa ei ole kauhean montaa aktiivisesti osallistuvaa jäsentä, joten meidän aikatauluumme ei vain mahdu kaikkien pikku miittien järjestely. Eikä meillä riitä tietoakaan, missä voisi esim. siellä Porin suunnalla järjestää miittejä. Joten aluejaostot, järjestelkää miittejä, jos tarvitsette rahaa järjestelyihin, kysykää yhdistykseltä, kohtuudella sitä saa, kutsukaa muita jaostoja mukaan!!!!

Kaisuli-Haisuli

Lainaus käyttäjältä: sihteeri - toukokuu 11, 2014, 06:00:01 ap
Yhdistys järjestää tänä kesänä pari pienempää miittiä, joihin kaikki jäsenet, ja ei jäsenet ovat tervetulleita, toinen Korkeakoskella Kotkassa ja toinen Isontuvan jäätelöllä Pöytyällä. Hallituksella on paljon muitakin tehtäviä, ja hallituksessa ei ole kauhean montaa aktiivisesti osallistuvaa jäsentä, joten meidän aikatauluumme ei vain mahdu kaikkien pikku miittien järjestely. Eikä meillä riitä tietoakaan, missä voisi esim. siellä Porin suunnalla järjestää miittejä. Joten aluejaostot, järjestelkää miittejä, jos tarvitsette rahaa järjestelyihin, kysykää yhdistykseltä, kohtuudella sitä saa, kutsukaa muita jaostoja mukaan!!!!


Onko mitään päivämääriä vielä päätetty Korkeakosken taikka Isontuvan tiimoilta? Molemmat tapahtumat kun on itselle ihan mahdollisia, vaikka eivät Porin suunnalla olekaan  ;) Osais laittaa ajoissa kalenteriin ylös..

PP

Lainaus käyttäjältä: Kaisuli-Haisuli - toukokuu 11, 2014, 11:52:42 ap
Onko mitään päivämääriä vielä päätetty Korkeakosken taikka Isontuvan tiimoilta? Molemmat tapahtumat kun on itselle ihan mahdollisia, vaikka eivät Porin suunnalla olekaan  ;) Osais laittaa ajoissa kalenteriin ylös..


Korkeakosken tapahtuma on 12. ja 13.7, toista en löytänyt.

sihteeri

Juu, isontuvan miittiä ei ole vielä lyöty lukkoon. Yritän ensi viikon aikana saada sen sovituksi, niin sitten on sekin päivä tiedossa. Korkeakoski on tosiaan lyöty lukkoon jo aikapäiviä sitten ja eikös se löydy yhdistyksen kalenteristakin :) on kuitenkin PP: n kertomana viikonloppuna.

jaolsten

Lainaus käyttäjältä: jaolsten - toukokuu 01, 2014, 00:27:53 ap
Lainaus käyttäjältä: jaolsten - huhtikuu 30, 2014, 12:26:13 ip
Lainaus käyttäjältä: shp - huhtikuu 30, 2014, 11:38:54 ap
-Nettisivujen päivitys, tapahtumat, uutiset.
Uutisia ja juttuja tuli kirjoiteltua vanhoille sivuille, niin voin uusillekkin

Hienoa!
Kyselen hallitukselta pikana päätöstä, josko annettaisiin sivuston päivitysoikeudet sulle.

Tämänhetkinen äänestystilanne kyllä/ei/ehkä:

0%/0%/0%

Itse en ole vielä äänestänyt, koska pyrin aina olemaan vaikuttamatta muiden äänestyskäyttäytymiseen.

No tämän pikaäänestyksen tilanne lienee toukokuussa selvillä (vuonna 2016)
Äänestys on ohi, päivitysoikeutta ei anneta shp:lle.
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013