maaliskuu 19, 2024, 04:25:39 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Aloittelija Porista

Aloittaja ajkar86, maaliskuu 19, 2012, 17:18:21 ip

« edellinen - seuraava »

ajkar86

Moi!
Olen uusi chilin kasvatuksesta kiinnostunut porilainen. Minulla ei ole hirveän laajaa kokemusta yleensäkään kasvatuksesta mutta selailin muutaman päivän internettiä ja etenkin tätä mahtavaa foorumia. Innostus kasvoi niin isoksi että käväsin kodin terrasta hakemassa Hot Lemonin ja Jalastarin siemeniä. Laitoin siemenet itämään 13.3 (6 Hot Lemon ja 6 Jalastar) ja eilen (18.3) alkoi jalastarit pilkottamaan mullasta. Hot Lemoneista alkoi tänään 2 kpl hieman pilkottamaa.

Mitäköhän chilejä minun kannattaisi näin aloittelijana kokeilla noiden lisäksi? Ja onko Porin alueella mitään liikettä missä olisi laajempi valikoima siemeniä vai tarviiko tilata netistä?

Kiitoksia etukäteen vastauksista ja kattavasta foorumista.

T:ajkar86  :)

Herpiili

Lainaus käyttäjältä: ajkar86 - maaliskuu 19, 2012, 17:18:21 ip
Moi!
Olen uusi chilin kasvatuksesta kiinnostunut porilainen. Minulla ei ole hirveän laajaa kokemusta yleensäkään kasvatuksesta mutta selailin muutaman päivän internettiä ja etenkin tätä mahtavaa foorumia. Innostus kasvoi niin isoksi että käväsin kodin terrasta hakemassa Hot Lemonin ja Jalastarin siemeniä. Laitoin siemenet itämään 13.3 (6 Hot Lemon ja 6 Jalastar) ja eilen (18.3) alkoi jalastarit pilkottamaan mullasta. Hot Lemoneista alkoi tänään 2 kpl hieman pilkottamaa.

Mitäköhän chilejä minun kannattaisi näin aloittelijana kokeilla noiden lisäksi? Ja onko Porin alueella mitään liikettä missä olisi laajempi valikoima siemeniä vai tarviiko tilata netistä?

Kiitoksia etukäteen vastauksista ja kattavasta foorumista.

T:ajkar86  :)

Tervetuloa foorumille!

Siemeniä ei taida sen laajemmin olla myynnissä joten tilailuksi menee niiden osalta. Harrastajia löytyy jonkin verran ja ylimääräisiä taimiakin tähän aikaan keväällä alkaa olemaan jaossa joten kannattaa vaikkapa foorumin tori-osiota seurata :)

Taimimoisiolta taas löytyy myytävänä taimia ihan hyvä valikoima :)

ajkar86

Kiitos vastauksesta!

Joo tarvii laittaa seurantaan tori-osio ja kävin kurkkaamassa Taimimoision sivut ja siellä oli mukava valikoima taimia :)

Naga Morphia

JEE! Lisää Porilaisia! Teretulemast. :)

-Morphiina.
Cooking the next step..

jaolsten

Porilaisia ei oo koskaan liikaa!
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013


Tiemuh

Kai tänne minun ja Morphiinan lisäksi kolmaskin mahtuu ;). Terve tuloa vaan! Aika idätyksille alkaa olemaan aika kortilla jos satoakin halajaa, joten suosittelen kyttäämään ylimäärätaimia tai ostamaan vaikka Moisiolta. Toki esim. annuumit vielä kerkeävät hienosti sadontuottoon ja nopeammat baccatumit.

ajkar86

Kiitos :) joo tulin kans siihen tulokseen kans että taimia ostan lisäksi :)

Whili

Tervetuloa foorumille poriseen  ;)

Huru-ukko


ajkar86

Kiitos tervetulo toivotuksista :)

Ja tosiaan jos jollain sattuu olemaan ylimääräisiä myytäviä taimia ni olisin valmis ostamaan. Mieluiten kumminkin Porin läheisyydestä. :)

Tiemuh

Katteleppa tuota minun päiväkirjaani, mihin on linkki tuossa alhaalla missä lukee kasvatuslista. Siellä varmaan lähitulevaisuudessa ilmoittelen tilanpuutteen vuoksi jaettavista kasveista.

ajkar86

Lainaus käyttäjältä: Tiemuh - maaliskuu 20, 2012, 14:30:02 ip
Katteleppa tuota minun päiväkirjaani, mihin on linkki tuossa alhaalla missä lukee kasvatuslista. Siellä varmaan lähitulevaisuudessa ilmoittelen tilanpuutteen vuoksi jaettavista kasveista.


Joo laitan päiväkirjan seurantaan, komia oli lista ja mielenkiinnolla seuraillaan päiväkirjaa:)

ajkar86

Jaahas.. tänää tuli sit vähän takapakkia harrastuksen parissa :/
Poikani kävi vähän tutustumassa isän kasveihin ja loppu tuloksen osaakin jo arvata, mullat ja taimien alut pitkin huoneen lattiaa.
Oli joutunut tv tason päällee kiipeämään että ylsi niihin ja telkkarikin oli poikittain tason päällä. Se sentään ei ollut alas asti tippunu.
Ei muutaku tänään lukkoa asentamaan oveen ja uusia siemeniä/taimia hommaamaan :)
Kait tätäkin episodia joskus pojan kans muistellaan ja naureskellaan tulevaisuudeessa mutta nyt ei kyl paljoa naurata kumpaakaan.