Hmm.. En tiedä kuuluuko tänne, mutta meille kävi kohtalaisen hassu tapahtuma yöllä..
Se, että alamme olemaan vaimon kanssa jo pitkällä keski-ikäisiä ei olla annettu sen vaikuttaa meidän hassutteluihin. (mieluummin 60v. vanha kuin aikuinen

) Näinpä Festareille lähdettiin makuualustojen ja makuupussien kanssa. Autolla mihin mahtuu taakse oikaisemaan väsyn tullessa - tummennetut takalasit antaa hiukan yksityisyyttä

. 'Hotelli' (lue: parkkipaikka) löytyi idyllisistä asetelmista eteläpuistosta. Rauhallinen paikka järven rannalla missä otettiin pohjat kuoharilla ja ihasteltiin maisemia.
http://maps.google.fi/?ll=61.490265,23.764458&spn=0.005715,0.027595&t=m&z=15&layer=c&cbll=61.490275,23.756256&panoid=aFASYv5JB2_iF13ADL9WBA&cbp=11,262.18,,0,2.37No - ilta meni suunnitellusti, syötiin ja juotiin itsemme kipeiksi ja paineltiin autoon nukkumaan aika ajoissa, puoliltaöin.
Itse tietysti tipahdin samantien makuupussiini. Kauniinpi puoliskoni kärsii unihäiriöistä ja on usein valveilla pitkin poikin yötä.
Heräsin kun emäntä tuuppii ja kertoo jonkun stalkkaavan meitä - jonkun, joka oli jo käynyt katselemassa meidän auton pelkääjän paikan ikkunasta sisään ja kävellyt sen jälkeen läheisen puun viereen seisomaan. Eikä ollut siis selvästikään kuulemma nähnyt meitä siellä takatilassa asustamassa.
Kyllä, seisomaan. Hän ei tehnyt mitään - ei yhtään mitään vaan seisoi vain siinä ja oli meihin päin kääntyneenä. Vaimo kertoi että em. hyypiö oli pyörinyt siinä lähistöllä muiden autojen luona jo jonkun tovin.
Olin aivan kuutamolla ja unissani. Oli pimeää. Yritin hahmottaa tämän ns. stalkkarin puiden lomasta ja totta tosiaan, kyllä siellä pimeiden keskellä puun alla joku tosiaan oli!
Emäntä kertoi yllä olevan episodin minulle ja eikö silloin mr. outous ala hiljaan liikkumaan meidän autoamme kohti! Olin edelleen aika unissani, mutta siinä vaiheessa kun hyypiö oli lähestynyt auton viereen ja oli alkamassa avaamaan auton pelkääjän puolen etuovea, oli pakko ärähtää kohtuu kovalla äänellä "MITÄ VI**UA SÄ HALUAT!"
Oli pimeää, näin kokoajan sen hyypiön, mutta vain tummana hahmona. Todella creepy tilanne.
Huutoni jälkeen tämä kummajainen taisi säikähtää (ei nähtävästi odottanut kenenkään olevan autossa, luonnollisesti

) ja asteli n. 20m metrin päässä olevan puun taakse ja jäi siihen! Edelleen vain seisomaan - ei liikkunut - ei puhunut ei tehnyt mitään! Hänen astellessaan toki panin merkille että veijari oli kohtuullisen sekaisin - ei kaatumiskännissä mutta.. Jotenkin oudolla tavalla, pysähteli kävellessään hetkeksi ja jatkoi taas muutaman askeleen.
Aloin olemaan jo kohtalaisen hereillä - kengät jalkaan ja autosta ulos, kävelin puoleen väliin autoa ja tätä puun takana olevaa hyypiötä ja kysyin:
"Mitä sä haluat, tarvitsetko apua?" Ei vastausta. Tuli puun takaa hiukan esille ja oli mielestäni minua kohti. Liian pimeää. Seisoa jäpitti siinä, muttei sanonut mitään.
"Oletko sä eksynyt". Ei vastausta. "HÄ?!" Ei edelleenkään mitään reaktiota.
"En mä halua sua satuttaa mutta tarttetko taksin tai jotain, mä voin soittaa sulle taksin?". Samaan aikaan vaimo nousee autosta ja huutaa, että me halutaan vaan auttaa.
Tässä vaiheessa kummajainen liikahtaa ja alkaa kävellä.. Aluksi en erottanut lähtikö hän kävelemään minua kohti vai poispäin - liian pimeää. sekunnin kahden jälkeen tajusin hänen olevan kävelemässä poispäin meistä. Helpotus.
Sinne se paineli pöpelikköön.
Jestas. Ei tullut uni tuon jälkeen ihan hetkeen. Haha matkailu avartaa u'know?

Jälkipuinti. Hän oli niin humalassa / kamoissa, että oli eksynyt - halusi nukkumaan ja etsi autoa missä ovet auki?
Miksi hän ei vastannut mitään kun yritin ottaa kontaktia? Hyviä muistoja, vaikka tuolloin vähän jännittikin

Veikattiin jälkikäteen, että meidän auto oli eniten kiinnostava siitä syystä että meillä oli etuikkunat 5cm auki. Kivempi nukkua siellä kun ilma vähän vaihtuu (varsinkin chilifestariyönä!!

)
edit:// tapahtuma-aika oli siis 4:15 aamuyöllä.. tuo kummajainen oli varmaan karannut lähiöbaarista pilkun saapuessa tms?