huhtikuu 19, 2024, 22:47:28 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Siemenketjukirje II

Aloittaja Whili, tammikuu 03, 2013, 13:07:49 ip

« edellinen - seuraava »

Whili

Lainaus käyttäjältä: bluesman - tammikuu 18, 2013, 17:07:20 ip
Täydennyssatsi lähti tänään Whilille.

Perille tuli. Olipa itella tällä kertaa nopea  :D

Aimo annos siemeniä tuli lisättäväksi kirjeeseen.  Paljon kiitoksia !!


Whili


Lillen

Kirje lähti tänään kohti Ylöjärveä!
Kiitokset vierailusta :).

Whili

Kirje on nyt Ylöjärvellä ja huomenissa sorriilla  :)
Ja ensi viikolla pöyrii turun seudulla. Fredrik, Jewe, Jozpe ja Aku saa ruveta valmistautumaan.
Voitte pitää vaikka siemenmiitin, melkein naapureita kun olette  ;)

Jozpe

Lainaus käyttäjältä: Whili - tammikuu 23, 2013, 16:03:29 ip
Voitte pitää vaikka siemenmiitin, melkein naapureita kun olette  ;)


Tää jutustelu vois lähtee nyt lapasesta ton lauseen jälkeen, mut tyydynpä vain hymähtämään ;)

Valmiina ollaan ja ei varmaan hirveästi tarvi Itellaa häiritä kirjeen kanssa. Liikkunee kätevästi ainakin Jewe->Jozpe->Aku ilman Itellan palveluita.

Whili

Lainaus käyttäjältä: Jozpe - tammikuu 23, 2013, 16:27:42 ip
Lainaus käyttäjältä: Whili - tammikuu 23, 2013, 16:03:29 ip
Voitte pitää vaikka siemenmiitin, melkein naapureita kun olette  ;)


Valmiina ollaan ja ei varmaan hirveästi tarvi Itellaa häiritä kirjeen kanssa. Liikkunee kätevästi ainakin Jewe->Jozpe->Aku ilman Itellan palveluita.

Eipä tuolta Kaarinastakaan (Fredrik-flugarn) pitkä matka jewelle ole.
Pistelkää YV:tä toisillenne.

jaolsten

Lisäsin C. Flexuosumia, Duke Pequinia  (c.frutescens) ja Pea:a (baccatum var. baccatum). Annostln pitkälti jo valmiisiin kuvallisiin pusseihin. Vielä muihinkin lajeihin täydennykset ja homma on valmis. Montaa en taaskaan ota, kasvatuslista on kyllä jo täynnä.
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Whili


Jani M

Tässä on tekemisen meininki. Hienoa!  8)

sorrii

tammikuu 25, 2013, 14:47:10 ip #69 Viimeisin muokkaus: tammikuu 25, 2013, 17:30:57 ip käyttäjältä sorrii
LainausKirje sorriilla  8)


?!? Näin tän viestin ensimmäisenä aamulla, unenpöppörössä: "Miten niin Sorriilla, missä, mitä-häh .. "
..Sitten huomasin etten olekaan kotona ...  ;)

Nyt olen. Ja kirje lähtenee vasta maanantai-aamuna Kaarinaan päin!
Aika reilusti näyttäis olevan tavaraa .....  ;D

EDIT:
~~~263 lajia ... saattoi mennä jo laskut sekaisinkin .. huhhh!
Pitääpä täydentää kuitenkin vähän  8) 8) 8)
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Whili

Lainaus käyttäjältä: sorrii - tammikuu 25, 2013, 14:47:10 ip
LainausKirje sorriilla  8)


?!? Näin tän viestin ensimmäisenä aamulla, unenpöppörössä: "Miten niin Sorriilla, missä, mitä-häh .. "
..Sitten huomasin etten olekaan kotona ...  ;)


Niin, no et ainakaan aukassu ovea, vaikka valot paloi kämpässä  ;)

sorrii

LainausNiin, no et ainakaan aukassu ovea, vaikka valot paloi kämpässä


Siel oli kotona vaan Piri-Piri, Ajit, Rocotot ym, ja Naga kotimiehenä...
Luotettavasti ovat ajastimet toimineet  8)
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

sorrii

Sinne meni Siwaan odottamaan iteljoonia, se paketti: Huomenna klo 17 vasta lähtee kohti Kaarinaa.

Otinpa täydennystä lähinnä peruslajikkeiden valkoimaani:
-Jalluja montaa sorttia
-Guajilloa sekä Huajillo Meksikosta - voi verrata niitä 8)
-Big Jim ja Beaver Dam menee kans kilpakasvatukseen [keskenään]

-Sugar Rush pitää kokeilla..

-7-pot
-Devils Tongua
-Aribibi Gusano - "Caterpillar"

-Rocoto Peru Cusco, kun on kuulemma keltainen[?!]
-Flexuja oli niin kivasti pakattuna, että yksi piti ottaa ...

Täydennystä pakettiin:
-Fish Pepper [Raidallinen, aika mieto ja makea perinneannuum]
-Maui Purple [Aika helppo violetti; muistuttaa minusta Goat's Weediä]
-Cascabell

-Aji Fantasyä lisää [hyvää sukua]
-Ubatuba Campuci

-Limon: Mun ensimmänen chinense joka suostui tekemään kunnolla satoa. Helppo ja elämänhaluinen kasvi ...
-Habanero Peruvian White..

-Rocoto Red Peruvian...

************************
Varmaan tuli otettua ja laitettua muitakin! Oli vaan sellainen urakka käydä se paketti läpi, ettei ehtinyt paljon ajatellakaan:
-Annuumeja ~83 lajia
-Baccatumeja ~55 lajia
-Chinensejä ~49 lajia
-Pubescens ~19 lajia
-Frutescens ~3 lajia [lisäsin Piri-Piri'ä joka vaikutti aika hyvältä lajilta mulle: kasvoi ja teki paljon ja isoja podeja kasvutunnelissa tuolla pellolla, Suomen "kesässä"..]
-Villejä, erikoisia, epämääräisiä lisäksi taisi olla ~37 lajia
____________________________________________________
246 lajia noin jokseenkin oli paketissa. Joitakin päällekkäisyyksiä varmasti.

***********************

Ens kesän kasvatuslistalle tuli samaan aikaan pari tulokasta muualtakin: Tilasin Semillas de Palma -siemenkaupasta pippelipaprikaa [Peter Pepper] sekä Purple Jalapeno ja Greek Peperoni -lajikkeet. Pakkohan ne oli tilata kun sain hyvän vinkin ja oli ilmaista rahaa PayPal'issa.  ;D :D ;) .. En mä viisastunutkaan viime kesästä ...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

unenkuva


Saatko päivitettyä wikiin ajankohtaisen listan?

sorrii

LainausSaatko päivitettyä wikiin ajankohtaisen listan?


En..

En osaa;
En ehdi opettelemaan;
[En ehtisi vähään aikaa vaikka osaisinkin]

Niitä oli niin paljjon että kävin nopeesti itse läpi Chilivikin listasta - joka piti kyllä aika pitkälle paikkansa; kaikista vaan ei ollut sivua siellä wikissa, ja ne mä ohitin kylmästi.
Kun sen listan sitten saa, niin tuleehan ne jokatapauksessa selattua läpi ...

****
Huomasin, muuten kummallisen jutun siinä kirjeessä: Siellä oli mun itse pussittamiani siemeniä Bishops Crown'ia jonka oon joskus laittanut Siemenketjukirje 1'seen, eli siihen kadonneeseen! Liekö sitten joku ottanut koko pussin siitä kejukirjeestä ja sitten laittanut tähän ... ?!? Ketjukirje-2 ei ole mulla ollut ennen ...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Fredrik-flugarn

Wöuuu... Nyt Kummittelee!
-Odotan silti innolla silmät postiluukussa!
Rehut ja revitetyt pelihousut, kasvatuspäiväkirja siis...
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=16281.0

sorrii

 :-X Toivoos ny että itellä on huolellinen! Tänään 17 vasta lähtee postit mun lähi-Siwapostista.

Toisessa kiertokirjeketjussa joku spekuloi ettäjos tuollaisessa ympäriinsä repeilleessä ja teipatussa paketissa on ne osoitteet tarralla niin voi osoitelappu yksinkertaisesti irrota  ??? ??? Mäkin printtasin siihen osoitteet tarralapuille, jotka kyllä voisi johonkin reunaan rullata kiinni jos oikein huano säkä käy ... Empä aatellut!

Pitäis varmaan laittaa sääntö, että osoitteet varmistettava teipilla ... ja kahteen kertaan!!
On se niin ihmejuttu että se SKK1 katosi kolme kertaa vuoden aikana! Sitä ennen se kävi mullakin kaksi ellei kolmekin kertaa ...

Oudoksuttaa edelleen että SKK2'ssa oli se mun SKK1'seen laittamani BishopsCrown-pussi! Siinä meinaan ainakin 200 siementä: Ei luulis kenkään ottavan itselleen koko pussia. Ellei sitten vahingossa unohdu! Oli mullakin noita pusseja viikonloppuna hajallaan kyllä joka paikassa .... Epäilin vielä sen vietyäni että jotain jäi ... jonnekin.

Taisi olla Fredrik-Flugarn'n laittama pussi: "Havannapaprika - Ruissalon Kasvitieteelinen Puutarha" ?
Ootko puutarhasta poiminut hedelmiä, vai ...?  ;D [kummitteleeko tämäkin pussi  ;) ehkä]

ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Fredrik-flugarn

tammikuu 28, 2013, 15:02:47 ip #77 Viimeisin muokkaus: tammikuu 28, 2013, 15:12:19 ip käyttäjältä Fredrik-flugarn
Havannapaprikat lisätty viime skk2 kierroksilla. Aito tämän ketjun pussi. Jos kysyy kiltisti ja muuten höpöttää sivistyneesti kyllä irtoo sieltä ruissalosta kourallinen podia. Mainio "blair orginal" tyyppisiin habasooseihin. :) kummittelulla tarkoitin sun ylläripussukka. Ihme että skk1 voi eksyä ja skk2 meni läpi ketjun kun tsiliöljytty aamupieru. Vien jewelle kirje autolla kun joku huomaavainen mahdollistanut sen hyvällä suunnittelulla. ;) Kiitos siitä!
Rehut ja revitetyt pelihousut, kasvatuspäiväkirja siis...
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=16281.0

Fredrik-flugarn

Tuli ja meni! Varovaisesti vähän nappasin  kun vuoden vauvat jo itämässä. Kotikäynti Jewen vauvalassa oli erittäin miellyttävä kun tyttöystäväni oli esiliinana mukana. Ehkä nyt  voin neuvotella itselleni vähän paremmat tilat... ;)
Rehut ja revitetyt pelihousut, kasvatuspäiväkirja siis...
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=16281.0

jewe

SKK2 on täällä ja huomenna yritän saada Jozpen postiluukkuun enkä viitsi häiritä Itellaa tämän takia.

Aikamoinen pakkaus ja 17 pussia menee lisäksi tuonne joista olisiko 8 uutta lajiketta. Sieltä sun täältä jotain olen ottanut ja sekalaisten setti on vielä käymättä läpi.