maaliskuu 29, 2024, 08:02:07 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Taimet kuolee sirkkalehdillä tulva EBB.ssä

Aloittaja valtteri57, tammikuu 30, 2016, 12:12:28 ip

« edellinen - seuraava »

valtteri57

Tervehdys,

Muutaman vuoden oon touhuillut EBB systeemien kanssa, rakentelin ikean laatikosta ja siihen sopivasta yläosasta pikkuisen tulva ebbin. Aloittelija siis oon ja tykkään rakennella yms.... siitä intoa moisiin systeemeihin.

Viimevuonna homma toimi ja taimet lähti kivaan kasvuun. Tänä vuonna näyttää olevan että kivivillaan asetetut lautalla idätetyt sirkkalehdillä olevat näyttää ensin lähtevän kasvuun. Lehden saa väriä yms kivasti, mutta sitten kasvi kuolee. Kun katsoo juurta, niin kovin paljon nuo eivät ole juurta kasvattaneet ja pääjuuren pää on ruskea.

Olen kyllä ollut varovainen käsittelyssä eikä juuri ole katkennyt yms. Kivivilla on kyllä märkää, tulvii kuuden tunnin välein, ja sorakin näyttää märälle. Kokeilin myös pesusienen palaseen eikä sekään kummoisesti toiminut.

Olisiko viisaammilla heittää jotain ajatuksia? Kiittäen.

Huru-ukko


valtteri57

Vai sääskiä, kiitos ajatuksesta. Täytyy tiirailla tarkemmin ja googlettaa kun ainakin luulen välttyneeni noilta. Siinä on kyllä verrokkimultaryhmä vieressä joka näyttää kasvavan

Huru-ukko

tammikuu 30, 2016, 16:49:35 ip #3 Viimeisin muokkaus: helmikuu 01, 2016, 12:08:00 ip käyttäjältä Huru-ukko
Lainaus käyttäjältä: valtteri57 - tammikuu 30, 2016, 14:48:18 ip
Vai sääskiä, kiitos ajatuksesta. Täytyy tiirailla tarkemmin ja googlettaa kun ainakin luulen välttyneeni noilta. Siinä on kyllä verrokkimultaryhmä vieressä joka näyttää kasvavan

Jos niitä mustia ötököitö et näe lentelevän, niitä ei ole. Harsosääsket ei itsessään vahingoita chilejä, vaan niiden toukat. Ja taimivaiheessa, isompia kasveja ne ei enää hevin hengiltä saa.
Pyysit joitain ajatuksia, tämä tuli ekaksi mieleen   :).
Harsosääskien muninnan alustaksi käy sekä turve/multa/kookos/kivivilla.

unenkuva

Minulla tuli mieleen, että liian ärmäkät lannoitteet? Lannoitteen määrä ei saa alussa olla iso.

valtteri57

Toi lannoitus on aika hyvä ajatus varsinkin kun sääskiä ei näy vaikka miten tutkin! Olen käyttänyt puutarhan kesää, mutta annostus on kyllä epäselvää. Onko hyviä vinkkejä tuohon? Lisäksi ec mittarin kalibrointi voisi olla hyvä idea kunulla on halpis. Onko tähän heittää vinkkiä. Kiitos jo etukäteen!

Chiljonka

Lainaus käyttäjältä: valtteri57 - helmikuu 04, 2016, 15:09:25 ip
Toi lannoitus on aika hyvä ajatus varsinkin kun sääskiä ei näy vaikka miten tutkin! Olen käyttänyt puutarhan kesää, mutta annostus on kyllä epäselvää. Onko hyviä vinkkejä tuohon? Lisäksi ec mittarin kalibrointi voisi olla hyvä idea kunulla on halpis. Onko tähän heittää vinkkiä. Kiitos jo etukäteen!


http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=14953.0 Tuossapa hyvä ohje.

valtteri57

Kiitoksia! näyttäisi auttavan.....katsotaan maltilla. Ec oli jotain 1000 sirkkalehdillä oleville, tiputin tasolle 450 ja näyttäisi että alkoivst kasvattaa juuria. Kiitoksia!