maaliskuu 29, 2024, 13:11:51 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Morjens kaikki

Aloittaja tomi, huhtikuu 20, 2018, 15:49:04 ip

« edellinen - seuraava »

tomi

morjens

täällä päin miettinyt jo monasti että voisi olla ihan miellyttävää päästä kaupunki elämästä ihan toisenlaiseen ympäristöön ja varsinkin jos saa itse kasvattaa sen mitä syö.

olen tuossa kysellyt muutamasta luomu paikasta talkoo paikkaa asumista vastaan, vielä sopiva löytymättä. jos luulisit tietävän paikan missä voisi näin työskennellä niin laittakaa ihmeessä viestiä, käsittääkseni rustasin niin nämä asetukset että minulle voi lähettää suoraan sähköpostia, niin saa parhaiten kiinni.

mutta täällähän piti esitellä itsensä :)  hei olen tomi 42 vuotias ja aloitin jo ala asteella curryn käyttämisellä ja sillä muille näyttämisellä. yläasteella tuttavani toi minulle tuoretta jalopenoa, siis oikein kunnon kasvia, eikä niitä mitä näkee nykyisin kaupattavan. tämä oli alkusysäys, mutta lopullisen vaikutuksen minuun teki itse tehty habanero kastike jota tekijä kutsui "pikanteksi" jokin afro/espanialainen termi.

ensimmäistä kertaa havahduin kun sain poltettua vatsani unkarissa syömällä seurueen annoksista chilit joita he eivät kyenneet syömään.

olin jo siirtymässä 10+ kastikkeisiin kun sisäinen ääneni varoitti minua. lopetin kokonaan, mitä nyt välillä ceyene valkosipuli leipiä syön ja juon päälle tabaskoa. niitä kun on niin joka paikasta saatavilla. heh.

no todellinen syy lieneen etten oikein luota suomeen rahdattuisiin tuotteisiin ja meksikosta (josta paljon chiliä) varoitellaan tuolla terveys friikki puolella ja sitten että tosiaan on vähän ongelmaa tuon vatsaosaston kanssa. -> osa ongelmasta poistuisi nauttimalla suomessa tuotettuja chilejä, mutta niitä harvoin saatavilla ja en ole jaksanut netistä etsiä ja tilailla. nyt taas satuin muistamaan tämän foorumin. (koska minulle tuli täältä muistutus)

eli mm. huumorilla ja terveellä asenteella itsensä varustanut henkilö olisi täällä kiinnostunut maatilatoiminnasta tai mahdollisesti sellaisen perustamisesta. ja alussa mainittu "talkoo hengessä asumista vastaan" on edelleen voimassa.

ensi sijaisesti helsingistä 100-150 km säteellä mutta kyllä muutkin huomioidaan, enkä sinäänsä näkisi estettä kuopionkaan suunnilla.

mitä upeinta kasvukauden alkua ja voimia + iloa projekteihinne

 

terppana