maaliskuu 29, 2024, 14:37:47 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Mäkkärin "hottien" arvostelut

Aloittaja Aji Inferno, tammikuu 30, 2007, 21:51:06 ip

« edellinen - seuraava »

Aji Inferno

Vaikken kyseistä pikaruokaketjua todellakaan kannata enkä normaalisti käytä, piti tuo noiden "hot" tarjonta ihan piruuttaan testata.

- Chili Junior: normaali McD purilainen. Ei annettavaa chilimielessä.
- Big Hot Jalapeno: "hot" tulee muutamasta miedosta jalapenosiivusta. Ei tulinen eikä maultaankaan hintansa arvoinen. Hankala syödä.
- Grande Chili McFeast: hankala syödä, eikä chiliä nähnytkään.
- Kanatortilla: ei tulisuutta, mutta aika hyvä muutoin.
- Hot Wings: aivan ylihintaisia (2EUR/3kpl) eikä juuri potkua, mutta siiviksi melko asiallisia. Tarvitsisivat ehdottomasti tulisen dipin!
- Fiestasalaatti: kallis, ei chiliä, mutta maultaan kokonaisuudessaan näistä paras.

Yhteenvetona: jaksaa hämmästyttää ja huvittaa se, mikä suomalaisille suunnatuissa tuotteissa on "hottia"... Jos, kuten useimmissa näissäkin tapauksissa, chilin mukanaoloa ei pysty lainkaan (!) havaitsemaan, homma menee huijauksen puolelle. Sitäkin huvittavampi se telkkarimainos jossa kaveri joutuu ikäänkuin "vilvoittelemaan" mäkkärin chilipurilaisen jälkeen. ;) Voin vakuuttaa, että näistä ei todellakaan nouse hiki otsalle, ellei ruokailija sitten ole aivan täysin maustettuun ruokaan tottumaton. Heikko esitys. Hesburger: miten olisi näyttää miten asia hoidetaan kunnolla? ;)

Ona P

Ne on aina ne hot jutut juurikin tota :(
Silti tulee kokeiltua että jos kuitenkin...
pera la cosa que me gusta mas es panochita....

tknummelin

Älkääs nyt. Emännän kaveri ei saanut syötyä sitä chili junioria loppuun, kun "Koko naama oli tulessa, se purkeri oli pelkkää chiliä!"

Meitä on joka junaan ja toiset jää maitolaiturille  :wink:

Timppa75

Jep,mun kaveri väitti kanssa että,nuo mäkkärin hampurilaiset on tulisia :shock: .Sama sälli söi meillä lapsille tehtyä pizzaa,jossa ei chiliä ollut kuin pieni ripaus,penskat pisteli palaset äkkiä suihinsa ja pyysivät lisää,ja vajaa satakiloinen miehenköriläs istuu naama märkänä pöydänpäässä ja pyytää maitoo...
Kun olet epävarma, mumise. Kun olet kusessa, delegoi.

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: "tknummelin"Älkääs nyt. Emännän kaveri ei saanut syötyä sitä chili junioria loppuun, kun "Koko naama oli tulessa, se purkeri oli pelkkää chiliä!"

Meitä on joka junaan ja toiset jää maitolaiturille  :wink:


Juuri tuosta siinä onkin kyse. Jollei ole lainkaan kokemusta chilistä, sellainen määrä mitä me emme edes havaitse, polttaa - ja ilmeisesti jopa säikäyttää... En itse kyllä muista koskaan, lapsenakaan, sellaista kokemusta. Minulle Chili Jr. ei ole edes chilituote, toinen taas jättää sen syömättä... Ei siinä mitään. Mutta sitä tietysti toivoisi, että meillekin olisi tarjolla haluamallamme tavalla maustettuja juttuja! ;)

Ona P

Mut kyl se mainostus tuntuu törkeeltä...
Oma chili kestävyys on aika laimea joten kyllä jos mainostetaan et on tulta niin sen pitäisi jotenkin ees tuntua.
pera la cosa que me gusta mas es panochita....

teppo42

Mä itseasiassa pidin siitä GrandeChiliMcFeastista. Ja minusta siinä oli ihan hyvin sitä chiliäkin, joka siis nyt tarkoittaa suunnilleen samaa tasoa kuin HK Potkuissa (on laskettava positiiviseksi asiaksi että chilin olemassaolon voi ollenkaan havaita...) Ja mielestäni kuitenkin toi GrandeChili sisälsi selkeästi enemmän poltetta kuin BigHotJalapeno. Eli siis en tuliseksi sanoisi kumpaakaan mutta ihan hyvää oli, ja kuitenkin huulia hieman lämmitti syönnin jälkeen joten kyllä siellä chiliä täytyi olla. BigHotJalapenokin oli ihan syötävä, mutta en pitänyt niin paljoa. Noita muita en ole vielä kokeillut.

Hirveesti en mäkkäriä harrasta, ehkä pari kertaa kuussa. Yleensä syön KanaElMacon. Muutama vuosi sitten niillä oli valikoimissa muistaakseni Chicken Premier nimellä oleva burgeri, joka on edelleen ainoa mäkkärin tuote jota pidin oikeasti ihan sairaan hyvänä.

Ona P

Ei ne pahoja olleet mutta kyllä sitä tulisuutta haluisi ees kerran kun sitä mainostetaan. Sama oli potkuissa oikeestaan. Se jalapeno dippi juttu oli juurikin sopivaa mutta ei tulista (en tarvinnut paloletkua suuhuni). Poltteli ihan sopivasti ja pidin siitä mutta se mainostus on liikaa... ja ruokana se ei ollut kovin hyvää. Ensiksi ajattelin että dippi ei riitä mutta kyllä viimeinen palakin sai osansa siitä pikku purnukasta että jotain hyvää.

TexMex (supasupahot) pyörykät eivät kyllä sisältäneet mitään makua... Jopa neitoni (jonka mielestä mul on liian tuliset suudelmat chilinsyönnin jälkeen) sanoi että tyhjän makusia.
pera la cosa que me gusta mas es panochita....

Aji Inferno

Keskustelu paljastaa taas sen, miten vaikeaa olisi tehdä sellaista "tulista" ruokaa mikä miellyttäisi edes jollain lailla sekä ns. kansan syviä rivejä, että maustettuun ruokaan tottuneita... Chiliin tulee tosiaan melkoinen immuniteetti, siitä päätellen, miten eri tavalla jo tässäkin keskustelussa porukka on kokenut samat purilaiset. ;)

teppo42

Testasin kanatortillan. Ei ollu tulisuutta yhtään, enkä tykännyt muutenkaan. Edelleen valtikkaa kantaa noista se GrandeChiliMcFeast.

Täytynee ensi kerralla ostaa sekä toi GrandeChili että KanaElMaco, ja katsoa kummasta tykkää enemmän kun peräkkäin syö.  :D

Poppamies Tuliliemi

Tuntuu välillä siltä että suomessa saa myydä vaikka höyrytettyjä porkkanaviipaleita hot-nimikkeen alla, ja aina löytyy niitä joita hikoiluttaa niitäkin syödessä "joo siis se oli sellanen hot, vähänkö hikosin ja oli koko naama tulessa! Meni vissiin sata viissataa litraa vettä ruokajuomana!" :|
"In sudore vultus tui vesceris pane"

Red Hot Chili Peppers

No, ainakin on kiva kuulla, että Mäkkärikin on ottanut ripauksen terveysruokaa eli chiliä vaahtomuoviaterioihinsa. Se ei edelleenkään käännä askeliani tuota puljua kohti, kun oikeaa ruokaakin on saatavilla.
Jos jokin polttaa, niin onko se kuuma?

Jori McInen

Ei muuta kuin adressi pystyyn tulisien vaihtoehtojen puolesta (ja selitys mukaan mikä on oikeasti tulista, eli kunnon habanero- tms. settiä)

Kyrsii kun joka paikassa on jalapenoa ja tähän mennessä vastaantulleista lajikkeista se on ainut chili joka saa meikeläisen mahan sekaisin. Habanero, cayanne yms menevät ok.

Torakka

el maco hampurilainen on mun mielestä ihan hyvä vaikka ei tulinen mutta tex mex tyyliin maustettu ranskalaisiin saa jonkun jauhe pussin jossa on jotain chilin tapasta iak pahaa oli ranskalaiset hampurilainen joku 8+

Malla007

mä en edes (mielestäni) syö kovin tulista ruokaa, mutta se "mäkin" kanatortilla oli täyttä p*****. siinä ei tulisuutta ollu MITÄÄN ja muutenki oli pahaa.... :S jopa hesen normi kanawrapissa on enemmän tulisuutta, vaikkei sielläkää oo ku muutama hassu jalapeno-viipale.
mut se täytyy myöntää että olin positiivisesti yllättynyt kananuggetti-potkusta. Siinä oli ees jotain! muita en sit ookaan maistanu ku tuota punasta lihaa en syö nii on vaihtoehdot vähissä...
mutta mäkki on huono.

Emuli90

Columbuksen(Vuosaari) Hesburgerin Giga hampurilaisessa ainakin oli kokonainen "kerros" jalapeño viipaleita. Ei varsinaisesti tulista, huomasin jalapeñot  vasta kun katsoin hampurilaiseeni. Mukavaa makua toivat kyllä mutta poltetta oli vain hienonhienosti.

Tupakka

Lainaus käyttäjältä: "Malla007"mä en edes (mielestäni) syö kovin tulista ruokaa, mutta se "mäkin" kanatortilla oli täyttä p*****. siinä ei tulisuutta ollu MITÄÄN ja muutenki oli pahaa.... :S jopa hesen normi kanawrapissa on enemmän tulisuutta, vaikkei sielläkää oo ku muutama hassu jalapeno-viipale.
mut se täytyy myöntää että olin positiivisesti yllättynyt kananuggetti-potkusta. Siinä oli ees jotain! muita en sit ookaan maistanu ku tuota punasta lihaa en syö nii on vaihtoehdot vähissä...
mutta mäkki on huono.


Helppohan sitä on haukkua kun ei ole paljoakaan maistanut....


Ei, mutta tosiaan.. ei mäkin ei-punaista-lihaa-tarjonta ole kylläkään huippuluokkaa. Sensijaan niitä kunnon hampurilaisia pidän hyvänmakuisina. Tulisuutta ei kyllä löydy.
Joo.

Sahkolaite

Hienoa että hämeestäkin löytyy innokkaita kasvattajia. Pistin tuonne miittiosioon topickin pystyyn asiasta.
Puutarhurin multaiset kädet.

¿Por que no?

El maco on minun vakiosuosikki! Tulisuuttahan siinä ei ole, mutta MAKU on hyvä, salsan ystävä olen. Slurpsis. Toinen jännittävä yllätyshän oli se joku sierra vai mikä se oli, salsaa ja maissilastuja sisällä! Jeah! Mikä ihana idea!!!

Smaug

Mäkin käy silloin tällöin toivekkaana testaamassa jotain mäkkärin tulista jotain, jos ollaan pikaruoan tarpeessa. Ei kyllä pääse tulisuudella kehumaa, vaikka mulla on chilinsieto vähäinen enkä koskaan tee mitään järkyn mausteisia ruokia.  Ehkä kuitenkin vielä isompi pettymys oli semmoinen grillimakkara, jonka piti olla tulinen. Siinä oli jalapenoa peräti kaksi prosenttia painosta!  :lol:  :lol:  :lol: