maaliskuu 29, 2024, 12:05:31 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Oletko maistanut Nagaa?

Aloittaja hessi, maaliskuu 20, 2011, 19:40:50 ip

« edellinen - seuraava »

Oletko maistanut Nagaa tai muuta superhirmua?

En koskaan
130 (27.3%)
Vain kerran
22 (4.6%)
Vain tuoretta
31 (6.5%)
Vain kuivattua
50 (10.5%)
Olen maistanut
162 (34%)
Olen jo jäänyt koukkuun
105 (22.1%)
Kerta oli liikaa! En toista virhettäni...
2 (0.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 476

hessi

Kuinkas moni chilinkasvattaja ei ole oikeasti maistanut Nagaa missään muodossa?
Jotenkin olen saanut sellaisen käsityksen, että aika harva.
Käsittämätöntä mielestäni, koska Naga on ehdottomasti yksi parhaista ellei paras chili
oikein käytettynä. Se sopii ihan minkälaiseen ruuanvalmistukseen niin makeisiin kuin suolaisiinkin.
Sitä voi käyttää niin tuoreena, kuivattuna ja parasta mielestäni on savustettuna :D
Ja juuripa siksi lausahdukseni onkin
Elämä ilman Nagaa ei ole elämää :)

kaikkein epätoivoisimmille, lupaan Nagan maistelun :)

2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry

Lihamestari

Testattu on! :)
Tuoreena, säilykkeenä ja jauheena!
Jauheen ois voinu jättää väliin... ;D

Ruokaankin olen noita näyttänyt... ;)

Nagajauhetta tulee vedettyä duunissa henkeen lähes joka viikko, en suosittele! ;D
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

linker



Juuri 5 minuuttia sitten sain taas kerran valmiiksi ketsuppi- ja sinappisatsit, joihin molempiin käytin myös nagajauhetta.
Naga on hyvä, mutta paino sanoilla: oikein annosteltuna. Yhden ketsupin terästyksen mokasin, kun laitoin pelkkää nagajauhetta.
Tiedä mistä johtui, mutta tavara "ryynittyi" viikon kuluessa sekoituksesta.

Kokonaisen tuoreen nagan syömisen kerralla jätän muille.



 

Mieli%

Mahtavaa tavaraa, eka itsekasvatettu naga meni ruispalan välissä. Tunsin eläväni sen leivän jälkeen.
Sittemmin tullut käytettyä jauheena :)

TunturiTiger

Nagaa käytän monessa muodossa! Parasta tuoreeltaan ruuan seassa. Esim pieneks pilkottuna hampurilaispihvin seassa. Uskomattoman raikas maku!

Maniscalco

Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - maaliskuu 20, 2011, 20:12:58 ip
Nagaa käytän monessa muodossa! Parasta tuoreeltaan ruuan seassa. Esim pieneks pilkottuna hampurilaispihvin seassa. Uskomattoman raikas maku!

Mitä tarkoittaa hampurilaispihvin SEASSA?

Hampurilaispihvin kuulluu olla yli 99%sti lihaa... mausteet erikseen...

PP

Kysely lähti siitä, että Hessi luki, etten ole maistanut Nagaa. :D Vaikka tässä on vuosi kasvateltu, toleranssi on kaukana siitä, että Nagaa voisi mennä enemmän kuin murunen. Kesäksi on kuitenkin tulossa Tammisillalta Nagan taimi, joten asia korjaantuu. Taitaa tosin olla tuo toleranssi kehittyminen kovasti yksilöllistä, enkä usko, että pääsen/joudun koskaan sille tasolle, että Nagaa menisi suuria määriä niinkuin monilla näyttää menevän.

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: Maniscalco - maaliskuu 20, 2011, 20:32:05 ip
Hampurilaispihvin kuulluu olla yli 99%sti lihaa... mausteet erikseen...


Ja koska heteromiehen hampparipihvi painaa kilon, sinne menee mainiosti yksi tai kaksi nagaa (~10g = 1%)

Ja kyssäriin; olen maistanut ja taidan maistaa kohta uudelleen!
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Maniscalco

http://www.olesfastfood.fi/burger
100 g pihvin kaveriksi burgeriin ei gramma riitä...
Tosin kesän grillivaunu menun testiryhmä yski jo omasta mielestäni tulettomista eväistä??? :-\

hessi

ja PP:lle siis Nagaa täytyy opetella käyttämään,
ethän laita koko suolapurkkiakaan ruokaan, vai laitatko?
Itse en syö pelkkää Nagaa, vaan sekoitan ruokaan, joskus pienen hyppysellisen,
joskus vähän enemmän. oikein annosteltuna on se avain sana kaikkeen kokkailuun chilien kanssa :)

2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry

Kaltsu

Nagaa on maistettu ja on yksi parhaimman makuisista chileistä. Pakkaseen olen laittanut muutaman podin jemmaan. Sieltä olen silloin tällöin ruuan sekaan pistänyt. Meikäläisen suulle hyvin riittoisaa tavaraa. Taitaa noilla muutamalla podeilla mennä vielä vuosi eteenpäin. :)
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!

hessi

Hei te en ole maistanut Nagaa! (tähän mennessä 4)
Kyllä tänne uskaltaa sen kertoa ja tulihan tehtyä pieni lupaus teille :)

kaikkein epätoivoisimmille, lupaan Nagan maistelun  :)


2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry

chiliholisti

En ole vielä maistannu...tuolla se taimi kasvaa...toivonmukaan sais maistaa viimeistään kasvukaudenlopussa...
chili päivässä pitää lääkärin loitolla...
Muista otta CHILIsti...

Saigon

Tuossa Nagan taimessa on vasta yksi pari lehtiä, eli eipä ole vielä päässyt maistelemaan. Odotellaan kyllä kesää kovasti, kun näyttävät kaikki sitä niin kehuvan.
Kasvatuspäiväkirjat: Saigonin chilit 2012, Saigonin chilit 2011

TunturiTiger

TÄ? No mä hakkaan sen pakastimesta otetun nagan ihan pieneks silpuks ja sotken sen sen jauhelihan sekaan. Samallahan mä vaivaan siihen vähä mustapippuria, pekonia ja munan.

Niksipirkka: Jäisenä nagan saa muuten aivan helkkarin hienoks silpuks!

InkRose

Minbaarin miitin yhteydessä oli DrIdon ja rouvansa tekemää brownientapaista - "Hävyttömät" taisi olla tuotteen nimi - johon oli tuupattu Nagajauhetta reilumman mukaan. Niiden syöminkien päälle jäi yhteen suupalaan minulta, mutta otinpa palan kotiin viemisiksi ja sitä nakertelin hiljalleen muutamana iltana. Viikko siinä meni että sain syötyä... En kyllä oikein usko että siinä ihmeemmin Nagan oma maku pääsi edustamaan.

Lihamestarilta sain Nagan taimen helmikuussa, joten loppukesästä varmaan on omia maistiaisia luvassa. Toivottavasti ei tule mikään valtava sato hänestä... ;)

ottulo

On maisteltu ja omaakin kasvateltu. On tullut sekä tuoretta että säilöttyä, ja onhan mulla kaapissa omaakin tuotantoa jauheena. Just tänään ripottelin siitä jäätelön päälle. NAM!

Herra 47

Onhan nuita tullut popsittua enemmän ja vähemmän kerrallaan :)
tosiaan yksi parhaimmista ruokakäyttöön sopivista chileistä mutta samalla yksi vaikeimmin annosteltavissa ;) helposti lipsahtaa liikaa ja hups... sitten saakin yksin syödä koko annoksen  ;D
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen



ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

Butch

Nostetaan käsi virheen merkiksi, elikkä Nagaa ei (vielä) ole tullut maistettua. Ikävä kyllä Naga myös karsiutui tämän kesän kasvatuslistalta liian monien mielenkiintoisten lajikkeiden ja rajallisen tilan (hallituksen painostus, tarttis kuulemma ittekin mahtua parvekkeelle  ???) takia. Elikkä saas nähä joutuuko turvautumaan kesällä fataliin gourmet tuotteisiin.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses.
Hit it.

biblo

Testattu kyllä tuoreena ja jauheena. Savustettuna ja ilman. Itse en tosin ole oivaltanut vielä tätä nagan hypetystä. Tammisillan savurocotomix taasen on hyvää. Eikä sillä että nagakaan pahaa olisi.
"Grow food, not lawns"