maaliskuu 29, 2024, 06:52:33 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Oletko maistanut Nagaa?

Aloittaja hessi, maaliskuu 20, 2011, 19:40:50 ip

« edellinen - seuraava »

Oletko maistanut Nagaa tai muuta superhirmua?

En koskaan
130 (27.3%)
Vain kerran
22 (4.6%)
Vain tuoretta
31 (6.5%)
Vain kuivattua
50 (10.5%)
Olen maistanut
162 (34%)
Olen jo jäänyt koukkuun
105 (22.1%)
Kerta oli liikaa! En toista virhettäni...
2 (0.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 476

wille

Äänestyksessä ei ollut sopivaa vaihtoehtoa. Naga Morichia tulee käytettyä tämän tästä ruoanlaitossa. Enimmäkseen tuoreena, joskus myös jauheena.
Minäkään en silti oikein ymmärrä tätä Naga-vouhkaamista. Onhan se ihan hyvä lajike. Makua ja poltetta riittää, mutta mun mielestä noita on kuitenkin parempiakin. Esimerkiksi keltainen Fatalii on aromiltaan miellyttävämpi ja voimakkaampi. Omien kokemuksien mukaan siitä myös löytyy potkua lähes samoissa määrin kuin Naga Morichistakin. Polte on myöskin melko saman tyyppinen.
Nagaa vaan pitää hypettää, kun se on maailman tulisin chili...?
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

pumpkinca

Lainaus käyttäjältä: wille - huhtikuu 03, 2011, 11:14:16 ap
Äänestyksessä ei ollut sopivaa vaihtoehtoa. Naga Morichia tulee käytettyä tämän tästä ruoanlaitossa. Enimmäkseen tuoreena, joskus myös jauheena.
Minäkään en silti oikein ymmärrä tätä Naga-vouhkaamista. Onhan se ihan hyvä lajike. Makua ja poltetta riittää, mutta mun mielestä noita on kuitenkin parempiakin. Esimerkiksi keltainen Fatalii on aromiltaan miellyttävämpi ja voimakkaampi. Omien kokemuksien mukaan siitä myös löytyy potkua lähes samoissa määrin kuin Naga Morichistakin. Polte on myöskin melko saman tyyppinen.
Nagaa vaan pitää hypettää, kun se on maailman tulisin chili...?


Itsekkin olin melko pettynyt tuohon poltteeseen juurikin tuon hypen takia ja mitä hyvänmakuisiin tulee niin esim habanero ja aji cristal ovat mielestäni huomattavamman paremman makuisia..Tosin hyvää se nagakin maultaan on ei siinä mutta hieman liikaa sitä on hehkutettu.

hessi

No minulla Naga ei kuulu lempi chileihin sen "maailman tulisin chili" takia vaan
yksinkertaisesti pidän sen poltteesta ja siitä miten se minuun vaikuttaa :)
ja käytän sitä todellakin kohtuudella ruuanlaitossa ja leivonnaisissa juuri siksi,
että polte tulee hiukan jälkijunassa.
Miksi Nagasta tuli lempilapseni, siihen on oma historia jonka osa täällä tietääkin... :)

Lyhyesti kerrottuna se oli se ensi rakkaus kasviin ja sen bodeihin, voi pojat ne oli Ihania  ::)
ja vei minun sydämen  ;)
tästä bodista se kaikki alkoi <3

voisin kirjoittaa vaikka kirjan, kuvin Nagan bodin kasvusta isoksi "pojaksi"


Naga taitaa olla minulle sellainen elämän käsiten :)
ilman sitä ei ole Hessillä elämää....

toki pidän monesta muustakin chilistä juuri niiden makujen vuoksi

2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry

Sukkamies

Olen maistanu jauhetta, hyvää tavaraa. siksi laitoinkin omat siemenet kasvamaan :)
Lainaus käyttäjältä: Sukkamies - maaliskuu 29, 2011, 13:09:32 ip

Tälläistä vastausta juuri pelkäsinkin. haluan kuiten säilyttää makuaistini, ja rektumin.

Legoinsinööri

Vain jauhetta, mutta tänä kesänä on sentään kunnon lähtökohdat tuoreelle sadolle. Itse ainakin toivoisin isoa satoa tuosta, koska sitä jos saa kuivajauheeksi ison purkillisen, niin ei ole loppumisesta ainakaan hetkeen vaaraa. Mauste jolla saa helposti säädettyä ruoan tulisuutta ilman että tarvitsee kupillisia käyttää.

Niabo

Lainaus käyttäjältä: Legoinsinööri - huhtikuu 05, 2011, 14:56:39 ip
Vain jauhetta, mutta tänä kesänä on sentään kunnon lähtökohdat tuoreelle sadolle. Itse ainakin toivoisin isoa satoa tuosta, koska sitä jos saa kuivajauheeksi ison purkillisen, niin ei ole loppumisesta ainakaan hetkeen vaaraa. Mauste jolla saa helposti säädettyä ruoan tulisuutta ilman että tarvitsee kupillisia käyttää.


Nopeesti ne tolet nousee ja alkaaki mennä hyppysellisten sijaan lusikalla :)

FlinStone

Hype on varmaan iso syy että Naga on nyt niin suosittua kun se on. Varmaan samanlaisia, ehkä parempia (hölö-kohtaisia asioita) chilejä on olemassa, mutta kun Nagaa on ollut saatavilla ja siihen on oppinut iso joukko ja siten tykästynyt niin tietenkin sitä liputetaan :) Liputan minäkin ja ahkeraan käytän, mutta avoimena kaikelle uudelle. Ilman testausta ei voi sanoa :)

PP

Nyt olen maistanut Nagaa parissakin muodossa. Eilen messuilla kokeilin Nagavalkosipulia ja säilöttyä Nagaa ja juuri äsken savunagajauhetta. Toisin kuin oletin, säilötyt ei olleet mitään järkyttävää, vaikka aiheuttivatkin tyhjään mahaan melkoisen poltteen. Kuivattu tavara sen sijaan on kunnioitettavan tulista. Kokeilen sitä grillattujen nakkien päällä ja minimaalinenkin määrä potkii ihan riittävästi. Putkilo tulee riittämään kauan. Kuivatun mausta on mahdoton sanoa mitään, mutta säilykkeet oli hyviä. Ostin myös Nagan taimen, joten toleranssin laskua ei ole oletettavissa. :)

JaloPena

Lainaus käyttäjältä: PP - huhtikuu 09, 2011, 23:43:31 ip
Putkilo tulee riittämään kauan.


Tuskin.   :) 
Kohta vedät yhä tulisempia annoksia - kovin tuskin...  ;D
Meillä kaikki päätökset tehdään demokraattisesti äänestäen. Yleensä kuitenkin häviän äänin 0-1

#1581

Herpiili

Lainaus käyttäjältä: JaloPena - huhtikuu 09, 2011, 23:57:09 ip
Lainaus käyttäjältä: PP - huhtikuu 09, 2011, 23:43:31 ip
Putkilo tulee riittämään kauan.


Tuskin.   :) 
Kohta vedät yhä tulisempia annoksia - kovin tuskin...  ;D


Jostain syystä olen ainakin itse havainnut että jauheena kun tuota käyttää riittävän pitkään niin tehokkuus kummasti katoaa toleranssien noustessa, itse en nagajauheesta saa hikeä pintaan mutta sama määrä trinidad scorpionia tuntuu toimivan aivan eri tavalla.

coco

Jauheena/savunaga ja tuoreena on tullut maistettua!

Nakki

Kyllä tuota on maistettu/kautta syöty. Tuoreena uteliaisuudesta ja kokeilunhalusta, mutta semmosiin sessioihin tulee nykyään harvemmin ruvettua. Kuivatin Nagoista jauhetta, ruoan sekaan menee usein, maustekurkkuliemeen potkua antamaan jne. Kattella ja haistellakkin voi jos ei halua pataan siltä ottaa. Kavereita pitää sillä joskus kiusata jos liian äijää ollaan...rauhottuu kummasti. :D
Any marriage where the female is allowed to speak and wear clothing is doomed to failure. -Quark-

Tyttii

Kyllä siinä vaan on hyvä maku. Yhden kuivatun nagan kun laittaa chili con carnen joukkoon + muita chilitotteita


Esim. makea chilipaste ja kaikki muutkin kuvassa näkyvät tuotteet chilipapujen lisäksi tulisuuden kerrostumiseksi, niin kyllä kukkuu ja soi. Harmi ettei köyhänä opiskelijana tajunnut moisen ruuan helppoutta/halpuutta/hyvyyttä. Tosin tais 80-luvulla olla chilivalikoima mitä oli. Oliko jalapenoa/tabascoa sillon edes? Ukolla ei pakki meinaa yhtä pientä  ;) nagaa kestää, mulla ei ongelmia. Tavallista paprikaa en kestä. Hullua, eikö ??? Pojan kanssa syötiin kuivattu naga puoliksi. On se karmeaa kamaa, kuola valui vielä 10 min. päästä. Mitenkähän tuore sitten? Kun tuntuu tuore jalapenokin potkivan enemmän kuin säilyke.
Päiväkirja: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10978.0
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Mbk90

Ei ole tullut maistettua. Ehkä sitä tämän kesän jälkeen pääsee maistamaan.

Jahvetti

Meillä naga on ihan onneton rääpäle, saas nähdä tuleeko siitä podeja. Kukkii se ainakin, eli topia on.

Ehkä vähän ot, mutta tulihan kerrottua. ;)
#1530

Mä en ymmärrä pääsääntöisesti mitään mitä muut puuhaa! (copyright Räyhis)

Kerran olin niin selvinpäin, että aloin nähdä suoraan eteenpäin. (copyright Räyhis)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10863.0 Kausi 2012
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12830.0 Kausi 2013

Nizo

Tuoretta joskus ihan miniminikokoisen palan maistoin. Jauhetta on tupruteltu vähän sinne ja tänne.

Nagaesko


Nakki

Lainaus käyttäjältä: Nagaesko - heinäkuu 01, 2011, 06:10:26 ap
Kokeilin kyllä joo... Valitettavasti.  ;D http://www.youtube.com/watch?v=J8YLCIB-GKA


Tota, ei noin voi nauraa niin kuin toi tyyppi tos videolla. :D
Mut muuten hauska video, pieni chili näytti kaapin paikan. ;D
Any marriage where the female is allowed to speak and wear clothing is doomed to failure. -Quark-

Nagaesko

Niillä oli baarissa onneksi maitoa. Se rauhotti vatsan mutta suun polte jatku pitkään iltaan, eli tais olla varsin laadukas hetelmä.

DoZe

Tämä oli kyllä aika villiä tavaraa. Poltetta ei juurikaan, pelkkää tuskaa :D