maaliskuu 29, 2024, 08:29:48 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Paras olut, mitä olette maistanut?

Aloittaja masaiman, syyskuu 18, 2010, 20:01:03 ip

« edellinen - seuraava »

Ryhis

Kävinpäs muuten lidlissä tänään ja huomasin että edukkaasti (1,60-2,20€) lähtivät ainakin seuraavat oluet.

- Kukko Pils
- Kukko Lager
- Litovel dark
- Ale Coq

San Migueliakin löytyy välillä edukkaasti, vaikka se taitaa olla Prismassa kaikkein halvinta 1,65€/0,5l
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

chili123

Heineken, eipä ole tultu oikeen maisteltuu noita erikoisoluita pahemmin vielä
http://www.youtube.com/watch?v=S1ZZreXEqSY

sik

Jos pitää tummasta velkosta, niin Bohemia Regent toimii varmasti paremmin. Suosittelen!  :-*
http://olutopas.info/beers.php?olut=638

Larski

Tulipa maistettua italialaista olutta. Theresianer Strong Ale yllätti positiivisesti. Kylmänä tuossa maistu selvästi joku "joulumauste", lähinnä ittelle tuli mieleen joulusinappi tai joku vastaava. Lämmetessä tuo maku väheni aika rajusti.

Ei paras mitä oon maistanu, mutta kokeiltavan arvonen ja perin herkullinen kuitenki.

Nizo

Parhaasta en osaa sanoa, mutta pahinta on ollut Laitilan Kievari. En ole vielä tavannut yhtäkään ihmistä joka olisi koko pullollisen pystynyt juomaan. Järkkyä.

.tomppa.

lokakuu 07, 2010, 19:26:33 ip #45 Viimeisin muokkaus: lokakuu 07, 2010, 21:46:35 ip käyttäjältä Aji Inferno
en tiedä parhaista mutta kyllä kaikki menee kun on kylmää ja janottaa...

ainakin tänään kun tulin töistä niin maistui hyvälle   8)

P.S

Mape

lokakuu 07, 2010, 19:40:44 ip #46 Viimeisin muokkaus: lokakuu 09, 2010, 23:05:27 ip käyttäjältä Mape
En sano nyt että on parasta mutta itse pidin stallhagenin III
---

masaiman

Sai olutlistani juuri uuden kuninkaan:

Bambergs Spezialität Aecht Schenkerla Rauchbier Märzen- savuolut.

Pehmeämpää kuin Prykmestar savu, mutta silti savuisempi. Taisi olla vielä reilusti halvempikin kuin edm.

Seuraavaksi testissä:

-Anchor Liberty Ale
-Ayinger Leichte Bräu-Weisse

ja pari tutumpaa...

Mape

lokakuu 18, 2010, 21:49:10 ip #48 Viimeisin muokkaus: lokakuu 18, 2010, 21:51:06 ip käyttäjältä Mape
tänään tuli tuo Sinebrychoffin portter testattua ja itse en pitänyt tuota jälki mausta... liian tumma mun makuun... Suussa ollessa maku miellytti kovastikkin....


Seuraavaksi kaapissa odottelee jo Innis Gunn Oak Aged Beer
---

Kaltsu

Kannattaa tutustua kotimaisen pienpanimon Malmgårdin Dinkel ja Blond Ale oluisiin. Itse ainakin tykkäsin Dinkelistä. Näitähän saa joistakin maitokaupoista. Samalla tukee myös kotimaista pienpanimoa. ;)
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!

Larski

Lainaus käyttäjältä: Kaltsu - lokakuu 18, 2010, 22:00:51 ip
Kannattaa tutustua kotimaisen pienpanimon Malmgårdin Dinkel ja Blond Ale oluisiin. Itse ainakin tykkäsin Dinkelistä. Näitähän saa joistakin maitokaupoista. Samalla tukee myös kotimaista pienpanimoa. ;)

Samaista puljua voi sponsoroida kans käymällä tutustumassa panimoon paikanpäällä. Malmgårdin kartano kannattaa kans ehdottomasti katsastaa jos sille suunnalle eksyy. Ihan heti ei odottais Suomessa tuollaseen törmäävänsä. Panimon tuotoksia on ilmeisesti laajemmin tulossa nyt alkoihin. Huvila ESB on jo muutaman viikon komeillu alkojen hyllyissä ja Olutoppaassaki se oli heti noteerattu kuukauden oluseksi. Dinkeliä suosittelen kyllä kans kokeiltavaksi, jos ei muuten niin erikoisuutena koskapa spelttioluita ei taida ainakaan Suomesta muita ihan heti löytyä.

Lainaus käyttäjältä: mattson - lokakuu 16, 2010, 19:44:56 ip
Sai olutlistani juuri uuden kuninkaan:

Bambergs Spezialität Aecht Schenkerla Rauchbier Märzen- savuolut.

Mun suuhun tuo Märzen on melkosen paksua tavaraa. Melkeen turhan savuista omaan makuun. Itte suosin kahdesta "perus" Schlenkerlasta mieluummin Urbockia, joka valitettavasti on lähinnä vaan joulun aikoihin Alkon valikoimassa. Vehnä Schlenkerla on kuitenki aikalailla omaa luokkaansa ja mun mielestä noista paras. Ei oo niin kesäinen ku vehnäset yleensä eikä kuitenkaa niin tykkyä kamaa ku Märzen. Mukavan turpeinen maku.

Kaltsu

Lainaus käyttäjältä: Larski - lokakuu 18, 2010, 23:20:51 ip
Lainaus käyttäjältä: Kaltsu - lokakuu 18, 2010, 22:00:51 ip
Kannattaa tutustua kotimaisen pienpanimon Malmgårdin Dinkel ja Blond Ale oluisiin. Itse ainakin tykkäsin Dinkelistä. Näitähän saa joistakin maitokaupoista. Samalla tukee myös kotimaista pienpanimoa. ;)

Samaista puljua voi sponsoroida kans käymällä tutustumassa panimoon paikanpäällä. Malmgårdin kartano kannattaa kans ehdottomasti katsastaa jos sille suunnalle eksyy. Ihan heti ei odottais Suomessa tuollaseen törmäävänsä. Panimon tuotoksia on ilmeisesti laajemmin tulossa nyt alkoihin. Huvila ESB on jo muutaman viikon komeillu alkojen hyllyissä ja Olutoppaassaki se oli heti noteerattu kuukauden oluseksi. Dinkeliä suosittelen kyllä kans kokeiltavaksi, jos ei muuten niin erikoisuutena koskapa spelttioluita ei taida ainakaan Suomesta muita ihan heti löytyä.

Lainaus käyttäjältä: mattson - lokakuu 16, 2010, 19:44:56 ip
Sai olutlistani juuri uuden kuninkaan:

Bambergs Spezialität Aecht Schenkerla Rauchbier Märzen- savuolut.

Mun suuhun tuo Märzen on melkosen paksua tavaraa. Melkeen turhan savuista omaan makuun. Itte suosin kahdesta "perus" Schlenkerlasta mieluummin Urbockia, joka valitettavasti on lähinnä vaan joulun aikoihin Alkon valikoimassa. Vehnä Schlenkerla on kuitenki aikalailla omaa luokkaansa ja mun mielestä noista paras. Ei oo niin kesäinen ku vehnäset yleensä eikä kuitenkaa niin tykkyä kamaa ku Märzen. Mukavan turpeinen maku.


Huvila E.S.B. testasinkin ja olihan se kohtuu onnistunutta "kopiota" Fuller´s E.S.B:stä. Ilmeisesti amerikkaan tuota viedään, ovat kuulemma amerikkalaiset tykästyneet siihen kovastikkin. Kyllä Huvila/Malgård on ehdottomasti suomen laadukkain pienpanimo Plevnan lisäksi.
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!

Larski

Lainaus käyttäjältä: Kaltsu - lokakuu 19, 2010, 08:24:37 ap
Lainaus käyttäjältä: Larski - lokakuu 18, 2010, 23:20:51 ip
Lainaus käyttäjältä: Kaltsu - lokakuu 18, 2010, 22:00:51 ip
Kannattaa tutustua kotimaisen pienpanimon Malmgårdin Dinkel ja Blond Ale oluisiin. Itse ainakin tykkäsin Dinkelistä. Näitähän saa joistakin maitokaupoista. Samalla tukee myös kotimaista pienpanimoa. ;)

Samaista puljua voi sponsoroida kans käymällä tutustumassa panimoon paikanpäällä. Malmgårdin kartano kannattaa kans ehdottomasti katsastaa jos sille suunnalle eksyy. Ihan heti ei odottais Suomessa tuollaseen törmäävänsä. Panimon tuotoksia on ilmeisesti laajemmin tulossa nyt alkoihin. Huvila ESB on jo muutaman viikon komeillu alkojen hyllyissä ja Olutoppaassaki se oli heti noteerattu kuukauden oluseksi. Dinkeliä suosittelen kyllä kans kokeiltavaksi, jos ei muuten niin erikoisuutena koskapa spelttioluita ei taida ainakaan Suomesta muita ihan heti löytyä.

Lainaus käyttäjältä: mattson - lokakuu 16, 2010, 19:44:56 ip
Sai olutlistani juuri uuden kuninkaan:

Bambergs Spezialität Aecht Schenkerla Rauchbier Märzen- savuolut.

Mun suuhun tuo Märzen on melkosen paksua tavaraa. Melkeen turhan savuista omaan makuun. Itte suosin kahdesta "perus" Schlenkerlasta mieluummin Urbockia, joka valitettavasti on lähinnä vaan joulun aikoihin Alkon valikoimassa. Vehnä Schlenkerla on kuitenki aikalailla omaa luokkaansa ja mun mielestä noista paras. Ei oo niin kesäinen ku vehnäset yleensä eikä kuitenkaa niin tykkyä kamaa ku Märzen. Mukavan turpeinen maku.


Huvila E.S.B. testasinkin ja olihan se kohtuu onnistunutta "kopiota" Fuller´s E.S.B:stä. Ilmeisesti amerikkaan tuota viedään, ovat kuulemma amerikkalaiset tykästyneet siihen kovastikkin. Kyllä Huvila/Malgård on ehdottomasti suomen laadukkain pienpanimo Plevnan lisäksi.

X-porter oli tänä vuonna jopa päässy San Diego International Beer Festivaleilla hopealle portterisarjassa. Hattua täytyy nostaa panimomestarille. Valitettavan vähän tuota vaan Suomessa näkyy ku pääosa menee vientiin.

Plevnan Siperia on kyllä kieltämättä melko loistavaa tavaraa. Laitilan Imperiaali on kuitenki ehkä paras kotimainen mitä oon vielä päässy maistamaan. Pienpanimofestivaaleille kannattaa kesäisin suunnistella jokasen jota pätkääkää kiinnostaa Suomalaiset pienpanimo-oluset.

HannuH

Guinness Dublinissa. Hieman erimakuista kuin muualla. Mustaa kultaa taivaasta!

Kaltsu

Pikkuisen asian vierestä. Huomasin Lidlissä käydessä että se rikkoo paljousalennuslakia. Tietysti on turhaa nipoilua ::), mutta sen verran otti pattiin kun olis ollut halvalla Kukkoa laatikkotavarana, mutta en viitsi koko laatikkoa ostaa. Ei se kuitenkaan niin hyvää ole. Irtomyynnissä oli samaa Kukkoa, mutta "normaalihinnalla". Pakkohan se oli ostaa pari tölkkiä, kun Kukkoa teki mieli. Onko tietoa mihinkä voin vinkata asiasta. Lidliin siitä on ainakin turha valittaa.
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!

chili123

Hyvä minusta, että osa kaupoista pitää noita paljous alennuksia vaikka ei saisi. Itse en kyllä valittaisi yhtään :o
Oisit aukaissu paketin ja ottanut sieltä sisältä niitä niin olisit saanut paljous alennuksen hinnalla tai ainakin yleensä saa.

Kaltsu

lokakuu 23, 2010, 18:10:29 ip #56 Viimeisin muokkaus: lokakuu 23, 2010, 18:20:20 ip käyttäjältä Kaltsu
Lainaus käyttäjältä: chili123 - lokakuu 23, 2010, 18:04:41 ip
Hyvä minusta, että osa kaupoista pitää noita paljous alennuksia vaikka ei saisi. Itse en kyllä valittaisi yhtään :o
Oisit aukaissu paketin ja ottanut sieltä sisältä niitä niin olisit saanut paljous alennuksen hinnalla tai ainakin yleensä saa.


Niinpä niin, mutta kun sen yhden tölkin litrahinta on korkeampi mitä laatikon litrahinta. Ei siihen paketin aukaisut auta. Tottakai olutta on mukava ostaa alennuksella, mutta kun sen pitäisi koskea myös saman tavaran irtomyyntiäkin. Tässä tapauksessa litrahinta eroa oli 50 senttiä.

"Paljousalennuksen kieltämisen takia oluen hinnan on oltava sama ostipa sen pakkauksessa tai yksittäisenä pullona. Samalla tarjouksen on oltava voimassa vähintään kaksi kuukautta."
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!

Aji Inferno

Milwaukee's Best...  Eikun... se saikin miettimään millaista ois Milwaukee's Worst...  ;D

Ryhis

Viikin prismasta sai Laitilan Kukko Lageria 18,99€/24tlk.

Tosin kaksi viikkoa sitten. Olen varmaan postannut sen tännekin?
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Kaltsu

Alkossa käydessä mukaan lähti Nøgne Ø India Pale Ale. Vahinko vain että tätä kuulemma suurta herkkua joutuu vesikielellä odotteleen parisen päivää jotta hiivasakka laskeutuu pohjalle. Humalaisen oluen ystävänä tämä olut varmastikkin toimii, EBU:ja löytyy 88. Odotukset ovat korkealla aina kun puhutaan Nøgnen oluista.
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!