maaliskuu 29, 2024, 07:16:18 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Kasvuodotuksia?

Aloittaja JyriT, kesäkuu 20, 2002, 06:59:04 ap

« edellinen - seuraava »

JyriT

Morot!
Ensimmäinen lehtipari (sirkkalehtien jälkeen) rupeaa olemaan "jo" kahden sentin mitoissa :D
Onko jonkinmoinen venhähdys odotettavissa lähiaikoina, vai jatkuneeko hissuksiin kasvu pitkäänkin?
Lajikkeina Haba ja muutama toistaiseksi tunnistamaton  annuumun/jokumuumikä.. ainiin, eri lajien välillä on hurjia eroja taimipituuksissa, habat ovat vasta pikkuisia n. 4 cm ja isoimmat taimet ovat jo n.7 cm pitkiä! pikkuiset ovat vaihdettu jo isompiin purkkeihin ja jaettu kolmen kasvin ryhmiin.
Kunhan kasvavat isommiksi, niin täytynee lämästä kamera jalustaan ja makro kiinni ja ottaa muutama kuva lehdistä, jos onnistuisi noiden tunnistus..

br
Jyri
Nyt mä syön noi kaikki värilliset nakit pois, enkä huuda yhtään..
** AnonyymitChilinHydroKasvattajat **

huutomerkkiherra

no kyl ne siitä pikku hiljaa kasvaavat. mulla ainakin piti odotella pari kuukautta ennenkuin rupes näkymään kunnon kasvua. tossa muutama viikko sitten taimet oli surkeen olosia ja näkösiä, mutta nyt kun olen lannotellu biolanilla säännöllissti niiin jo rupes kasvamaan. lehtiin tuli ennennäkemätöntä vihreyttä ja kokoa kans! :D mutta kyllä mun hermoja koeteltiin kun viikko kausiin ei tapahtunnu yhtään mitään. etenkin yksi lajike (ei mitää tietoa minkä niminen) oli surkee ruppana kalpeine lehtineen. mutta kun vaihdoin isompaan ruukkuun ja alottelin lannoituksen niin viikon kuluttua se rupes kasvamaan kohisten. ei niinkään pituutta mutta leveys suunnassa. kasviksen pituus on vaivaset reilu kymmensenttiä ja leveys ainakin 15 cm ..ja ne lehdet, niiden perustella se erottuu muista edukseen, reilun kananmunan kokosia lätykköjä oikein tummanvihreellä ja paksulla pinnalla. pitkulaiset ja ohuet vihannekset sen sijaan kokevat omituisia nuukahtamisia, niistä tulee välillä J-kirjaimia (latva taipuu). aika näyttää mitä käy.
Teoria: chilien geeneihin on ohjelmoitu satunnaisgeneraattori joka arpoo mitä kasvi tekee seuraavaksi, riippumatta kasvattajan kyvyistä.