maaliskuu 28, 2024, 10:24:58 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


M: Poronlihaa suoraan tilalta/tuottajalta ilman välikäsiä

Aloittaja JohnnyBlade, lokakuu 29, 2011, 20:13:08 ip

« edellinen - seuraava »

jakari65

Paljonkohan tuo rahti on ollut niillä, jotka sitä kauemmas tilanneet. Ite tarvisin tuota lihaa n. 450 km:n päähän.

Jahvetti

Meille matkaa n.750km + lenkki Helsingin kautta n.110km lisää.
Puolikkaalle porolle tuli rahdin hinnaksi ehkä 30-35€, en muista, mutta Matkahuollon laskurin mukaan aika lähellä.

Tuoretta ja edullista poronlihaa, vertaa esim. Deliporo.
#1530

Mä en ymmärrä pääsääntöisesti mitään mitä muut puuhaa! (copyright Räyhis)

Kerran olin niin selvinpäin, että aloin nähdä suoraan eteenpäin. (copyright Räyhis)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10863.0 Kausi 2012
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12830.0 Kausi 2013

hessi

Onkos vasat tänä vuonna laihoja vai pulskia ? :)
eli 20kg  kokonainen?

2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry

Jahvetti

Lainaus käyttäjältä: JohnnyBlade - syyskuu 08, 2012, 23:16:54 ip

Pulleilta näyttävät elukat mitä olen tuolla metsässä nähnyt joten hyvät käristykset tiedossa.


#1530

Mä en ymmärrä pääsääntöisesti mitään mitä muut puuhaa! (copyright Räyhis)

Kerran olin niin selvinpäin, että aloin nähdä suoraan eteenpäin. (copyright Räyhis)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10863.0 Kausi 2012
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12830.0 Kausi 2013

Timpe198

Heps,

Olisin kanssa kiinnostunut puolikkaasta vasasta, mahtaneeko vielä olla saatavilla?

-T

lepi

Mikkeliinkin sopisi yksi puolikas, mitäköhän kuljetus olisi? Onko nuo lihapaketit merkitty ettei mene lihat sekaisin ::)

Huru-ukko


Jahvetti

#1530

Mä en ymmärrä pääsääntöisesti mitään mitä muut puuhaa! (copyright Räyhis)

Kerran olin niin selvinpäin, että aloin nähdä suoraan eteenpäin. (copyright Räyhis)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10863.0 Kausi 2012
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12830.0 Kausi 2013

JohnnyBlade

Peto tilanteen vuoksi vasojen määrä on huomattavasti oletettua pienempi joten uusia tilauksia en enää voi tätä kautta ottaa vastaan. Soittamalla on mahdollista tilata vielä.

Ja kyllä tilauksiakin on tullut hyvä määrä.

Kiitokset kaikille.

Suosittelen todellakin soittamaan 040 0959374

JohnnyBlade

Jo ketkä ovat kerenneet jo tilaamaan niin tietysti toimitetaan kunhan saadaan taas vasoja

Macc


Huru-ukko

Lainaus käyttäjältä: Huru-ukko - lokakuu 29, 2012, 22:16:10 ip
Vasan ottasin, jos likenee...

Tämä oli tarkoitus saada joulukinkuksikin toinen paisteista, mutta eipähän näkynyt. Nyt on kotimainen sianperseenpuolikas kinkkuna, joten tilaukseni raukeaa siihen. Eli turha lähettää, en nouda sitä.

Lainaus Johny bladen tekstistä:Suosittelen todellakin soittamaan 040 0959374. Soitin tuohon numeroon aika pian tuon tekstin jälkeen ja vasa luvattiin lähettää. Ja mainitsin myös että hyvissä ajoin ennen joulua tarvitaan. Oletteko omasta mielestänne luotettava kauppakumppani?

ChIlIDoG

Lainaus käyttäjältä: Huru-ukko - joulukuu 26, 2012, 10:24:45 ap
Lainaus käyttäjältä: Huru-ukko - lokakuu 29, 2012, 22:16:10 ip
Vasan ottasin, jos likenee...

Tämä oli tarkoitus saada joulukinkuksikin toinen paisteista, mutta eipähän näkynyt. Nyt on kotimainen sianperseenpuolikas kinkkuna, joten tilaukseni raukeaa siihen. Eli turha lähettää, en nouda sitä.

Lainaus Johny bladen tekstistä:Suosittelen todellakin soittamaan 040 0959374. Soitin tuohon numeroon aika pian tuon tekstin jälkeen ja vasa luvattiin lähettää. Ja mainitsin myös että hyvissä ajoin ennen joulua tarvitaan. Oletteko omasta mielestänne luotettava kauppakumppani?


Näin ulkopuolisen silmissä ja hitusen porotaloudesta tietävänä, oisko mitenkään mahdotonta että soittaa (tai laittaa viestiä) että peruu tilauksen. Se on lihan myyjälle aika kallis tikki kun lähtetetyt lihat menee pilalle.

Huru-ukko

Se viesti perumisesta on juuri tässä tilaus ketjussa. Ja eka puhelussa oli puhe että pitää tulla hyvissä ajoin ennen joulua.
Se oli aikuinen mies jonka kanssa puhuin. Oletan ettei tarvitse sanoa samaa asiaa monta kertaa kuin lapselle....

Toisaalta myös kun tälläistä kaupaa tehdään, kyllä siellä kuuluisi olla suoraselkäisiä miehiä joiden sanaan voi luottaa.
Täältä tilattu, ja tänne peruttu. Jos kauppias petti, en katso olevani velvollinen enempää tekemään. Jos vahinkoa tulee, niin ikävää se on kaikille. Minun vahinkooni tuli sitten se perinteinen sikakinkku, eikä poron vasa...
Loppuunkäsitelty minun puolesta.

tonttu

Loppuu varmaan aika pian forkkakaupankäynti, jos tämmönen jatkuu. Kirjota ny vielä paikallislehteen yleisökirjoitus, jotta viesti menee varmasti perille.

Huru-ukko

tammikuu 02, 2013, 17:23:56 ip #55 Viimeisin muokkaus: tammikuu 02, 2013, 17:30:48 ip käyttäjältä Huru-ukko
Lainaus käyttäjältä: tonttu - tammikuu 02, 2013, 11:04:51 ap
Loppuu varmaan aika pian forkkakaupankäynti, jos tämmönen jatkuu. Kirjota ny vielä paikallislehteen yleisökirjoitus, jotta viesti menee varmasti perille.

En ole kuullut ennen termiäsi "forkka" mutta ymmärrän tarkoituksen. En myöskään ymmärrä mikä kaupankäynti loppuu, eihän se ole edes alkanut minun osalta.
Enkä myöskään ymmärrä, miksi kirjoittaisin paikallislehteen " Uusi Rauma"....
Jos olet tosiaan noin huolestunut, niin soita sinne, siinähän se numero edempänä on. Kun en usko itse että sieltä mitään on tulossa kahdenkeskisen ensimmäisen ja ainoan keskustelun valossa.

tonttu

Niin, ihan vaan jotta Syyskuun kahdeksas on tämä ilmoitus jätetty. Porotilallinen on viimeksi käynyt täällä forkalla 12.12. Tämän foorumin (forkka) aihe, kun on hieman kesäsesonkimainen. Ja puhelimessa olet tilannut ja nyt tänne ilmoitat. Yhtä aktiivisesti varmaan Rauman sanomiakin luetaan Lapin suunnalla. Itselläni on tilaus tämän myyjän kanssa hoitunut esimerkillisesti. Ja jos jotain tilauksesta opin, niin sen, että poroerotukset eivät mene päivälleen kalenterin mukaan. Asiaan, kun tänä vuonna liittyy pedotkin naapuri-isäntien aikataulujen ja keliolosuhteiden lisäksi. Oma tilaukseni saapui 2kk siitä, kun minusta olisi ollut "kiva". Siitä erästä syötiinkin toista vuotta.

Elikkä hieman erikoinen mielenosoitus, jos jätät ilmoittamatta peruutuksen suoraan ja otat sen riskin, että kymmeniä kiloja huippu poronlihaa mätänee matkahuoltoon. Kaippa se elämänlaatu sillä paranee.

Mä voin ottaa kyllä peruutetun poron jos tulee tarjolle.

Huru-ukko

Miksi et ymmärrä sitä että puhe oli että jos ei lähetetä jouluun, ei lähetetä lainkaan.

davve

Pakko kehua kun aikaisemmin ollut muuta mutinaa
Tänään saapui aivan järjettömän hyvännäköistä lihaa parin ison laatikon verran.
Työnteosta ei tullut mitään kun kuola valuen miettii niitä lihoja...
Kun näin hyvää ja näin tuoretta tavaraa saa, niin pieni yllättävä odotus ei haittaa
Sellaista se on kun harrastaa suoraostamista eri elukoiden tuottajilta

JohnnyBlade

Varmaan mennyt tämä Huru-Ukon tilaus jotenkin ohi. Koita ymmärtää että niitä tilauksia oli useampia entä yksi ja että lihaa on saatavilla vain tietty määrä.

Selvitän tämän jutun nyt juurta jaksaen ja vastaan tänne ja saatanpa pistää rauman paikalliseenkin ilmoituksen. Aikuisia miehiä tässä ollaan mutta kiirettä on pitänyt.
Pahoittelut jos on joku hämminki tapahtunut.
Enkä ole täällä foorumilla kovin aktiivisesti käynyt seuraamassa kun ajattelin että otetaan yhteyttä puhelimitse. Enkä tiedä mitä tarkalleen mitä olet puhelimitse sopinut mutta lupaan kyllä ottaa siitä selvää.

Ja mitä tulee luotettavaan kaupankäyntiin niin kyllä pidämme itseämme luotettavana kauppakumppanina. Ainoat murinat ovat tulleet tältä Huru-ukolta.

Ensi syksynä otetaan jälleen uusia tilauksia.
Kiitokset kaikille hyvistä kaupoista.