toukokuu 11, 2024, 19:47:04 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Ensikertalainen + talvikasvattaja = ?

Aloittaja jepa, joulukuu 25, 2011, 03:01:25 ap

« edellinen - seuraava »

jepa

Terve, elikkä ekaa kertaa kasvatellaan ja veteen natikan paisteeseen meinasin laittaa  :) Jos ei muuten satoa synny niin ainakin ovat kesällä perinpohjin valmiita ulkoilemaan  ;D Ajattelin uhkarohkeasti tuonne olohuoneen nurkkaan ne bublerit iskeä ja natikan sinne luomaan oikein naapurin ja ohikulkijan päänkääntävää valoa.. Noh, eihän se ole kuin 250W joten kattotaan nyt että miten rajusti hohtaa. Eipä sen niin väliä oikeastaan =) Tilasin Fataliilta sen aloittelijan paketin ja siitä olisi tarkoitus valita joitain suht sopivia sisätiloihin, ehdotuksia? Osan siemenistä ajattelin säästää kesän parvekekasvatuksille..

Vesiviljelyn valitsin siksi koska näen sen jotenkin helpompana ja siistimpänä vaihtoehtona kuin mullan.. Tiiä sitten.. Mutta jotenkin ei vain huvita sen mullan kanssa sotkea  ;D ja onhan se nyt selvä että kasvit tuosta menetelmästä hyötyvät eniten..

Whili

Ihan vaikuttavaa meininkiä aloittelijalta. Lajikkeista saat hyvin tietoa chiliwikistä.
Itse suosittelisin jotain chinenceä, pink habaneroa jos pidät miedoista ja jos tulisempi miellyttää niin sudden death tai ...
Baccatumeista löytyy myös kompakteja ja maukkaita lajikkeita, esim. Aji Cristal.

Niin ja TERVETULOA foorumille ja HYVÄÄ JOULUA !!

Nizo


Huru-ukko


jepa

Kiitos vastauksista ja oikein hyvää joulua myös kaikille! Onneksi teoriapohja on ainakin suht hyvin hanskassa kun on seurannut näitä foorumeita jo jonkun aikaa ja muutama kaveri kyllä on kasvatellut myös samankaltaisilla vehkeillä mm. jallua ja nagaa niin on tullut seurattua ihan vierestäkin ja vähän opeteltua siinä sitte salaa  :) Nyt vasta sitten ite joulun kunniaksi päätin alottaa ihan itse harrastuksen kun se on aina tuntunut niin älyttömän.. hmmm.. vetovoimaiselta puuhalta  ;D Ennen mua esti se, että asuin niin pienessä asunnossa eikä ollut edes parveketta, mutta nyt asiat ovat toisin! Mut saas nähdä onko enää vaikka vuoden päästä sen isommat oleskelutilat kuin edellisessä kämpässä ;D On kuulemma sen verran koukuttavaa puuhaa tämä.. Mutta mm. lapsena unelmoin asuvani viidakossa, kai se on sitten mahdollista kohta..