huhtikuu 19, 2024, 13:06:57 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Tannisen chilikastikkeet

Aloittaja Chilijamppa, heinäkuu 07, 2013, 11:45:10 ap

« edellinen - seuraava »

Chilijamppa

Onko kukaan kokeillut noita Tannisen chilikastikkeita?

Itse maistelin töissä Tannisen tyrnisalaattikastiketta ja kyllä siinä selvästi oli käytetty jotain chiliä, mutta tulisuutta siinä ei ollut yhtään.

Wolfman

Keväällä messuilta ostin pari purkkia, hyvin mietoja mutta makunsa puolesta suht ok. Joskus foorumilla oli noista juttua, käytetyt lajikkeet vaihtelevat vähän senmukaan mitä sattuu milloinkin saamaan eli maku ja tulisuus saattavat vähän vaihdella (ja tuo tieto vahvistettiin tuolla messuilla). Tuon "laatuvaihtelun" jos hyväksyy niin sinänsä ihan ok sooseja, varsinkin silloin kun syömässä on kavereita jotka eivät oikein tulisesta välitä.

Jostain syystä poppamiehen soosit aiheuttavat sellaisen "en varmasti maista" reaktion osassa mutta Tannisen soosit kelpaavat  :o

Sihijuoma666

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 120 päivään. EI SE MITÄÄN!

Tannisen Tulinen Chilikastike ainakin on maistunut täällä. Eihän se kovin tulista ole mutta tarpeeksi moneen paikkaan. Maku on erittäin hyvä moneen paikkaan. Vaikka paljaaltaan!

Kärsä Babar

Kannattaa kokeilla savustettua valkosipulihilloketta Tanniselta. Todella hyvää.
Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903

NPhoBiaz

Jaan nyt omatkin kokemukseni Tannisen tuotteista.

- Tulinen ketsuppi: Mieto tulisuus, omasta mielestäni pahan makuista. Maistuu enemmän pyreelle kun ketsupille.
- Tulinen kastike: Ihan hyvä tuote esim makkaran päällä, mutta ei mikään ehdoton suosikki. Suht hyvä lämpö myös.
- Supertulinen kastike: Tämä on jo ärjyä tavaraa! Polte tulee heti ja ei pätkääkään pehmeästi vaan periksiantamattomasti repien. Loistava tuote. ;D

jiipee2

Tannisen chilituotteita en ole päässyt vielä maistelemaan, mutta kaupassa ohimennen maistoin maistiaisista savustettua valkosipulihilloketta ja oli aika namia.
entinen jiipee, nykyinen jiipee2

kilijano

Olin juuri lähdössä täkäläisiltä markkinoilta, kun päätin sittenkin ottaa yhden purkin Tannisilta. Kysyin vain löytyykö savukiliä ja myyjä kysäisi tykkäänkö valkosipulista. Kyllähän minä sellaisesta tykkään. En siinä sen tarkemmin katsonut etikettiä. Kotona vasta huomasin sen olevan jotain hilloketta ja valmistusaineena siirappia. Siltä se kyllä maistuukin; kauheaa siirappia jossa etäinen kilin häivähdys. Hinta suolainen ja maku imelä. En suosittele ostamaan sokkona.

Jani M

Lainaus käyttäjältä: kilijano - toukokuu 25, 2014, 14:03:56 ip
Olin juuri lähdössä täkäläisiltä markkinoilta, kun päätin sittenkin ottaa yhden purkin Tannisilta. Kysyin vain löytyykö savukiliä ja myyjä kysäisi tykkäänkö valkosipulista. Kyllähän minä sellaisesta tykkään. En siinä sen tarkemmin katsonut etikettiä. Kotona vasta huomasin sen olevan jotain hilloketta ja valmistusaineena siirappia. Siltä se kyllä maistuukin; kauheaa siirappia jossa etäinen kilin häivähdys. Hinta suolainen ja maku imelä. En suosittele ostamaan sokkona.


Hyvää se on, ei ehkä kannata hirveästi laitaa ruokiin, joissa ei kaipaa makeutta sekaan. Tanniselta suosittelen kokeilemaan mm. supertulista, mikä on aivan tajuttoman hyvää ja oikeasti tulista soppaa.

jaolsten

Se supertulinen ei mun makuun ollut vielä riittävän tulista. Pyysin niitä tekemään jotain oikeasti tulista.

Joo, maistoin teelusikallisen. Eivät uskoneet, että maiston koko lusikallisen, joten otin vielä toisen, ihan kukkupäällisen. 5 min juttelin myyjälle pokkanaamalla. Hah, taas sain lähtiessäni maistattajassa epäuskoisen päänpuristelun aikaiseksi.
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Jani M

Lainaus käyttäjältä: jaolsten - toukokuu 25, 2014, 23:47:44 ip
Se supertulinen ei mun makuun ollut vielä riittävän tulista. Pyysin niitä tekemään jotain oikeasti tulista.

Joo, maistoin teelusikallisen. Eivät uskoneet, että maiston koko lusikallisen, joten otin vielä toisen, ihan kukkupäällisen. 5 min juttelin myyjälle pokkanaamalla. Hah, taas sain lähtiessäni maistattajassa epäuskoisen päänpuristelun aikaiseksi.


Minä maistelin sitä myös teelusikallisen kerrallaan, ei se kovin nöyräksi pistänyt, mutta tuntui selvästi. Mutta se maku oli jotakin aivan käsittämättömän mainiota chinense-yhdistelmää. Väitän silti, että suurimmalle osalle se on jo aivan riittävän tulista, kyllä se aivan mainio pöytämauste oli. Viikon se purkki kesti. :D