Kirjoittaja Aihe: Aloittelijoiden chilikysymykset. Kysy täällä ensin!  (Luettu 1477764 kertaa)

Poissa sorrii

• 7pot
  • Ei sen niiv väliä ...
    • Profiili
Vs: Aloittelijoiden chilikysymykset. Kysy täällä ensin!
« Vastaus #10700 : Toukokuu 27, 2018, 14:39:27 ip »
Minä käytin alkuun chileillä Ortheksin Pauliina-ruukkuja pelkästään, ja tuli niitä osteltua hirmuvarasto parissa vuodessa. Sitten löysin vesiviljelyn ja samalla aloin harrastella passiivisia hydroja. Siinä ne Pauliinat on omiaan. Toki käyttöohjeita ei kannata Ortheksilta kysellä vaan Sorri'lta  8)
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°` Älä tee niikuin minä, vaan niinkuin viisaammat neuvoo `°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø

Poissa Vuorikaskas

• Habanero
    • Profiili
« Vastaus #10701 : Toukokuu 27, 2018, 16:03:09 ip »
Osaako joku kertoa että onko jollakin chililajikkeella pyöreät siemenet perinteisen litteän muodon sijaan?

No minulle ei tule mieleen, mutta kaikkiin lajeihin en ole tutustunut vaan ainoastaan viiteen yleisimpään: C. annuum chinense frutenscens baccatum pubescens.  Näistä viimeisellä on muista sen verran poikkeavat siemenet että en lähtisi tietämättä arvaamaan. 

Pyöreistä tulee mieleen hajuherne, jota tänään kylvin.   :D  Toki myös kaalit, unikot ja tupakat, mutta ne on tosi pieniä.

Lajikkeiden siemenet ei niin kauheesti yleensä poikkea toisistaan.  Lajit on vähän toinen asia.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 27, 2018, 16:31:12 ip kirjoittanut Vuorikaskas »
Ilman tärkeyttä ei moni näissä hommissa hoksota.

Poissa miiksuli

• Aji Cristal
    • Profiili
« Vastaus #10702 : Toukokuu 29, 2018, 00:01:12 ap »
Mua kiinnostaa nuo valkoset paiseet keskisuonen vieressä, mitä ne on? Ei näyttäis olevan minkään öttimönkiäisen tekosia. Kuvassa eri lehti. Toinen ehtinyt tippua juuri pois ja siksi myös violetti kun tummuu kovassa käytössä tommoseksi.

« Viimeksi muokattu: Toukokuu 29, 2018, 00:02:58 ap kirjoittanut miiksuli »