maaliskuu 28, 2024, 10:12:09 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Chilien lämminsavustus

Aloittaja tonttu, heinäkuu 19, 2009, 14:11:57 ip

« edellinen - seuraava »

tonttu

Mites tämmönen? Onko paljon jengi kokeillut? Mulla ei oo vielä grillikatos ja muuratut hässäkät valmiina, niin ei pysty järeää kalustoa käyttämään. Tänä vuonna siis lämminsavustetaan sitävarten tehdyssä pöntössä. Kui pitkiä aikoja ootte antanu ja missä lämpötilassa? Mulla varastossa omenapuuta, leppää ja katajaa näitä varmaan kaikkia kannattaa käyttää... Mites tuo sokerin lisääminen soppaan, sopiiko myös chilien kanssa?

wille

Itse oon savustellut sähkösavustimella. Oon antanut muodostaa kunnollisen paksun savun pönttöön ja lämpöjenkin nousta jonkin verran, sitten töpseli irti ja sama uudelleen... Kannattaa tarkailla chilejä vähän väliä, palavat tosi helposti. Kuivaksi niitä ei oikein tuolla menetelmällä saa, vaan ne pitää kuivattaa sitten jälkeenpäin erikseen. Maku ja tuoksu on olleet mainiot. Sokeria en ole lisännyt.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

Hombre

Tavallisessa savustuspöntössä ainakin palavat nopeammin kuin ehtii kissaa sanoa.
"Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista."
R.Repomies

MikaK

Tänään savustin pienen määrän habaa leppälastuilla ja parilla katajanoksalla normilaatikossa rengaspolttimen päällä. Kaasu mahd pienelle ja kolmisen tuntia myöhemmin oli chilit rapsakoita. Pidempään ja olisivat palaneet. Nyt menivät hyllylle kuivumaan ja kotiuduttua pitää kokeilla jauhamista.

tonttu

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=5877.60

Tossa savustelen lämminsavulla, tosin en vielä chilejä, mutta paprikoita kuitenkin, chilit pääsi sitten tuohon savunmakuun lopputuotteessa.