huhtikuu 16, 2024, 20:28:13 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Keppanakellari - kunnon pihviä

Aloittaja Juster75, huhtikuu 14, 2004, 21:23:36 ip

« edellinen - seuraava »

Torakka

kyllä mulle kelpaa ja varmaan heldone tulee myös messiin ja forssassa pitäs olla myös lisää kasvattelijoita ja jos jollain on mökkejä vaikka räyskälässä niin kesällä vaan keppana chili miitti pystyyn mä oon ainakin mukana

Khan

Lainaus käyttäjältä: "Sahkolaite"Olisiko keppana muuten hyvä paikka pitää jonkinlaista Hämeen kasvattelijoiden miittiä ?? Kommentteja?


Kyllähän se vois olla aika toimiva, mutta sit tarttis varmaan varata se
ettei mennä sinne mussuttamaan nagaa tms. kaikkien viattomien ihmisten eteen.  
:twisted:
Yks vaihtoehto mikä tulee mieleen on rehtilä (jos joku tietää missä se on)
Kohtuu tilava, mutta sit tarttis tuoda omat ruuat ja juomat, minkä ei luulisi olevan mikään kovin suuri ongelma.
Ja mikäli olen oikein ymmärtänyt niin ei ole mikään kovin kallis.
Täytyy siis lyödä hitaat hämäläiset päät yhteen ja miettiä  :lol:
#115

Torakka

keppana olis siitä kova että sieltä sais harmagedonit ja keppanaa ei varmaankaan pysty varaaamaan koska sienne ei saa ees pöytä varauksia... mutta menee vaikka kesällä joskus niin en uskois että oli paljoo porukkaa siel syömässä

Zan

Itse en ole harmageddonia syönyt, mutta kyllä sitä vielä joskus aijon ;D
Pari kilsaa Keppanaan ja ahh syömään <3  Olen kyllä kuullut mahtavia juttuja niistä jotka ovat harmageddonin syöneet, varsinkin niistä jotka eivät sitä ennen olleet syöneet. Tunnen porukkaa keppanasta ihan mukavavasti ja saan aina nauraa niille ihmisille jotka huutavat tuskissaan vettä pihvin jälkeen. Suosittelen kuitenkin kyseistä paikkaa kaikille.

ja tuossa äsken kun sanottiin ettei siellä kesällä ole porukkaa paljon syömässä. You are wrong!

MikkoM

Tuli lauantaina syötyä harmageddoni Aamulehden jutun innoittamana, mutta ei se nyt niin tulista ole mitä varoitellaan, Habaneron maku oli erittäin mieto, juotavaan ei tarvinut turvautua. Pienehkö pettymys tulisuuden osalta siis.
Paikka oli muuten ihan tupaten täysi, ruokaa sai odottaa tunnin.

Tampereelta löytyy ainakin nämä jotka ovat tulisempia:
- Pancho Villa , Macho Mexicano tulisuudella 5
- Napolin Habaneropizzat.
- Star & Moonlightin  sapuskat, tosin kokki tekee meikäläiselle extratulisena kun tietää että pidän.
- Hookin wingsit suicide kastikkeella lienee myös tulisempia, tosin viimemaistelusta on aikaa.

Löytyhän netistä lisääkin juttua tuosta piffistä (ei ole minun blogini) :
http://www.jocka.fi/?p=989
Ja Aamulehden juttu:
http://www.aamulehti.fi/sunnuntai/teema/ihmiset_paajutut/5188960.shtml

Janne

Lainaus käyttäjältä: "MikkoM"Tuli lauantaina syötyä harmageddoni Aamulehden jutun innoittamana, mutta ei se nyt niin tulista ole mitä varoitellaan, Habaneron maku oli erittäin mieto.

Tällaista olen uumoillutkin. Eniten artikkelissa (olikohan se Aamulehdessä, motoristien Harmageddon -klubista kuitenkin) hämäsi se, että useaan kertaan kuvailtiin makua kammottavan pahaksi sen tulisuuden lisäksi. Tai ainakin sellaisen kuvan jutusta sai. Ilmeisesti ei kuitenkaan mitään ihan syömäkelvotonta ollut?
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

MikkoM

Lainaus käyttäjältä: "Janne"
Tällaista olen uumoillutkin. Eniten artikkelissa (olikohan se Aamulehdessä, motoristien Harmageddon -klubista kuitenkin) hämäsi se, että useaan kertaan kuvailtiin makua kammottavan pahaksi sen tulisuuden lisäksi. Tai ainakin sellaisen kuvan jutusta sai. Ilmeisesti ei kuitenkaan mitään ihan syömäkelvotonta ollut?


Juu sama hämäsi meikäläistäkin, mutta ei ollut kammottavaa. Ihan normi pihvi jossa chili hakkelusta välissä ja grillattu banaani päällä. Eli pihvi oli ihan hyvän makuinen :)

Jassu

Ok, eli pihvi ei ole karunkokoinen eikä mikään sikahintainenkaan - pitää tässä lomalla käydä vielä huitasemassa toi huiviin...
Jassu @ chilit.net
Suomen Chiliyhdistys ry:n jäsen #028

Jassu

Lainaus käyttäjältä: "MikkoM"Tuli lauantaina syötyä harmageddoni Aamulehden jutun innoittamana, mutta ei se nyt niin tulista ole mitä varoitellaan, Habaneron maku oli erittäin mieto, juotavaan ei tarvinut turvautua. Pienehkö pettymys tulisuuden osalta siis.


Tänään pistäydyin keppanakellarissa vetämässä Harmageddonin, uskomaton pettymys:

- ei tulisuutta
- sairaan suolainen (juonut tässä nyt illalla 3 litraa limua ton janon takia)

Täti kun toi pihvin pöytään heitteli "tässä tää mikä saa taatusti naaman punaiseksi" ja kun lueskelin "kauhutarinoita" missä aikarajaksi pihvin syönnille annettiin tunti ja maksimissaan sai yhden tuopin juoda maitoa, niin alkoi itkettää. Harmageddon Pihvi + iso kasa kermaperunoita + se paistettu banaani upposi helttaan 9 minuutissa - eikä juotu mitään. Kaavin lopuksi vielä kaikki ne chilitahnat sieltä lautaselta huiviin.

Eipä kannata tuon takia mennä keppanaan kyllä, vaikka muuten ihan sympaattinen paikka onkin.

edit: ainiin, foto osittain syödystä annoksesta: http://kuvat.net/displayimage.php?album=165&pos=61
Jassu @ chilit.net
Suomen Chiliyhdistys ry:n jäsen #028

ottulo

Käytiin porukalla tuolla tänään, ja pakkohan sitä harmageddonia oli kokeilla. Chiliä oli jonkin verran, saahan tolla poltetta suuhun. Loppuun en saanut syötyä, mutta syytän siitä sitä mahdotonta SUOLAN MÄÄRÄÄ joka siinä lihassa oli. Siinä kun on sivussa vielä lohkoperunat, joissa niissäkin oli "tavallista enemmän" suolaa, niin ei vaan saa syötyä.

Muut ei kyllä chili-ihmisiä ole, joten eivät edes maistaneet.

Vivo

Pitihän toi Harmageddon itsekin käydä kokeilemassa. Lisukkeeksi otin kermaperunat ja juomaksi piimää, siltä varalta että annos olisikin erittäin tulinen. Suolaa oli tosiaan käytetty reilusti. Habaneron makua en annoksesta etsimälläkään löytänyt. Pihvien välissä olevassa tahnassa oli reilusti chilin siemeniä joukossa. Tulisuutta oli oikeastaan havaittavissa vain pihvisuupalan jälkeen kuumia kermaperunoita syödessä. On tietysti mahdollista että aiemmin aamulla verrokin vuoksi syöty Pepper-kingin mansikkakarkki olisi vaikuttanut annoksen tulisuuden tunteeseen. Seuraavan päivän polte oli kuitenkin samaa luokkaa, kuin Amarillon Habanerodipin aiheuttama tunne.

Pistää miettimään onkohan kokki koskaan maistanut kehittämäänsä annosta? Suolan määrää pitäisi vähentää ehdottomasti. Siitä lähtien kun olen alkanut käyttämään chiliä enemmän ruoanlaitossa, suolan määrä on automaattisesti vähentynyt. Ruoan voi maustaa paremmallakin tavalla, kuin suolalla ;)

Kuva koskemattomasta annoksesta, kieltämättä ihan herkullisen näköinen

Soppamies

Lainaus käyttäjältä: "Vivo"Kuva koskemattomasta annoksesta, kieltämättä ihan herkullisen näköinen

Nyt on ihan pakko kysyä, että onhan tämä ironiaa?
I'm bigger than you and higher up the food chain. Get in my belly!

a.k.a. dazler@ircnet

Vivo

Oho, lainausmerkit unohtui. "herkullisen näköinen" ja ivallinen hymiö kuvastaa paremmin tunteita em. annoksesta. Kuvasta kuitenkin näkee pihvin päälle asetellun silvotun banaanin, palaneet korppujauhot sekä annoksesta tihkuvan rasvan. Jos jotain hyviä puolia annoksesta etsii, niin lisukkeena olleet kasvikset olivat Harmageddonin maistuvin osa.

Täydennettäköön vielä edelliseen viestiini selkeyden vuoksi, että annos ei todellakaan ollut hyvän makuinen. Leivitetystä porsaan ulkofileestä pyydetty hinta 20,05€ on myös melko suolainen.

Torakka

hei poijaat te ette taida edes tietää että harmageddonissa ei ole niin paljoa suolaa vaan jotain 10 erilaista intialaista maustetta jotka tekee siitä suolaisen makuisen kysyttiin ihan kaverin kans ja jos haluatte parempaa kun harmageddon suosittelen tappaja sikaa.....

Jassu

Lainaus käyttäjältä: "Torakka"hei poijaat te ette taida edes tietää että harmageddonissa ei ole niin paljoa suolaa vaan jotain 10 erilaista intialaista maustetta jotka tekee siitä suolaisen makuisen kysyttiin ihan kaverin kans


No kyllä siellä suolaa on, sen verran annos janotti. Ja mulle ihan sama mitä siellä on jos se niin suolaiselta maistuu, on maustaja epäonnistunut ja pahasti - ihan sama vaikka olis Jamaikalaista mausteseosta tai eskimoiden mausteita.

Lainausja jos haluatte parempaa kun harmageddon suosittelen tappaja sikaa.....

Tässä haettiin tulisuutta ja sitä miltä annos muuten maistuu / näyttää. Itse sanoisin että ei se tappajasika sen kummempaa ollut.
Jassu @ chilit.net
Suomen Chiliyhdistys ry:n jäsen #028

Torakka

oma mielipiteeni on että tappaja sika on parempi yms ei kumpikaan tulista ole jos siitä lähdetään. :roll:

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: "Soppamies"
Lainaus käyttäjältä: "Vivo"Kuva koskemattomasta annoksesta, kieltämättä ihan herkullisen näköinen

Nyt on ihan pakko kysyä, että onhan tämä ironiaa?


Mulle toi kuva toi kyllä ihan veden kielelle! Juuri sopivan palaneen rasvaisen herkullista!!! :D

Soppamies

Lainaus käyttäjältä: "Aji Inferno"
Lainaus käyttäjältä: "Soppamies"
Lainaus käyttäjältä: "Vivo"Kuva koskemattomasta annoksesta, kieltämättä ihan herkullisen näköinen

Nyt on ihan pakko kysyä, että onhan tämä ironiaa?

Mulle toi kuva toi kyllä ihan veden kielelle! Juuri sopivan palaneen rasvaisen herkullista!!! :D

Noniinno, musta se näytti jauhelihapihviltä jonka päälle on kaadettu kaikki paistojätteet paistinpannulta jossa on jo paistettu 3-pannullista jauhelihapihvejä, ja aseteltu sitten päälle poikittain joku banaaniesanssilla maustettu makukondomi. :-p
I'm bigger than you and higher up the food chain. Get in my belly!

a.k.a. dazler@ircnet

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: "Soppamies"
Lainaus käyttäjältä: "Aji Inferno"
Lainaus käyttäjältä: "Soppamies"
Lainaus käyttäjältä: "Vivo"Kuva koskemattomasta annoksesta, kieltämättä ihan herkullisen näköinen

Nyt on ihan pakko kysyä, että onhan tämä ironiaa?

Mulle toi kuva toi kyllä ihan veden kielelle! Juuri sopivan palaneen rasvaisen herkullista!!! :D

Noniinno, musta se näytti jauhelihapihviltä jonka päälle on kaadettu kaikki paistojätteet paistinpannulta jossa on jo paistettu 3-pannullista jauhelihapihvejä, ja aseteltu sitten päälle poikittain joku banaaniesanssilla maustettu makukondomi. :-p


Mutta oikeasti, mikä voisi olla parempaa - ainakaan kello 3 aamuyöllä, muutaman kaljan jälkeen? :D

Volitans

Lainaus käyttäjältä: "Aji Inferno"
Mutta oikeasti, mikä voisi olla parempaa - ainakaan kello 3 aamuyöllä, muutaman kaljan jälkeen? :D


Vaikka kunnollinen chilihampurilainen?

jäsen
Suomen Chiliyhdistys ry