huhtikuu 26, 2024, 00:11:16 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Mun chilit, kausi 2014

Aloittaja joseplluissans, maaliskuu 06, 2014, 17:57:09 ip

« edellinen - seuraava »

joseplluissans

Eli alotetaan oma päiväkirja. Pari viikkoa sitte laitoin tämmöset multiin:
lebanese marbles, tepin, pimenta de neyde, piri piri, trepadeira werner, ñora, flexuosum, aji gusanito, biquinho, 7pot, aji charapita, starfish. Toistaiseksi kaikki flexuosumia lukuunottamatta on itäny  :)
Vielä ois tarkoitus laittaa joku laji vesiviljelyyn...
Bassoa länkyttävä chilinsyöjä Tampereelta.

Doodle

Tervetuloa mukaan ja mukava, että aloitit päiväkirjan pitämisen. Hienon basson olet löytänyt avatar kuvaksesi myös ;)

joseplluissans

Lainaus käyttäjältä: Doodle - maaliskuu 06, 2014, 18:15:00 ip
Tervetuloa mukaan ja mukava, että aloitit päiväkirjan pitämisen. Hienon basson olet löytänyt avatar kuvaksesi myös ;)

Joo, toi on väliaikainen avatar. Teen juuri samanlaista bassoa itse, joten eräänlainen inspiraatio tuokin.
Bassoa länkyttävä chilinsyöjä Tampereelta.

joseplluissans

Ai niin, ennestään siis talvehtineita lajeja: keltanen rocoto, rawit, habanero ja bolivian rainbow.
Bassoa länkyttävä chilinsyöjä Tampereelta.

joseplluissans

Voisin vielä mainita, että nuo tämän kauden siemenet on saatu jäsen jozpelta, lukuunottamatta itse tuomiani ñoria. Iso kiitos jozpelle! (tällä hetkellä on itämisprosentti muuten aika huikee, 36 istutetusta siemenestä oli aamulla itämättä vain 10, valitettavasti ainoa itämätön on flexuosum. Mutta odotellaan sitäkin vielä)
Bassoa länkyttävä chilinsyöjä Tampereelta.

bobster

Villit on hitaita itämään. Kuukausi ei ole pitkä aika. Jaksamista toivotan. :)
Freedom's just another word for nothin' left to lose- Kris Kristofferson

joseplluissans

Lainaus käyttäjältä: bobster - maaliskuu 07, 2014, 12:23:14 ip
Villit on hitaita itämään. Kuukausi ei ole pitkä aika. Jaksamista toivotan. :)

Joo, olen kuullu. Mihkä tässä kiire ois, valmiissa maailmassa...
Bassoa länkyttävä chilinsyöjä Tampereelta.

joseplluissans

Oon vähä huono pitään päiväkirjaa :/ Jos sais joskus aikaan jopa ottaa kuvia noista :-\
Anyways, tilanne on seuraava: lajeja on runsaasti, yksi kutakin. Kaikki on nyt ollu reilun viikon lasitetulla partsilla ja kylmimpinä öinä on lämpötilaa saanu pidettyä korkeempana kun partsin ovi on ollu kokonaan auki. Viilentyypähän kämppä samalla. Viime yöksi kannoin kuitenki pienimmät sisään. "Ulos" jäi ainoastaan ylivuotiset ja NFT-kasvit.
Saiskohan aikaseks ottaa kuvia viikonloppuna...
Bassoa länkyttävä chilinsyöjä Tampereelta.

NPhoBiaz

Lainaus käyttäjältä: joseplluissans - toukokuu 28, 2014, 09:47:29 ap
Oon vähä huono pitään päiväkirjaa :/ Jos sais joskus aikaan jopa ottaa kuvia noista :-\


Mielelläni näkisin ainakin, miten teikäläisen Ñora jakselee. ::)
Omaani taidan lannoitella vähän epätasapainossa.

joseplluissans

Lainaus käyttäjältä: NPhoBiaz - toukokuu 28, 2014, 16:07:38 ip
Lainaus käyttäjältä: joseplluissans - toukokuu 28, 2014, 09:47:29 ap
Oon vähä huono pitään päiväkirjaa :/ Jos sais joskus aikaan jopa ottaa kuvia noista :-\


Mielelläni näkisin ainakin, miten teikäläisen Ñora jakselee. ::)
Omaani taidan lannoitella vähän epätasapainossa.


Jos kovasti yrittäisin...
Bassoa länkyttävä chilinsyöjä Tampereelta.

joseplluissans

No nyt ois jonkunäkönen perhepotretti "keskikokosista" jotka nostin sisälle yöksi. Vasemmalta oikealle: Ñora, starfish, Neyde, biquinho, Werner ja piri piri.


Sent from my härveli using tapatalk

Bassoa länkyttävä chilinsyöjä Tampereelta.

NPhoBiaz

Noniin, komeeltahan siellä jo näyttää. :)
Kyllä noi sun yksilösi paremmin voivat kuin sisarensa, jotka nuokkuvat nyt omalla ikkunalaudallani. Ne kasvaa pituutta, muttei leveyttä. :D

joseplluissans

Joo, ihan hyvin noi voi. Ainahan sitä toivois että vähän isompia olisivat...

Sent from my härveli using tapatalk

Bassoa länkyttävä chilinsyöjä Tampereelta.

joseplluissans

kesäkuu 10, 2014, 21:38:20 ip #13 Viimeisin muokkaus: kesäkuu 10, 2014, 21:41:38 ip käyttäjältä joseplluissans
Bolivian sateenkaari on tällä hetkellä ainoa kypsiä podeja kantava, harmi vaan että ovat enempi koristeita.
http://i1291.photobucket.com/albums/b554/joseplluissans/20140610_212046_zpsnzfjfbpc.jpg
Ja tossa yleiskatsaus (isoin on toisen vuoden rawit):
http://i1291.photobucket.com/albums/b554/joseplluissans/20140610_213227_zps1m2h5j63.jpg

Sent from my härveli using tapatalk
Bassoa länkyttävä chilinsyöjä Tampereelta.

NPhoBiaz

Ai sullakin toi Ñora vähän kaartaa lehtiä alaspäin. Ilmeisesti se on tälle sitten ominaista. :D Onko tuo yksilö kylvetty samaan aikaan kun minunkin?

joseplluissans

Joo, toi ñora taitaa olla oikeanpuolimmainen pöydällä olevista. Samaan aikaan kylvetty kaikki paitsi ylivuotiset ja NFT-kasvit.

Sent from my härveli using tapatalk

Bassoa länkyttävä chilinsyöjä Tampereelta.

NPhoBiaz

Juu kyllä minä sen sieltä bongasin, olenhan omaanikin katsellut joka päivä. :D Erikoisesti nuo lehdet ovat käppyrällä.
En tiedä mitä kaikkia seikkoja kasvunopeuteen vaikuttaa, mutta mun Ñora on melkein puolet pidempi, haarautuu ja tekee kukkia. ???

joseplluissans

Mulla on tommosia vahvoja jässiköitä. Parvekkeella ku ovat, niin yölämpöhän siellä laskee, toisaalta taas päivälämpö saattaa nousta 30 asteeseen...

Sent from my härveli using tapatalk

Bassoa länkyttävä chilinsyöjä Tampereelta.

chilifellow

Hei, laita tarkka kuva C.a. Pimenta Norasta. Mistäpäin se on kotoisin? Olikse matkamuisto?

Thanx!
# www.chiliyhdistys.fi / jäsen 058 #

joseplluissans

Lainaus käyttäjältä: chilifellow - kesäkuu 12, 2014, 17:35:40 ip
Hei, laita tarkka kuva C.a. Pimenta Norasta. Mistäpäin se on kotoisin? Olikse matkamuisto?

Thanx!

Kun olen puoliksi espanjalainen, tulee käytyä kerran vuodessa syntysijoilla. Tädiltäni nappasin pari kuivattua ñoraa ja niistä siemenet talteen. Laitan kuvan ku ehdin/muistan...
Bassoa länkyttävä chilinsyöjä Tampereelta.