maaliskuu 29, 2024, 08:01:39 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Ylöjärven polte 2013

Aloittaja jaolsten, marraskuu 02, 2012, 21:46:29 ip

« edellinen - seuraava »

jaolsten

-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

jaolsten

joulukuu 27, 2012, 00:28:16 ap #41 Viimeisin muokkaus: joulukuu 27, 2012, 00:31:39 ap käyttäjältä jaolsten
Aiemmin tänään muokkasin aloitusviestiin tämänpäiväiset idätykset. Huisia. Otin kuvia kans. Ja piti kirjoittaa muutamalla vitsillä sävytetty kuvapostaus. Ei tipu. Muistaakseni viimeksi vajaa kuukausi sitten heitin mielestäni hyvän läpän kuvien väliin, mutta kukaan ei nauranut. Parempi siis pysytellä asialinjalla.

Pesin tänään levääntyneitä vesiviljelykamoja ja hoidin kasveja parhaani mukaan. Jewe kertoi omassa päiväkirjassaan, ettei vielä ota käyttöön näitä esim. mulla olevia vimpaimiaa, kuten NFT:tä, EBBejä yms. Mun on pakko. Aika/tarkkuus ei riitä pitämään hengissä pelkässä kivivillassa asustelevaa taimea. Lannoiteväkevyyskin on helpompi säätää isoon vesimäärään. Imo.


Kaakkoisikkunoiden alta löytyy rappuset, joiden alla viljellään chilejä. vau.


Rocoto Red Peruvian:t kasvaa nyt sivuille päin. Kohta joutavat Bubleriin vierashuoneeseen ja lopulta isoihin amppeliruukkuihin.


Flexukin pitää NFT:stä


Lautalta poimitut chilinvauvat kivivilloissa









RuuhkaEBB


Chaguanas tekee jo lupaavia ryppyisiä lehtiä


Toinen ja kolmas Flexuosum. Kaikki säästetään ensi kesään.


EBB *3


EBB1


EBB2


Ja 3.


NFT


Helikopteri. Tulee taas mieleen Euroviisukappale "Missä miehet ratsastaa" ja siitä tehty hieman härskimpi "musiikkivideo". Yök.

EBB:eissä vielä lannoitus 1.5-2.0. Typpeä inan vähemmän, kuin fosforia/Kaliumia. NFT:ssä toisin päin. Haittaakse?
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

HSuomi

Tuun tänne kyselemään tyhmiä tosta vesikasvatuksesta:

Mitä sitten kun noi kasvit alkaa olla isompia, mihin ne sitten siirretään? Onko sulla sadalle kasville omat vesiämpärit? Vai voiko noi jotenkin laittaa multaan?
En ole koskaan ymmärtänyt että mitä noille tehdään ton vedessä idätyksen jälkeen.

jewe

Vimpaimia tulee mullakin käyttöön varmaan heti vuodenvaihteen jälkeen kun tila loppuu idätysboxista.

Tyhmä kysymys minultakin, voiko NFT:tä tosiaan käyttää taimien esikasvatuksessa ?
Eikös juuret kasva kiinni siihen mattoon ja siirtäminen myöhemmin hankalaa ilman vaurioita.

jaolsten

Lainaus käyttäjältä: HSuomi - joulukuu 27, 2012, 03:00:23 ap
Tuun tänne kyselemään tyhmiä tosta vesikasvatuksesta:

Mitä sitten kun noi kasvit alkaa olla isompia, mihin ne sitten siirretään? Onko sulla sadalle kasville omat vesiämpärit? Vai voiko noi jotenkin laittaa multaan?
En ole koskaan ymmärtänyt että mitä noille tehdään ton vedessä idätyksen jälkeen.
Jep. Siis nuo kasvit kierrätetään alkuun eri vesiviljelmien läpi ja ollessaan riittävän isoja osa jää veteen ja osa siirretään multaan. Hydropaikkoja mulla on isoille kasveille kesällä n. 15kpl, loput ovat isoissa astioissa turpeessa.

Oon täyttänyt esimerkiksi 10l ämpärin 1/3 asti turpeella. Siihen kourallinen kanankakkaa ja kourallinen multaa ja päälle kunnon kastelu. sitten oon muotoillut turpeesta sellaisen "tornin/keon", jonka ympärille lasken chilin vesijuuret. Ja sitten varovaisesti ämpäri täyteen turvetta ja kunnon kastelu. Vesijuurten vuoksi turve tarvii alkuun pitää aika kosteana. Ja kasvu tuossa pysähtyy 3-4viikoksi.


Lainaus käyttäjältä: jewe - joulukuu 27, 2012, 09:19:36 ap
Vimpaimia tulee mullakin käyttöön varmaan heti vuodenvaihteen jälkeen kun tila loppuu idätysboxista.

Tyhmä kysymys minultakin, voiko NFT:tä tosiaan käyttää taimien esikasvatuksessa ?
Eikös juuret kasva kiinni siihen mattoon ja siirtäminen myöhemmin hankalaa ilman vaurioita.
Jep-Jep, kasvaa juuret ajanmiittaan kiinni. Sen vuoksi mulla onkin rullallinen tuota nft-kangasta. Eli kun nuo kasvit tarvii siirtää, leikkaan vanhan harson kappaleiksi. Tuo on muuten jo nyt aika ahdas, joten siirto on lähipäivinä edessä. Bublerit on jo sitä varten pesty, vieläkun ehtis hakemaan kettinkiä lamppujen ripusteluihin.
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

jaolsten

Muutamia kuvia kun on niin pirun tylsää.


Flexuosum:n nuppuja


NFT:n harsorulla


Red Peruvian:n juuristo NFT:ssä

Sitten läjä kuvia karvaisista ja haarautuvista Rocotoista..























Anteeks taas.
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Whili

Jossulla noita ylimäämäisä..  niin viäläku en tällä kuunnousulla en ehtiny paneen,
nii että voisin ryhtyä adoptioemoksi muutamalle hyvätapaiselle pienokaiselle  ;)

Siis hieman myöhemmin, ÄLÄ VIELÄ PAKKAA NIITÄ AUTOOSI !!

bluesman

 Hyvin kasvavat hilit. Pubeissa näemmä jo nuppujakin. Saatatpa saada aikaisin satoa. Taidan matkia sun NFT-viritystä esikasvatuksessa. On paljon hiljaisempikin kuin bubbleri.

Ryhis

Mielettömän hyvin kasvaa. Homma on hanskassa.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

jewe

Komppaan edellisiä, kasvit on todella upeita ja olet saanut pubetkin haarautumaan alhaalta. Jos noi vielä laitat maaliskuussa jo kasvariin niin satonäkymät ensi vuodelle on todella hyvät.

PS. bongasin kuvista talouspaperirullan. ;D vitsi

jaolsten

Kiitokset kannustuksista! Noita Pubeja tuli vahingossa laitettua melko niukasti, eli vain 1-2 kpl per lajike. Ainoastaan Red Peruvianeja on kolme kappaletta. Onni onnettomuudessa, sillä en muistanutkaan miten nopeasti ne lähtevät haarautumaan ja valloittamaan tilaa sivuiltapäin. Laitan ne vielä hetkeksi bublereihin, mutta tänä vuonna yritän saada ne ajoissa lopullisiin astioihin, jotta ehtivät lähtemään uudelleen kasvuun turpeessa ennen kasvarikautta. Kyssäri: tietääkö joku, mistä saisi isoja muovisia amppeliruukkuja? Tarttis varmaan soitella puutarhoja läpi...

Lainaus käyttäjältä: Whili - joulukuu 28, 2012, 09:57:01 ap
Jossulla noita ylimäämäisä..  niin viäläku en tällä kuunnousulla en ehtiny paneen,
nii että voisin ryhtyä adoptioemoksi muutamalle hyvätapaiselle pienokaiselle  ;)

Siis hieman myöhemmin, ÄLÄ VIELÄ PAKKAA NIITÄ AUTOOSI !!

Onni onnettomuudessa, että on tällaisia ystäviä! Olisin pulassa noiden tupla- ja triplataimien kanssa muuten  ;)

Tuonko samalla noita Yaran lantoja? Joo ja tällä viikolla ei ehdi, joten ehkä sit ens viikolla? to/pe?
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Chilivaari

Lainaus käyttäjältä: jaolsten - joulukuu 28, 2012, 11:24:23 aptietääkö joku, mistä saisi isoja muovisia amppeliruukkuja? Tarttis varmaan soitella puutarhoja läpi...

Jos löydät, kerro sitten minullekin.

bluesman

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - joulukuu 28, 2012, 11:59:06 ap
Lainaus käyttäjältä: jaolsten - joulukuu 28, 2012, 11:24:23 aptietääkö joku, mistä saisi isoja muovisia amppeliruukkuja? Tarttis varmaan soitella puutarhoja läpi...

Jos löydät, kerro sitten minullekin.


Tammisillan puutarhalta. Tilauskamaa käsittääkseni.

Huru-ukko

joulukuu 28, 2012, 13:22:54 ip #53 Viimeisin muokkaus: joulukuu 28, 2012, 13:26:19 ip käyttäjältä Huru-ukko
Lainaus käyttäjältä: Huru-ukko - Joulukuu 27, 2012, 21:01:58 ip
Kiitos....Mukavampi lukea päiväkirjaa joka on asiallinen eikä täynnä taimivaihessa olevaa kasvustoa.
Lainaus Bluesmanin päiväkirjasta käyttäjältä Jaolsten.
Mun mielestä taas on mukavaa lukea päiväkirjaa, jossa on noita kuvia taimista. Ja etenkin itselle on tärkeää päiväkirjassa juuri tuo mahdollisimman säännöllinen kuvapäivitys. Saa sitten tulevaisuudessa vähän luntata, missä on joskus menty. Huru-Ukkelin ei kannattane siis avata mun päivyriäni.

Sirkkalehtisten kuvat ovat taas eri asia, tuota Bluesman:kin taisi tarkoittaa


Pahoittelen jos nyt tuosta vedit hernepellon nokkaasi, se mitä kirjoitan jonkun päiväkirjaan ketään nimeämättä ei pitäisi myöskään kenenkään mieltä pahoittaa.. Jos minä totean jonkun päiväkirjanpito mallin olevan kiinnostavaa ja mukavaa luettavaa, niin aivan varmasti näköjään joku siitä mielensä pahoittaa. En ole sanallakaan viitannut sinuun, ja oikeastaan odottaisin anteeksi pyyntöä turhasta mustamaalamisesta.
Siksi kirjoitin tänne sinun päiväkirjaasi (esitit syytteen jossa ei ole todisteen tai näytön häivääkään)etten spämmää Bluesmanin päiväkirjaa tällä tekstillä. Olen muuten kyllä seurannut päiväkirjaasi, ja teen sitä kyllä tulevaisuudessakin.

jaolsten

Ja kun en yleensä käytä hymiöitä, niin tuossa lainaamassasi tekstissä käytin.  ;)

En ottanut hernettä nenään. Esitit mielipiteesi, minä esitin omani. Tulet edelleen seuraamaan päiväkirjaani, niin myös minä sinun päiväkirjaasi.  :D
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Huru-ukko

Lainaus käyttäjältä: jaolsten - joulukuu 28, 2012, 14:16:40 ip
Ja kun en yleensä käytä hymiöitä, niin tuossa lainaamassasi tekstissä käytin.  ;)

En ottanut hernettä nenään. Esitit mielipiteesi, minä esitin omani. Tulet edelleen seuraamaan päiväkirjaani, niin myös minä sinun päiväkirjaasi.  :D

Kiitos tästä. Jatkamme elämää samaan malliin kuin ennenkin..... :).

PP

Lainaus käyttäjältä: bluesman - joulukuu 28, 2012, 12:34:55 ip
Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - joulukuu 28, 2012, 11:59:06 ap
Lainaus käyttäjältä: jaolsten - joulukuu 28, 2012, 11:24:23 aptietääkö joku, mistä saisi isoja muovisia amppeliruukkuja? Tarttis varmaan soitella puutarhoja läpi...

Jos löydät, kerro sitten minullekin.


Tammisillan puutarhalta. Tilauskamaa käsittääkseni.


Joo, Tammisillasta sai ainakin vuosi sitten 9-litraisia liki naurettavan halpaan 3,5 euron hintaan ja olivat ihan varastotavaraa. Muualla olen nähnyt maksimissaan 5-litraisia.

Huru-ukko

Omat amppeliruukut ajattelin kyllä tehdä ihan ämpäreistä....Niissä taitaa olla valonläpäisy ongelma kylläkin, vaikka olisi värillisiäkin.
Samaisessa sinisessä ämpärissä oli tosin Lemon Dropp koko kesän publerissa kasvarissa, eikä siinä mitään ongelmia esiintyt. Eli se oli siellä "sairasosastolla", Ja jäikin siihen kun ei ollut muuta paikkaa sille pololle  :o.

jaolsten

joulukuu 29, 2012, 18:14:36 ip #58 Viimeisin muokkaus: joulukuu 29, 2012, 19:57:56 ip käyttäjältä jaolsten
Nyt myös blogina.

www.jaolsten.com
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

wille

joulukuu 29, 2012, 18:17:41 ip #59 Viimeisin muokkaus: joulukuu 29, 2012, 19:58:20 ip käyttäjältä jaolsten
Lainaus käyttäjältä: jaolsten - joulukuu 29, 2012, 18:14:36 ip
Nyt myös blogina.

www.jaolsten.com


Saammehan jatkossakin lukea myös tätä päiväkirjaasi täysipainoisena, saammehan?
Harmittaa kun nykyään monessa päiväkirjassa on vain teksti: "Uutta juttua lisätty blogille" ja sitten linkki alle.
Ne jäävät valitettavasti omalta kohdaltani lukematta.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit