maaliskuu 29, 2024, 07:12:12 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Trepadeira do Werner (C. baccatum)

Aloittaja boozeman, huhtikuu 09, 2013, 20:09:45 ip

« edellinen - seuraava »

Whili

Lainaus käyttäjältä: Everkistus - syyskuu 29, 2015, 09:28:13 ap
Mulla on varmaan joku poikkeuswernerni koska on podittanut todella hyvin ikkunalaudalla koko kesän...
Kyllähän tuossa tietenkin kasvatusolosuhteet vaikuttavat.
Mulla nuo on varjoisassa kasvarissa ja kun tuo kesäkin oli kylmä...   :(
No jos ensikesä olisi suotuisampi noille talvehtineille rehuille  8)

kasvattaja

heinäkuu 04, 2016, 10:50:32 ap #41 Viimeisin muokkaus: heinäkuu 08, 2016, 08:36:29 ap käyttäjältä kasvattaja
Kaksi kasvia on ikkunalaudalla. Ei ollut mitään mahdollisuuksia kuljettaa kasveja ulos aurinkoon, koska oksisto rönsyilee sentin paksuisesta rungosta joka suuntaan. Kasvualusta 1litran chili-bucket. En vielä ole vakuuttunut että olisi isosatoinen, mutta toisaalta kasvuolosuhteet ei ole parhaimmillaan. Nyt alkaa kukkimaan ja kiinni on tarttunut useita pieniä podin alkuja. Kohta pääsen maistamaan hedelmää, kun toinen kahdesta varhaisesta podista valmistuu. Tämän voisin laittaa talvetettavaksi amppeliin katon rajaan. Amppeliin sopisi myös paremmin kasvutapaan, kun siirtely  olisi mahdollista kasvin roikkuessa ennestään.
Podi näyttää erittäin herkulliselta.

Edit. 8.7.2016
Maistelin aamulla ensimmäisen podin. Paksulihainen ja maultaan rapsakka. Polte jää suuhun pitkäksi aikaa, mutta toisaalta ei ole niin tulinen etteikö podia pystyisi napsaisemaan ohi mennen puskasta suoraan kitusiin.   
Chili korvaa suolan ruuanlaitossa. Lajikepuhtaita Hainan yellow latern -siemeniä myytävänä.

Whili

Lainaus käyttäjältä: Whili - syyskuu 29, 2015, 09:47:09 ap
Lainaus käyttäjältä: Everkistus - syyskuu 29, 2015, 09:28:13 ap
Mulla on varmaan joku poikkeuswernerni koska on podittanut todella hyvin ikkunalaudalla koko kesän...

...No jos ensikesä olisi suotuisampi noille talvehtineille rehuille  8)
Nyt on toinen talvehtineista länsiseinustalla ulkona ja toinen kasvarin hyllyllä.
..Ja satoa on kukkien määrästä päätellen tulossa reilusti  :o