huhtikuu 18, 2024, 06:54:20 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Kasvimaista yleisesti, vinkit ja muut

Aloittaja biblo, helmikuu 28, 2012, 17:46:45 ip

« edellinen - seuraava »

bluesman

Lainaus käyttäjältä: cornell - maaliskuu 04, 2012, 17:23:17 ip

Mulla suurimman ongelman muodostavat tuholaiset... myyrät, kontiaiset ja etanat... jatkuvaa vastarintaa...


Älä kontiaisia tapa vaikka kastematoja syövätkin. Oikein mainio etanahamsteri. Ei syö juuria eikä muitakaan kasvinosia.
Pelt- ja vesimyyrä erityisesti ovat pahoja tuholaisia.

cornell

En mä usko että ne varsinaisesti ongelmia aiheuttaa, oot oikeessa... keväällä on kasvimaa muokkauksen ja kylvön jälkeen ihan ruvella kun pirun etuhampaiset melskaa pinnan alla... ota noista selvää... preussilainen Günter-myyrä tekee pahaa jälkeä taimirivistöissä ... tekeekö nuo myyrätkin noita kekoja maan pinnalle? Luumupuiden ympärystöt ovat ihan kraatereilla ja sieltä sitä siirrytään keväämmällä kasvimaalle...
¨käynks mä usein täällä?¨

ingeniero

Tässä saanut noista myyristä asiantuntevaa tietoa vanhan klassikon eli Luonto-Illan herralta pariinkin kertaan ja ei voi keon mallista päätellä myyrälajia. Jotkut sanoo et niistä erottaa, mutta usein maa on murtuvaa, ettei jää selkeitä merkkejä tunnistamiseen.
Taitaa mennä usein niin, että vesimyyrä touhuaa jos rallivanoja.

PS: Kontiainen ei ole myyrä "enää".

Huru-ukko

Kontiaiset elävät maan alla käytävissä, joiden suulla on säännöllinen pyramidin muotoinen multakeko, kun taas vesimyyrä tekee epäsäännöllisen muotoisia multaläjiä. Kontiaiset elävät tavallista lyhyemmässä vuorokausisyklissä: ne nukkuvat neljä tuntia ja valvovat sitten neljä tuntia.


Lainaus wikipediasta...