maaliskuu 29, 2024, 06:56:29 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Nykynuorison olemus

Aloittaja MegaRatt44, syyskuu 03, 2011, 00:01:06 ap

« edellinen - seuraava »

MegaRatt44

syyskuu 03, 2011, 00:01:06 ap Viimeisin muokkaus: syyskuu 03, 2011, 00:03:21 ap käyttäjältä MegaRatt44
Olenko ainoa, jota pistää pahasti silmään nykynuorison vaatetus ja käyttäytyminen? Melkein kaikilla "kovilla jätkillä" on liian iso lippalakki, ylipitkä huppari sekä nilkoissa roikkuvat housut. Mihin oma tyyli on kadonnut näiltä kaikilta?!? Jokainen menee massan mukana: räkii pitkin nurkkia, polttaa, ryyppää sekä kuuntelee NRJ:n surkeaa räppiä. Oikein hävettää mennä "luokkakavereiden" kanssa kauppaan kun ne nauraa kaikelle hieman normaalista poikkeavalle ( esim vanhalle tai sairaalle ihmiselle) ja joka toinen sana on kirosana. Ja tiäs mitä ne sieltä kaupasta pöllii. Esim kerran joku varasti kaupast 10snt karkin sit muut oli "hitto sä oot kova jätkä". Miksi kaikki on näin? >:( >:( >:(
Kauden 2012 päiväkirja alotteilla:
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=11388.0

Lillen

Et ole ainoa ,et.
Kyllä se täällä pistää myöskin silmään.
Itse kuljen "perus"-vaatteissa, eli hupparissa ja farkuissa (en pilleissä, mutta en lökäreissäkkän). En paljon piittaa mitä muut sanovat pukeutumistyylistäni tai musiikki maustani. Tälläkin hetkellä taidan olla luokkamme ainoa täys" hevari".

Syytä tuohon en osaa selittää...asiat ovat vain näin ja tulevat ilmeisesti olemaan jonkin aikaa...

Taitaa olla asiat huonosti ystävälläsi jos joutuu 10 sentin karkin varastaa  ;).

TunturiTiger

syyskuu 03, 2011, 00:17:23 ap #2 Viimeisin muokkaus: syyskuu 03, 2011, 09:24:15 ap käyttäjältä TunturiTiger
Olen aivan samaa mieltä! Jokaisen pitäisi samantien pukeutua kansitakkeihin ja purkkareihin! Myös vyölaukku olisi suotavaa. Lisäksi koulujen musiikin tunneilla tulisi keskittyä raptorin ja NikkeT:n tuotantoon. Rankimmat tyypit tietysti kuuntelis public enemyä. Kuitenkin kaikkien yli 14 vuotiaiden tulisi polttaa tupakkaa ja juoda kaljaa!

Ei ku hei... Näin oli joskus 90-luvulla...

Jos tulkitaan Eriksonin ikäkausiajattelua, niin nykynuorison halveksuninen kuuluu varhaiskeski-iän kehityshaasteisiin. ;)

E: Korjaan. Aikuistumisen vaiheeseen ja haaste, jonka tuloksena ihminen joko löytää elämälleen suunnan ja tulee luovaksi tai KATKEROITUU. Kuitenkin... Kumpi nyt mahtaa olla kyseessä?

biblo

Tosimies vasikoi myymälävarkaan.
"Grow food, not lawns"

MegaRatt44

Lainaus käyttäjältä: Lillen - syyskuu 03, 2011, 00:08:13 ap
Et ole ainoa ,et.
Kyllä se täällä pistää myöskin silmään.
Itse kuljen "perus"-vaatteissa, eli hupparissa ja farkuissa (en pilleissä, mutta en lökäreissäkkän). En paljon piittaa mitä muut sanovat pukeutumistyylistäni tai musiikki maustani. Tälläkin hetkellä taidan olla luokkamme ainoa täys" hevari".

Syytä tuohon en osaa selittää...asiat ovat vain näin ja tulevat ilmeisesti olemaan jonkin aikaa...

Taitaa olla asiat huonosti ystävälläsi jos joutuu 10 sentin karkin varastaa  ;).


Kyllä tämä on selvä +1!  ;)
Kauden 2012 päiväkirja alotteilla:
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=11388.0

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: MegaRatt44 - syyskuu 03, 2011, 00:01:06 ap
Olenko ainoa, jota pistää pahasti silmään nykynuorison vaatetus ja käyttäytyminen? Melkein kaikilla "kovilla jätkillä" on liian iso lippalakki, ylipitkä huppari sekä nilkoissa roikkuvat housut.


https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Mape

Vaikka itsekkin nyky-nuorisoon uulunkin iän puolesta! tai no pikkuhiljaa on jo ohi... Niin itse melkeimpä haluan erottua massasta! millon on sinistä irokeesia ja millon  puna mustaa hiusta. Itse en pidä siitä että yli suuri löyly kuuppa päähän ja kadulle housuja laahaamaan! taikka edes siitä että lokinpaska housut jalkaan pilotti niskaan ja kaupungille uhoamaan! Jos joku tunnistaa itsensä niin ei pidä nokkiinsa ottaa! tämä on vain minun mielipide
;D
---

Siku

Tosiräppärin kusella tunnistaa siitä, että hän ei laske housujaan, vaan nostaa paitaansa.

Mape

Lainaus käyttäjältä: linker - syyskuu 03, 2011, 11:15:45 ap

olemus 1981  (Ratsian "lontoon skidit")

Oi aikoja!


Tuosta pidän! Miksei tuollainen ole enää yleistä!
---

rasse

Muistanpa lukeneeni erään kirjoituksen, jossa taivasteltiin nykynuorison mahdottomuutta. Kirjoitus oli Roomanvallan ajoilta...
Ei siis mitään uutta auringon alla.

wille

Lainaus käyttäjältä: Mape - syyskuu 03, 2011, 15:16:14 ip
Tuosta pidän! Miksei tuollainen ole enää yleistä!


Jos se olisi yleistä, kukaan ei enää pitäisi siitä. Ikuinen oravanpyörä. Vaikka nyt Australiassa oletkin, älä kuitenkaan ala pukeutumaan, kuin Dingo. ;D
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

TunturiTiger

Lainaus käyttäjältä: rasse - syyskuu 03, 2011, 16:50:39 ip
Muistanpa lukeneeni erään kirjoituksen, jossa taivasteltiin nykynuorison mahdottomuutta. Kirjoitus oli Roomanvallan ajoilta...
Ei siis mitään uutta auringon alla.

Niinpä... Nuoriso ei muutu. Ne vaan vanhennutaan ja muututaan konservatiivisemmiksi.

Vate

Niin, mun luokal kaikki kuuntelee räppii/poppii tai hevii/hard rockkii! Ite kuulun raskaaseen luokkaan, ja olen siitä ylpeä!

Mutta kyllä noikin pistää silmään, ja vituttaa kun niille pitää mennä puhuun... >:(! Samperi! No kerran oon kiroillu ja haistaellu yhelle tyypille, ei siitä sen enenmpää. Muutkin kaverini inhovat yli kaiken noita "roikottajia"... ;D

BACK TO 80`S!!! 8)

biblo

Lainaus käyttäjältä: Vate - syyskuu 03, 2011, 20:10:46 ip
Niin, mun luokal kaikki kuuntelee räppii/poppii tai hevii/hard rockkii! Ite kuulun raskaaseen luokkaan, ja olen siitä ylpeä!

Mutta kyllä noikin pistää silmään, ja vituttaa kun niille pitää mennä puhuun... >:(! Samperi! No kerran oon kiroillu ja haistaellu yhelle tyypille, ei siitä sen enenmpää. Muutkin kaverini inhovat yli kaiken noita "roikottajia"... ;D

BACK TO 80`S!!! 8)



"Grow food, not lawns"

ALIS123

On kyllä pakko sanoa että aivan samaa mieltä, "nykynuoriso" tuntuu olevan 90% täysin itsekkäitä hemmoteltuja penikoita jotka ei tajua miten käyttäytyä ja tosiaan tuo pukeutumistyyli on aivan järkyttävä. Lähibaarin vieressä on jonkunlainen nuorisotila ja jos siinä pihalla näkee jonkun miespuolisen jolla ei ole aivan liian iso paita ja vähintään nilkoissa roikkuvat housut niin se on sitten ohikulkeva vähän vanhempi henkilö. Se on mukava kattoa myös kaupan edessä kun siinä on 2 metriä ovesta lauma pentuja tupakoimassa ja räkimässä oven eteen ja lähes poikkeuksetta kaikilla näkyy kalsarit kun eivät raukat osaa sopivia housuja ostaa.

Toisena on se että lähes jokaisella penikalla tuntuu olevan skootteri näinä päivinä ja voi jumalauta minkälaista menoa, ei minkäänlaista itsesuojeluvaistoa eikä yhtään kiinnostusta liikennesääntöihin. Ajetaan vaan juuri niinkuin itseä huvittaa missä huvittaa eikä kukaan tee asialle yhtään mitään. Sais nostaa mopokortin hinnan johonkin 1000€ luokkaan, pakollinen kunnollinen ajokoulu ennen kortin saamista ja "kerrasta poikki" systeemi kortin kanssa, jos kerran töpeksit ja poliisit joutuu puuttumaan asiaan niin kortti pois ja isot sakot päälle.

Ja tämä kaikkihan ei välttämättä ole nuorison vika vaan vanhempien jotka ei pidä kunnon kuria kotona, jos penikat ei käyttäydy kunnolla niin annetaan niille kunnolla remmiä niin oppii käyttäytymään. Jos kotona on sellanen meininki että lapsi tulee poliisin mukana kotiin umpikännissä keskellä viikkoa ja vanhemmat sanoo vaan että "pentu nukkumaan ja poliisit voi painua vittuun" niin ei se typerä penikka opi ikinä käyttäytymään kuin ihminen ja siitä tulee yhteiskunnalle täysin hyödytön sossupummiapina.

Sori jos loukkasin ketään kirjoituksilla mutta on aika vahvat mielipiteet tästä asiasta.

Siku

En jaksa alkaa jeesustella millään turhanpäiväisillä mielipiteilläni. Tästä kuitenkin vähän päivittynyttä infoa:
Lainaus käyttäjältä: ALIS123 - syyskuu 04, 2011, 10:04:39 apToisena on se että lähes jokaisella penikalla tuntuu olevan skootteri näinä päivinä ja voi jumalauta minkälaista menoa, ei minkäänlaista itsesuojeluvaistoa eikä yhtään kiinnostusta liikennesääntöihin. Ajetaan vaan juuri niinkuin itseä huvittaa missä huvittaa eikä kukaan tee asialle yhtään mitään. Sais nostaa mopokortin hinnan johonkin 1000€ luokkaan, pakollinen kunnollinen ajokoulu ennen kortin saamista ja "kerrasta poikki" systeemi kortin kanssa, jos kerran töpeksit ja poliisit joutuu puuttumaan asiaan niin kortti pois ja isot sakot päälle.


Mopokortin vaatimukset ovat nousseet aika lailla, on teoriaa ja ajo-opetusta. 1000€ ei mene rikki, mutta 500€:kin on aika paljon maksettavaa 15 kesäiselle. Plus mopon kustannukset päälle. Toki aika monella varmaan pappa betalar. Ja sitten esimerkki.

Vate

Lainaus käyttäjältä: ALIS123 - syyskuu 04, 2011, 10:04:39 ap
On kyllä pakko sanoa että aivan samaa mieltä, "nykynuoriso" tuntuu olevan 90% täysin itsekkäitä hemmoteltuja penikoita jotka ei tajua miten käyttäytyä ja tosiaan tuo pukeutumistyyli on aivan järkyttävä. Lähibaarin vieressä on jonkunlainen nuorisotila ja jos siinä pihalla näkee jonkun miespuolisen jolla ei ole aivan liian iso paita ja vähintään nilkoissa roikkuvat housut niin se on sitten ohikulkeva vähän vanhempi henkilö. Se on mukava kattoa myös kaupan edessä kun siinä on 2 metriä ovesta lauma pentuja tupakoimassa ja räkimässä oven eteen ja lähes poikkeuksetta kaikilla näkyy kalsarit kun eivät raukat osaa sopivia housuja ostaa.

Toisena on se että lähes jokaisella penikalla tuntuu olevan skootteri näinä päivinä ja voi jumalauta minkälaista menoa, ei minkäänlaista itsesuojeluvaistoa eikä yhtään kiinnostusta liikennesääntöihin. Ajetaan vaan juuri niinkuin itseä huvittaa missä huvittaa eikä kukaan tee asialle yhtään mitään. Sais nostaa mopokortin hinnan johonkin 1000€ luokkaan, pakollinen kunnollinen ajokoulu ennen kortin saamista ja "kerrasta poikki" systeemi kortin kanssa, jos kerran töpeksit ja poliisit joutuu puuttumaan asiaan niin kortti pois ja isot sakot päälle.

Ja tämä kaikkihan ei välttämättä ole nuorison vika vaan vanhempien jotka ei pidä kunnon kuria kotona, jos penikat ei käyttäydy kunnolla niin annetaan niille kunnolla remmiä niin oppii käyttäytymään. Jos kotona on sellanen meininki että lapsi tulee poliisin mukana kotiin umpikännissä keskellä viikkoa ja vanhemmat sanoo vaan että "pentu nukkumaan ja poliisit voi painua vittuun" niin ei se typerä penikka opi ikinä käyttäytymään kuin ihminen ja siitä tulee yhteiskunnalle täysin hyödytön sossupummiapina.

Sori jos loukkasin ketään kirjoituksilla mutta on aika vahvat mielipiteet tästä asiasta.


Minä, Mega ja 2 muuta tosi hyvää kaveriani ovat samaa mietältä tästä skootteri menigistä. Hemmetti ajavat oikeesti joku päivä mun päältä ja nauraa räkättävät vaan! Ajettiin kerran mun parhaan kamun kanssa koulusta suoraa meille, sieltä ajaa ne 15-vuotiaat teinit ja töötöilee kun viimestä päivää ja meinaa ajaa kolarin mun kamun ja auton kanssa!!! >:( Siis voe helvetti!...

Kadotus

Lainaus käyttäjältä: Siku - syyskuu 04, 2011, 10:29:57 ap
En jaksa alkaa jeesustella millään turhanpäiväisillä mielipiteilläni. Tästä kuitenkin vähän päivittynyttä infoa:
Lainaus käyttäjältä: ALIS123 - syyskuu 04, 2011, 10:04:39 apToisena on se että lähes jokaisella penikalla tuntuu olevan skootteri näinä päivinä ja voi jumalauta minkälaista menoa, ei minkäänlaista itsesuojeluvaistoa eikä yhtään kiinnostusta liikennesääntöihin. Ajetaan vaan juuri niinkuin itseä huvittaa missä huvittaa eikä kukaan tee asialle yhtään mitään. Sais nostaa mopokortin hinnan johonkin 1000€ luokkaan, pakollinen kunnollinen ajokoulu ennen kortin saamista ja "kerrasta poikki" systeemi kortin kanssa, jos kerran töpeksit ja poliisit joutuu puuttumaan asiaan niin kortti pois ja isot sakot päälle.


Mopokortin vaatimukset ovat nousseet aika lailla, on teoriaa ja ajo-opetusta. 1000€ ei mene rikki, mutta 500€:kin on aika paljon maksettavaa 15 kesäiselle. Plus mopon kustannukset päälle. Toki aika monella varmaan pappa betalar. Ja sitten esimerkki.



Ihan hyvä kun vaatimukset nousee, saisivat nousta enemmänkin! Toki jo nykyisetkin summat on kovia 15-vuotiaalle maksaa, mutta harvapa niitä tosiaan itse siinä iässä edes joutuu kustantamaan. Tuo ~500 euroa mopokortista on hyvin pieni raha jos se säästää yhdenkin ihmishengen. Mopoilijat ajelee liikenteessä kuin pellossa, hitto itsekin ajoin miten sattuu, eihän minun ikäluokkani edes tarvinnut vielä mopokorttia.

Silti aikuisetkin saisivat opetella ajamaan, kun tuntuu ihmisille sellaiset asiat kuten turväväli, nopeusrajoitukset, risteysajo, ryhmittyminen ja kiihdytyskaistat (EI NIIHIN OLE TARKOITUS AJAA 40km/h JA PYSÄHTYÄ LOPUKSI!!!!) tuottavan ongelmia, ihan vain muutamia yleisimpiä asioita mainitakseni. Autokoulu 5-vuotiseksi ja jos kortin kerran menettää, sitä ei saa enää takaisin. Kortitta ajosta niskalaukaus.

Ja olen itsekin kyllä hyvin kaukana täydellisestä kuskista, vaikka työkseni ajankin.



Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Paska maa + paskat ihmiset = paskat kuljettajat.

LudwigVonAntero

Joskaan asia ei ole sama, itse mielipide käy tähänä keskusteluun mielestäni kuin nenä päähän;

http://www.pbh2.com/humor/louis-ck-gay-marriage/

:)

Mape

Lainaus käyttäjältä: wille - syyskuu 03, 2011, 18:42:15 ip
Lainaus käyttäjältä: Mape - syyskuu 03, 2011, 15:16:14 ip
Tuosta pidän! Miksei tuollainen ole enää yleistä!


Jos se olisi yleistä, kukaan ei enää pitäisi siitä. Ikuinen oravanpyörä. Vaikka nyt Australiassa oletkin, älä kuitenkaan ala pukeutumaan, kuin Dingo. ;D




Wille olet jo myöhässä, kotipaikkakunnan paikallisessa marketissa mua on jo kutsuttu nipaksi, johtuen omistamistani musta-valko-pysyraidallisista farkuistani....
---