huhtikuu 27, 2024, 02:17:29 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Siemenketjukirje II

Aloittaja Whili, tammikuu 03, 2013, 13:07:49 ip

« edellinen - seuraava »

Trioniska

Niin,

Pistätkö NPhoBiazin tuomaan kirjeen miittiin vai olitko itse tulossa? Niin voisin ottaa omia siemeniä mukaan ja laittaa osan kerätyistä kiertoon sekä katsoa muutamat lajikkeet paketista.

Kun ei vissiin ole vielä kiertoon lähtenyt.

Voisi olla oheistoimintana kun ei kai sentään ihan liian kiire aikataulu ole la-su sektorilla...
Aloitteleva kasvattelija jolla mopo "voi" lähteä käsistä
http://chilimuistio.blogspot.fi/
Kaudet vuodesta 2014

Whili

Lainaus käyttäjältä: Trioniska - syyskuu 23, 2015, 23:43:18 ip
Niin,

Pistätkö NPhoBiazin tuomaan kirjeen miittiin vai olitko itse tulossa? Niin voisin ottaa omia siemeniä mukaan ja laittaa osan kerätyistä kiertoon sekä katsoa muutamat lajikkeet paketista.

Kun ei vissiin ole vielä kiertoon lähtenyt.

Voisi olla oheistoimintana kun ei kai sentään ihan liian kiire aikataulu ole la-su sektorilla...
Kyllähän tuo joutaa NPhoBiazin kyytiin mikäli herralle sopii.
Laitetaan sut jonon kärkeen ja voit laittaa ensiviikolla paketin eteenpäin.

NPhoBiaz

Lainaus käyttäjältä: Whili - syyskuu 24, 2015, 09:05:28 ap
Kyllähän tuo joutaa NPhoBiazin kyytiin mikäli herralle sopii.


Se on vähän siinä ja tässä. :-\ Painaa paljon, lisää auton bensankulutusta ja niin edelleen. No, mitäpä sitä ei tekis chiliveljien eteen? ;)

Whili

Elikkäs siis....

-Muutkin halukkaat saavat tuoda Korkeakosken supermiittiin siemeniänsä.
  Trioniska ja NPhoBiaz ottavat niitä vastaan

-Kirje lähtee ensiviikolla etiäppäin Trioniskalta.   --> Nebs  --> cossuone  -->

-Huolehtikaa että osoitetietonne ovat listassa edellänne olevalla toverilla.

-Posti on tarkka tuon 30mm paksuuden ja 500g painon kanssa, joten huolellisuutta pakkaamisen kanssa.

Whili

Onko nyt kaikki halukkaat mukana ??

Enään en muuttele listan järjestystä, vaan mukaan pyrkijät laitetaan listan perään.

Trioniska

Lainaus käyttäjältä: NPhoBiaz - syyskuu 24, 2015, 10:43:23 ap
Lainaus käyttäjältä: Whili - syyskuu 24, 2015, 09:05:28 ap
Kyllähän tuo joutaa NPhoBiazin kyytiin mikäli herralle sopii.


Se on vähän siinä ja tässä. :-\ Painaa paljon, lisää auton bensankulutusta ja niin edelleen. No, mitäpä sitä ei tekis chiliveljien eteen? ;)


:P
Aloitteleva kasvattelija jolla mopo "voi" lähteä käsistä
http://chilimuistio.blogspot.fi/
Kaudet vuodesta 2014

Trioniska

Nonniis,

Nyt on kokoukset kokoustettu ja muutamalle parit siemenetkin jääneet mukaan, kirje minulla, mutta kukaan ei ole vielä yhteystietoaan laittanut... katsokaa järjestys, koska Whili muokkaili hieman tuota kulkua. Kannattaa myös pistää tämä ketju seurattavien listaan (tulee viesti s-postiin) uusista viesteistä.

Lisäsin kirjeeseen n.50 siementä Fidalgo Roxa Chinense ja Quintisho Baccatum. NPhoBiaz taisi lisäillä muutaman Scotch Bonnet (MoA) siemenen.
Carolina Reaper taitaa olla kolmisen murua jäljellä. Itse otin rohkeasti kaksi siementä...

Lainausta 1. viestistä
Lainaus2) Kirjeen kulku.
- Osallistuja vastaa siitä, että listalla hänen edellään olevalle henkilölle ilmoitetaan tarvittavat yhteystiedot hyvissä ajoin.
- Osallistuja lähettää viestin tähän ketjuun saatuaan kirjeen.(Tulevaan threadiin)
- Kirje tulee käydä läpi mahdollisimman nopeasti. Se pitää postittaa 1. luokassa edelleen viimeistään kolmantena päivänä sen saapumisesta.
- Kirjeen painoa on hyvä tarkkailla, koska postimaksu nousee 500g:n kohdalla.
- Pakkaa kirje tasaisesti, ettei paksuus ylitä kolmea senttiä !!
- Vastaanottajan osoitetiedot ISOIN KIRJAIMIN keskelle kuorta.
- Kirje tulee vaihtaa uuteen mikäli se on vaurioitunut.
- Kirjeen haltijan tulee tarkastaa ennen kirjeen postitusta, että listalla seuraava on ollut foorumilla läsnä viimeisen viikon aikana.
   Mikäli näin ei ole, eikä henkilöön saada yhteyttä, niin hänen tulee pyytää yhteystietoja listalla seuraavalta, joka on ollut foorumilla edellisen
   viikon aikana. Yhteystietoja voi pyytää sekä ko. henkilöltä että moderaattorilta.
- Osallistuja lähettää viestin tähän ketjuun postitettuaan kirjeen eteenpäin.
Aloitteleva kasvattelija jolla mopo "voi" lähteä käsistä
http://chilimuistio.blogspot.fi/
Kaudet vuodesta 2014

unenkuva

Minä hoidan sitte tuon Oulu-miitin. Jos vielä halukkaita, niin laittakaa yv:tä

Trioniska


401g paketti tuosta tuli ja ainakin kun näin uuteen "kuoreen" pääsi laittamaan niin slimmi on. Vien iltapäivällä postiin ja kohti Nebsiä.

Aloitteleva kasvattelija jolla mopo "voi" lähteä käsistä
http://chilimuistio.blogspot.fi/
Kaudet vuodesta 2014

Sholva

Mulla olis kypsiä tuoreita Carolina Reapereita josta voisin napsasta siemeniä kuivumaan ja lisätä kirjeeseen. Pieni ristiinpölytyksen riski on kun vieressä on muitakin chilejä kasvanut mutta kasvoi kesäkuun loppuun sisätiloissa muista erillään kun oli niin kylmät kelit. täytänkö kirjettä kun minun kohdalle osuu?

sorrii

Laita ihmeessä Reaperia, jos on. Hyvä olis että olisivat kunnolla kuivia ... Joskus on kiireellä pakatuissa ollut hometta.

Itsellä oli yksi Reaper ulkona, muvitunnelissa kylläkin: Kävi vaan niin, että kesäkuun puoivälissää kun noita tulisempia istuttelin ulos, lähdin heti viikoksi reissuun. Ajattelin että hyvähän on noiden peltomaassa, muvitunnelilla suojattuna. Jos on sadekelit ja pilvistä, niin saavatpahan juurtua rauhassa.  :-\
Kun tulin reissusta, oli kasvihuonemuovi 30 metrin päässä puussa. Osa kasveista oli selvästikin paleltunut siinä kylmässä sateessa ja tuulessa. Lopuilla olivat lehdet palaneet niinä muutamana tuntina, kun on aurinko paistanut siinä keskellä peltoa ...  :-[

Kaikki nuo chinenset toipuivat kyllä kesän aikana. Suurimmasta osasta leikkelin oksia kuin bonchista. Loppukesästä ehti Reaperiin tulla yksi pieni podi  :o  Bonda Ma Jacquesissa 4kpl; Nagassa muutama; Cajamarcassa paljon, mutta aika pieniä ... Fataliin Jigsawissa muuten oli myös muistaakseni 3 pientä podia ...
Meinaanvaanettä oli sinänsä onnistunut kokeilu: Jos tämmöisenä kesänä ja vielä pikku onnettomuuden kanssa nuo trooppiset kasvit onnistuivat pysymään hengissä, ja vieläpä tekemään parikin hedelmää suojattuna vain muovilla, niin normaalina kesänä satoa pitäisi saada ihan kivasti ... [Nagasta oon muuten pari vuotta sitten saanutkin: ~1kg/puska ..samassa tunnelikasvihuoneessa]
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Sholva

vaihtoehtona on että otan tuoreesta hedelmästä siemenet ja laitan paperille kuivumaan tai sitten jos vihanneskuivurin läpi ~55 asteessa käyneet siemenet itävät niin sellaisia löytyy läjä kesällä kypsyneestä sadosta.

Chilivaari

Paljonkin olen ottanut vasta kuivurilla kuivatuista chilin puolikkaista siemenet talteen ja hyvin ovat itäneet.
Kerran unohtui kuivuri päälle useammaksi päiväksi ja ne eivät itäneet hyvin, mutta syy saattoi silloinkin olla muualla. Habanerot olivat  niin korppuja, että niitä oli vaikea jauhaa.

sorrii

Mulla on kauan ollut tapa kuivata pieniä määriä talouspaperin päällä pikkulautasella: Lautanen lämpöpatterin [kerrostalo - vesikeskuslämmitys] tai digiboksin päällä. Digiboksi erityisesti on aika hauska kuivuri, kun se on aika melko lämmin. Siihen oon laittanut yksittäistenkin podien siemeniä vessapaperiin käärittynä: valmiiksi nyyttinä, jossa kirjoitettuna nimi päälle ..

Kiertokirje kun tulee mun kohdalleni, niin menee aina jokunenkin tunti, kun käyn läpi nekin muutaman kymmentä wc-paperitolloa, mitä on kertynyt menneinä kuukausina. Harvemmin siemeniä tulee sarjatyönä kerättyä kuten syksyllä satoa peratessa ja säilöessä ...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Trioniska

Nyt on postin matkassa ja testasi postin mamma sovitteen läpi tuota. Läpi meni mutta ei heilahtaen vaikka olikin iskemätön kuori, kannattaa taiteilla tiiviiksi tuo... ;)
Aloitteleva kasvattelija jolla mopo "voi" lähteä käsistä
http://chilimuistio.blogspot.fi/
Kaudet vuodesta 2014

Whili

Monesti postinkantaja jättää tuon paketin pois kuormasta ja vetoaa isoon kokoon sovittamatta edes luukkuun.   :( >:(

Trioniska

Lainaus käyttäjältä: Whili - syyskuu 29, 2015, 19:36:26 ip
Monesti postinkantaja jättää tuon paketin pois kuormasta ja vetoaa isoon kokoon sovittamatta edes luukkuun.   :( >:(


http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12858.msg299975#msg299975

::)
Aloitteleva kasvattelija jolla mopo "voi" lähteä käsistä
http://chilimuistio.blogspot.fi/
Kaudet vuodesta 2014

unenkuva


Whili

Tuo sarjakuva pitäisi melkein liimata postiluukun viereen  ;D ;D ;D

unenkuva

Lainaus käyttäjältä: Whili - lokakuu 01, 2015, 12:16:55 ip
Tuo sarjakuva pitäisi melkein liimata postiluukun viereen  ;D ;D ;D


Nii vois, ja vielä tekstiksi "Kun tuot Chilifoorumin Siemenketjukirjettä"  Sopi sarjis tähän ketjuun ja viime kommentteihin ku nyrkki päähän :D